Auteur Topic: Start Jeugdacademie  (gelezen 8633 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #20 Gepost op: februari 15, 2013, 06:47:01 pm »
Dury is ook niet echt te vinden voor de idee dat er geen competitie voorzien is voor die jeugdspelertjes, h?. Tuurlijk niet, gelijk heeft ie, de Francky.

Francky Dury spreekt altijd van winnaars cre?ren. Hoe wil en kan je nu winnaars cre?ren als die spelertjes het gevoel en de smaak van de overwinning niet kunnen voelen/smaken ??
Winnaarsmentaliteit moet er van jongs af aan ingebakken zitten ! En dat verkrijg je niet door die gastjes wat op hun barvoets te laten trainen "om het balgevoel aan te zwengelen". Dat verkrijg je door te doen zoals iedere voetbalploeg doet. Door wedstrijden te spelen. Door spelers competitief te laten worden. Die trainingen zouden wel eens kunnen vervallen in bezigheidstherapie.

Ik heb ook het gevoel dat Dury en Decuyper steeds verder uit elkaar groeien. Niet langer op dezelfde golflengte zitten zoals dat dan zo mooi heet in het bedrijfsjargon. Die hun visies staan m.i. de laatste tijd wat haaks op elkaar.

Voor degenen die het nog niet mochten weten. Dury II heeft hier niet zo veel meer te zeggen als Dury I. Terwijl Willy Naessens blindelings vertrouwde op Dury ("Tis goed Francky, doe maar"), biedt Patrick Decuyper w?l serieus wat weerwerk (dit tot ongenoegen van Dury, vermoed ik).
In zijn eerste periode bij Essevee zette Dury de club zowat naar zijn hand (en niemand die dit erg vond, denk ik h?, integendeel). Vandaag wil Decuyper de touwtjes z?lf in handen hebben en de club verder uitbouwen.

Dat Dury ook enigszins een adept is van de jongerenpolitiek wil ik best geloven. MAAR dit dan wel zonder dat dit ten koste gaat van het resultaat.
Van Decuyper heb ik de indruk dat die gewoon jongeren wil, "omdat je die later kunt doorverkopen en er nog een centje aan kunt verdienen". Patrick heeft ook geen al te beste beurt gemaakt in de transfersoap rond Malanda door managers tegenover elkaar uit te spelen...
Dury weet maar al te best dat je ook routiniers nodig hebt die de jongeren sturen. Decuyper moet nog van dit idee overtuigd worden, denk ik.

Conclusie: Terwijl Dury in zijn 1e periode in het Regenboogstadion zowat alles was (T1, TD, denken aan de uitbouw v/d club,...), is hij vandaag maar een gewone trainer meer onder Patrick Decuyper. En dit is toch niet meteen wat Dury zelf wil.
Ik denk niet dat de heren Dury en Decuyper nog veel zullen gaan squashen, zoals in het verleden wel eens het geval was...

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #21 Gepost op: februari 15, 2013, 09:56:13 pm »
Dury is ook niet echt te vinden voor de idee dat er geen competitie voorzien is voor die jeugdspelertjes, h?. Tuurlijk niet, gelijk heeft ie, de Francky.

Francky Dury spreekt altijd van winnaars cre?ren. Hoe wil en kan je nu winnaars cre?ren als die spelertjes het gevoel en de smaak van de overwinning niet kunnen voelen/smaken ??
Winnaarsmentaliteit moet er van jongs af aan ingebakken zitten ! En dat verkrijg je niet door die gastjes wat op hun barvoets te laten trainen "om het balgevoel aan te zwengelen". Dat verkrijg je door te doen zoals iedere voetbalploeg doet. Door wedstrijden te spelen. Door spelers competitief te laten worden. Die trainingen zouden wel eens kunnen vervallen in bezigheidstherapie.

Ik heb ook het gevoel dat Dury en Decuyper steeds verder uit elkaar groeien. Niet langer op dezelfde golflengte zitten zoals dat dan zo mooi heet in het bedrijfsjargon. Die hun visies staan m.i. de laatste tijd wat haaks op elkaar.

Voor degenen die het nog niet mochten weten. Dury II heeft hier niet zo veel meer te zeggen als Dury I. Terwijl Willy Naessens blindelings vertrouwde op Dury ("Tis goed Francky, doe maar"), biedt Patrick Decuyper w?l serieus wat weerwerk (dit tot ongenoegen van Dury, vermoed ik).
In zijn eerste periode bij Essevee zette Dury de club zowat naar zijn hand (en niemand die dit erg vond, denk ik h?, integendeel). Vandaag wil Decuyper de touwtjes z?lf in handen hebben en de club verder uitbouwen.

Dat Dury ook enigszins een adept is van de jongerenpolitiek wil ik best geloven. MAAR dit dan wel zonder dat dit ten koste gaat van het resultaat.
Van Decuyper heb ik de indruk dat die gewoon jongeren wil, "omdat je die later kunt doorverkopen en er nog een centje aan kunt verdienen". Patrick heeft ook geen al te beste beurt gemaakt in de transfersoap rond Malanda door managers tegenover elkaar uit te spelen...
Dury weet maar al te best dat je ook routiniers nodig hebt die de jongeren sturen. Decuyper moet nog van dit idee overtuigd worden, denk ik.

Conclusie: Terwijl Dury in zijn 1e periode in het Regenboogstadion zowat alles was (T1, TD, denken aan de uitbouw v/d club,...), is hij vandaag maar een gewone trainer meer onder Patrick Decuyper. En dit is toch niet meteen wat Dury zelf wil.
Ik denk niet dat de heren Dury en Decuyper nog veel zullen gaan squashen, zoals in het verleden wel eens het geval was...

't Harde verschil zit hem dan ook dat PDC enkel aan de cash denkt en Dury enkel aan het sportieve, dan krijg je zo'n zaken. POI is voor PDC een financi?le tegemoedkoming, voor Dury een sportief succes.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #22 Gepost op: februari 16, 2013, 01:09:42 pm »
Wat een gelul...
We waren onder Dury1 op 5 speeldagen voor het eind van de reguliere ook nog nooit zeker van PO1, we stonden nog nooit op een tweede plaats zo ver in het seizoen en we hadden nog nooit zoveel scouts in de tribune bij iedere wedstrijd om onze aankomende talenten te komen bekijken...
En dat is heus niet alleen de verdienste van FD...
De verdienste van FD ligt als trainer gewoon op kortere termijn dan die van PDC, die er voor moet zorgen dat de huidige hoogconjunctuur ook in de toekomst kan blijven aanhouden.

Offline Tjompe

  • Leden
  • Berichten: 290
  • Motherfucker from hell
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #23 Gepost op: februari 16, 2013, 01:20:53 pm »
En waar heb je precies gelezen dat Dury er tegen is? Of is hij het je zelf komen vertellen. Als hij niets meer te zeggen heeft, waarom tekent hij dan zolang bij? Dury weet als geen ander dat voetbal een combinatie is van het sportieve en het zakelijke en dat het 'ja, doe maar, Francky-systeem' nooit kan blijven werken? Denk je ook niet dat hij vorig jaar bij zijn terugkomst het sportieve heeft opge?ist? Zie je ook niet dat het op alle 2 de gebieden fel beter aan het worden is?
Ik denk dat je bedenkingen en je conclusie een beetje uit de lucht gegrepen zijn. Mijn excuses als dat niet zo is.

Vincent

  • Gast
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #24 Gepost op: februari 20, 2013, 11:52:08 pm »
En waar heb je precies gelezen dat Dury er tegen is? Of is hij het je zelf komen vertellen. Als hij niets meer te zeggen heeft, waarom tekent hij dan zolang bij? Dury weet als geen ander dat voetbal een combinatie is van het sportieve en het zakelijke en dat het 'ja, doe maar, Francky-systeem' nooit kan blijven werken? Denk je ook niet dat hij vorig jaar bij zijn terugkomst het sportieve heeft opge?ist? Zie je ook niet dat het op alle 2 de gebieden fel beter aan het worden is?
Ik denk dat je bedenkingen en je conclusie een beetje uit de lucht gegrepen zijn. Mijn excuses als dat niet zo is.

Zo uit de lucht gegrepen is het toch niet denk ik. Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd het beste gevoel heb over de verstandhouding tussen Dury en Decuyper. Wie ze al eens ziet staan praten tijdens of na de training, de communicatie rond Dury's contractverlenging heeft gevolgd (ja, hij heeft 4 jaar bijgetekend maar kan wel op elk moment weg tegen een gelimiteerd bedrag), gisteren op de fantalk geweest is of de laatste weken Sport/Voetbalmagazine en de Krant van West-Vlaanderen heeft gelezen, kan volgens mij moeilijk ontkennen dat er op zijn minst een paar elementen zijn die voor ellende kunnen zorgen. Sportief loopt het allemaal op wieltjes momenteel dus dat helpt maar de echte test zal pas komen als er weer eens een mindere periode aankomt (en dat heeft Dury gisteren ook ongeveer met die woorden gezegd). Ze zijn beiden leiders en sterk op hun domein en kunnen Essevee op die manier samen naar een hoger niveau tillen, als ze tenminste elkaar naar waarde blijven schatten en er geen persoonlijke strijd van maken.

Wat dat betreft lijkt Decuyper mij, ondanks al zijn goede werk naast het veld, nog steeds de meest onberekenbare factor. Hij moet echt beseffen dat we met Dury een ge?ngageerde vakman hebben die goud waard is en er hier nog eens volledig wil voor gaan. Dan moet je diens capaciteiten ook ten volle benutten en alleszins sportief niet te veel nog zelf een stempel willen drukken (hoe moet je deze nieuwe academie anders interpreteren, Dury wist er blijkbaar geen fluit van tot Decuyper het nieuws zelf bekend maakte). Als Decuyper dat tijdig inziet of er in elk geval niet mee overdrijft (zoals De Witte in Gent op een bepaald moment wel gedaan heeft, alweer dixit Dury zelf gisteren op de fantalk), dan zal het wel loslopen. Maar als hij toch plots weer eens niet kan laten zich te profileren en daarbij Dury op sportief vlak straal negeert of passeert, gaat het volgens mij niet blijven duren.

Ik hoop voor alle duidelijk dat die dag er nooit komt en we nog lang kunnen doorgaan met Dury ?n Decuyper.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #25 Gepost op: februari 21, 2013, 12:01:30 am »
Dury heeft al een paar maal met lof gezwaaid naar PDC toe.(extra time en eens in HNB)  Dus denk dat dit niet waar is.  Willy, pdc en dury zijn een ideale mix.  Elk goed voor zijn ding.  En dat zie je ook.  Zowel sportief, budgetair, accomodatie, visie gaan we steeds meer vooruit. 
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2013, 12:03:59 am door essevee007 »

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #26 Gepost op: februari 21, 2013, 09:18:23 am »
Denk Dury ook beseft dat het niet kan zoals vroeger dat hij hier (bijna) alles voor het zeggen heeft. Dat is niet gezond want naar wat ik kon horen heeft Dury ook ambitie (zie ook die clausule in zijn contract) en ik zie dan liefst niet ons weer ten onder gaan omdat we zo afhankelijk zijn van Dury.... Ik denk dat daarbij het "goed" is dat er zich ook andere mee moeien. Dat het af en toe eens botst in visie is toch geen probleem, zolang er op een verstandelijke manier kan mee omgegaan worden.

Vincent

  • Gast
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #27 Gepost op: februari 21, 2013, 02:02:31 pm »
Denk Dury ook beseft dat het niet kan zoals vroeger dat hij hier (bijna) alles voor het zeggen heeft. Dat is niet gezond want naar wat ik kon horen heeft Dury ook ambitie (zie ook die clausule in zijn contract) en ik zie dan liefst niet ons weer ten onder gaan omdat we zo afhankelijk zijn van Dury.... Ik denk dat daarbij het "goed" is dat er zich ook andere mee moeien. Dat het af en toe eens botst in visie is toch geen probleem, zolang er op een verstandelijke manier kan mee omgegaan worden.

Akkoord dat Dury zeker niet meer alles moet doen of voor het zeggen hebben zoals vroeger. Maar op puur sportief vlak zou ik hem toch echt wel overal laten over meedenken, ook over de jeugdopleiding (hij is er in zijn periode bij de voetbalbond toch ook wel echt intensief mee bezig geweest).

En zeker ook akkoord met je laatste bedenking, ik wil er dan ook voor tekenen dat ze elkaar (goed genoeg) blijven verstaan.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #28 Gepost op: februari 21, 2013, 04:21:39 pm »
Niet vergeten dat het om een EXTRA jeugdopleiding gaat beperkt tot een 15 tal "talenten" om pas binnen 8 a 10 jaar door te breken. De gewone opleiding blijft behouden. Dat heeft Franky op Essevee fan talk nog eens laten verstaan waardoor hij ook aangaf dat hij zich er eigenlijk niets moe(s)t van aantrekken aangezien de gewone jeudopleiding behouden blijft en hij binnen 8 a 10 jaar misschien al in pensioen is (Dury zijn woorden).
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2013, 04:23:59 pm door Mr. Jones »