Auteur Topic: Over Anderlecht  (gelezen 67030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Over Anderlecht
« Reactie #20 Gepost op: december 20, 2017, 04:47:57 pm »
Voor zover ik wist was Coucke geen eigenaar van kvo. Ma versluys?
South Lane Crew.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Over Anderlecht
« Reactie #21 Gepost op: december 20, 2017, 04:53:45 pm »
Voor zover ik wist was Coucke geen eigenaar van kvo. Ma versluys?

Volgens wikipedia is Coucke hoofdaandeelhouder, dus in principe eigenaar. Versluys is enkel hoofdsponsor.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Over Anderlecht
« Reactie #22 Gepost op: december 20, 2017, 05:10:11 pm »
Voor zover ik wist was Coucke geen eigenaar van kvo. Ma versluys?

Volgens wikipedia is Coucke hoofdaandeelhouder, dus in principe eigenaar. Versluys is enkel hoofdsponsor.
Ahbon!
South Lane Crew.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Over Anderlecht
« Reactie #23 Gepost op: december 20, 2017, 05:13:57 pm »
Coucke op Twitter:

Zeer fier op en ambitieus met @rscanderlecht !! Samen met bestuur, fans, sponsors en team op naar mooie tijden!
Natuurlijk blijf ik Kvo-fan, zal ik @kvoostende in goede handen doorgeven!
Mooie toekomst voor beiden, elk op zijn (hoog) niveau, vrijdag persconferentie.


Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Over Anderlecht
« Reactie #24 Gepost op: december 20, 2017, 05:29:20 pm »
Als dat bod van Coucke er effectief komt vrees ik toch voor kvo... Wie gaat die club dan overnemen? Hebben toch vrij veel schulden bij Coucke zelf?

Dit zou inderdaad wel eens een drama kunnen zijn bij KVO

Aah, Coucke zal wel niet over 1nacht ijs gegaan zijn. KVO zal verkocht worden aan een zakenpartner.
Jonge rsca talenten zullen zich in de toekomst mogen ontplooien an de kust...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over Anderlecht
« Reactie #25 Gepost op: december 20, 2017, 05:45:54 pm »
een drama voor KVO? ik denk het niet. zal KVO zomaar niet in de steek laten.
maar hoe geloofwaardig is dit allemaal?
is eigenlijk competitievervalsing

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #26 Gepost op: december 20, 2017, 05:51:22 pm »
Als dat bod van Coucke er effectief komt vrees ik toch voor kvo... Wie gaat die club dan overnemen? Hebben toch vrij veel schulden bij Coucke zelf?

Dit zou inderdaad wel eens een drama kunnen zijn bij KVO

"De voorzitter heeft aan (sportief manager) Luc Devroe en mij heel duidelijk laten weten dat de continu?teit bij KV Oostende niet zal veranderen."
"Wij hebben een aantal schulden bij de "Couckenbank". Die zullen zeker niet worden opge?ist. We hebben momenteel een budget van 18 miljoen euro en kunnen op eigen benen staan."
dixit Patrick Orlans (commercieel manager KVO)
Als Coucke zijn geld niet onmiddelijk opeist lijkt Oostende dus niet echt in de problemen te komen, maar nog groeien zit er de komende jaren dan toch ook niet in. Het lijkt allemaal wel een raar zaakje natuurlijk, de voorzitter van RSCA die nog een bom geld moet van KVO...
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.3117180

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #27 Gepost op: december 20, 2017, 07:02:37 pm »
een drama voor KVO? ik denk het niet. zal KVO zomaar niet in de steek laten.
maar hoe geloofwaardig is dit allemaal?
is eigenlijk competitievervalsing

Zonder Coucke was Versluys failliet. Indien hij kvo #overneemt# lijkt mij dit eerder een dekmantel en is de geloofwaardigheid zoek. Bouwen trouwens volop appartementen tegen het stadion, waarom het hen uiteindelijk allemaal te doen was.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over Anderlecht
« Reactie #28 Gepost op: december 20, 2017, 11:52:00 pm »
Wat een gigantische klucht zeg, de dorpsidioot van Oostende gaat zowaar naar Anderlecht.

Dat ge een klein ploegske zoals Oostende redt van het failliet, om alle 14 dagen karaoke te kunnen houden na de match met een paar vaten bieren en wat witte pensen, tot daar aan toe. Maar onbegrijpelijk dat ze zo iemand hoofdaandeelhouder laten worden in Brussel.

Misschien ne clevere zakenman met veel poen, maar imo onbekwaam om een miljoenenploeg te runnen.
Ik hoop voor hem dat hij zich zeer goed zal laten omringen, of dit wordt lachen de komende jaren.

Ben eens benieuwd naar het vervolg. Coucke als grote man in Anderlecht, die voor miljoenen in het krijt staat bij andere ploeg uit 1A.  ???

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #29 Gepost op: december 21, 2017, 12:14:01 am »
Wat een gigantische klucht zeg, de dorpsidioot van Oostende gaat zowaar naar Anderlecht.

Dat ge een klein ploegske zoals Oostende redt van het failliet, om alle 14 dagen karaoke te kunnen houden na de match met een paar vaten bieren en wat witte pensen, tot daar aan toe. Maar onbegrijpelijk dat ze zo iemand hoofdaandeelhouder laten worden in Brussel.

Misschien ne clevere zakenman met veel poen, maar imo onbekwaam om een miljoenenploeg te runnen.
Ik hoop voor hem dat hij zich zeer goed zal laten omringen, of dit wordt lachen de komende jaren.

Ben eens benieuwd naar het vervolg. Coucke als grote man in Anderlecht, die voor miljoenen in het krijt staat bij andere ploeg uit 1A.  ???

Ik vrees dat je Marc Coucke een beetje onderschat.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over Anderlecht
« Reactie #30 Gepost op: december 21, 2017, 12:29:49 am »
Ik vrees dat je Marc Coucke een beetje onderschat.

Ik vrees dat Marc Coucke het verschil tussen Oostende en Anderlecht een beetje onderschat.

Tis niet omdat hij een bedrijf kan leiden en een provincieclub een mooi seizoen kan laten spelen door een paar miljoen toe te steken, dat je daarom een miljoenenvoetbalclub kan runnen.

Nu, op 10 miljoen zal het bij hem niet komen, een paar Stanciu-missers per jaar kan hij zich wel permitteren.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Over Anderlecht
« Reactie #31 Gepost op: december 21, 2017, 09:00:06 am »
Niet vergeten dat Coucke een zakenman is, dat imago dat hij rond zichzelf gecre?erd heeft als volkse persoon kan hij net zo snel van zich afschudden als hij het gecre?erd heeft. Als je denkt dat hij het verschil tussen Anderlecht en KVO onderschat ben je goed mis. Coucke weet heel goed wat hij doet, waarom denk je ook dat hij zolang alles uit de pers heeft kunnen houden. Je mag de zakenman in hem niet onderschatten.

Bij KVO was hij ook een beetje verplicht om de volksefiguur uit te hangen. Bij anderlecht zullen ze waarschijnlijk eerder zijn excentrieke stijl zien.

Ze zullen in KVO idd niet snel in de problemen maar ze zullen wel meer afhankelijk zijn van hun eigen prestaties en verkoop van spelers. Nu hadden ze iemand die al eens wat geld tegen een transfer aangooide, nu zullen ze afhangen van hun budget en verkoop van spelers. Of ze daar nog snel zullen verder werken aan hun stadion vraag ik mij wel af. Want dat betaalde Coucke ook volledig zelf. Vrees dat ze hun daar wel eens aan mispakken.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2017, 09:01:51 am door Grompie »

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Over Anderlecht
« Reactie #32 Gepost op: december 21, 2017, 02:33:58 pm »
Straffe stoot van Coucke.  Maar de wereld is nu ??nmaal (meestal) zo geworden.  Wat betreft oostende is dit minder goed nieuws.  We gaan dit ?maar op termijn kunnen zien.  Maar denk wel dat oostende nu geremt is en een ploeg zal blijven die zal strijden voor behoud en zo gemiddeld rond plaats 10-11 zal hangen.  Voor ons goed nieuws.  Want wij waren en zijn een subtopper en groeien nog steeds op en naast het veld (buiten het sportieve dit jaar).  Antwerpen was een concurrent extra (op termijn) voor po1.  Nu Oostende weg zal vallen kunnen we dit enkel voor ons positief bekijken.  Akkoord oostende moest ng veel bokes eten om aan ons palmares te komen sportief en qua acomodatie en infrastructuur.  Maar het was toch een ploeg om rekening met te houden naar de toekomst toe.

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #33 Gepost op: december 21, 2017, 06:16:23 pm »
Straffe stoot van Coucke.  Maar de wereld is nu ??nmaal (meestal) zo geworden.  Wat betreft oostende is dit minder goed nieuws.  We gaan dit ?maar op termijn kunnen zien.  Maar denk wel dat oostende nu geremt is en een ploeg zal blijven die zal strijden voor behoud en zo gemiddeld rond plaats 10-11 zal hangen.  Voor ons goed nieuws.  Want wij waren en zijn een subtopper en groeien nog steeds op en naast het veld (buiten het sportieve dit jaar).  Antwerpen was een concurrent extra (op termijn) voor po1.  Nu Oostende weg zal vallen kunnen we dit enkel voor ons positief bekijken.  Akkoord oostende moest ng veel bokes eten om aan ons palmares te komen sportief en qua acomodatie en infrastructuur.  Maar het was toch een ploeg om rekening met te houden naar de toekomst toe.

Ik denk nu eerlijk gezegd niet dat Oostende ieder jaar tegen degradatie gaat spelen... Daar staat toch iets neer. Hun suikeroom is vertrokken, maar ze hebben toch een behoorlijk budget om mee te draaien in de subtop. Er zullen daar ook wel nieuwe investeerders neerstrijken verwacht ik.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #34 Gepost op: december 21, 2017, 07:09:59 pm »
Anderlecht en bij uitbreiding het Belgisch voetbal zullen nooit meer hetzelfde zijn
20-12-17, 19.26u - Hans Vandeweghe via demorgen.be

Marc Coucke die Royal Sporting Club Anderlecht wil overnemen, dit is geen coup de th??tre maar een tektonische aardverschuiving. Anderlecht en bij uitbreiding het Belgisch voetbal zullen nooit meer hetzelfde zijn.

De jongste weken was hij wat verkouden, de immer enthousiaste voorzitter van KV Oostende en daarom stond hij niet meer in de harde kern met supporters. Of de verkoudheid echt was, dan wel een geleidelijk terugtrekken in het verborgene voor het geval zou uitlekken dat hij over de koop van Anderlecht onderhandelde, wie zal het ooit weten?

Hoe dan ook, dit is onverwacht en ongezien. Een zelfverklaarde Club-supporter die daar geen rol van betekenis kon spelen en uit arren moede maar zijn oude liefde KV Oostende kocht om er een voetbalfeestpaleis-aan-zee van te maken, koopt nu de Belgische marktleider en de erfvijand van Club Brugge.

Dit had niemand verwacht en het is nu officieel, Marc Coucke is twee dingen: zo rijk als de zee diep en zo gek als een achterdeur en voordeur samen. Of zou de Gentse apotheker misschien geniaal zijn? Anderlecht is na jaren van mismanagement en gemakzucht een groeidiamant in het Belgisch en Europees voetbal.

Anderlecht heeft behoefte aan een investeerder en Coucke heeft geld zat. Anderlecht wil ook een nieuw stadion en toevallig is Marc Coucke heel erg goed bevriend en zakelijk verbonden met Bart Versluys van Versluys Bouwgroep dat ook al de tribunes in Oostende bouwde. Volgens de site derijkstebelgen.be legde Marc Coucke in 2015 55 miljoen euro cash op tafel om de helft van de holding Versluys Invest te verwerven. Daar bovenop investeerde Coucke nog eens 20 miljoen euro in het bouwbedrijf Versluys Bouwgroep.

Versluys is ook vaste sponsor van KV Oostende. Er is nog meer dat de twee mannen bindt. Marc Coucke redde ooit het leven van Bart Versluys na een aanvaring met een jetski op de Middellandse Zee.

Verliezer Ghelamco van Paul Gheysens feliciteerde Coucke al en hoopt dat het stadiondossier in een stroomversnelling terechtkomt. Coucke en Versluys kennende zal er over vijf jaar ergens in het Brusselse een nieuw stadion staan, maar daarom niet op parking C, tenzij ze alsnog samen met Ghelamco in zee gaan.

Ongezien belangenconflict
Alles kan in dit dossier, en blijkbaar mag ook alles, vooralsnog. Marc Coucke die RSC Anderlecht overneemt terwijl hij nog eigenaar en voorzitter is van KV Oostende, een groter belangenconflict heeft het Belgisch voetbal nooit gehad. Daartegen verbleekt het samenwonend paar Roland Duch?telet (ooit eigenaar van Standard en van Stayen) en Marieke H?fte (eigenaar van STVV).

Anderlecht en Oostende speelden Europees, dus komen ze al in het vizier van de UEFA en haar bepaling over meervoudig eigenaarschap. Zodra iemand 30 procent van de aandelen heeft, speelt die een bepalende rol in een club en die rol kan hij niet ook nog eens in een andere club opnemen, zegt Europa.

In Belgi? is het artikel B308 ?Inmenging in andere clubs? dat ??n en ander verduidelijkt. Puntje twee: niemand mag tezelfdertijd rechtstreeks betrokken zijn in de controle, het bestuur en/of sportieve activiteiten van meer dan ??n club die aan eenzelfde competitie deelneemt. Puntje drie laat weinig ruimte voor interpretatie: elke overtreding of tekortkoming zal gelijkgesteld worden met een daad van competitievervalsing.

Met andere woorden: het is Anderlecht of Oostende en niet allebei. Zomaar Oostende aan zijn vrouw geven en een andere voorzitter aanstellen, lijkt een hoogst onwaarschijnlijk scenario dat de Profliga op haar grondvesten zal doen daveren. Dat wordt dan het laatste grote dossier voor de afscheidnemende Anderlecht-voorzitter Roger Vanden Stock. Die is toevallig ook voorzitter van die Profliga.

?Ik blijf supporter van KV Oostende en KVO blijft een weireldploegsje dat niets te kort zal komen?, zegt Coucke. Behalve de vraag hoe hij dat zal klaarspelen zonder alarmbellen van good governance en belangenvermenging te laten afgaan, lijkt het niet dat de fans van Anderlecht dit een geruststellende ontwikkeling vinden. Een Club-supporter die er jarenlang abonnementen in de eretribune had, maar later zijn jeugdliefde Oostende weer opvrijde, is die dan het uitgelezen figuur om met hart en ziel aan de heropstanding van hun paars-wit instituut te werken? Zelfs toen hij er nog een sponsorstatuut had met zijn sportvoedingsbedrijf Etixx ? wat een fiasco, niet alles lukt bij Coucke ? kwam hij nooit in het Astridpark en nu ineens wordt hij daar de grote baas.

Hoe Coucke het nu ook aanpakt, als de twee clubs tegen elkaar spelen, zal er met het vergrootglas worden gelet op wat er op het veld gebeurt. Voor Coucke zelf, toch een gevoelsmens, zal het ook wennen worden om zich nu druk te maken over het spel van de club die hij ongeveer zijn hele leven als voetbalsupporter heeft vervloekt.

Binnen de hekken van het oefencentrum van Neerpede was de verbijstering zo mogelijk nog groter dan daarbuiten. De ongerustheid is niet min. Dit zal op termijn personeelswissels betekenen. Als zoals door insiders wordt voorspeld Michael Verschueren als stroman de operationele macht krijgt in ruil voor zijn voortrekkersrol in het binnenhalen van Coucke, een oude vriend van zijn vader Michel, dan betekent dat op korte of middellange termijn het einde van Herman Van Holsbeeck als sportief manager. Diens demotie was al ingezet toen hij het financi?le moest afstaan aan een AB Inbev-mannetje, maar die zou nu compleet kunnen zijn.

Het wordt ook leuk om naar de reactie van Anderlechts nieuwe trainer Hein Vanhaezebrouck te peilen. Die liet zich in het verleden wel al eens ontvallen wat voor een onnozelaar hij die Coucke wel niet vond. Anderzijds betekent dit ook het einde van het knip op de portemonnee-beleid bij paars-wit. Als Coucke doet wat hij bij KV Oostende deed, met geld gooien en zich niks aantrekken van de balans, dan zal er in januari heel wat veranderen bij Anderlecht. Voor KV Oostende is dit de kroniek van de voorspelde ondergang, maar dan versneld. De opvolger van Coucke zal nooit dezelfde exuberante uitgavenpolitiek voeren.

Bron: https://www.demorgen.be/sport/anderlecht-en-bij-uitbreiding-het-belgisch-voetbal-zullen-nooit-meer-hetzelfde-zijn-bee4f3ce/

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #35 Gepost op: december 22, 2017, 11:36:21 am »
Wat een gigantische klucht zeg, de dorpsidioot van Oostende gaat zowaar naar Anderlecht.

Dat ge een klein ploegske zoals Oostende redt van het failliet, om alle 14 dagen karaoke te kunnen houden na de match met een paar vaten bieren en wat witte pensen, tot daar aan toe. Maar onbegrijpelijk dat ze zo iemand hoofdaandeelhouder laten worden in Brussel.

Misschien ne clevere zakenman met veel poen, maar imo onbekwaam om een miljoenenploeg te runnen. Ik hoop voor hem dat hij zich zeer goed zal laten omringen, of dit wordt lachen de komende jaren.

Ben eens benieuwd naar het vervolg. Coucke als grote man in Anderlecht, die voor miljoenen in het krijt staat bij andere ploeg uit 1A.  ???

Je onderschat (zakenman) Coucke. Die weet doorgaans h??l goed waar hij mee bezig is, dus dat zal nu ook wel het geval zijn. Bovendien is het nu niet dat Anderlecht de voorbije tien jaar goed gerund werd, integendeel.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #36 Gepost op: december 22, 2017, 12:08:21 pm »
Ik vrees dat je Marc Coucke een beetje onderschat.

Ik vrees dat Marc Coucke het verschil tussen Oostende en Anderlecht een beetje onderschat.

Tis niet omdat hij een bedrijf kan leiden en een provincieclub een mooi seizoen kan laten spelen door een paar miljoen toe te steken, dat je daarom een miljoenenvoetbalclub kan runnen.

Nu, op 10 miljoen zal het bij hem niet komen, een paar Stanciu-missers per jaar kan hij zich wel permitteren.

maar jongens toch, Anderlecht is een KMO, omega pharma was een multinational met een miljardenomzet en daar heeft hij persoonlijk voor gezorgd. Marc Coucke is zowat de intelligentste ondernemer van het land en jij gaat hem een dorpsidioot noemen die niet weet hoe hij met miljoenen moet omgaan. Straf, heel straf.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over Anderlecht
« Reactie #37 Gepost op: december 22, 2017, 02:59:36 pm »
Ben ik de enige hier die dit verdacht sterk vind lijken op wat hier bijna gebeurd was met de aandelen van de vuilkarre???
Toen : een aantal niet nader genoemde ondernemers uit de streek zouden voor een paar miljoen Euro de veekaa opkopen om dat kleine beetje sportieve waarde die ze nog hadden naar Waregem te brengen en de gronden in scum-city te verkavelen.
( Alleen was er 1 van die niet nader genoemde ondernemers zo 'slim' om het verhaal vroegtijdig naar buiten te brengen waardoor het uiteindelijk niet doorgegaan en is ne wildvreemden Thai erop gesprongen... )
Nu : 2 gefortuneerde Brugge-supporters ( Coucke + Ide ) kopen de grootste concurrent op.
Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Wat een soap!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #38 Gepost op: december 22, 2017, 04:16:53 pm »
Ik kan verkeerd zijn maar ik denk dat iemand als Coucke boven die rivaliteit (met Club Brugge) staat. Wil gewoon naam en faam maken en er is maar ??n club in Belgi? die zo'n naam heeft (internationaal) als Anderlecht en waarvan je dus, misschien, weer een grote (en vooral moderne) club kan maken. Als hij zijn woorden vanop die persconferentie kan omzetten in daden dan staat Anderlecht mogelijk voor heel mooie tijden.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Over Anderlecht
« Reactie #39 Gepost op: december 22, 2017, 04:41:34 pm »
Ik kan verkeerd zijn maar ik denk dat iemand als Coucke boven die rivaliteit (met Club Brugge) staat. Wil gewoon naam en faam maken en er is maar ??n club in Belgi? die zo'n naam heeft (internationaal) als Anderlecht en waarvan je dus, misschien, weer een grote (en vooral moderne) club kan maken. Als hij zijn woorden vanop die persconferentie kan omzetten in daden dan staat Anderlecht mogelijk voor heel mooie tijden.
Was ook mijn eerste bedenking bij het aanschouwen van de persconferentie...