Auteur Topic: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen  (gelezen 210253 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1420 Gepost op: mei 27, 2013, 01:12:29 pm »
Graag even deze toelichting (na wat opzoekwerk):

- Stamnummers kunnen niet worden overgedragen zonder toestemming KBVB; Stamnummer worden toegekend maar blijven altijd eigendom van de KBVB en bij fusie verdwijnt er een stamnummer.
- aandelen kunnen wel worden overgdragen (bv van de CVBA Grensverleggend) maar dan hebben de overige aandeelhouders wel een voorkooprecht ; dus als PDC zijn aandelen zou wensen te verkopen moet hij deze eerst aanbieden aan de andere aandeelhouders
- de club kan wel beslissen om ergens anders te gaan spelen ; dit vereist in het geval van de CVBA Grensverleggend een wijziging van de exploitatiezetel en dus een wijziging van de statuten; hiervoor is enkel de algemene vergadering bevoegd.

Het is mij wel niet duidelijk aan wie ons stamnummer is toegekend : aan de vzw SV Zulte Waregem (die dan zou moeten beslissen om ergens anders te spelen) of aan de CVBA Grensverleggend ? Volgens de website van de KBVB is ons stamnummer toegekend aan de vzw SV Zulte Waregem. Als dit juist is, zou PDC nooit alleen het de club kunnen verplaatsen tenzij hij een meerderheid aan leden vindt in de vzw.

In elk geval, indien men zou willen om het voetbal in Waregem te verankeren is het voldoende dat de Supportersfederatie (moet wel vzw zijn), al naargelang wie het stamnummer is toegekend, een aandeel van de CVBA Grensverleggend krijgt of lid wordt van de vzw SV Zulte Wargem, en dat de statuten aangepast worden zodat instemming van de Supportersfederatie nodig is om een verhuizing goed te keuren.

Ook voor fusie zou men kunnen bepalen dat toestemming nodig is.

Nog dit, fusies dienen voor 15 mei te worden aangevraagd bij de KBVB dus dit jaar zal er niet veel meer gebeuren.





Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1422 Gepost op: mei 27, 2013, 02:14:10 pm »
http://sportmagazine.knack.be/sport/nieuws/voetbal/patrick-decuyper-wil-stamnummer-kvo-nog-altijd-verkopen/article-4000313540152.htm

Als dit verhaal klopt, is dat toch ongelooflijk.

PDC beweert: "Ok?, ik zou zelf een financi?le goede slag kunnen slaan, maar is dat z??n schande??

Wel ja, het is een schande dat het op de rug van de KVO supporters gebeurt.

De Decuypers en de Duch?telets (zie hoe die Rednic behandelt) zijn echt nefast voor het voetbal omdat zij geldgewin boven clubliefde plaatsen. Ik vind dat verschrikkelijk. Hoelang moeten we hierop nog lijdzaam toezien ? Supporters aller landen, verenig u

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1423 Gepost op: mei 27, 2013, 02:19:20 pm »
en hij gaat nog een 3e club kopen ... en in Oostende stallen (2e of 3e klasser)

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1424 Gepost op: mei 27, 2013, 02:22:43 pm »
en hij gaat nog een 3e club kopen ... en in Oostende stallen (2e of 3e klasser)

Racing Waregem? Wielsbeke? Ploegen waar het financieel niet schitterend gaat.

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1425 Gepost op: mei 27, 2013, 02:33:36 pm »
Als ik dat allemaal lees, dan schrik ik.

PDC houdt hierbij geen enkele rekening met 1) de supporters van KVO, 2) de spelers en trainer van KVO die een fantastische prestatie hebben neergezet en nu behandeld worden door PDC als quantit? n?gligable.

Ik krijg er koude rillingen van als ik besef dat een dergelijk sujet die zonder scrupules over lijken gaat onze club in handen heeft. Voor mij past PDC in het rijtje van vorige voorzitters als Laurent Demey en Van Neder. Ik houd mijn hart vast.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1426 Gepost op: mei 27, 2013, 02:40:39 pm »
Als ik dat allemaal lees, dan schrik ik.

PDC houdt hierbij geen enkele rekening met 1) de supporters van KVO, 2) de spelers en trainer van KVO die een fantastische prestatie hebben neergezet en nu behandeld worden door PDC als quantit? n?gligable.

Ik krijg er koude rillingen van als ik besef dat een dergelijk sujet die zonder scrupules over lijken gaat onze club in handen heeft. Voor mij past PDC in het rijtje van vorige voorzitters als Laurent Demey en Van Neder. Ik houd mijn hart vast.

Je zal maar supporter van KVO zijn...

Freve

  • Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1427 Gepost op: mei 27, 2013, 02:49:11 pm »
da ben ik ni dus voor mij doetie wa datie wilt
zolang datie ons ni verpatst ist mij gelijk
net als wa Duchatelet doet
liever zijnen trainer buiten steken dan den onzen komen halen

Op bepaalde vlakken klopt het wat hij zegt over KVO
maar het menselijk aspect vergeet hij wel....

Satelietploeg lijkt me beter dan doodgaan in 1e
ni tof voor de supporters maar blijkbaar
is hun huidige voorzitter van dezelfde mening als PDC
want mocht het daar zo goed zijn, dan verkocht Lejaeghere niet...

Jis nu toch al de schurk van Belgie, wa maakt em nog ne flater meer uit


Offline svzw91

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1428 Gepost op: mei 27, 2013, 02:52:26 pm »

Ok? ja, los van ELKE emotie zou het financieel misschien een goede zaak zijn. En sportief... tja dat valt nog af te wachten, want wie zal er gaan kijken naar een ploeg zonder identiteit of geschiedenis...

Maar PDC vergeet dat er erg veel emoties aan het voetbal vasthangen! Als dit uiteindelijk toch gebeurt, zullen er alvast heel wat voetbalharten bloeden. :-\

Afwachten tot morgen dan maar zeker...

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1429 Gepost op: mei 27, 2013, 02:59:25 pm »
Stel jezelf nu eens de vraag als je dit allemaal leest. Geeft dit meer of minder goesting om naar het voetbal te gaan kijken ?

Mij degouteert dat en doet mijn afkeer voor bepaalde aspecten van het voetbal toenemen. Misschien komt het punt wel dichterbij dat ik er genoeg van heb en liever naar voetbal ga kijken in provinciale.

Het gaat mij hierom: met dergelijke zaken wordt de voetbalsport grote schade toegebracht.


Freve

  • Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1430 Gepost op: mei 27, 2013, 03:00:34 pm »
PDC, koop die aandelen van KVK
en laat ze in KVO spelen
Tscheelt maar ene letter en met rood en groen gaan onze buren ook content zijn

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1431 Gepost op: mei 27, 2013, 03:00:56 pm »
wie zegt dat PDC geen spelers van ons zal meeverkopen met KVO aan die antwerpse investeerders?
Stamnummer KVO + Verboom, Malanda, ... is ook altijd een mogelijkheid ?.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1432 Gepost op: mei 27, 2013, 03:02:54 pm »
Feit is wel dat PDC een enorme troef in handen heeft met die aandelen van KVO.
Gisteren op de 7e dag sprak men over bedragen van 8 miljoen euro die antwerpse investeerders wilden samenbrengen.

Stel hij koopt die aandelen van Oostende voor 1 milj en je kan ze binnen de week verkopen voor 3 of 4 miljoen, wie zou het hier niet doen?


Freve

  • Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1433 Gepost op: mei 27, 2013, 03:03:30 pm »
meeverkopen zeg je idd
das wel wa vooruit lopen op de feiten
en u op voorhand al zorgen maken zonder da er
al sprake van is
mss breng je hem hierdoor wel op ideeen :)

Freve

  • Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1434 Gepost op: mei 27, 2013, 03:04:28 pm »
Feit is wel dat PDC een enorme troef in handen heeft met die aandelen van KVO.
Gisteren op de 7e dag sprak men over bedragen van 8 miljoen euro die antwerpse investeerders wilden samenbrengen.

Stel hij koopt die aandelen van Oostende voor 1 milj en je kan ze binnen de week verkopen voor 3 of 4 miljoen, wie zou het hier niet doen?
ALS hij ze effectief in handen heeft
dan doetie idd een heel goeie zaak...
wie zou het niet doen????
sorry, ma ik ook, ben daar HEEL eerlijk in

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1435 Gepost op: mei 27, 2013, 03:08:34 pm »
Feit is wel dat PDC een enorme troef in handen heeft met die aandelen van KVO.
Gisteren op de 7e dag sprak men over bedragen van 8 miljoen euro die antwerpse investeerders wilden samenbrengen.

Stel hij koopt die aandelen van Oostende voor 1 milj en je kan ze binnen de week verkopen voor 3 of 4 miljoen, wie zou het hier niet doen?
ALS hij ze effectief in handen heeft
dan doetie idd een heel goeie zaak...
wie zou het niet doen????
sorry, ma ik ook, ben daar HEEL eerlijk in

Sommige dingen doe je niet, ook niet voor al het geld van de wereld.
Je kan letterlijk over lijken gaan of in moreel opzicht over lijken gaan. Dat is wat hier gebeurt.
Ik schaam me dat hij de CEO van onze club is.

Freve

  • Gast
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1436 Gepost op: mei 27, 2013, 03:25:54 pm »
Feit is wel dat PDC een enorme troef in handen heeft met die aandelen van KVO.
Gisteren op de 7e dag sprak men over bedragen van 8 miljoen euro die antwerpse investeerders wilden samenbrengen.

Stel hij koopt die aandelen van Oostende voor 1 milj en je kan ze binnen de week verkopen voor 3 of 4 miljoen, wie zou het hier niet doen?
ALS hij ze effectief in handen heeft
dan doetie idd een heel goeie zaak...
wie zou het niet doen????
sorry, ma ik ook, ben daar HEEL eerlijk in

Sommige dingen doe je niet, ook niet voor al het geld van de wereld.
Je kan letterlijk over lijken gaan of in moreel opzicht over lijken gaan. Dat is wat hier gebeurt.
Ik schaam me dat hij de CEO van onze club is.
der worden al ergere dingen gedaan voor geld
die veel emotioneler zijn en echt mensenlevens kosten
en daar gaan ze da ook echt over lijken

ik schaam mij nergens voor
ik deed niks mis en tis geen familie van mij
mij schamen? waarom?

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1437 Gepost op: mei 27, 2013, 04:02:31 pm »
wat voor ne zever is me dat eigenlijk allemaal?  Lejaeghere laat weten dat de aandelen niet betaald zijn. Als dit waar is zijn er twee mogelijkheden : ofwel eist ie zijn geld ofwel eist ie ontbinding van de overeenkomst (met eventuele schadevergoeding)

In geen geval kan PDC dan verkopen.

Anderzijds geeft hij op de persconferentie vorige week toe dat hij verkocht heeft en dat hij hoopt dat PDC de uitvoering niet zal eisen.

Ik zit meer dan 20 jaar in de overnamewereld, ik weet wie de advocaten van PDC zijn en ken ook deze van Lejaeghere. Geen van hen is hier ooit bij betrokken geweest. En nu komt Lejaeghere af met Walter VanSteenbrugge, TV-advocaat en vooral bezig met strafrecht.... ?!???

Ik begrijp er echt niets meer van..., maar denk dat PDC en Dejaegere nen deal gaan sluiten en de 8 miljoen door 2 delen.


Offline trukie

  • Leden
  • Berichten: 10
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1438 Gepost op: mei 27, 2013, 04:09:03 pm »
1 vraag, is dit correct?

"hij wilde Zulte Waregem met trainer ?n spelers naar Antwerpen verhuizen om daar een nieuwe club te bouwen die meteen Europa zou ingaan"

Zoja, moet ik niet veel uitleg meer hebben!
Heel graag een duidelijk antwoord op deze vraag, dit is toch de essentie van het hele verhaal voor de SVZW-supporter, indien hij effectief deze plannen had dan  breekt toch ieders supportershart en indien niet dan heb je er geen.

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: Decuyper & KVK/KVO/Essevee/Antwerpen
« Reactie #1439 Gepost op: mei 27, 2013, 04:23:16 pm »
1 vraag, is dit correct?

"hij wilde Zulte Waregem met trainer ?n spelers naar Antwerpen verhuizen om daar een nieuwe club te bouwen die meteen Europa zou ingaan"

Zoja, moet ik niet veel uitleg meer hebben!
Heel graag een duidelijk antwoord op deze vraag, dit is toch de essentie van het hele verhaal voor de SVZW-supporter, indien hij effectief deze plannen had dan  breekt toch ieders supportershart en indien niet dan heb je er geen.

het is toch duidelijk dat dit correct is, dat is ook wat hij aan Dury vertelde en Dury bevestigd heeft, ik vrees dat PDC veel harten gebroken heeft, maar wij zullen dit moeten slikken en verder de komende maanden/jaren blijven bang afwachten van wat de heer PDC voor ons in petto heeft.  Ik denk als het tijdje stil is rond hem dat we ons hart zullen mogen vasthouden