Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439909 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2240 Gepost op: augustus 25, 2016, 08:32:03 am »
Misschien niet helemaal hier op zijn plaats, maar het is wel in lijn met bovenstaand artikel en de vergelijking met 3 jaar geleden.

Ik heb het gevoel dat iedereen, zelfs tot Dury toe, dat het succes van 12-13 v??l meer aan Berrier toe te schrijven is dan aan Hazard. Gouden Thorgan, da's vooral 13-14.

Doorheen het seizoen was een lange opbouw voor Hazard. Maar wat hij na nieuwjaar/play-off 1 liet zien was zijn echte potentieel. Niet voor niets won hij dat jaar de gouden schoen. Het was vooral 2013 dat hij echt super was.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.254
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2241 Gepost op: november 03, 2016, 01:45:42 pm »
Via Joost M. uit Het Nieuwsblad
03 november 2016

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2242 Gepost op: november 22, 2016, 04:38:27 pm »
Mooie column van Hugo Camps:

Plezier hebben in het leven, daar gaat het om.
In de liefde, in het werk, op de fiets, in het voetbal.
Lol is het geheime wapen van twee weireldploegskes:
KV Oostende en Zulte Waregem.
Ze betreden het veld als kinderen met sneeuwpret
en dartelen de tegenstanders het bos
van hun stunteligheid in.
Vooral de wedstrijden van Zulte Waregem zijn een feest
voor de democratie. Beperkt in middelen,
bescheiden in infrastructuur, uithoek van het land.
Wel herfstkampioen met voorsprong.
Ook deze zondag kon het plezier niet op in
de topwedstrijd tegen Anderlecht.
Er werd demonstratief voetbal gespeeld
alsof de Gaverbeek een tangotempel was.
Anderlecht droop alweer vreugdeloos van het veld.
Er zit weinig hoempapa aan Francky Dury.
De coach komt meestal niet verder dan een
grimas als lachje en een high five bij een doelpunt.
Hij kan niet dansen. Als je hem ziet lopen,
denk je aan een griffier met protestantse arbeidsmoraal.
Er zal ook dit jaar zeker een kerstboom in zijn
huiskamer staan.

Dury haalt het beste uit zijn spelers,
uit Leye en Lepoint, uit Cordaro en De fauw.
Hij heeft van Essevee een fluitende voli?re gemaakt.
De selectie is pretentieloos, maar swingt al
een half seizoen. Zelden een dooie boel,
in het Regenboogstadion.
Terwijl de coach er juist graag bij staat als
halve dooie. Zulte Waregem ook als optisch
bedrog. Het contrast met Anderlecht is
pijnlijk groot. Geen spat plezier in de
paars-witte gezichten. De ziel is weg,
uit het voetbal en uit het leven.
RSCA lijkt wel een rouwkamer.
Wagner in Neerpede.

 ;D

Bron: http://www.hln.be/plus/sport/camps
« Laatst bewerkt op: november 22, 2016, 06:00:49 pm door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2243 Gepost op: februari 04, 2017, 10:38:06 am »
Iedereen onder de indruk van Dury: "Hij maakt iedereen gewoon beter"
MARC GROSJEAN SPREEKT OVER DE KWALITEITEN VAN FRANCKY DURY
03 februari 2017 14:49 via voetbalkrant.com

Francky heeft het opnieuw gedaan! De coach van Zulte Waregem heeft zich voor de derde keer geplaatst voor de finale van de Beker van Belgi?. Doe daarbij nog een tweede plaats vier seizoenen geleden en meermaals play-off 1 en je komt uit bij succescoach. Velen zijn onder de indruk.

"Hij hoort absoluut bij de beste coaches uit de Jupiler Pro League", is ook Marc Grosjean bijzonder hard onder de indruk. "Hij is al erg lang aan het roer van de club en hij zorgt voor progressie bij Essevee, maar ook stabiliteit. Wat een evolutie heeft die club gemaakt? We kunnen het niet tegenspreken dat hij erg goed werk heeft geleverd."

"Hij zit al erg lang bij de club en was ook al bij Zulte in vierde klasse ooit. Hij is samen met de club doorgegroeid en telkens in harmonie met de hele werking van de ploeg naar het niveau dat ze nu zitten", beseft Grosjean. "En zo is het dat hij ook nauw bij de club verbonden blijft en is."

Het is duidelijk: het feit dat Dury ook technisch directeur is bij Essevee geeft hem meer vertrouwen om te gaan beslissen wie hij aanwerft en hoe hij daar mee om kan gaan. De stabiliteit binnen de club is en blijft groot. Ook op het veld is de 4-2-3-1 van Dury stilaan echt iconisch te noemen.

Dury maakt jongeren beter, maar kan ook mensen doen schitteren die dat anders niet meteen kunnen. Denk maar aan Kaya, Leye of Lepoint recent nog. "Ze vinden een leuke omgeving in Waregem, die in hun voordeel is en met een coach die hun uitspeelt naar hun kwaliteiten. Dat is ook de sterkte van Dury: iedereen beter maken."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-02-03/marc-grosjean-spreekt-over-de-kwaliteiten-van-francky-dury

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2244 Gepost op: februari 04, 2017, 01:52:23 pm »
Als je zoiets leest heb je haast het idee van : Oei, wat gaat dat geven als Dury weg is bij Zulte-Waregem ?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.254
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2245 Gepost op: februari 04, 2017, 02:19:08 pm »
Als je zoiets leest heb je haast het idee van : Oei, wat gaat dat geven als Dury weg is bij Zulte-Waregem ?
Zulte Waregem (ja ja, al sedert 2005 zonder liggend streepje tussen) zal daar in de loop van de komende jaren wel op anticiperen en zorgen dat er mensen klaar staan met hetzelfde inzicht, visie, ... om de overgang naar een nieuwe trainer en co. vlot te laten verlopen lijkt me...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2246 Gepost op: februari 04, 2017, 03:28:59 pm »
Als je zoiets leest heb je haast het idee van : Oei, wat gaat dat geven als Dury weg is bij Zulte-Waregem ?

Ja en nee ...

Volgens mij zal Dury niet plots verdwijnen hoor... volgens mij zal er nieuwe trainer ge?ntroduceerd worden (Leye?) die stap voor stap de kneepjes van Dury zal overneemen en zal Dury stilletjes van de bank verdwijnen en vervolgens verder actief blijven als technisch directeur ... die eventueel nog achter de schermen wat kan helpen/bijsturen bij de nieuwe T1.

Ik denk dat de club en Dury zo'n toekomst wel zien zitten.
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2017, 04:53:09 pm door svennay »

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2247 Gepost op: februari 04, 2017, 04:55:10 pm »
Is het bv niet mogelijk om Stijn Meert hoofdtrainer te maken ?  Of bv. Gevaert terug te halen, kent het huis.

Gewoon 2 namen die ik wil aanhalen.  Het zal wellicht afhangen met wie Dury zijn visie het beste strookt.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.254
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2248 Gepost op: februari 04, 2017, 04:56:48 pm »
Is het bv niet mogelijk om Stijn Meert hoofdtrainer te maken ?  Of bv. Gevaert terug te halen, kent het huis.

Gewoon 2 namen die ik wil aanhalen.  Het zal wellicht afhangen met wie Dury zijn visie het beste strookt.
Alles kan en dat is nog totaal niet aan de orde lijkt me...   ???

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2249 Gepost op: februari 04, 2017, 05:08:53 pm »
Correct, is nog niet aan de orde.  Maar het kan nooit kwaad om hierover een ballonnetje op te laten.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2250 Gepost op: februari 04, 2017, 05:51:50 pm »
Als je zoiets leest heb je haast het idee van : Oei, wat gaat dat geven als Dury weg is bij Zulte-Waregem ?

Dat weet ik al lang. Zonder Dury de afgelop?n jaren waren we een kluppie genre kvk, stvv, beveren !

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2251 Gepost op: februari 04, 2017, 06:01:12 pm »
Dury heeft in 2013 een contract getekend voor 10 jaar, dus hij is aan boord tot 2023, dat is nog 7 jaar.

Ik 'denk' dat hij bij ons wel zeer gelukkig is en zal vermoedelijk ook een goed loon krijgen. (?n terecht!)

Of hij nog 7 jaar trainer zal blijven/zijn, dat geloof ik niet, maar ik zie 'm de eerste jaren toch niet de bank verlaten hoor. Hij is pas 59, en naar mijn gevoel wordt hij nog beter en beter door de jaren.

Dus nog veel tijd om opvolgers te kneden. :)
Maar dat is nu totaal nog niet aan de orde.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2252 Gepost op: februari 04, 2017, 08:17:30 pm »
Voor in de toekomst Stijn Meert!  En als hulptrainer Maarten!! Die pakt het dan over van Stijn.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2253 Gepost op: februari 04, 2017, 09:56:53 pm »
Is het bv niet mogelijk om Stijn Meert hoofdtrainer te maken ?  Of bv. Gevaert terug te halen, kent het huis.

Gewoon 2 namen die ik wil aanhalen.  Het zal wellicht afhangen met wie Dury zijn visie het beste strookt.

Gevaert is vertrokken omwille van Dury.
Btw : Gevaert is geen 1ste of 2de klasse-materiaal !

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2254 Gepost op: februari 09, 2017, 08:21:42 pm »
Hein wikt en weegt
Wie volgt AA Gent-coach Vanhaezebrouck op als Trainer van het Jaar?
3 februari 2017 via hln.be plus

Al jarenlang is hij de pleitbezorger van de Belgische coaches. Hein Vanhaezebrouck (52) zal zichzelf dan niet opvolgen als Trainer van het Jaar, de architect van AA Gent juicht het kransje kanshebbers alleen maar toe. ?Eigenlijk hebben we grote clubs te kort, als ik zie welke trainers hier allemaal rondlopen.?

- knip -

Over Dury: ?Bij hem is het ?my way or the highway??
?Was Club geen kampioen geworden, dan had Dury veel kans om Trainer van het Jaar te worden. Hij zit met Zulte Waregem in een ongelooflijke periode. Vorig seizoen Play-off 1 gehaald - met een bescheiden ploeg is dat eigenlijk ook een prijs - , nadien herfstkampioen en nu opnieuw op weg naar play-off 1. En dan volgt straks ook nog eens die bekerfinale. Chapeau, wetende dat Zulte Waregem tegelijk aan het bouwen is.?

?Dury levert fantastisch goed werk. Hij stelde een evenwichtige ploeg samen, vernieuwde het oefencomplex en heeft ook een duidelijke visie qua opleiding. Kijk, Zulte Waregem is Dury. Hij zal dat misschien ontkennen, maar bij hem is het ?my way or the highway?. (glimlacht) Hier is het trouwens niet anders. Je hoeft daarom niet altijd op ?my way? te zitten, h?, maar je moet toch in de buurt komen. Ik denk overigens dat Dury nog resoluter is dan ik.? ?Hij weet h??l goed wat hij wil. Op alle niveaus moet het er professioneel aan toe gaan. Daarnaast hanteert hij een no nonsense-aanpak en leest hij de wedstrijd heel goed. In tegenstelling tot Mazzu, Vanderhaeghe en Ferrera kreeg Dury al eens een kans aan de top. Iedereen zegt dat hij toen mislukt is bij AA Gent, maar daar ga ik niet mee akkoord. Dury heeft hier duidelijk iets neergezet. Alleen liet Gent het toen in de play-offs wat afweten en zijn er blijkbaar ook andere dingen gebeurd.?

- knip -

Bron: http://www.hln.be/plus/sport/aa-gent/hein-wikt-en-weegt-a3070782/

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2255 Gepost op: februari 10, 2017, 10:37:40 am »
Hein wikt en weegt
Wie volgt AA Gent-coach Vanhaezebrouck op als Trainer van het Jaar?
3 februari 2017 via hln.be plus

Al jarenlang is hij de pleitbezorger van de Belgische coaches. Hein Vanhaezebrouck (52) zal zichzelf dan niet opvolgen als Trainer van het Jaar, de architect van AA Gent juicht het kransje kanshebbers alleen maar toe. ?Eigenlijk hebben we grote clubs te kort, als ik zie welke trainers hier allemaal rondlopen.?

- knip -

Over Dury: ?Bij hem is het ?my way or the highway??
?Was Club geen kampioen geworden, dan had Dury veel kans om Trainer van het Jaar te worden. Hij zit met Zulte Waregem in een ongelooflijke periode. Vorig seizoen Play-off 1 gehaald - met een bescheiden ploeg is dat eigenlijk ook een prijs - , nadien herfstkampioen en nu opnieuw op weg naar play-off 1. En dan volgt straks ook nog eens die bekerfinale. Chapeau, wetende dat Zulte Waregem tegelijk aan het bouwen is.?

?Dury levert fantastisch goed werk. Hij stelde een evenwichtige ploeg samen, vernieuwde het oefencomplex en heeft ook een duidelijke visie qua opleiding. Kijk, Zulte Waregem is Dury. Hij zal dat misschien ontkennen, maar bij hem is het ?my way or the highway?. (glimlacht) Hier is het trouwens niet anders. Je hoeft daarom niet altijd op ?my way? te zitten, h?, maar je moet toch in de buurt komen. Ik denk overigens dat Dury nog resoluter is dan ik.? ?Hij weet h??l goed wat hij wil. Op alle niveaus moet het er professioneel aan toe gaan. Daarnaast hanteert hij een no nonsense-aanpak en leest hij de wedstrijd heel goed. In tegenstelling tot Mazzu, Vanderhaeghe en Ferrera kreeg Dury al eens een kans aan de top. Iedereen zegt dat hij toen mislukt is bij AA Gent, maar daar ga ik niet mee akkoord. Dury heeft hier duidelijk iets neergezet. Alleen liet Gent het toen in de play-offs wat afweten en zijn er blijkbaar ook andere dingen gebeurd.?

- knip -

Bron: http://www.hln.be/plus/sport/aa-gent/hein-wikt-en-weegt-a3070782/
Hein weegt vooral...

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2256 Gepost op: maart 20, 2017, 09:35:13 am »
?We moeten kleur bekennen?
DURY GAAT NIET ZWEVEN DOOR BEKERSPROOKJE


Een feestroes is Francky Dury (59) vreemd. Liever grijpt hij de bekerwinst aan om Zulte Waregem wakker te schudden. ?We moeten d?rven investeren.?


Eerst dit: sorry aan de familieleden van Francky Dury. ?t Is namelijk ?nze schuld dat hij gisteren voortijdig jullie familiefeest moest verlaten. Ondanks de korte nacht - het was na 5 uur ?s ochtends toen hij in bed lag - zag Dury er trouwens niet vermoeid uit. Al had dat ook wel met zijn outfit te maken - strak in het pak. Het kostuum waarmee hij zaterdag over de grasmat gleed, had de coach ingeruild voor een proper exemplaar. ?In 2006, toen we Moeskroen klopten op de Heizel, heb ik te weinig genoten. Nu heb ik dat wel gedaan. D??rom ging ik door mijn knie?n op het veld. Dat had ik nooit eerder geprobeerd. (lacht) Nu kan ik zeggen: leuk.?


Kunt u het Zulte Waregem van 2006 vergelijken met het Zulte Waregem van 2017?
?Het verschil is enorm. In 2006 speelden we ons eerste seizoen in eerste klasse, werden we zesde met amateurs en pakten we verrassend de beker. Nu heerst er veel meer professionalisme. Het beste voorbeeld is hoe we deze finale voorbereid hebben. Zo was begin maart de Noorse toppsycholoog Geir Jordet op bezoek om ons mentaal klaar te stomen. Begin vorige week zijn we dan ook nog eens naar De Panne getrokken op teambuilding. Daar hebben mijn spelers les gegeven aan 180 leerlingen. En voor hen gezongen. Die sessies versterkten het groepsgevoel, met slechts ??n doel: bekerwinst.?

Wat ook geholpen heeft: de miraculeuze genezing van sterkhouder Timothy Derijck. Hebt u bewust een spel gespeeld met de media?
?Neen. Ik vond het simpelweg onnodig om te communiceren met de buitenwereld over Timothy - dat zou alleen maar de focus verstoren. Het was een risico om hem op te stellen, hoor. Timo was meer dan een maand out en heeft pas woensdag een eerste keer volledig met de groep getraind. Pas vrijdagavond verzekerde hij me dat hij klaar was. Het was een gok. Is die meegevallen? Ja. Hadden we ook met Marrone kunnen winnen? Waarschijnlijk wel. Maar het team kreeg een boost door de aanwezigheid van Timothy, die toch een natuurlijke leider is en voor veel communicatie achterin zorgt.?

Is Zulte Waregem klaar voor Europa?
(gedecideerd) ?Neen. Met de huidige kern kunnen we de combinatie tussen Europees voetbal en de nationale competitie niet aan.?

Baart die vaststelling u zorgen?
?Neen, want het is pas maart. In augustus moeten we er staan. We hebben dus nog tijd om te corrigeren. En dat zal hoe dan ook nodig zijn ook. Ik verwacht dat het een zeer zwaar seizoen wordt. Dit wordt ??n van mijn grootste uitdagingen ooit bij Essevee. Het wordt een zoektocht - we moeten nadenken welke richting we uit willen.?

Welke richting wil ? uit?
?De concurrentie voor play-off 1 wordt steeds groter. De G5 zijn groter qua historiek, achterban en budget - het zal niet elk jaar voorvallen dat Standard ?n Genk de top zes missen. Daarnaast heb je KV Oostende, dat kan teren op Marc Coucke en een goed team uitgebouwd heeft. Charleroi kan dan weer sterke spelers zoals Harbaoui aantrekken met dank aan de contacten van de broers Bayat, ??k KV Mechelen heeft ambitie... Ik wil daarmee zeggen: ik ben van oordeel dat ook wij zullen moeten investeren in onze ploeg als we competitief willen blijven voor deelname aan play-off 1 - dan heb ik het nog niet eens over competitief blijven ?n de play-offs.?

Dus u vindt dat Zulte Waregem moet durven om pakweg ??n miljoen te betalen voor een speler?
(knikt) ?Misschien moeten we dat wel eens doen, ja. In januari hebben we vijf spelers gehaald, allemaal jongens die tijd nodig hebben. Wel, bij het huidige Zulte Waregem is die tijd er niet meer. We zijn op een punt gekomen dat we in de huidige structuur onze top bereikt hebben. Als we die extra stap willen zetten, moeten we kwaliteit aantrekken - jongens als Musona of El Ghanassy hebben wij niet. En kwaliteit kost geld.?

Is dat geld er?
?Het is van niet kunnen - we hebben onze limieten. Maar we moeten opletten dat ?niet kunnen? niet ?niet willen? wordt. Laat ons eens over de cijfers praten: we spelen play-off 1, wonnen de beker en zitten straks in de poulefase van de Europa League. Daar zullen we toch wel wat winst aan overhouden? Als het van mij afhangt, zullen we die ook aanspreken.?

De perceptie bij de Belgische topclubs leeft dat jullie eerder ?niet willen? dan ?niet kunnen?.
?Ik weet het. Daar moeten we vanaf. Het wordt hoog tijd dat we inspanningen leveren om de relaties met onze topploegen te versterking. Ik vind een samenwerking met Juventus en Monaco top, maar dat levert ons alleen maar buitenlanders op. Ik wil eerst en vooral Belgische spelers. En die kunnen we enkel halen bij teams als Anderlecht, Club Brugge of AA Gent.?

Is het niet logisch dat zij concurrenten niet willen versterken?
(zucht) ?Maar wij zijn g??n concurrent. Zulte Waregem is geen topploeg, h?. Denk je dat Club Brugge niet tevreden is over de evolutie van Sander Coopman? (op dreef) Ik heb vorig seizoen een artikel in de krant gezien met ruim vijftien spelers die mochten vertrekken bij AA Gent. Geen enkele van die jongens is naar Zulte Waregem gekomen - op Poletanovic na, maar dat was niet meteen een voltreffer. Van Der Bruggen paste nochtans perfect in ons profiel. Hetzelfde geldt voor Heylen van Anderlecht of Mechele van Club Brugge. Als we duidelijke afspraken maken, ben ik zeker dat we kunnen samenwerken met de topclubs. Het is aan ons om die banden aan te halen.?

Bent u bereid om op dezelfde manier te onderhandelen met de ?kleinere? eersteklassers?
?Tuurlijk. Ik hield enorm van Igor Vetokele. Hij was mijn Luis Su?rez - hij kon alle offensieve posities aan. Ik vind dat nog steeds, alleen wilde het niet lukken. Met Obbi Oulare was het net zo. (denkt na) Dan moet je die jongens loslaten, ook als dat betekent dat Igor nu bij STVV voetbalt. Je kunt niet iedereen ontwikkelen. Bij onze topclubs is het niet anders.?

Moet u na de play-offs ook Me?t? loslaten?
?Ja, en in principe ook Lerager. Dat is nu eenmaal ons lot, maar ik hoop dat we Marrone nog een jaar kunnen houden. Door het vertrek van Me?t? komt er een plek als verdedigende middenvelder vrij, Marrone kan die invullen. Hij is een geweldige voetballer met een fantastische mentaliteit. Hij zal in de play-offs sowieso kansen krijgen om zich te bewijzen.?

Wat zijn de ambities nog in de play-offs? Jullie h?bben al het mooiste Europese ticket.
?We zijn profs, h?. Het zou een aanfluiting zijn voor de Belgische competitie en Zulte Waregem als we niet op de afspraak zouden zijn. We hebben ambitie en kunnen onbevangen voetballen door de bekerwinst. Dat kan een voordeel zijn. De top twee? Ik predik realisme: dat zullen we niet halen. En wat de Europa League betreft: dat toernooi zullen we ernstig opvatten. Ik heb veel respect voor het Europese parcours van de Belgische deelnemers de laatste jaren. We zullen de eer van het land verdedigen. Botsen we op sterkere tegenstanders: so be it. Maar we willen geen slecht figuur slaan.?

Slotvraag: zal de koers die de club wil varen invloed hebben op uw persoonlijke toekomst?
?Ik wil luisteren naar wat de club wil. Zulte Waregem moet kleur bekennen en dan gaan we s?men zien wat mogelijk is. Maar ik kan je verzekeren: ik zal niet opportunistisch kiezen. Mocht dat wel zo zijn, dan zat ik hier misschien al niet meer.?

Hoe bedoelt u?
(grijnst) ?Eigenlijk hoeft dit niet in de krant, maar ik wil open met je zijn: eind vorig seizoen had Lille concrete belangstelling. Ik heb toen gezegd dat het niet kon - ik werk hier aan een langdurig project. Toen ik eind december via een makelaar telefoon kreeg van een buitenlandse topploeg...?

Uit Duitsland.
(vertwijfeld) ?Ja...?

Wolfsburg.
?Ik ga de club niet noemen, maar ook toen heb ik het aanbod afgeslagen. Ik sta niet te springen om te vertrekken. Mijn hart ligt bij Zulte Waregem. (lacht) Dat heb ik in Brussel meermaals gevoeld.?

Dury ereburger van Zulte
Meteen na de bekerwinst mocht Francky Dury nog iets op zijn erelijst bijschrijven. De coach van Zulte Waregem werd gisteren tijdens de huldiging in Zulte, samen met bestuurslid Willy Naessens, benoemd tot ereburger van de gemeente. In 2014 mocht Dury zich ook al ereburger van de stad Waregem noemen. De beslissing moet wel nog bekrachtigd worden door de gemeenteraad.


HLN SPORT +
20/03/17

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2257 Gepost op: maart 20, 2017, 10:09:49 am »
Goed interview.

Dury zijn (laatste?) wens komt uit zeker? Europees spelen in een (ver)nieuw(d) stadion? Uiteraard nog geen afgewerkt stadion.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2258 Gepost op: maart 20, 2017, 10:12:29 am »
Hij heeft natuurlijk gelijk,we kunnen niet altijd zo'n goeie spelers krijgen voor niks,de vraag is;kan de club dit financieel aan?  Kan de club de ambitie van de coach volgen?  Ik lees tussen de lijnen dat hij waarschijnlijk zou vertrekken indien de club niet meewil met dat hij liever zou willen dat ze die volgende stap wel zetten.  Ik hoop dat de club die volgende stap zet,maar het is een financieel gevaarlijke stap.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2259 Gepost op: maart 20, 2017, 10:19:42 am »
Hij heeft natuurlijk gelijk,we kunnen niet altijd zo'n goeie spelers krijgen voor niks,de vraag is;kan de club dit financieel aan?  Kan de club de ambitie van de coach volgen?  Ik lees tussen de lijnen dat hij waarschijnlijk zou vertrekken indien de club niet meewil met dat hij liever zou willen dat ze die volgende stap wel zetten.  Ik hoop dat de club die volgende stap zet,maar het is een financieel gevaarlijke stap.

Het interview ook wel in zijn context zien, en dat is daags na bekerwinst. Dan zeg je al eens dingen... Ik zou niet weten waarom Essevee plots haar manier van werken zou moeten aanpassen. We pakten al 5 (?) keer play-off 1, haalden 3 bekerfinales (waarvan we er 2 wonnen), we speelden al meermaals Europees en we werden vicekampioen. En dat met de middelen die er zijn. Ons succes danken we aan een oerdegelijk beleid, dat ambitieus is maar ook verstandig met geld om gaat, en dat aan de lange termijn denkt (stadion, jeugd). En uiteraard aan ??n van de beste voetbaltrainers van Belgi? en omstreken. Voetjes op de grond houden en gestaag blijven groeien. Ik geloof niet in "plots" (of toch veel te snel) succes, kijk naar Oostende. Een miljardair steekt er tientallen miljoenen in en ze halen een bekerfinale (die ze verliezen). Trekt Coucke er morgen de stekker uit om ??n of andere reden is die club kapot. Idem met Lokeren (Lambrechts), Kortrijk (Tan), Antwerp (Ghelamco), en ga zo maar door.