Auteur Topic: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen  (gelezen 210252 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1340 Gepost op: mei 26, 2013, 08:05:54 am »
Persoonlijk denk ik dat de identiteit van onze club eerder onze door onze naam, kleuren, locatie en supporters bepaald wordt dan door ons nummer. Dat is toch een louter administratief nummer? Sommigen zien dit blijkbaar anders, maar als al het bovengenoemde gelijk blijft, dan ben ik een tevreden man/supporter.

Alleen vraag ik me af of ons ticket voor de championsleague dan ook vasthangt aan ons nummer? In dat geval zou ik het niet bepaald appreci?ren dat ons nummer doorgegeven wordt.

@ela: Je kan beter stoppen met te posten over dit onderwerp. Over sommige zaken heb je inderdaad een punt, maar voetbal is effectief emoties en het rationele haalt het hier vaak niet. Toen het artikel over Lemic verscheen (Essevee kwam toen schijnbaar in handen van de maffia en PDC was toen ook de grote schuldige), ook toen geloofde een groep supporters dat artikel blindelings. Het heeft geen zin om dan met feiten of 'het voordeel van de twijfel' te komen aandraven. Zelfs als je dan rustig en beleefd je mening kenbaar maakt, loop je hier het risico persoonlijk uitgescholden te worden. (zegt eerlijk gezegd veel over de mentale toestand van die mannen).

Je hebt ondertussen gemerkt dat je het in deze discussie nooit zal halen. Dan is het beter de boel rustig te laten. Dat heb ik destijds ook gedaan. Het koelt vanzelf. De mensen die me toen uitscholden heb ik hier tot vorige week nog weinig gezien (te veel positief nieuws rond Essevee vermoed ik). Nu moeten we gewoon weer afwachten.

Aan de andere supporters vraag ik om op een beleefde manier te posten, rustig te blijven en eerst eens af te wachten vooraleer de boel op stelten te zetten. Net zoals in het 'Lemic-tijdperk' of de verkondiging dat we voor de top 3 wilden gaan, kunnen we beter wachten tot we een reactie van Dury en/of Naessens te horen krijgen. Uiteindelijk is Dury op vakantie vertrokken net nadat PDC hem gesproken heeft. De journalisten hebben echter blijkbaar een interview van hem afgenomen, terwijl hij op vakantie is... Het zou me gezien de voorgeschiedenis van de pers niet verbazen mochten enkele uitspraken uit hun context getrokken zijn. Afwachten is de boodschap!!!

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1341 Gepost op: mei 26, 2013, 08:29:55 am »
Met dieje rooien tekst hierboven kan ik redelijk volgen, al heb ik enkele opmerkingen!

Geschiedenis schrijf je, onder 1 of andere merknaam! niet onder 1 of ander nummer! iedereen weet dat KSV Waregem europeese successen behaalde, bekers won, tornooien won, en iedereen weet dat het huidige essevee ook de beker won en nu terug europees speelt. niemand spreekt van een stamnummer die dit of dat behaalde! toch spreekt men nu nog steeds van het succes van KSV Waregem, terwijl we reeds onder een andere merknaam spelen, en een ander stamnummer! De naam is dus duidelijk belangrijker dan de nummer die er bijhoort.


anderzijds, KVK bij ons toevoegen? DU JAMAIS VU !!!!
pdc moet waregem maar uitbouwen tot een grote ploeg, zodat kortrijk er stillekesaan begint bij weg te kwijnen!

PDC heeft goeie gedachten, maakt fouten, maar toch heeft ie het beste voor de club voor! zijn probleem met die 2 stamnummers zorgde nu eenmaal voor die fouten. want als je verder kijkt dan je neus lang is, dan is de overname van oostende geen slechte zaak geweest, mochten ze daar niet gepromoveerd zijn!

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1342 Gepost op: mei 26, 2013, 08:31:44 am »
Persoonlijk denk ik dat de identiteit van onze club eerder onze door onze naam, kleuren, locatie en supporters bepaald wordt dan door ons nummer. Dat is toch een louter administratief nummer? Sommigen zien dit blijkbaar anders, maar als al het bovengenoemde gelijk blijft, dan ben ik een tevreden man/supporter.

Alleen vraag ik me af of ons ticket voor de championsleague dan ook vasthangt aan ons nummer? In dat geval zou ik het niet bepaald appreci?ren dat ons nummer doorgegeven wordt.


u slaat hier de nagel op de kop, en das ook mijn mening! Al kan ik me niet vinden in een fusie/samensmelting met kortrijk!

Offline svzw91

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1343 Gepost op: mei 26, 2013, 08:51:12 am »
Is er nu vandaag een persconferentie van KVK? Ik meen mij te herinneren dat ik dit hier ergens gelezen heb...
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2013, 08:54:46 am door svzw91 »

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1344 Gepost op: mei 26, 2013, 09:00:14 am »
Persoonlijk denk ik dat de identiteit van onze club eerder onze door onze naam, kleuren, locatie en supporters bepaald wordt dan door ons nummer. Dat is toch een louter administratief nummer? Sommigen zien dit blijkbaar anders, maar als al het bovengenoemde gelijk blijft, dan ben ik een tevreden man/supporter.

Alleen vraag ik me af of ons ticket voor de championsleague dan ook vasthangt aan ons nummer? In dat geval zou ik het niet bepaald appreci?ren dat ons nummer doorgegeven wordt.


u slaat hier de nagel op de kop, en das ook mijn mening! Al kan ik me niet vinden in een fusie/samensmelting met kortrijk!

Ons stamnummer verkopen louter administratief? Misschien wel, maar dat wil wel zeggen dat we onze volledige kern + Europees voetbal mee verkopen...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1345 Gepost op: mei 26, 2013, 09:09:20 am »
Laatste post.


Driewerf O E F !!
Hoeven we zelfs niet meer te lezen. 
Wedden dat je onder een andere naam verder leest ??
Op dit forum ben je van mij nog niet af, ik blijf hier mijn mening geven.  Uw reactie is op zijn minst toch een beetje kinderachtig.

Neen ? Wel in plaats van hier al 188 keer hetzelfde te zeggen antwoord dan ten minste op bepaalde mensen hun vragen.  Net zoals 1951 blijf je oostindisch doof als het gaat over :
Ik herhaal :
" had je liever dergelijk kaliber CEO bij Kortrijk of Roeselare gezien bvb ????  Ik heb hem liever in onze rangen eerlijk gezegd dan als tegenstander.


Neen, ik wens geen enkele club zo iemand toe,GEEN ENKELE, zelfs Kortrijk niet.  Het goede dat hij deed, de X bouwen en een Hazard halen, studio Essevee is misschien goed, misschien niet, heb daar geen zich op, vervalt in het niets wat hij nu doet of deed, Decuyper wil jij houden enkel omdat je denkt dat dat de enigste optie is en je bang bent indien er teveel kritiek is dat hij vertrekt, maar iemand die ons al in zijn hoofd verkocht had kun je toch niet meer vertrouwen?  Maar ja, het zijn natuurlijk die persmuskieten die mis waren, Decuyper heeft reeds verteld wat hij wil en dat klopte met wat die journalisten schreven, maar dat WIL jij niet zien, NIET!
De rest van ons bestuur kennende (weinig bereidheid veel centen te investeren, zelfs WN wou en is er zo goed als vanaf) waren we misschien al lang in het bezit van een ander en was er straks geen sprake van voetbal in het regenboogstadion !!

Decuyper wil zelf cavalier seul spelen, heeft o.a. Filip Dhondt buitengewipt,hij wilde alle macht om dan zonder gezonde bemoeienissen van anderen zijn schurkenstreken toe te passen, m.a.w. eventuele kandidaten om mee aan de kar te trekken laat hij toch niet toe, het is beter om verschillende bedrijven en mensen te hebben in een voetbalclub dan 1 zot die zomaar alles kan beslissen, waarom denk je dat ze dit in Duitsland zo toepassen denk je?
We waren misschien... dat zijn geen feiten, feiten zijn een CEO die zijn club in Antwerp voor grof geld en ambitie wilde verkopen, die... sorry, ging voor de 189keer hetzelfde zeggen.
En kom aub niet af dat supporters gaan overnemen.  Stel de vraag aan die 5000 op de markt zondag : leg 1000 ? op tafel om essevee te redden of ga anders weg... Ik verzeker je, binnen het kwartier blijf je nog met een dozijn man over !!
Ik ben oostindisch doof, maar voor te lezen en te schrijven mag je doof zijn, en ik betwijfel of jij iets volledig leest.  We kunnen als supporter natuurlijk niet de volledige werking hebben van de club, dat weet ik dat weet jij, maar het is de bedoeling om een deftige vertegenwoordiging te hebben van de supporters in de raad van bestuur, zoals het in Kv Mechelen is, zoals het in die Duitse clubs bestaat, maar ja in uw geest kan dit niet, omdat jij die supporterscultuur niet omarmt, jij gaat zeker niets geven, ik ken veel mensen die dit wel zouden doen, hoeveel weet ik niet, maar jij ook niet.

Met andere woorden : PDC wil je buiten ?? wel wat dan ??? Je laat hem ALLES verkopen aan ik zeg maar wat Kortrijk ??  Je gaat zelf starten in 4e provinciale ??? 
Ja ik wil hem buiten, omdat hij als CEO enkel maar dacht aan zijn eigen winst, oeps, sorry, dit was de 190ste keer, wat dan?  Zoeken naar mensen,bedrijfsleiders,sponsors met een hart voor Essevee, die gezamelijk die aandelen overnemen, jij laat uitschijnen dat we enkel Decuyper hebben,Decuyper die loog en iedereen bedroog voor de ogen van voetbalminnend Belgie,sorry, ben de tel kwijt?
Het is grappig dat jij nu zegt aan Kortrijk(misschien zijn zij nu zodanig kwaad omdat hij dit wilde doen bij hen, dat zij dit nu willen doen bij ons,maar hoe dan?), hij wilde ons al verkopen en nu wrijf jij mij dit onder de neus,niet normaal.

Wish you good luck. 

Dank u.

Conclusie : er is maar 1 weg : B E L E E F D   B L I J V E N  +  D I A L O O G + H O P E N !!
Christelijk opgevoed in de jaren stillekes zeker? Bang van de boze God die ons zal straffen wanneer we in zonde leven, wel, dan moet jij toch weten dat Decuyper de zondaar is en niet God.
Zoeken naar mensen die Decuyper zijn aandelen willen kopen voor in Waregem met het stamnummer in Waregem te blijven, aandelenstructuur veranderen(meer aandelen aanbieden) dat er ook een delegatie is van supporters en stad Waregem en hopen.

Misschien kunnen mensen die hun abo nu al niet willen verlengen hun nrs. al doorgeven aan het secretariaat, dan kunnen mooie plaatsen al ingenomen worden door anderen die wel helder kunnen nadenken ??

Al eens gesproken met de mensen die werken bij Essevee?  Met zo'n baas vrezen zij ook voor hun job, ik ken al tenminste 1 persoon die nu werkt bij Essevee die naarstig aan het zoeken is naar een andere job.  Moest onze CEO die praktijken niet hebben gedaan, dan was de vraag naar abbo's nog nooit zo groot geweest, de mensen die nu helder denken wachten af en hopen dat Decuyper vertrekt, vertrekt hij niet dan zullen er ofwel veel lege plekken zijn in Waregem of alsnog veel lege plekken in Antwerp, wie weet?

De vraag zou groot zijn, maar we zouden moeten weigeren.  Je mag maar een maximum bezettin voor abbos hebben.  Rest moeten vrije tickets blijven.  Het stadion houd alles tegen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1346 Gepost op: mei 26, 2013, 09:11:02 am »
Persoonlijk denk ik dat de identiteit van onze club eerder onze door onze naam, kleuren, locatie en supporters bepaald wordt dan door ons nummer. Dat is toch een louter administratief nummer? Sommigen zien dit blijkbaar anders, maar als al het bovengenoemde gelijk blijft, dan ben ik een tevreden man/supporter.

Alleen vraag ik me af of ons ticket voor de championsleague dan ook vasthangt aan ons nummer? In dat geval zou ik het niet bepaald appreci?ren dat ons nummer doorgegeven wordt.


u slaat hier de nagel op de kop, en das ook mijn mening! Al kan ik me niet vinden in een fusie/samensmelting met kortrijk!

Ons stamnummer verkopen louter administratief? Misschien wel, maar dat wil wel zeggen dat we onze volledige kern + Europees voetbal mee verkopen...

+ palmares kwijt.... Je beker en europese overwintering en vive-kampioen staan dan op het cv blaadje van die andere club.

Freve

  • Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1347 Gepost op: mei 26, 2013, 10:31:48 am »
Persoonlijk denk ik dat de identiteit van onze club eerder onze door onze naam, kleuren, locatie en supporters bepaald wordt dan door ons nummer.
Da is idd de identiteit van een Club.
ik draag kleren, roep essevee en bekijk de thuismatchen in Waregem
nie nummer 1234533221
der wil niemand een nummer zijn, noch bij de bakker
noch bij de bank...
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2013, 10:33:31 am door Freve »

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1348 Gepost op: mei 26, 2013, 10:36:53 am »
Verhuis van een stamnummer betekent de verhuis van onze (nog korte maar mooie) geschiedenis. Beker, vice-kampioen: dat zou niet onze geschiedenis zijn, maar die van Antwerpen United.
Bovendien was hij niet van plan om enkel het stamnummer te verhuizen, h?! Heel de ploeg ging verhuizen! Oostende ging dan hier komen spelen onder de naam Zulte Waregem, in rood-groen, in het Regenboogstadion. Daar zouden jullie geen problemen mee hebben?

Freve

  • Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1349 Gepost op: mei 26, 2013, 10:51:53 am »
Verhuis van een stamnummer betekent de verhuis van onze (nog korte maar mooie) geschiedenis. Beker, vice-kampioen: dat zou niet onze geschiedenis zijn, maar die van Antwerpen United.
Bovendien was hij niet van plan om enkel het stamnummer te verhuizen, h?! Heel de ploeg ging verhuizen! Oostende ging dan hier komen spelen onder de naam Zulte Waregem, in rood-groen, in het Regenboogstadion. Daar zouden jullie geen problemen mee hebben?
jawel probleem mee, da was idd een van zijn 2 plannen

wa is uw alternatief?
hoe ga je da oplossen?
realistische zaken aub

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1350 Gepost op: mei 26, 2013, 10:55:48 am »
Verhuis van een stamnummer betekent de verhuis van onze (nog korte maar mooie) geschiedenis. Beker, vice-kampioen: dat zou niet onze geschiedenis zijn, maar die van Antwerpen United.
Bovendien was hij niet van plan om enkel het stamnummer te verhuizen, h?! Heel de ploeg ging verhuizen! Oostende ging dan hier komen spelen onder de naam Zulte Waregem, in rood-groen, in het Regenboogstadion. Daar zouden jullie geen problemen mee hebben?

Inderdaad, dat was het plan.

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1351 Gepost op: mei 26, 2013, 11:10:47 am »
Verhuis van een stamnummer betekent de verhuis van onze (nog korte maar mooie) geschiedenis. Beker, vice-kampioen: dat zou niet onze geschiedenis zijn, maar die van Antwerpen United.
Bovendien was hij niet van plan om enkel het stamnummer te verhuizen, h?! Heel de ploeg ging verhuizen! Oostende ging dan hier komen spelen onder de naam Zulte Waregem, in rood-groen, in het Regenboogstadion. Daar zouden jullie geen problemen mee hebben?
jawel probleem mee, da was idd een van zijn 2 plannen

wa is uw alternatief?
hoe ga je da oplossen?
realistische zaken aub

Hoe we dat gaan oplossen? Wij kunnen dat niet oplossen, sterker nog, het is niet aan ons om dat op te lossen, maar wel aan PDC... En de oplossing is vrij simpel: al zijn waanzinnige gedachten overboord gooien en nuchter verder doen met Zulte Waregem in Waregem!

Offline kulle

  • Leden
  • Berichten: 249
  • Essevee!
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1352 Gepost op: mei 26, 2013, 11:11:58 am »
waarom koopt decuyper oostende op?
Als je weet dat ze kampioen kunnen spelen.
Dat is toch met voorbedachte rade.
Ik ga al meer dan 30 jaar naar de essevee.
Volgend jaar ga ik terug al heb ik getwijfeld MAAR ik ben fan van essevee,
niet van die onderkruiper.
en aan de mensen die denken dat er maar een paar 100 supporters afhaken
bij een fusie met het scum,ze krijgen nog geen 2000man samen
veel kvk supporters zij ex anderlecht en brugge suppoters
aan de twijfelaars vergeet niet dat een jongen van de streek ons bijna kampioen kopte

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1353 Gepost op: mei 26, 2013, 11:32:21 am »
Wat mij ook intigeert is de vraag waarom PDC zijn verplichtingen in het voorakkoord niet nakomt ? Lejaeghere liet toch verstaan dat hij nog niet werd betaald ...

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1354 Gepost op: mei 26, 2013, 11:42:49 am »
Persoonlijk denk ik dat de identiteit van onze club eerder onze door onze naam, kleuren, locatie en supporters bepaald wordt dan door ons nummer.
Da is idd de identiteit van een Club.
ik draag kleren, roep essevee en bekijk de thuismatchen in Waregem
nie nummer 1234533221
der wil niemand een nummer zijn, noch bij de bakker
noch bij de bank...
Maar jij begrijpt het niet he! Wij gingen dan een klein clubje zijn he. Onze spelers werden verkocht, europees voetbal en palmares. En jij zou daar tevreden me zijn? Ik wist niet dat mensen zo naif konden zijn en dit steunen!

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1355 Gepost op: mei 26, 2013, 12:04:11 pm »
Wel leg mij dan eens uit waarom RSCA voor het seizoen bang moet zijn van Zulte Waregem?

Voor dezelfde reden als vorig seizoen....als Patrick Decuyper tenminste de ploeg kan samenhouden en de steun van de supporters krijgt!

er is juist niemand bang van pdc bij de andere ploegen, er is enkel een pak onrust bij de essevee supporters over pdc ...  (en bij een pak van de  west en oost-vlaamse ploegen deze week )


eerlijk gezegd bij 90 % van onze supporters is hetvolgende belangrijk : rustig in eerste klasse blijven, en om de 5 jaar 1 keer ver geraken in de beker , en om de 5 jaar 1 keer ver geraken in de competitie ,  en af en toe eens winnen van kortrijk en een toppe das m???r dan voldoende ...

de grote "successupporters" uit onze streek , die altijd willen kampioen spelen (of toch zo goed als...) die zitten er bijna niet in ons stadion . die nemen vrolijk eens om de 2 weken de auto of de bus naar brugge of anderlecht en supporteren voor die ploegen, en willen wel om de 2 weken dus 75 km rijden naar "hun" ploeg. daartoe zijn wij NIET bereid ...

als er al andere ploegen "bang" van ons zouden zijn of ons zouden beschouwen als een "grote" ploeg moet je toch minstens een jaar of 5 op hoog niveau spelen, zo rekenen sommigen nu aa gent al niet (meer) als grote ploeg ...
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2013, 12:29:12 pm door svzw81 »

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1356 Gepost op: mei 26, 2013, 12:09:32 pm »

PDC had beter ge?nvesteerd in FC Brussels: talent vissen in dezelfde kweekvijver van Anderlecht, Colpaert die na zijn spelerscarriere alles kan beheren, en Vermeersch die met zijn bouwfirma een nieuw stadion bouwt in Waregem (had ook het huidige Constant Vandenstock stadion gebouwd).


Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1357 Gepost op: mei 26, 2013, 01:03:30 pm »
Persoonlijk denk ik dat de identiteit van onze club eerder onze door onze naam, kleuren, locatie en supporters bepaald wordt dan door ons nummer.
Da is idd de identiteit van een Club.
ik draag kleren, roep essevee en bekijk de thuismatchen in Waregem
nie nummer 1234533221
der wil niemand een nummer zijn, noch bij de bakker
noch bij de bank...
Maar jij begrijpt het niet he! Wij gingen dan een klein clubje zijn he. Onze spelers werden verkocht, europees voetbal en palmares. En jij zou daar tevreden me zijn? Ik wist niet dat mensen zo naif konden zijn en dit steunen!

Als wij fuseren met een andere ploeg tot ??n ploeg, waarom moeten die spelers dan per se mee naar Antwerpen? Alle spelers kunnen toch in dienst treden van het nieuwe nummer? PDC is eigenaar van beide nummers, dus kan alles wat hij in Waregem wil houden, hier ook houden en dan een puur administratief nummer doorverkopen? Iemand die meer op de hoogte is van deze technische zaken?

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1358 Gepost op: mei 26, 2013, 01:18:39 pm »
Ik herneem hieronder eens wat Eug?ne gepost heeft op dit forum onder het topic runnen van een voetbalclub. Omdat het een belangrijke posting is en naar de essentie van de zaak gaat.

Toen dhr Duchatelet ietwat onverwacht Standard opkocht en STVV verkocht, keken we eens raar. Iedereen weet ook wat er misschien met Lokeren gebeurt als dhr Lambrecht de pijp aan Maarten geeft.
We lachen waarschijnlijk allemaal met de schuldenput van en de rechtszaken rond RAFC & gier(d)en met de kuren van dhr Vanoppen in Beerschot.
KVM bestaat enkel nog dankzij de steun en financi?le inbreng van hun achterban. Iedereen kent de beelden waarschijnlijk nog. De koekjesfabrikant trok, via rechtszaken, zijn geld terug en KVM was failliet. Een geluk dat zij bekende mediafiguren hadden die zicht hebben ingezet voor een nieuw KVM of het was gedaan. Hetzelfde dreigt nu met Beerschot te gebeuren.

Elk van deze ploegen is/was het speeltje van 1 (rijke) hoofdaandeelhouder.
Telkens een ver-van-mijn-bedshow. Tot deze week?

Enkelen brachten het al ter spraken: supportersinspraak/-participatie.

Ik allerminst een nieuwe ?pro- of contra-PDC?-polemiek starten maar gewoon de forumlezers eens bewust maken van het gevaar van een vereniging (voetbal, basket, volleybal, ?) waarin 1 persoon de meerderheid van de aandelen heeft en/of waarin supporters enkel goed zijn om geld binnen te rijven.
Nu we zelf de speelbal dreigen te worden van iemand/enkele personen, dringt het hopelijk bij velen door dat dit naar de supporters toe geen gezonde manier van werken is.

Begin 2000 besloot men in Duitsland, oa in functie van WK 2006, dat elke voetbalploeg een voetbalploeg moest blijven. ??n van de punten was dat de supporters (via een supportersorgaan) 50%+1 aandelen van de club in handen moesten hebben. Dit niet om hen een vetorecht te geven maar om het reilen en zeilen binnen hun club te kunnen opvolgen (via aanwezigheid op aandeelhoudersvergaderingen) en niet-bindend advies te kunnen geven. Dat is, voor supporters, h?t grootste en belangrijkste punt van het Duitse voetbalmodel.

In Belgi? is dat al zo bij YR KVM (= het ?nieuwe? KVM, http://www.malinwa.be/site/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=29) en ook bij YB SK Beveren. Die ploeg ontstond, met hulp van Supporters Direct (info: http://www.supporters-direct.org/), na de fusie van SK Beveren en Waasland. Men startte opnieuw in 4de klasse met enkel ?supporters? als bestuur en via een soort aandelenstructuur. Info: http://www.eskabee.be/home/index

Een groep Beerschotsupporters bleef niet bij de pakken zitten en groepeerde zich in het ?Beerschot Collectief? (https://www.facebook.com/beerschotcollectief?fref=ts) en proberen een samenwerking met KFCO Wilrijk aan te gaan of, als uiterste redmiddel, opnieuw te starten in 4de provinciale.
In 2010 richtten de Antwerpsupporters iets dergelijks op. Er bestond al lang een overkoepelend supportersorgaan [Federatie van Antwerp Supporters(Clubs)] maar dit werd omgevormd naar een vzw met niet-bindend adviesrecht bij de club (http://www.fasc.be/v7/index.php/introductie).

Opnieuw: ik wil geen pro- of contrapolemiek starten maar gewoon jullie eens laten nadenken over het voetbal in Belgi?.

Als uitsmijter: een mooie column van Ivo Belet over geld, macht en supporters:
http://www.ivobelet.eu/item/new_deal_voor_belgisch_voetbal

All?e, spuug maar jullie gal of een eventueel goedkeuren; m.a.w.: geef jullie mening 



Om in de toekomst te vermijden wat nu bijna gebeurd was, zijn twee zaken nodig:
??n persoon of bedrijf mag hoogstens 49% van de aandelen bezitten en supporters moeten betrokken worden bij het beleid. Dus als PDC nu 65% van de aandelen van SVZW bezit moet een groep mensen gevonden worden die voldoende geld op tafel kunnen leggen om 16% van de aandelen over te kopen.
Dus de waarde van de aandelen moet bepaald worden, PDC moet willen verkopen (er moet zodanig veel druk op hem uitgeoefend worden dat hij inziet dat de enige manier is om nog bij SVZW te blijven functioneren) en een uitschrijving moet georganiseerd worden om die som bij elkaar te krijgen.
Niet makkelijk, ik weet het, maar waarom zou dat niet mogelijk zijn ?

Van mij mag PDC vervolgens CEO van SVZW blijven.

Het verschil met de huidige situatie zou zijn dat hij nu wel verantwoording moet afleggen aan een soort raad van bestuur (waarin de supporters vertegenwoordigd moeten zijn) en dat er transparantie moet komen rond het beleid dat gevoerd wordt.

De bedoeling zou zijn om SVZW te leiden met voetbaltechnische (Dury) en bedrijfseconomische (PDC) knowhow maar met een menselijk gelaat.

Omdat als je respect hebt voor mensen en hen niet behandelt als koopwaar of als nummers je samen veel meer kan bereiken.

Volgens mij is dat ook de voornaamste reden waarom we dit jaar zo fantastisch gepresteerd hebben: Dury die zijn voetbaltechnische kennis gecombineerd heeft met een menselijke touch (coaching, wat hij vroeger veel minder deed). Ik denk bijvoorbeeld aan de manier waarop hij over Berrier sprak nadat hij hem in de match in Lokeren aan de rust naar de kant had gehaald.

Respect voor mensen en correct omgaan met mensen dat is net wat PDC bewezen heeft (nog?) niet te kunnen. Daardoor heeft hij veel kapot gemaakt en is het vertrouwen van velen in hem beschadigd en daarom mag de club niet langer het speeltje zijn van die ene persoon.

De manier waarop hij met Stijn Meert heeft gehandeld, het leuren met Malanda in de wintermercato, zijn plannen met SVZW en KVO en hoe hij daarover communiceert, bewijzen voor mij dat we hier met een man te doen hebben die, ik herhaal het, geen respect heeft voor het menselijk en emotioneel aspect van het voetbal. Daar moet iets aan gedaan worden, want op de lange termijn, is dit bijzonder nefast voor onze mooie club.

Offline frigo

  • Leden
  • Berichten: 145
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1359 Gepost op: mei 26, 2013, 01:48:06 pm »
Verhuis van een stamnummer betekent de verhuis van onze (nog korte maar mooie) geschiedenis. Beker, vice-kampioen: dat zou niet onze geschiedenis zijn, maar die van Antwerpen United.
Bovendien was hij niet van plan om enkel het stamnummer te verhuizen, h?! Heel de ploeg ging verhuizen! Oostende ging dan hier komen spelen onder de naam Zulte Waregem, in rood-groen, in het Regenboogstadion. Daar zouden jullie geen problemen mee hebben?

iedereen met een beetje gezond verstand weet wel dat zulte waregem die beker en vice kampioen behaald heeft, niet antwerp united...