Auteur Topic: Naamsverandering Zulte Waregem  (gelezen 44301 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #60 Gepost op: augustus 28, 2012, 05:59:32 pm »
Die 200 man van Zulte hadden we echt nodig hoor!

Versta me niet verkeerd, ze zijn zeker welkom van mij.

Essevee ZW lijkt me de beste oplossing, zo blijven we respect opbrengen voor Zulte.

13 april 1951

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #61 Gepost op: augustus 28, 2012, 06:32:22 pm »
Die 200 man van Zulte hadden we echt nodig hoor!

Versta me niet verkeerd, ze zijn zeker welkom van mij.

Essevee ZW lijkt me de beste oplossing, zo blijven we respect opbrengen voor Zulte.

Dat zou wat mij betreft ook mogen, maar ik zie het nut er niet van in. Het gaat je blijkbaar vooral over het verdwijnen van de naam 'Zulte' uit de naam. Ik denk dan ook dat dit niet per se veel met de naam van deze club te maken heeft - wel over het feit dat jij de fusie na ruim tien jaar nog steeds niet kan verkroppen. En of mensen plots gaan praten over Essevee (in geval van Essevee ZW), dat betwijfel ik. We zullen altijd Zulte Waregem blijven: voor de ene Zulte en voor de andere Waregem, en voor nog iemand anders gewoon Zulte Waregem.

Je zal er mee moeten leren leven.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #62 Gepost op: augustus 28, 2012, 07:23:03 pm »
en zeggen dat sv waregem ook al een fusieploeg was, de meeste hier hebben sv waregem misschien nog een paar jaarkes meegemaakt (eind jaren 90) , sv zulte waregem bestaat ondertussen al meer dan 10 jaar (dus het overgrote deel van het forum heeft meer sv zulte waregem dan sv waregem bewust gekend als ploegnaam), en dat jij je daarover nog altijd opjaagt en artikels van meer dan 10 jaar geleden oprakelt. we leven in 2012 hoor  :)

je begint wat op sancho panza te lijken in plaats van op bobbejaan of whatever  :)

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #63 Gepost op: augustus 28, 2012, 07:45:41 pm »
't Gaat hem niet over het feit of dat ik mij kan neerleggen bij de fusie ja of niet, ik vind de naam Essevee (commercieel) veel beter dan fucking "zulte waregem"

13 april 1951

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #64 Gepost op: augustus 28, 2012, 08:03:40 pm »
't Gaat hem niet over het feit of dat ik mij kan neerleggen bij de fusie ja of niet, ik vind de naam Essevee (commercieel) veel beter dan fucking "zulte waregem"

Fucking Zulte Waregem nu al zeg. De club/naam bestaat ondertussen meer dan 10 jaar, waarom zou het plots moeten veranderen? Commercieel, ah, ze zijn toch (goed) bezig met het vooruit brengen van de naam 'Essevee'? Maar om nu de naam van de club te veranderen, ik zie het nut niet.

Offline canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #65 Gepost op: augustus 28, 2012, 08:08:49 pm »
't Gaat hem niet over het feit of dat ik mij kan neerleggen bij de fusie ja of niet, ik vind de naam Essevee (commercieel) veel beter dan fucking "zulte waregem"

Fucking Zulte Waregem nu al zeg. De club/naam bestaat ondertussen meer dan 10 jaar, waarom zou het plots moeten veranderen? Commercieel, ah, ze zijn toch (goed) bezig met het vooruit brengen van de naam 'Essevee'? Maar om nu de naam van de club te veranderen, ik zie het nut niet.

volledig met u eens, er zijn er misschien die denken dat het nieuwe stadion er niet kan komen onder zulte-waregem maar dat het essevee moet zijn.  Velen zijn blijkbaar vergeten hoe waregem "gered" geweest is.  Het volgende "commerci?le" is misschien het groen uit de kledij zodat die link ook wordt weggeveegd

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #66 Gepost op: augustus 28, 2012, 09:15:14 pm »
administratieve zetel = regenboogstadion zuiderlaan 17.....
maatschappelijke zetel = sv zulte waregem vzw.KASTANJELAAN 75 9870 ZULTE!!!!!
like it or hate it.......thats reality.
Ik ben een zultenaar die naar den ESSEVEE gaat gaan kijken in WAREGEM.Draait em toch over 'tvoetbal hé.?
Bemin uw naaste(wederzijds)SV had Zultse nodig vr het financiele en het voortbestaan en wij hadden de infrastructuur nodig en de supporters...

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #67 Gepost op: augustus 28, 2012, 10:51:07 pm »
We zijn SV Zulte Waregem en moeten dat gewoon blijven. De historie is hier al ettelijke keren neergetypt een hoeft niet nog eens herhaald te worden maar het is zoals het is SV Zulte Waregem. De naam van onze club hoeft niet veranderen. De club doet zijn uiterste best, en slecht er tot nu toe toch al goed in, om Essevee naar voor te brengen als roepnaam. Het moet ook niet moeilijk zijn een regeling te vinden met de daartoe bevoegde organen/personen om ESSEVEE niet alleen op onze kalender te laten staan maar ook op die van andere ploegen, op teletext, sporza, stadion, schrijvende pers (klassementen en wedstrijden) en ga zo maar door. Iedereen zal wel het respect hebben om hier op een correcte manier aan mee te werken, zo niet dan kunnen we vast stellen dat iedereen verziekt is.

Conclusie = geen naamsverandering maar gewoon trachten op de genoemde vlakken ESSEVEE naar voor te brengen zoals vaak gedaan wordt met oa STVV
One Essevee!

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #68 Gepost op: augustus 28, 2012, 11:13:13 pm »
De vergelijking met STVV begrijp ik niet eerlijk gezegd

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #69 Gepost op: augustus 29, 2012, 12:25:08 am »
De vergelijking met STVV begrijp ik niet eerlijk gezegd

Ik denk dat niet veel mensen het hebben over 'Sint-Truidense'

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #70 Gepost op: augustus 29, 2012, 12:56:05 am »
De vergelijking met STVV begrijp ik niet eerlijk gezegd

bij sommige ploegen worden vaak "afkortingen"  gebruikt zoals bij stvv, fcb , kvk , rsca


maar andere ploegen zoals kv mechelechen, aa gent of racing genk worden eerder voluit gezegd.

essevee is dan weer geen afkorting zoals fcb, maar ook geen volledige naam zoals kv mechelen.

sv.craene zou dan dus willen dat de "officiele naam" wel sv zulte waregem blijft  , maar dat we eerder als essevee in de media komen.

en ik snap niet hoe je het over je eigen favoriete ploeg kunt hebben over die "fucking" naam , het gaat over je "fucking" ploeg waar je voor supportert. dat  moet je eens uitgelegd krijgen tegen een buitenstander, ik ben supporter voor ploeg x, maar ik vind het een fucking naam  ::)  en bij deze post ik niet meer in deze topic het is hier toch een eindeloos welles-nietes spelleke.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2012, 12:59:54 am door svzw81 »

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #71 Gepost op: augustus 29, 2012, 01:30:16 am »
De vergelijking met STVV begrijp ik niet eerlijk gezegd
Sint-Truidense VV is in de media STVV.. Nu toch echt niet moeilijk om de link te vinden..
Dan gaan we nog niets spreken over Waasland-Beveren.. Die hun volledige naam is KV Red Star Waasland - Sportkring Beveren, Best dade daar geen supporter van zijt..
One Essevee!

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #72 Gepost op: augustus 29, 2012, 11:38:59 am »
De vergelijking met STVV begrijp ik niet eerlijk gezegd

Ik denk dat niet veel mensen het hebben over 'Sint-Truidense'

STVV is inderdaad de afkorting van Sint Truidense VV

Zoals bij ons SVZW de afkorting is van SV Zulte Waregem.

De link met Essevee ontgaat mij nog altijd volledig

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #73 Gepost op: augustus 29, 2012, 12:07:46 pm »
De vergelijking met STVV begrijp ik niet eerlijk gezegd

Ik denk dat niet veel mensen het hebben over 'Sint-Truidense'

STVV is inderdaad de afkorting van Sint Truidense VV

Zoals bij ons SVZW de afkorting is van SV Zulte Waregem.

De link met Essevee ontgaat mij nog altijd volledig

ge zijt toch nie van de slimste he zucht ; in plaats van "sint truidense ...  "  ... wordt er "stvv" gezegd  ; in plaats van "sv zulte waregem " wordt er vaak "essevee" gezegd, maw een andere naam als de officiele naam hoe moeilijk kan het zijn ...
bij stvv is het een kortere afkorting , bij essevee een kortere   roepnaam.


zoals ik gisteren al zei :


bij sommige ploegen worden vaak "afkortingen"  gebruikt zoals bij stvv, fcb , kvk , rsca


maar andere ploegen zoals kv mechelechen, aa gent of racing genk worden eerder voluit gezegd.

essevee is dan weer geen afkorting zoals fcb, maar ook geen volledige naam zoals kv mechelen.

sv.craene zou dan dus willen dat de "officiele naam" wel sv zulte waregem blijft  , maar dat we eerder als essevee in de media komen.

en ik snap niet hoe je het over je eigen favoriete ploeg kunt hebben over die "fucking" naam , het gaat over je "fucking" ploeg waar je voor supportert. dat  moet je eens uitgelegd krijgen tegen een buitenstander, ik ben supporter voor ploeg x, maar ik vind het een fucking naam    en bij deze post ik niet meer in deze topic het is hier toch een eindeloos welles-nietes spelleke.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2012, 12:09:29 pm door svzw81 »

Boer Boerie

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #74 Gepost op: augustus 29, 2012, 12:14:34 pm »
Ge kunt niemand dwingen ook hoe ze u uitspreken,
verstand komt met de jaren en populairder mss om
iets anders te zeggen dan onze normale naam.

13 april 1951

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #75 Gepost op: augustus 29, 2012, 01:48:18 pm »
Ge kunt niemand dwingen ook hoe ze u uitspreken,
verstand komt met de jaren en populairder mss om
iets anders te zeggen dan onze normale naam.

Misschien omdat ik al wat ouder ben, maar zo ongeveer iedereen in mijn omgeving spreekt over Waregem. Dat is niet omdat ze niks moeten weten van Zulte, of van Zulte Waregem, maar dat is gewoonte. Het voetbal in Waregem, in het Regenboogstadion, waar Waregem speelt. Punt.

Als ik de media hoor spreken over Zulte dan doet dat pijn, elke keer opnieuw. Het getuigt eigenlijk van weinig respect tegenover Waregem, want ook het aandeel van rood-witte kant mag in deze club toch niet genegeerd worden. Ook heel veel supporters in Belgi? hoor ik spreken van Zulte, al dan niet met denigrerende motieven (met opzet Zulte in plaats van Waregem zeggen). In het Brusselse en in Walloni? zeggen ze ook vaak Zulte, lijkt me, puur omdat het een veel makkelijker uit te spreken naam is.

Dat ze bezig zijn met Essevee meer en meer te gebruiken (onze club dan), vind ik fantastisch, en ik hoop dat de media dit gaan overnemen op de duur. Want wij zijn nog steeds Essevee. Beerschot, Leuven, Lokeren, Beveren, Genk, Brussels, en ga zo maar door - allemaal fusieclubs. KSV Waregem bestaat niet meer, Zultse VV bestaat niet meer, maar Zulte Waregem bestaat. En leeft! Essevee onder licht veranderde vorm, voetbal in Waregem, en zolang ik dat kan zeggen zal ik trouw, en met plezier, blijven komen.

En laat ze in Kortrijk maar spotten, het is pure jaloezie. Hun club leefde ten tijde van KSV Waregem in onze schaduw, en hun club leeft sinds Zulte Waregem nog steeds in onze schaduw. Geen wonder dat ze daar doekjes maken in hun spionkop om hun omhooggevallen calimerotrainer te steunen. Het zegt zo ongeveer alles over die club. Een dubbel zo grote stad die amper volk trekt, terwijl Waregem ??n van de meest voetbal'gekke' steden in Belgi? is. Klinkt misschien overdreven, maar de feiten spreken voor zich: alleen Genk (dacht ik) trekt procentueel meer mensen naar het stadion uit eigen gemeente/stad, dan Essevee. Nergens zijn meer inwoners van een gemeente geabonneerd bij hun club dan bij ons, Genk buiten beschouwing gelaten. Ruim 18000 mensen in Brussel, daar geraakte de VK niet eens aan. Ondanks een onvoorstelbaar zwak seizoen, toch meer volk dan de Nekken.

ESSEVEE 4 LIFE.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2012, 01:52:46 pm door 13 april 1951 »

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #76 Gepost op: augustus 29, 2012, 04:06:31 pm »
dit is wel een grappig topic met posts van bonobo, uhm sorry, bojaan die  er zo over zijn dat ik mij afvraag of het geen supporter is van andere ploeg die gewoon komt trollen.

ook de post van 13 april is om te gieren.  er is een verschil van gemiddeld 200 toeschouwers tussen svzw en kortrijk. in verhouding heeft uiteraard kortrijk minder supporters omdat de stad inderdaad zowat dubbel zoveel inwoners heeft.  om daaruit te besluiten dat kortrijk amper volk trekt is totaal ridicuul. er is zoiets als absolute cijfers en er iets zoiets als in verhouding.  dat svzw een palmares heeft en kortrijk niet is geweten maar please kom niet af met bullshit dat kortrijk nog steeds in de schaduw leeft van svzw. ge zijt precies blijven steken in het verleden, misschien vandaar een verwijzing naar 1951? beweer ik nu dat kortrijk superieur is aan svzw? nee dus. de ploegen zijn zeker de laatste vijf jaar gelijklopend op veel vlakken, aantal supporters, prestaties, budget etc.  ik vind het nog altijd jammer dat fervent supporter zijn voor een ploeg nog steeds voor een deel supporters gelijk staat aan achterlijke praat uitkramen (en ik viseer nu niet 13 april).  Ik ben al jaren supporter van kvk, ik jaag me op wanneer het slecht gaat en ik was down na het verlies van de berkerfinale maar het maakt me niet blind voor objectieve gegevens, voor de realiteit.  maar goed, als bepaalde mensen echt van mening zijn dat svzw zoveel fantastischer en beter is dan kvk en daar hun wekelijkse portie geluk uit halen dan is het maar zo. 

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #77 Gepost op: augustus 29, 2012, 04:25:27 pm »
Soms mensen stonden hier toch echt niet op de eerste rij toen het verstand uitgedeeld werd. Essevee is toch niet hetzelfde als STVV? Spelen zo'n mensen dat ze gatachterlijk zijn of kun je echt zo zijn?

Volledige naam: SV Zulte Waregem
Afkorting: SVZW
Bijnaam: Essevee

Volledige naam: Sint-Truidense VV
Afkorting: STVV
Bijnaam: De kanaries

Nu, op teletekst staat er zoals sommige opmerken inderdaad STVV, maar dat is dan ook de afkorting van de officiële naam van de club. Moesten ze onze naam afkorten zou er SVZW op teletekst komen, maar dat doen ze dus niet, net zoals ze KV Kortrijk, KV Mechelen, Club Brugge etc niet afkorten.

Teletekst, stadion, het journaal nieuws heeft nog NOOIT van z'n leven in uitslagen of als ze de punten tonen van de competitie een bijnaam gebruikt maw nooit zal daar staan Essevee - Cercle Brugge 2-1 ofzo, net zoals er evenmin NOOIT zal staan De kanaries 2-0 Cercle Brugge of Ratten 1-1 Cercle Brugge.


Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #78 Gepost op: augustus 29, 2012, 04:32:10 pm »
Soms mensen stonden hier toch echt niet op de eerste rij toen het verstand uitgedeeld werd. Essevee is toch niet hetzelfde als STVV? Spelen zo'n mensen dat ze gatachterlijk zijn of kun je echt zo zijn?

Volledige naam: SV Zulte Waregem
Afkorting: SVZW
Bijnaam: Essevee

Volledige naam: Sint-Truidense VV
Afkorting: STVV
Bijnaam: De kanaries

Nu, op teletekst staat er zoals sommige opmerken inderdaad STVV, maar dat is dan ook de afkorting van de officiële naam van de club. Moesten ze onze naam afkorten zou er SVZW op teletekst komen, maar dat doen ze dus niet, net zoals ze KV Kortrijk, KV Mechelen, Club Brugge etc niet afkorten.

Teletekst, stadion, het journaal nieuws heeft nog NOOIT van z'n leven in uitslagen of als ze de punten tonen van de competitie een bijnaam gebruikt maw nooit zal daar staan Essevee - Cercle Brugge 2-1 ofzo, net zoals er evenmin NOOIT zal staan De kanaries 2-0 Cercle Brugge of Ratten 1-1 Cercle Brugge.

Het schelden lijkt me wat overbodig niet? :)

callens500

  • Gast
Re: Naamsverandering Zulte Waregem
« Reactie #79 Gepost op: augustus 29, 2012, 04:35:12 pm »
dit is wel een grappig topic met posts van bonobo, uhm sorry, bojaan die  er zo over zijn dat ik mij afvraag of het geen supporter is van andere ploeg die gewoon komt trollen.

ook de post van 13 april is om te gieren.  er is een verschil van gemiddeld 200 toeschouwers tussen svzw en kortrijk. in verhouding heeft uiteraard kortrijk minder supporters omdat de stad inderdaad zowat dubbel zoveel inwoners heeft.  om daaruit te besluiten dat kortrijk amper volk trekt is totaal ridicuul. er is zoiets als absolute cijfers en er iets zoiets als in verhouding.  dat svzw een palmares heeft en kortrijk niet is geweten maar please kom niet af met bullshit dat kortrijk nog steeds in de schaduw leeft van svzw. ge zijt precies blijven steken in het verleden, misschien vandaar een verwijzing naar 1951? beweer ik nu dat kortrijk superieur is aan svzw? nee dus. de ploegen zijn zeker de laatste vijf jaar gelijklopend op veel vlakken, aantal supporters, prestaties, budget etc.  ik vind het nog altijd jammer dat fervent supporter zijn voor een ploeg nog steeds voor een deel supporters gelijk staat aan achterlijke praat uitkramen (en ik viseer nu niet 13 april).  Ik ben al jaren supporter van kvk, ik jaag me op wanneer het slecht gaat en ik was down na het verlies van de berkerfinale maar het maakt me niet blind voor objectieve gegevens, voor de realiteit.  maar goed, als bepaalde mensen echt van mening zijn dat svzw zoveel fantastischer en beter is dan kvk en daar hun wekelijkse portie geluk uit halen dan is het maar zo.
ik ben al jaren supporter van svzw en ik weet 1 ding zeker dat kortrijk het moet doen met afgedankte spelers van zulte waregem omdat ze geen geld hebben dus van budget loopt kortrijk niet gelijk. ik heb gelezen dat zulte waregem nu twee ferrari's heeft (leye en berrier) en jullie 1 fiat (nfor die 1 seizoen erg goed was maar nu nog niet erg veel bewijzen heeft behalve in 1 enkele match) en kvk heeft ook oldtimer die de hele tijd moet opgelapt worden voor hij weer kan deftig rijden (matton).  ik weet, het is belachelijk spelers vergelijken met auto's. maar het is nog belachelijker de uitspraak van kalezic te gebruiken dat wij een fiat zijn om supporters aan te trekken en dan kan je nog geen supporters aantrekken. als je kijkt op tv zitten de tribunes van kortrijk altijd leeg ook tijdens sommige top matchen zitten jullie tribunes niet altijd vol. bij ons kun je bij de meeste top matchen nog maar enkele plaatsen vinden.