Auteur Topic: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen  (gelezen 210253 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.213
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #460 Gepost op: mei 22, 2013, 03:05:33 pm »
Storm gaan liggen? Het is hier al een uur stil :)

Freve

  • Gast
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #461 Gepost op: mei 22, 2013, 03:08:23 pm »
best wel e :)

Offline Highlander

  • Leden
  • Berichten: 2
  • Essevee!
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #462 Gepost op: mei 22, 2013, 03:10:11 pm »
Ik zou me als ZW-fan alvast zorgen beginnen maken over de uitspraak 'de eerste ploeg speelt volgend jaar sowieso in Waregem'.

Wat met de andere ploegen zoals de jeugd?  Hier stinkt iets!

Het lijkt me duidelijk dat Zulte Waregem in zijn huidige vorm geen 5 jaar meer blijft bestaan.  Er komt op zijn minst een fusie met Kortrijk aan, laat staan van welke konijnen PDC nog in zijn hoed heeft steken.  Cercle Brugge?

13 april 1951

  • Gast
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #463 Gepost op: mei 22, 2013, 03:17:01 pm »
Ik zou me als ZW-fan alvast zorgen beginnen maken over de uitspraak 'de eerste ploeg speelt volgend jaar sowieso in Waregem'.

Wat met de andere ploegen zoals de jeugd?  Hier stinkt iets!

Het lijkt me duidelijk dat Zulte Waregem in zijn huidige vorm geen 5 jaar meer blijft bestaan.  Er komt op zijn minst een fusie met Kortrijk aan, laat staan van welke konijnen PDC nog in zijn hoed heeft steken.  Cercle Brugge?

Sterke eerste post Kortrijkzaan! Ik sta te beven op mijn benen na je bijdrage.

13 april 1951

  • Gast
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #464 Gepost op: mei 22, 2013, 03:18:27 pm »
Citaat
Fusie wordt door KV Kortrijk ontkend.

(Raad van bestuur)

Offline Highlander

  • Leden
  • Berichten: 2
  • Essevee!
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #465 Gepost op: mei 22, 2013, 03:28:16 pm »
Ik zou me als ZW-fan alvast zorgen beginnen maken over de uitspraak 'de eerste ploeg speelt volgend jaar sowieso in Waregem'.

Wat met de andere ploegen zoals de jeugd?  Hier stinkt iets!

Het lijkt me duidelijk dat Zulte Waregem in zijn huidige vorm geen 5 jaar meer blijft bestaan.  Er komt op zijn minst een fusie met Kortrijk aan, laat staan van welke konijnen PDC nog in zijn hoed heeft steken.  Cercle Brugge?

Sterke eerste post Kortrijkzaan! Ik sta te beven op mijn benen na je bijdrage.

Neen, geen Kortrijkzaan.  Clubfan.  Vandaar dat ik deze situatie toch wat neutraler kan bekijken. Denk nu aub niet dat ik toejuich wat er hier gebeurt!  Maar het lijkt me toch logisch dat deze situatie (2 eersteklassers op 20 km van elkaar ... om van Moeskroen nog te zwijgen) op middellange termijn niet houdbaar is.

Puur logisch lijkt me dan een fusie ZW/KVK in de maak en wordt een van beide stamnummers verkocht aan een nieuw Antwerps project.  Ik vrees dat de doorsnee supporter hier weinig inbreng in heeft. 

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #466 Gepost op: mei 22, 2013, 03:30:14 pm »
ik kan onze ambitieuze CEO wel begrijpen.
1. na al die jaren staat er nog geen nieuw stadion in waregem
2. de druk is groot om onze talenten te houden maar het geld is er niet

oplossing:
1. stad waregem: leg op de hoek van de Holstraat met de Zuiderlaan een park aan ipv die bib = een besparing van 25 miljoen euro
2. investeer de helft van dat bedrag in het nieuwe stadion

iedereen tevreden, toch?

13 april 1951

  • Gast
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #467 Gepost op: mei 22, 2013, 03:31:50 pm »
Citaat
Omdat Patrick Decuyper maandag op Radio 1 plots fusiegedachten met KV Kortrijk ventileerde werd ook dit plots een piste: Zulte Waregem fuseert met KV Kortrijk en zo komt er automatisch een stamboeknummer vrij. KVK-voorzitter Joseph Allijns weet van niets. ?Maar ik ken Patrick ?Decuyper wel als een man met een visie. Er is hier overigens zaterdag een belangrijke aandeelhoudersvergadering, het onderwerp komt ongetwijfeld ter sprake.?

Hoofdaandeelhouder Vincent De Grijse weet noch van fusieplannen, noch van een Antwerpse voetbalclub. Schaterend: ?Maar we kunnen misschien onze aandeelhoudersvergadering in ?Antwerpen beleggen. Grapje!?

Offline essevee12345

  • Leden
  • Berichten: 161
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #468 Gepost op: mei 22, 2013, 03:33:07 pm »
niemand spreekt van stadsbestuur, ze is zogezegd woest maar heeft zelf nog geen poot uitgestoken naar de club...
en het geld dat hij nu wil geven voor aanpassing stadion is idd verloren geld.
stadsbestuur moest al langer constructief meegewerkt hebben

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #469 Gepost op: mei 22, 2013, 04:01:34 pm »
Fusie SV met Moeskroen ? Nagels van ex-Beerschot sprak toch over een optie in 1ste of 2de klasse als vervanger voor Beerschot ?

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #470 Gepost op: mei 22, 2013, 04:04:46 pm »
Fusie SV met Moeskroen ? Nagels van ex-Beerschot sprak toch over een optie in 1ste of 2de klasse als vervanger voor Beerschot ?

Met Cercle Brugge misschien, aangezien ze daar nog eindronde aan het spelen zijn is Cercle Brugge '1ste of 2de klasse'.  ::)

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #471 Gepost op: mei 22, 2013, 04:10:52 pm »

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.213
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #472 Gepost op: mei 22, 2013, 04:17:38 pm »
Fusie SV met Moeskroen ? Nagels van ex-Beerschot sprak toch over een optie in 1ste of 2de klasse als vervanger voor Beerschot ?

Dat is eigenlijk fusie Lille/Essevee.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #473 Gepost op: mei 22, 2013, 04:23:22 pm »
respect voor de veeka-fans moet ik eerlijk bekennen, zij protesteren vanavond al tegen de plannen van een mogelijke fusie die Decuyper insinueerde.

Chapeau!

Offline levytytgat

  • Leden
  • Berichten: 284
  • Essevee!
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #474 Gepost op: mei 22, 2013, 04:28:29 pm »
Decuyper spaar uw geld of steek het in Essevee ipv het te gebruiken voor KVK op te kopen.

Doet hij min of meer h?.. zo komen er een pak sponsors vrij en vergroot het draagvlak. Alleen naar supportersvlak toe is dit wel heel delicaat.
Antwerpen krijgt een stamnummer en Europees voetbal (wij gaan dat daar spelen) en betaalt zo waarschijnlijk de rest van de overname. Tzou wel eens een meesterlijk plan kunnen zijn ook.. der staat alleszinds serieus wat te gebeuren voor 1 juni!

Inderdaad, is mss de enige manier om het budget serieus te kunnen verhogen. Al spelen er natuurlijk nog andere zaken dan het financi?le...
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2013, 04:41:54 pm door levytytgat »

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #475 Gepost op: mei 22, 2013, 04:52:59 pm »
Tjonge dat gaat snel. Eerst worden wij verkocht, iedereen op PDC zijn kap, en nu een beetje hoogmoedig gaan doen ? la 'efkes Kortrijk kopen'?

Voor hetzelfde geld komt hier twee keer niks van in huis, ik zou het nog zo raar niet vinden.

Eerst zien dan geloven, al zou ik wel graag wat duidelijkheid krijgen vanuit de club.

EN SNEL.

blij dat jij toch zin voor realisme niet verliest.  decuyper, de man van de flopcard, uhm, sorry yu-card gaat plots de veekaa opkopen voor een paar borrelnootjes omdat we in de weg lopen. 

als er fusie komt zijn we allemaal gejost, de ene nog wat meer dan de andere maar we zijn het toch allemaal

Gejost ?  Dat zeiden die van Winterschei en Waterslag ook 15 jaar terug ! En zie waar ze nu zitten.  Op een niveau waar iedere voetballiefhebber van droomt in de streek. We proefden er een gans jaar van en eerlijk gezegd : dit smaakt naar NOG !

En van waar kwam het geld daar voor een nieuw stadion?, van de miljarden overheidssteun dat ze  in de Limburg gekregen hebben van de Overheid voor de renovatie van Limburg na de sluiting van de mijnen.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2013, 05:19:24 pm door Bertrand »

Online Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #476 Gepost op: mei 22, 2013, 05:12:05 pm »
Lijkt me toch duidelijk dat Patrick Decuyper heel goed weet waar hij mee bezig is? Hij wil schot in de zaak in verband met het stadiondossier en hekelt de lakse houding van het stadsbestuur. Hij zette zijn woorden kracht bij door de media in te lichten en zij smullen natuurlijk wel van zo'n nieuwsfeiten. Of dit de goede manier is om de Stad Waregem te doen inzien dat er echt iets moet wijzigen aan onze accommodatie laat ik in het midden, maar voor mij is het duidelijk dat zijn mediastunt echt wel geslaagd is ::). Daar getuigen alle krantenkoppen, nieuwsuitzendingen en live persconferenties van. Wel zeer jammer dat we na zo'n prachtig seizoen met topvoetbal op deze manier in de media komen... ???
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Online Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #477 Gepost op: mei 22, 2013, 05:14:50 pm »
En ik lees bovendien dat supportersverantwoordelijken van SV Zulte Waregem vanaf nu maandelijks contact zullen hebben met het stadsbestuur en PDC om de stand van zaken in verband met het stadiondossier aan te kaarten. Doelstelling volbracht, denk ik dan?  ;)
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #478 Gepost op: mei 22, 2013, 05:16:36 pm »
Er is een tijd geweest dat er drie eerste klassers waren in Zuidwest-Vlaanderen. Er is dan ook sprake geweest van een fusie met Harelbeke. Van Harelbeke is er nu geen sprake meer en van hun supporters nog veel minder. Blijkbaar zijn die supporters van Harelbeke in rook opgegaan. Dus het is niet omdat er een fusie komt,  dat al die supporters gaan meekomen naar die fusieploeg. Als we 10.000 man bijeen krijgen in de fusieploeg zal het veel zijn, en dan hebben we nog geen topploeg. Laten we het gewoon houden bij het oude. Het is 10 jaar goed gegaan, ik zou niet weten waarom het in de toekomst niet meer zou lukken en dat sommigen stoppen met dromen van een topploeg, de meeste supporters vragen daar niet om.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2013, 05:20:33 pm door Bertrand »

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Zulte-waregem naar antwerpen?
« Reactie #479 Gepost op: mei 22, 2013, 05:28:42 pm »
Nog 1 iets dat ik niet versta, volgens verschillende bronnen in het Antwerpse waren/zijn er wel degelijk gesprekken met een eersteklasser bezig.

Wie was dat dan? waren wij dat of is dat iemand anders?