Auteur Topic: F.C. De Kampioenen  (gelezen 8156 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
F.C. De Kampioenen
« Gepost op: december 03, 2008, 10:51:42 am »
Boma krijgt vaste vriendin in 'FC De Kampioenen'
dinsdag 2 december 2008

In de negentiende reeks van 'FC De Kampioenen' komen alle Kampioenen samen voor de doop van Paulientje, het kindje van Bieke en Marc. En wat niemand ooit voor mogelijk hield, wordt in deze reeks werkelijkheid. Boma heeft een vaste vriendin.

In de negentiende reeks van 'FC De Kampioenen' lopen vooral Paulientje en Boma in de kijker. Paulientje wordt door iedereen met de beste zorgen omringd en krijgt ? als het van Pascale afhangt ? het chicste doopfeest aller tijden. Wat zal 'ons Madeleine' anders wel niet denken? Boma verrast dan weer door met een vriendin naar huis te komen. In tegenstelling tot wat de Kampioenen van hem gewoon zijn, is het geen meisje van de Pussycat, maar een knappe en stijlvolle antropologe...

Paulientje

Sinds de geboorte van hun dochtertje Paulientje hebben Marc (Herman Verbruggen) en Bieke (An Swartenbroekx) hun handen vol. Met een mondje meer om te voeden, wordt het bovendien hoog tijd dat Marc opnieuw werk zoekt. Hij vindt een job als consultant en hoewel niemand gelooft dat hij geschikt is voor de job, wordt hij ingehuurd door Jean-Luc Grootjans (Fred van Kuyk). Bij hem oogst Marcske zo veel succes dat Boma (Marijn Devalck) hem aan het werk wil zetten in Boma Vleesindustrie NV.

Pascale (Danni Heylen) neemt ondertussen de organisatie van het doopfeest van Paulientje voor haar rekening. Om indruk te maken op 'ons Madeleine (Leah Thys)' stelt ze alles in het werk om van het doopfeest van Paulientje het grootste en chicste doopfeest aller tijden te maken. Het ziet ernaar uit dat ze Madeleine eindelijk het nakijken zal kunnen geven, maar dat is buiten een incontinente Nero, een razende Bieke en een dronken Doortje (Ann Tuts) gerekend... Het doopfeest van Paulientje levert stof genoeg voor een extra lange aflevering van 'FC De Kampioenen' op zaterdag 10 januari 2009.

Een vrouw voor Boma

Niemand van de Kampioenen hield het voor mogelijk, maar Balthazar Boma heeft in reeks negentien eindelijk een vaste vriendin gevonden. De rokkenjager is gevallen voor de charmes van Goedele Decocq (Machteld Timmermans), een 45-jarige antropologe, en die liefde is wederzijds.

Goedele is een knappe en zelfbewuste vrouw die altijd al een avontuurlijk leven heeft geleid. Ze is vroeger al eens getrouwd geweest, maar haar huwelijk hield niet lang stand omdat haar man haar bedroog. Goedele hield er een diepgeworteld wantrouwen tegenover mannen en een extreme vorm van bindingsangst aan over. Ze voelt zich goed bij Boma omdat die op zijn eigen, onbeholpen manier altijd doodeerlijk is. Zijn doorzichtige haantjesgedrag vindt ze ontwapenend en geruststellend, want Boma kan niets verborgen houden.

De rol van Goedele Decocq wordt vertolkt door Machteld Timmermans (?1970). Zij studeerde twee jaar sociologie aan de KULeuven, maar verliet de universiteit om een toneelopleiding te volgen aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel. In 1996 behaalde ze haar diploma van Meester in de dramatische kunst en ging ze aan de slag bij het repertoiregezelschap Ensemble Leporello. Daarnaast speelt of speelde ze onder meer bij Bronks, toneelgroep Ceremonia, muziektheater Tirasila en Het ongerijmde. Momenteel verzorgt Timmermans de regie van 'Emmeken naar Mariken van Nieumeghen', een productie die begin januari in premi?re zal gaan. Op televisie was Machteld Timmermans onder meer te zien in 'Thuis', '16+', 'Kinderen van Dewindt', 'W817', 'Dokters' en 'Wittekerke'.

'FC De Kampioenen', zaterdag 13 december 2008 om 20.40 uur op E?n.


Nog mensen die gaan kijken naar de nieuwe afleveringen?

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #1 Gepost op: december 03, 2008, 12:04:47 pm »
Als SVZW niet speelt uiteraard wel ;)

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #2 Gepost op: december 03, 2008, 12:32:54 pm »
Nee ;)

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #3 Gepost op: december 03, 2008, 12:59:41 pm »
Ik ga ze toch niet proberen te missen, en als SVZW speelt dan pak ik het gewoon op.

Eerlijk gezegt ik dacht dat er geen nieuw seizoen bijkwam.
SV TILL I DIE

fox

  • Gast
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #4 Gepost op: december 03, 2008, 01:08:15 pm »
Hoe een mens naar dergelijk zwakke humor kan kijken is mij een raadsel. Doorzichtige plots, onderbroeken"humor", schrijnend gebrek aan creativiteit en complete afwezigheid van acteertalent. Dat is wat FC De Kampioen typeert

Crudo

  • Gast
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #5 Gepost op: december 03, 2008, 02:03:51 pm »
ik snap er ook niets van waar die kijkcijfers altijd vandaan komen. geef mij ma neveneffecten  8)

Offline wrd

  • Leden
  • Berichten: 404
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #6 Gepost op: december 03, 2008, 03:03:34 pm »
ik snap er ook niets van waar die kijkcijfers altijd vandaan komen. geef mij ma neveneffecten  8)

Daar volg ik je volledig, geniaal toch?

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #7 Gepost op: december 03, 2008, 03:42:40 pm »
Hoe een mens naar dergelijk zwakke humor kan kijken is mij een raadsel. Doorzichtige plots, onderbroeken"humor", schrijnend gebrek aan creativiteit en complete afwezigheid van acteertalent. Dat is wat FC De Kampioen typeert

Ah is gewoon pure ontspanning voor heel veel mensen die liever naar doorzichtige (en dus makkelijke) plots kijken dan naar thrillers waar men toch niks van begrijpt - moet je verder niks achter zoeken. Waarom kijken mensen naar de Kotmadam, om maar iets te noemen? Waarom kijken mensen naar De Planckaerts? De Pfaffs? Identiek dezelfde reden, en ook ik betrap mezelf erop zo'n programma's af en toe te bekijken. En eerlijk? Ze ontspannen me.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #8 Gepost op: december 03, 2008, 06:34:04 pm »
Hoe een mens naar dergelijk zwakke humor kan kijken is mij een raadsel. Doorzichtige plots, onderbroeken"humor", schrijnend gebrek aan creativiteit en complete afwezigheid van acteertalent. Dat is wat FC De Kampioen typeert

witse krijgt ook vaak kritiek over bijvoorbeeld doorzichtige plots, en toch kijken er bijna 2 miljoen mensen naar, voor de kampioenen zullen dat er ook weer minstens 1,5 miljoen zijn vermoed ik !

ik kijk er meestal naar, uit "gewoonte" , is gewoon eens ontspannend om er naar te kijken. wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik alle afleveringen of humor erin schitterend vind (ik heb het meer voor in de gloria, het eiland, fawlty towers, keeping up appearances, allo allo, ... )

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #9 Gepost op: december 04, 2008, 07:35:58 pm »
De mensen kijken er inderdaad graag naar omdat ze zich eens lekker willen ontspannen zonder veel te moeten nadenken. Kampioenen is dan ook populair bij alle generaties. En ze straalt ook Vlaamse gezelligheid uit.

Sorry dat ik een beetje reclame maak, maar heb zelf 1 van de 13 nieuwe afleveringen geschreven en wou toch een beetje aan promotie doen  ;)
« Laatst bewerkt op: december 04, 2008, 07:39:03 pm door Xavier Waterslaeghers »

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #10 Gepost op: december 04, 2008, 11:25:33 pm »
ik kijk straks wel naar de herhalingen  ;)

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #11 Gepost op: december 05, 2008, 07:27:24 am »
Ik ben ook geen fan, het is gewoon te voorspelbaar. Maar iedereen zijn smaak natuurlijk :).

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #12 Gepost op: december 05, 2008, 11:55:56 am »

Sorry dat ik een beetje reclame maak, maar heb zelf 1 van de 13 nieuwe afleveringen geschreven en wou toch een beetje aan promotie doen  ;)

De volgende keer je een aflevering schrijft, graag een verwijzing plaatsen naar SVZW. Een sjaal, een vriendenmatch De Kampioenen - SVZW of eens Dury laten trainen, waarna ze met 8-0 winnen? :)

Offline Nineke

  • Leden
  • Berichten: 72
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #13 Gepost op: december 05, 2008, 02:02:49 pm »

Sorry dat ik een beetje reclame maak, maar heb zelf 1 van de 13 nieuwe afleveringen geschreven en wou toch een beetje aan promotie doen  ;)

De volgende keer je een aflevering schrijft, graag een verwijzing plaatsen naar SVZW. Een sjaal, een vriendenmatch De Kampioenen - SVZW of eens Dury laten trainen, waarna ze met 8-0 winnen? :)


hebben het toch eens in een of ander aflevering gehad over svzw?

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #14 Gepost op: december 05, 2008, 06:50:27 pm »

Sorry dat ik een beetje reclame maak, maar heb zelf 1 van de 13 nieuwe afleveringen geschreven en wou toch een beetje aan promotie doen  ;)

De volgende keer je een aflevering schrijft, graag een verwijzing plaatsen naar SVZW. Een sjaal, een vriendenmatch De Kampioenen - SVZW of eens Dury laten trainen, waarna ze met 8-0 winnen? :)


hebben het toch eens in een of ander aflevering gehad over svzw?

inderdaad !

seizoen of 3 geleden of zo dacht ik .

dacht dat markske bijna ging tekenen bij ons :D

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #15 Gepost op: december 05, 2008, 07:13:00 pm »
Soms is het inderdaad wat voorspelbaar, maar er wordt nog altijd geprobeerd om veel originele grappen in de afleveringen te verwerken. En de verhaallijnen voor het nieuwe seizoen zijn ook weer het bekijken waard ( ;)): het doopfeest van Paulien, Boma die nu ?cht een vriendin krijgt...

Wat de verwijzingen naar SVZW betreft: heb ik ook al aan gedacht, maar momenteel krijg ik het nog nergens in verwerkt.
Het is inderdaad zo dat er vroeger al eens verwezen werd naar Essevee (in de aflevering Team Spirit uit reeks 16).

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #16 Gepost op: december 05, 2008, 07:20:22 pm »
jaja, superaflevering dat  ;D
nog es een svzw-moment er in zou leuk zijn. :P Maar ik heb het ook meer voor neveneffecten.  ;D

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #17 Gepost op: december 06, 2008, 11:34:32 am »
Soms is het inderdaad wat voorspelbaar, maar er wordt nog altijd geprobeerd om veel originele grappen in de afleveringen te verwerken. En de verhaallijnen voor het nieuwe seizoen zijn ook weer het bekijken waard ( ;)): het doopfeest van Paulien, Boma die nu ?cht een vriendin krijgt...

Wat de verwijzingen naar SVZW betreft: heb ik ook al aan gedacht, maar momenteel krijg ik het nog nergens in verwerkt.
Het is inderdaad zo dat er vroeger al eens verwezen werd naar Essevee (in de aflevering Team Spirit uit reeks 16).

Hebt gij dat er toen ingestoken dat Markske en Xavier bij Essevee ging tekenen?
Integenstelling tot andere ploegen hebben wij geen vedetten die er over spreken in de media enzo, maar als er af en toe een verwijzing komt in ??n van de meest bekeken programma's, dan is dat inderdaad leuk meegenomen. :)

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #18 Gepost op: december 06, 2008, 12:31:20 pm »
Nee, zo lang ben ik nog niet bezig (;)). Dat was een aflevering van mijn collega Bart Cooreman.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: F.C. De Kampioenen
« Reactie #19 Gepost op: december 06, 2008, 01:10:31 pm »
Jammer dat ik die aflv. niet kan bekijken op belgacom TV, reeks 16 zit er nie tussen waar je uit kan kiezen  :-\
SV TILL I DIE