Auteur Topic: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht  (gelezen 16926 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #20 Gepost op: mei 13, 2015, 03:12:18 pm »
Nog eens.  Een fusie was de bedoeling niet.  Enkel kortrijk opslorpen.  Dit deed hier toch de ronde in het Waregemse. Men omschrijft dit msh nu als fusie maar de naam van onze club en de plaats waar we spelen en kleuren en stamnummer zouden hetzelfde gebleven zijn.  Enkel zouden we nog een pak sterker staan tegenover de kvk dan dat we nu al staan.  Hoe dat men het ging aanpakken weet ik niet.  Maar heb dit meermaals gehoord dat dit de bedoeling was en niet een fusie met nieuwe naam enz...
Eerder kortrijk opslorpen.

En bij ons was het een rotseizoen maar als je het bekijkt dan hebben we eigenlijk evenveel bereikt als genk en msh zelfs lokeren.  Playoff2 of dat nu met 15 op 18 is of 4 op 15.  Volgend jaar is een nieuw jaar.  AA gent had 2 zo een kutjaren in hen nieuw stadion.  Genk greep voor de 3x naast po1 en standard heeft ook al po1 2x gemist.  Binnen een paar jaar staat er hier een heel knap stadion en een oefencomplex om U tegen te zeggen.  Volgend jaar is het een must om er terug te staan.  Maar ik spreek zeker niemand tegen en geef velen gelijk over ons bestuur.  Iedereen weigeren die geld heeft en msh meer macht heeft dan hen vriendenclubje komt er niet in.  Het zijn op vele vlakken postjespakkers met veel praat de laatsten tijd en die elkaar beschermen.  Te weinig ballen aan hen lijf en niet de centen en gezag van vb een willy naessens 2.

Dat dit in uw fantasiewereld de bedoeling was, wil ik best geloven ja.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #21 Gepost op: mei 13, 2015, 04:25:37 pm »
Dat dit in uw fantasiewereld de bedoeling was, wil ik best geloven ja.

Dit deed de ronde en was het verhaal dat ik gehoord heb van verschillende mensen.  Ik zeg niet dat dit waar is of was.  Enkel dit was het verhaal of gerucht die de ronde deed.  Geloof niet dat waregem een fusie zou doen met kortrijk.  Of toch geen fusie met een andere naam en kleuren en een andere plaats waar ze zouden spelen. 

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #22 Gepost op: mei 13, 2015, 04:42:25 pm »
Dit deed de ronde en was het verhaal dat ik gehoord heb van verschillende mensen.  Ik zeg niet dat dit waar is of was.  Enkel dit was het verhaal of gerucht die de ronde deed.  Geloof niet dat waregem een fusie zou doen met kortrijk.  Of toch geen fusie met een andere naam en kleuren en een andere plaats waar ze zouden spelen.
Hoorde dit ook,kon ook geen fusie zijn, maar dan nog, opslorping is voor mij ook  een brug te ver.  In ieder geval moet Hyzendingske gedacht hebben 'ik kan maar proberen' maar denk ook dat je met een bodje van 2.5 miljoen denkt dat die tegenpartij niet zal zwichten.  Om dit nu in de pers te smijten kan KVK gebruiken om het bod van Tan te rechtvaardigen.

Offline Mijzelve

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 41
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #23 Gepost op: mei 13, 2015, 04:46:49 pm »
Over de eerste overname poging, begin dit seizoen bij het bekendmaken dat de club te koop stond, moeten beide supportersclans zich weinig zorgen maken : zuiver economisch was dit perfect uit te leggen als een poging om via 'overname/fusie' de voornaamste concurrent in de streek op te slorpen (en te integreren, onder welke vorm dan ook.

De tweede poging, waarvan sprake in de pers momenteel, was echter 'last minute' (door Huyzentruyt) en is veel minder goed te praten : op dat moment weten de betrokken partijen immers al de voorwaarden (behoud stamnummer, verankering in Kortrijk)... als er dan opnieuw een poging wordt gedaan moet men dus vanuit Zulte zijde een 'oplossing' in gedachte hebben gehad die deze voorwaarden respecteerden...

Laat ons besluiten, concullega-supporters, dat we beiden in deze nipt ontsnapt zijn, dat de beide ploegen kunnen verder bestaan onafhankelijk van elkaar, en dat ons beide een mooie derby werd behouden.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #24 Gepost op: mei 13, 2015, 04:54:26 pm »
Over de eerste overname poging, begin dit seizoen bij het bekendmaken dat de club te koop stond, moeten beide supportersclans zich weinig zorgen maken : zuiver economisch was dit perfect uit te leggen als een poging om via 'overname/fusie' de voornaamste concurrent in de streek op te slorpen (en te integreren, onder welke vorm dan ook.

De tweede poging, waarvan sprake in de pers momenteel, was echter 'last minute' (door Huyzentruyt) en is veel minder goed te praten : op dat moment weten de betrokken partijen immers al de voorwaarden (behoud stamnummer, verankering in Kortrijk)... als er dan opnieuw een poging wordt gedaan moet men dus vanuit Zulte zijde een 'oplossing' in gedachte hebben gehad die deze voorwaarden respecteerden...

Laat ons besluiten, concullega-supporters, dat we beiden in deze nipt ontsnapt zijn, dat de beide ploegen kunnen verder bestaan onafhankelijk van elkaar, en dat ons beide een mooie derby werd behouden.

Denk jij nu werkelijk dat Tan hem iets gaat aantrekken van al die voorwaarden. Als hij goesting heeft dan gooit hij gewoon heel het bestuur buiten. Het zal hij zijn die beslist, de rest mag wat voor de schijn naar zijn pijpen dansen. Laat ons dus maar besluiten, dat wij ontsnapt zijn en dat jullie in plaats van de pest nu cholera gekregen hebben.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #25 Gepost op: mei 13, 2015, 05:40:32 pm »
PDC werd voor hetzelfde gelyncht...

Opslorpen en in Waregem spelen mocht voor mij
en van hun een satelietploegske maken voor onze jeugd.

Nu zal da ni meer gebeuren,
hopen dat daar rap gedaan is bij de buren, maar denk van niet....

Offline den yslandvoarder

  • Leden
  • Berichten: 200
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #26 Gepost op: mei 13, 2015, 09:29:22 pm »
Kom kom kom, van wanneer dateren die gesprekken ... KVK staat al 2j te koop h?.

Puur rationeel gezien kan/kon dit resulteren in een West-Vlaamse topploeg. Essevee en KVK liggen nu eenmaal ZEER dicht bij elkaar. We vissen steeds in dezelfde sponsor-vijver wat voor beiden zeer vervelend is.

Ik weet dat dit als supporter een harde pil is, maar sportief gezien kon dit alles naar een hoger niveau tillen. Dat een bestuur daaraan denkt, kan ik ze niet kwalijk nemen. Naast emotioneel moeten zij ook het commercieel zien te redden. Met de crisis is het helemaal niet meer makkelijk om nog grote budgetten los te werken bij bedrijven die willen sponseren of adverteren.

Sta ik erachter, misschien niet ... maar commercieel gezien moet je alle opties bekijken.
2
Van tegen zee, voor de Essevee

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #27 Gepost op: mei 14, 2015, 12:43:22 pm »
Nog een fusie (laat staan ??n met Kortrijk) zou ik persoonlijk nooit kunnen aanvaarden, dan stopt het voor mij. Zoals iemand hier zei: de fusie met Zulte was al lastig genoeg. Na 15 jaar Zulte Waregem zie je (eindelijk) een identiteit, vind ik, en dat is (opnieuw) die van Essevee!

Ik kan me niet voorstellen dat veel fans in Kortrijk staan te springen voor een fusie met Essevee, en bij ons ook niet eigenlijk. Natuurlijk, speel je voor de titel dan zit dat stadion vol, maak je geen illusies. Maar ??n plus ??n is niet altijd twee, en al zeker niet in 't voetbal.

Dus laat onze buren maar doen met hun charlatan.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #28 Gepost op: mei 14, 2015, 04:01:28 pm »
De bestuurslui van SV Zulte Waregem wensten dus te fusioneren maar gelukkig zei Degriese nee. Manmanman, wat een ongelooflijk :o bestuur. En nu eens iets op hun website zetten dat er geen draagvlak is. 99 procent van de Essevee supporters wil nooit fusioneren met de Koninklijke VuilKarre, wat een zever allemaal zeg. Ze zijn eerst bezig met een stukske tribune en dan willen ze fusioneren...

Je neemt je eigen mening voor waarheid. Dat er een deel tegen is ga je altijd hebben. Een fusie moet in de eerste plaats de financiele middelen groeperen, want in deze is 1+1=3. Naast bestaande sponsors zijn anderen enkel bereid te investeren in een grootschalig streekproject.  Budget is de eerste basis om het sportieve uit te bouwen. Ook al haken die-hards af langs beide zijden, bouw je op een 5-tal jaar een nieuwe maar bredere basis dan ervoor. De inkomsten via ticketting is slechts een kleine fractie van het werkingsbudget, de stem van sponsors weegt nu eenmaal meer door dan die van supporters.

Trouwens, die 5 miljoen was een peulschil. Santini is al 2,5miljoen waard volgens contract, en om essevee sportief weer op de rails te krijgen is meer dan 5 miljoen nodig. De vuilkarre overnemen en een nieuwe selectie met de beste spelers van beide ploegen was nu eenmaal de goedkoopste weg naar sportief herstel.... Maar geen enkele burgemeester kan zich het verlies van de club permitteren, en de volgende verkiezing is nu eenmaal hun enige bezorgdheid.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #29 Gepost op: mei 14, 2015, 04:33:52 pm »
Je neemt je eigen mening voor waarheid. Dat er een deel tegen is ga je altijd hebben. Een fusie moet in de eerste plaats de financiele middelen groeperen, want in deze is 1+1=3. Naast bestaande sponsors zijn anderen enkel bereid te investeren in een grootschalig streekproject.  Budget is de eerste basis om het sportieve uit te bouwen. Ook al haken die-hards af langs beide zijden, bouw je op een 5-tal jaar een nieuwe maar bredere basis dan ervoor. De inkomsten via ticketting is slechts een kleine fractie van het werkingsbudget, de stem van sponsors weegt nu eenmaal meer door dan die van supporters.

Trouwens, die 5 miljoen was een peulschil. Santini is al 2,5miljoen waard volgens contract, en om essevee sportief weer op de rails te krijgen is meer dan 5 miljoen nodig. De vuilkarre overnemen en een nieuwe selectie met de beste spelers van beide ploegen was nu eenmaal de goedkoopste weg naar sportief herstel.... Maar geen enkele burgemeester kan zich het verlies van de club permitteren, en de volgende verkiezing is nu eenmaal hun enige bezorgdheid.
Dus jij vindt het niet erg om in zee te gaan met Kortrijk?  Het is u goed recht, maar voor mij en vele anderen is dit een brug te ver.  Zoals ik al zei, ik ben supporter van Essevee,al 40 jaar, en ik ben dit nu nog na de fusie met Zulte omdat er nog juist genoeg elementen zijn die gebleven zijn, stadion,stad, beetje de naam,medesupporters en ik zal NOOIT mijn roots verloochenen en dat is voor mij Essevee, daar past in principe geen andere naam of ploeg bij, met veel moeite hebben we Zulte erbij(voor de oudere ex-supporters van Zulte zal dit ook zoiets zijn, maar dan meer kleuren, naam,stamnummer).   Als er nu nog iets verandert aan die identiteit ben ik weg.  Ik ben geen rationele supporter(imo bestaat dit niet, een rationele supporter, een realistische wel!).   
Ondertussen bestaat SVZW reeds bijna 15 jaar en zijn er veel nieuwe jonge mensen die zich nu volledig kunnen identificeren met SVZW, dit is ook maar normaal, ook voor die mensen zal een extra-fusie niet welkom zijn.  Wij zijn Essevee, een ploeg die normaal gezien met gezond verstand en met realistische doeleinden wil groeien, wij zijn en zullen nooit een echte topclub zijn en dat hoeft niet en kan ook niet.  Als je die identiteit opblaast dan blaas je de club kapot.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2015, 04:36:37 pm door mogul »

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #30 Gepost op: mei 14, 2015, 04:40:06 pm »
Sommigen zouden er hier blijkbaar niet eens tegenop zien om op Evolis in Kortrijk naar een grote zuid-west-vlaamse club te gaan kijken die kan meestrijden met KAA Gent/KRC Genk en misschien 1x per 10jaar kampioen speelt.

Niet te geloven ...

Geef mij maar een lokale middenmoter, ieder jaar tussen plaats 5 en 12 met telkens 2 mooie derby's tegen KV Kortrijk en 1 keer om de 10jaar europees voetbal.
Voetbal is geschiedenis, passie, identiteit, lokale verankering, ... en geen bedrijf.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #31 Gepost op: mei 14, 2015, 06:05:37 pm »
Je neemt je eigen mening voor waarheid. Dat er een deel tegen is ga je altijd hebben. Een fusie moet in de eerste plaats de financiele middelen groeperen, want in deze is 1+1=3. Naast bestaande sponsors zijn anderen enkel bereid te investeren in een grootschalig streekproject.  Budget is de eerste basis om het sportieve uit te bouwen. Ook al haken die-hards af langs beide zijden, bouw je op een 5-tal jaar een nieuwe maar bredere basis dan ervoor. De inkomsten via ticketting is slechts een kleine fractie van het werkingsbudget, de stem van sponsors weegt nu eenmaal meer door dan die van supporters.

Trouwens, die 5 miljoen was een peulschil. Santini is al 2,5miljoen waard volgens contract, en om essevee sportief weer op de rails te krijgen is meer dan 5 miljoen nodig. De vuilkarre overnemen en een nieuwe selectie met de beste spelers van beide ploegen was nu eenmaal de goedkoopste weg naar sportief herstel.... Maar geen enkele burgemeester kan zich het verlies van de club permitteren, en de volgende verkiezing is nu eenmaal hun enige+ bezorgdheid.

Gezonde wijze realistische woorden !

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #32 Gepost op: mei 14, 2015, 07:19:52 pm »
Sommigen zouden er hier blijkbaar niet eens tegenop zien om op Evolis in Kortrijk naar een grote zuid-west-vlaamse club te gaan kijken die kan meestrijden met KAA Gent/KRC Genk en misschien 1x per 10jaar kampioen speelt.

Niet te geloven ...

Geef mij maar een lokale middenmoter, ieder jaar tussen plaats 5 en 12 met telkens 2 mooie derby's tegen KV Kortrijk en 1 keer om de 10jaar europees voetbal.
Voetbal is geschiedenis, passie, identiteit, lokale verankering, ... en geen bedrijf.
Opslorpen en in Waregem spelen mag voor mij
en van hun een satelietploegske maken voor onze jeugd.

MAW onze beloften met talent in krotrijk laten spelen in 2e klasse
band met KVK is NUL
enkel gebruik maken van hun nummerke om onze jeugd op te leiden.
hun fans en hun stadion heb je NIET nodig
maw opslorpen en voor eeuwig in 2e klasse GEBRUIKEN
uw eigen identiteit verander je dus NIET

« Laatst bewerkt op: mei 14, 2015, 07:21:41 pm door Boer uit Waregem »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #33 Gepost op: mei 14, 2015, 08:19:15 pm »
Opslorpen en in Waregem spelen mag voor mij
en van hun een satelietploegske maken voor onze jeugd.

MAW onze beloften met talent in krotrijk laten spelen in 2e klasse
band met KVK is NUL
enkel gebruik maken van hun nummerke om onze jeugd op te leiden.
hun fans en hun stadion heb je NIET nodig
maw opslorpen en voor eeuwig in 2e klasse GEBRUIKEN
uw eigen identiteit verander je dus NIET
Op het eerste zicht klinkt dit goed maar het is onrealistisch om te denken dat ze het in Kortrijk daarbij zouden laten.  Kijk eens naar KVO,zonder de plannen van PDC zou Coucke zich niet ge?ngageerd hebben,Pdc was de trigger.  Zou in Kortrijk net hetzelfde zijn,mensen die nu niet wilden investeerden zouden dat dan misschien wel willen doen.  Nee  dat was geen goed idee die opslorping.

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #34 Gepost op: mei 14, 2015, 08:25:42 pm »
En ondertussen zit harelbeke in provinciale. We zijn goed bezig in Zuid West Vlanderen.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #35 Gepost op: mei 14, 2015, 08:41:09 pm »
Op het eerste zicht klinkt dit goed maar het is onrealistisch om te denken dat ze het in Kortrijk daarbij zouden laten.  Kijk eens naar KVO,zonder de plannen van PDC zou Coucke zich niet ge?ngageerd hebben,Pdc was de trigger.  Zou in Kortrijk net hetzelfde zijn,mensen die nu niet wilden investeerden zouden dat dan misschien wel willen doen.  Nee  dat was geen goed idee die opslorping.
H wilden de aandelen kopen...
dus keuze om het daarbij niet te laten in Krotrijk hadden ze niet...
Dat daar op zijn kop zou staan is zeker, maar mij ni gelaten,
opgeruimd zou netjes staan...

Net zoals Allijns zegt dat alles hetzelfde zal blijven is kwatsch
In september is Allijns weg bij KVK, naar den bond en kunnen
ze op ieder postje een eigen persoon zetten en van de VK
sateliet ploeg maken.  Wel zo da die mannen van Cardif ook
bij ons zouden meekunnen...


Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.318
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #36 Gepost op: mei 15, 2015, 09:37:57 pm »
Dateert misschien nog van voor hij terug toetrad tot bestuur?

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #37 Gepost op: mei 17, 2015, 09:26:28 pm »
Dus jij vindt het niet erg om in zee te gaan met Kortrijk?  Het is u goed recht, maar voor mij en vele anderen is dit een brug te ver.  Zoals ik al zei, ik ben supporter van Essevee,al 40 jaar, en ik ben dit nu nog na de fusie met Zulte omdat er nog juist genoeg elementen zijn die gebleven zijn, stadion,stad, beetje de naam,medesupporters en ik zal NOOIT mijn roots verloochenen en dat is voor mij Essevee, daar past in principe geen andere naam of ploeg bij, met veel moeite hebben we Zulte erbij(voor de oudere ex-supporters van Zulte zal dit ook zoiets zijn, maar dan meer kleuren, naam,stamnummer).   Als er nu nog iets verandert aan die identiteit ben ik weg.  Ik ben geen rationele supporter(imo bestaat dit niet, een rationele supporter, een realistische wel!).   
Ondertussen bestaat SVZW reeds bijna 15 jaar en zijn er veel nieuwe jonge mensen die zich nu volledig kunnen identificeren met SVZW, dit is ook maar normaal, ook voor die mensen zal een extra-fusie niet welkom zijn.  Wij zijn Essevee, een ploeg die normaal gezien met gezond verstand en met realistische doeleinden wil groeien, wij zijn en zullen nooit een echte topclub zijn en dat hoeft niet en kan ook niet.  Als je die identiteit opblaast dan blaas je de club kapot.

Heb ik niet gezegd wat mijn eigen voorkeur is.  Ik geef enkel mee wat leeft bij financieel krachtigen uit de regio.  Niet de supporter maar de sponsors/investeerders zijn baas, of wij het nu willen of niet.  We moeten ons geen illusies maken: als die Maleisische gek het ooit op een akkoordje gooit met ons bestuur, zullen ze onze mening niet vragen.  Is triestig dat een club geen 5 miljoen in eigen rangen kan vergaren ipv te moeten slijten aan een spleetoog.  Zelfs bij een manager buy-out gaat het soms om veel hogere bedragen. 


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #38 Gepost op: mei 17, 2015, 09:34:14 pm »
In Het Wekelijks Nieuws(kan nergens online het artikel vinden,sorry)zegt onze Willy Naessens dat Huyzentruite in eigen naam handelde en de rest van het bestuur van niks wist; wist ook te vertellen dat 'een fusie' beter zou zijn geweest voor het voetbal hier in de streek.  De titel spreekt over overname, maar in het artikel spreekt Willy Naessens echt wel over een fusie.  Voor mij is dienen mens even erg als Decuyper,iemand die wil fusioneren met Kortrijk kan imo geen beheerder zijn van Essevee,punt!

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Zulte Waregem had buren uit Kortrijk bijna opgekocht
« Reactie #39 Gepost op: mei 17, 2015, 09:39:12 pm »
In Het Wekelijks Nieuws(kan nergens online het artikel vinden,sorry)zegt onze Willy Naessens dat Huyzentruite in eigen naam handelde en de rest van het bestuur van niks wist; wist ook te vertellen dat 'een fusie' beter zou zijn geweest voor het voetbal hier in de streek.  De titel spreekt over overname, maar in het artikel spreekt Willy Naessens echt wel over een fusie.  Voor mij is dienen mens even erg als Decuyper,iemand die wil fusioneren met Kortrijk kan imo geen beheerder zijn van Essevee,punt!

Ze wachten misschien van bouwen om ineens een tweede ring erop te zetten...
Is niet de eerste keer dat WN de schuld/verantwoordelijkheid volledig bij een ander legt en eigen handen in onschuld wast.