Auteur Topic: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Essevee  (gelezen 15782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Zulte Waregem
« Reactie #80 Gepost op: augustus 20, 2017, 11:27:44 pm »
BTW allen naar Charleroi, om 18u is nog deftig uur om s'avonds terug te feesten op de markt :-)
vind ik leuk
ga die optie in overweging nemen ;)
met auto naar chalala

Zijn er daar goede parkeergelegenheden?
Jazeker, ze sluiten daar een heel plein voor ons af zodat we kunnen parkeren...
Is gewoon openbare weg hoor.. Bezoekersparking is enkel voor de bussen voorzien.
South Lane Crew.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #81 Gepost op: augustus 21, 2017, 09:33:09 am »
Via 11 tegen 11 ( twitter)

Misschien toch even wat verduidelijking bij deze afbeeldingen.

In de eerste foto worden het aantal kansen omgezet in een score tussen 0 en 1.
Dit wil dus zeggen een grote kans die er altijd in gaat krijgt een score van 1 en een kans die er nooit in gaat, krijgt een score van 0. Deze score varieert dus tussen 0 en 1.

Dus volgens het aantal kansen en de kwaliteit van deze kansen zouden we statistisch gezien moeten uitkomen op een totaal van 2.66 doelpunten. Standard had daarentegen met alle kansen opgeteld nog geen aanspraak op 1 doelpunt.

Zo zie je op foto 2 dat onze kansen vaker in de 16m plaatsvinden. Waarbij de grote van de stip aangeeft hoe groot de kans (die xG score tussen 0 en 1) is op een goal. De goal van Olayinka is hiervan het beste voorbeeld. Grote stip/bol is grote kans op een goal. Goal van De Pauw staat daar net achter. De goal van Kaya 1 van de 2 stipjes binnen de 16m boven aan, zijn kleiner waardoor dit een kleiner xG waarde heeft.

Foto 3 is de passmap van Standard, waar ik minder aandacht aan besteed. Opvallend is wel dat Standard hel laag stond en werd teruggedrongen. ;)

Foto 4 is onze passmap. Wat fantastisch is om te zien. Daar zie je perfect hoe het systeem-Dury in zijn werk gaat. Hoge backs, naar binnen komende flankspelers. Met een heel bewegelijke Coopman (te zien aan de peiltjes) ?n ook olayinka die heel veel beweegt. Dit dikte van de lijnen wordt bepaald door het aantal passen die gegeven worden naar de speler. Zo is duidelijk te zien dat Doumbia heel vaak de bal naar Kaya speelt. Maar is ook duidelijk te zien dat ons systeem gebaseerd is op driekhoekjes.(Kaya-Hama-Doumbia) en (De Pauw- De fauw- De Sart). De dikte van de stip per speler is bepaald door het aantal baltoesten.


Ik hoop dat dit wat duidelijk is voor jullie? Indien ik iets fout ge?nterpreteerd heb, laat het mij ook zeker weten ;)
Tracht dit na elke wedstrijd hier te posten vanaf nu ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2017, 09:52:55 am door Zigzag »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.675
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #82 Gepost op: augustus 21, 2017, 11:39:14 am »
De max Zigzag! Hoe kom je daaraan?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #83 Gepost op: augustus 21, 2017, 11:47:54 am »
...

Van mij mag je dit zeker elke week posten!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #84 Gepost op: augustus 21, 2017, 12:11:53 pm »
De max Zigzag! Hoe kom je daaraan?

Er is een persoon die zich daarmee bezig houdt (vraag me niet hoe hij het doet) en die dat dan op twitter plaats. (@11tegen11 is zijn twitter naam)

De max Zigzag! Hoe kom je daaraan?

Uitgerekend vandaag heeft hij aangekondigd dat hij niet meer alle matchen op aanvraag zal doen. Dus hoe het verder zal verlopen weet ik niet. Alle matchen van Essevee zullen wss niet meer geplaatst worden.
Als ze op twitter geplaatst worden, post ik ze hier zeker. Valt dus nog af te wachten

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 04 : 18/08/2017 20:30u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #85 Gepost op: augustus 22, 2017, 02:29:43 pm »
De max Zigzag! Hoe kom je daaraan?

Er is een persoon die zich daarmee bezig houdt (vraag me niet hoe hij het doet) en die dat dan op twitter plaats. (@11tegen11 is zijn twitter naam)

De max Zigzag! Hoe kom je daaraan?

Uitgerekend vandaag heeft hij aangekondigd dat hij niet meer alle matchen op aanvraag zal doen. Dus hoe het verder zal verlopen weet ik niet. Alle matchen van Essevee zullen wss niet meer geplaatst worden.
Als ze op twitter geplaatst worden, post ik ze hier zeker. Valt dus nog af te wachten

Eens nagevraagd waar hij zijn data vandaan haalt maar hij wil het niet prijs geven :(.
Jammer anders was ik er zelf wel mee aan de slag gegaan.
Vermoed dat het iets van optasports is maar een gratis variant heb ik daarvan nog niet gezien en vrees dat de betalende iets boven mijn budget gaat.
Mocht er hier iemand iets van kennen, laat me gerust weten :).