Auteur Topic: De Rode Duivels  (gelezen 236115 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1120 Gepost op: juni 12, 2015, 07:48:31 pm »
Chadli haakt geblesseerd af, de bruyne centraal en mertens op rechts.
C'mon Belgium!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1121 Gepost op: juni 12, 2015, 08:28:32 pm »
Juij!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1122 Gepost op: oktober 02, 2015, 01:08:43 pm »
"Ik wil 4-2-3-1 spelen tegen Andorra en Isra?l"
Januzaj en Batshuayi spelen toch bij hun respectievelijke clubs Dortmund en Marseille, maar zijn er toch niet bij: "Ik opteer voor de komende interlands voor een 4-2-3-1-systeem, met De Bruyne achter de spits. Hij kan het spel sneller laten gaan. Op de flanken heb ik dan spelers nodig die diep gaan. Daarvoor heb ik Mertens, Hazard, Origi en Bakkali.

Gaat Wilmots het dan toch nog in zien?
SV TILL I DIE

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1123 Gepost op: oktober 02, 2015, 09:33:16 pm »
Er is veel kritiek op Wilmots.

Het k?n beter, absoluut.
Maar het kan ook veel slechter. Dat vergeten mensen. V??l slechter.

Ik zeg maar iets: een bondscoach ? la Antheunis die types als Deschacht, Simons en consoorten zou oproepen.

Vergeet niet dat Wilmots ervoor zorgde Januzaj, Origi, Bakkali en Denayer debuteerden. Geen Belg zou dat aandurven om die eerste 2 mee naar het WK te nemen.
Niet ?lles is slecht aan Wilmots.
Op zijn selectiepolitiek is niks aan te merken.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1124 Gepost op: oktober 03, 2015, 12:32:54 am »
Er is veel kritiek op Wilmots.

Het k?n beter, absoluut.
Maar het kan ook veel slechter. Dat vergeten mensen. V??l slechter.

Ik zeg maar iets: een bondscoach ? la Antheunis die types als Deschacht, Simons en consoorten zou oproepen.

Vergeet niet dat Wilmots ervoor zorgde Januzaj, Origi, Bakkali en Denayer debuteerden. Geen Belg zou dat aandurven om die eerste 2 mee naar het WK te nemen.
Niet ?lles is slecht aan Wilmots.
Op zijn selectiepolitiek is niks aan te merken.

Tgoja ik ben het niet echt eens met zijn selectieprocedure, maarja origi is idd een goeie zet gebleken op het wk. De anderen zijn gewoon 'gebruikt' me dunkt met het oog op de toekomst. Bakkali een invalbeurt als we al geplaatst waren (als ik mij niet vergis) en januzaj in een overbodige match tegen Zuid Korea laten starten op het WK. Dus daar heeft hij echt geen risico genomen en ze zo van belgie gemaakt. Ohja Denayer is wel een topper.

Ik vind zn selectie meestal logisch, maar deze vind ik echt raar. Met een cavande, J. lukaku ed.

Maar meestal is het daar niet op dat Wilmots z'n kritiek krijgt. Als bondscoach heeft hij nog niet eenmaal tactisch inzicht getoond. Altijd zelfde opstelling, positiewissel voor zelfde positie. In die 3? Jaar dat hij bondscoach is, heeft hij 1 of 2 maal zijn tactiek veranderd. Daar frons ik mijn wenkbrauwen bij... Tactisch vind ik hem echt ondermaats. Qua smeeden van een team en hechte groep moet ik hem wel alle credits geven.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1125 Gepost op: oktober 03, 2015, 08:45:21 am »
Tgoja ik ben het niet echt eens met zijn selectieprocedure, maarja origi is idd een goeie zet gebleken op het wk. De anderen zijn gewoon 'gebruikt' me dunkt met het oog op de toekomst. Bakkali een invalbeurt als we al geplaatst waren (als ik mij niet vergis) en januzaj in een overbodige match tegen Zuid Korea laten starten op het WK. Dus daar heeft hij echt geen risico genomen en ze zo van belgie gemaakt. Ohja Denayer is wel een topper.

Ik vind zn selectie meestal logisch, maar deze vind ik echt raar. Met een cavande, J. lukaku ed.

Maar meestal is het daar niet op dat Wilmots z'n kritiek krijgt. Als bondscoach heeft hij nog niet eenmaal tactisch inzicht getoond. Altijd zelfde opstelling, positiewissel voor zelfde positie. In die 3? Jaar dat hij bondscoach is, heeft hij 1 of 2 maal zijn tactiek veranderd. Daar frons ik mijn wenkbrauwen bij... Tactisch vind ik hem echt ondermaats. Qua smeeden van een team en hechte groep moet ik hem wel alle credits geven.

Wat was ik blij toen hij deze zomer zou naar Duitsland vertrekken...helaas.
Wilmots heeft 1 groot geluk, namelijk dat hij beschikt over wereldspelers.
Net dat wijst volgens mij aan dat hij geen toptrainer is. Met dergelijk materiaal moet je over alles heen walsen met topvoetbal. In al die jaren zijn er al veel overwinningen geweest, maar wedstrijden waar je achterover van topvoetbal zijn op 1 hand te tellen.

Wat zijn selectiepolitiek betreft...op dit moment is die niet echt moeilijk.
Ten eerste heb je sowieso al het basiselftal die bij de europese topploegen spelen.
De geblesseerden vul je aan met de "best of the rest". Met zo'n weelde kan je echt niet veel mis doen, geloof me vrij! Bankzitters als Depoitre of Kums in vorm, gaan spelers als een Benteke/Lukaku/Hazard niet uit te ploeg spelers.

Voor alle duidelijkheid vind ik de selectie van de Gent-spelers wel terecht, zonder van Depoitre een wereldspeler te maken.

Dit wijst enkel op het feit dat dit hetgeen is wat bij de belgen ontbreekt, namelijk wereldspitsen wat bv. Lukaku, Benteke, Origi volgens mij niet zijn.
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2015, 09:01:42 am door Ranter »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1126 Gepost op: oktober 03, 2015, 11:55:54 am »
Meunier en J.Lukaku zijn betere backs dan Toby en Vertonghen. Vergis je niet.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1127 Gepost op: oktober 03, 2015, 12:01:07 pm »
Een echt goede trainer speelt wereldkampioen (of tenminste de finale) met deze kern, punt. Zie Nederland, met zo'n belachelijk team haalden die de halve finales.

Wilmots is middelmaat, een kampfschwein, en dat past niet bij deze getalenteerde ploeg. Hoeveel matchen zit je niet te kijken en te denken: waar is de tactiek, waarom beweegt niemand, waar zijn de looplijnen, waarom staan ze allemaal stil, waarom lopen ze in elkaars weg,...?

Heeft natuurlijk ook z'n goede punten. Opvallend weinig 'ruzie' over het algemeen, geen kliekjes, geen Vlaanderen-Walloni? problemen, is kordaat en rechtuit in de media, heeft presence, enzovoort.

Maar ik zou toch liever een toptrainer zien bij deze toptalenten. Dat gezegd zijnde, eigelijk heb je maar een paar wereldtoppers (Kompany, Courtois en Hazard), de rest is niet meer dan subtop/middelmaat uiteindelijk.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1128 Gepost op: oktober 03, 2015, 02:34:14 pm »
...
Op zijn selectiepolitiek is niks aan te merken.
???
Tot voor kort koos hij consequent voor gasten als Ciman en Gillet...
Sorry hoor, maar als dat geen simpele vriendjespolitiek is?
Face it, die hebben allebei niets te zoeken op internationaal niveau!

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1129 Gepost op: oktober 03, 2015, 02:36:23 pm »
Meunier en J.Lukaku zijn betere backs dan Toby en Vertonghen. Vergis je niet.
😂
Blijf van die champignons af, Balboa!!!

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1130 Gepost op: oktober 03, 2015, 04:58:28 pm »
Als J Lukaku wordt opgeroepen kan je ook Verboom oproepen ?

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1131 Gepost op: oktober 03, 2015, 08:00:46 pm »
Meunier en J.Lukaku zijn betere backs dan Toby en Vertonghen. Vergis je niet.

Spelers die iedere week spelen bij Brugge en Oostende, zijn volgens mij niet te vergelijken met het duo dat iedere week in Engeland speelt, me dunkt.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1132 Gepost op: oktober 03, 2015, 08:59:33 pm »
Als J Lukaku wordt opgeroepen kan je ook Verboom oproepen ?

False. Verboom zien spelen vandaag? Lukaku zien spelen gisteren? Voila.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1133 Gepost op: oktober 09, 2015, 11:40:44 am »
Citaat
Voor wie droomde tegen Andorra: "Meunier en Lukaku moeten bij mij in positie blijven"

Jordan Lukaku en Thomas Meunier staan dicht bij een basisplaats tegen Andorra. Door een resem geblesseerden krijgen ze bijna zeker hun kans. En dus werd er in Belgi? al volop gedroomd: eindelijk gaan we aanvallende backs te zien krijgen. Maar Wilmots tempert de verwachtingen.

Lukaku en Meunier zijn erg belangrijk bij respectievelijk Oostende en Club Brugge, omdat ze ook aanvallend heel wat bijbrengen. De rushes van Lukaku zijn gevreesd, de voorzetten van Meunier vaak succulent.

Zeker tegen Andorra kan zoiets een meerwaarde zijn. De gevreesde flanken (Mertens en Hazard) die naar binnen snijden, Meunier en/of Lukaku die er overheen dansen en zo ons een wervelende zege bezorgen.

Maar niets is minder waar: "Wat ze bij hun ploeg doen, dat interesseert me niet. Hier moeten we ze afremmen: ze moeten in positie blijven staan", aldus Wilmots over zijn backs.

"Ik wil geen oprukkende spelers als ze daardoor ruimte weggeven. Bij de Rode Duivels is hun taak het verdedigen", klinkt het.

Voor de mensen met slaapproblemen, komende zaterdag en dinsdag weet je wat je moet doen!
Een coach die nog leeft in de jaren 80, het zal daar weer plezant worden op dat EK.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1134 Gepost op: oktober 09, 2015, 12:51:58 pm »
Voor de mensen met slaapproblemen, komende zaterdag en dinsdag weet je wat je moet doen!
Een coach die nog leeft in de jaren 80, het zal daar weer plezant worden op dat EK.

De euforie zal weer gigantisch zijn als we morgen het grote Andorra zullen wegblazen  ::)
Met deze coach aan het roer wordt het volgend jaar een kort EK...

Offline djeten

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1135 Gepost op: oktober 09, 2015, 01:26:43 pm »
De euforie zal weer gigantisch zijn als we morgen het grote Andorra zullen wegblazen  ::)
Met deze coach aan het roer wordt het volgend jaar een kort EK...
Inderdaad en dan nog vandaag overal moeten lezen dat we de nr. 1 op de Fifa ranking kunnen worden door te winnen van de wereldploegen Andorra en Isra?l. Waauw, allemaal dankzij onze meester tacticus Marc Wilmots. Oh ironie...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1136 Gepost op: oktober 13, 2015, 11:20:45 pm »
Eerste in de kwalificatie campagne en eerste op de wereldranglijst.

Hier mogen we toch even van genieten, akkoord we hebben geen moeilijke tegenstanders gehad maar je moet het nog altijd maar doen. Nummer 1 van de wereld is historisch, voor een klein land als Belgi?, hier mogen we trots op zijn.


Jammer genoeg hebben we geen topspits, Lukaku zakt alweer door het ijs. Lukaku wordt vervangen en plots scoren we 3 keer.
SV TILL I DIE

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1137 Gepost op: oktober 14, 2015, 12:36:11 am »
Ik denk dat we mogen zeggen dat dit mss wel de beste generatie spelers ooit is dat Belgi? gehad heeft.
Als je ziet waar die spelers allemaal spelen tegenwoordig, Tottenham, Manchester City, Chelsea, Liverpool, Napoli,..ongezien. Het zou alvast een behoorlijk straffe stoot zijn om met zo'n talenten het EK niet te halen. Een halve finale moet toch zeker haalbaar zijn imo.
We zullen straks op het EK zien hoe goed Wilmots werkelijk is als coach. Talent in overvloed en zich wegsteken achter te weinig ervaring lukt niet meer nu.

Kompany was/is imo de eerste speler van deze topgeneratie, en als je dan eens terugkijkt met welke spelers hij zijn carri?re als Rode Duivel gestart is, dan kom je haast niet meer bij van het lachen.
Peersman, Herpoel, De Cock, Deflandre, Deschacht, Bisconti, Clement, Buffel, Mpenza, Goor, Sonck, Huysegems, Pieroni,..
Een elftal die nog niet aan de enkels komt van de huidige generatie.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1138 Gepost op: oktober 14, 2015, 09:26:59 am »
Jammer genoeg hebben we geen topspits, Lukaku zakt alweer door het ijs. Lukaku wordt vervangen en plots scoren we 3 keer.

Lukaku kan gewoon niet spelen met het systeem zoals ze nu spelen, veel druk naar voor dan staat hij daar maar een beetje voor de goal te pummelen en is gewoon geen killer genoeg daar dat werd al duidelijk op het WK toch ook. Spelen we aanvallend voetbal waar we de tegenstander op 1 helft drukken moet je nooit met Lukaku spelen. Maar ooit zullen we tegen ploegen spelen waar we op de counter moeten spelen en dan is lukaku heel erg belangrijk. Alleen werkt het gewoon niet tegen de landen waar nu meestal tegen spelen.

Positieve (je kan het ook negatief zien) is dat we nu de voorbereiding kans krijgen om tegen de andere wereldtop landen te spelen als voorbereiding op het EK. Denk dat we dan wel al zullen zien wat ze waard zijn.

Maar of Wilmots nog iets zal bijdragen aan deze groep twijfel ik aan. Meer dan een elftal neerzetten en de wissels doen zit er ook niet in bij hem. Eens tactische keuzes maken die andere trainers durven maken zoals 1 speler op een ander zetten om hem uit de match te halen dat zie je hem nooit doen. Wilmots denkt teveel als voetballer en is tactisch niet in staat om de echte wereldtoppers te verslaan terwijl onze spelers dat wel kunnen.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.064
  • Voice of the voiceless!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #1139 Gepost op: oktober 14, 2015, 09:15:41 pm »
Ik denk dat we mogen zeggen dat dit mss wel de beste generatie spelers ooit is dat Belgi? gehad heeft.
Als je ziet waar die spelers allemaal spelen tegenwoordig, Tottenham, Manchester City, Chelsea, Liverpool, Napoli,..ongezien. Het zou alvast een behoorlijk straffe stoot zijn om met zo'n talenten het EK niet te halen. Een halve finale moet toch zeker haalbaar zijn imo.
We zullen straks op het EK zien hoe goed Wilmots werkelijk is als coach. Talent in overvloed en zich wegsteken achter te weinig ervaring lukt niet meer nu.

Kompany was/is imo de eerste speler van deze topgeneratie, en als je dan eens terugkijkt met welke spelers hij zijn carri?re als Rode Duivel gestart is, dan kom je haast niet meer bij van het lachen.
Peersman, Herpoel, De Cock, Deflandre, Deschacht, Bisconti, Clement, Buffel, Mpenza, Goor, Sonck, Huysegems, Pieroni,..
Een elftal die nog niet aan de enkels komt van de huidige generatie.
haha die selectie lachwekkend eigenlijk