Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210263 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #120 Gepost op: oktober 01, 2016, 08:37:53 am »
Mbaye Leye: ?Ja, ik kus het embleem van Essevee, maar als ik me kan verbeteren, vertrek ik?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160930_02494948

Vandaag in Fan! van het nieuwsblad

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #121 Gepost op: oktober 01, 2016, 10:58:11 am »
Mbaye Leye: ?Ja, ik kus het embleem van Essevee, maar als ik me kan verbeteren, vertrek ik?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160930_02494948

Vandaag in Fan! van het nieuwsblad
Via Patrick V.D.H. uit Het Nieuwsblad.
01 oktober 2016
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2016, 11:00:25 am door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #122 Gepost op: oktober 01, 2016, 10:59:52 am »
Via Patrick V.D.H. uit Het Nieuwsblad.
01 oktober 2016

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #123 Gepost op: oktober 11, 2016, 10:22:16 pm »
Uit Sport Voetbal Magazine
11 oktober 2016

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #124 Gepost op: oktober 11, 2016, 10:22:44 pm »
Deel 2

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #125 Gepost op: oktober 14, 2016, 09:28:18 am »
Dat verhaal over die transfer hebben we ondertussen ook al 360x gelezen

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #126 Gepost op: oktober 14, 2016, 09:54:11 am »
Dat verhaal over die transfer hebben we ondertussen ook al 360x gelezen
Ik wou het hier niet komen posten maar inderdaad zeg...

Er worden hier tegenwoordig meer artikels gepost dan dat er members zaken posten.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #127 Gepost op: oktober 14, 2016, 10:07:47 am »
Ik wou het hier niet komen posten maar inderdaad zeg...

Er worden hier tegenwoordig meer artikels gepost dan dat er members zaken posten.

Tjah, hoe zou dat komen. We moeten altijd bronnen geven voor wat we schrijven.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #128 Gepost op: oktober 14, 2016, 10:42:25 am »
 ::)  ::)  ::)

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.269
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #129 Gepost op: oktober 14, 2016, 11:12:00 am »
Het probleem is met een interland tussen dat het forum heel stillekes wordt. Zo proberen we toch beetje leven te houden. Maar ik ga wel akkoord dat niet alle artikels dubbel moeten gepost worden. En je moet niet heus bij alles wat je gaat schrijven een bron vermelden hoor  :)
SV TILL I DIE

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #130 Gepost op: oktober 14, 2016, 11:38:43 am »
interlandbreak ... mensen zijn wa stiller dus vallen de artikels wat meer op.

Maar dubbel posten is nu ook weer niet de bedoeling.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #131 Gepost op: oktober 14, 2016, 02:20:12 pm »
Dat verhaal over die transfer hebben we ondertussen ook al 360x gelezen
My bad... Ik had al enorm gefilterd wat wel en niet reeds te lezen viel maar het laatste was er alsnog door geglipt...  :-[

Er worden hier tegenwoordig meer artikels gepost dan dat er members zaken posten.
Dit is niet meer dan logisch tijdens interlandbreaks/tussenseizoenen...
De reden dat er momenteel meer op komen dan anders is puur omdat Leye en Essevee momenteel in de belangstelling van de pers staan wegens de goede resultaten.

Tjah, hoe zou dat komen. We moeten altijd bronnen geven voor wat we schrijven.
Enkel gekopieerde artikels vereisen bronvermelding!
Dit om de lezers hier te tonen vanwaar het artikel komt en tevens om de auteur en zijn rechten te respecteren...

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #132 Gepost op: oktober 14, 2016, 04:11:56 pm »
Speelt Mbaye Leye wel of niet tegen Gent? Francky Dury reageert op blessurenieuws
14 oktober 2016 16:02 via Voetbalkrant.com

Als Mbaye Leye last heeft van een blessure, dan houdt heel Zulte en Waregem de adem in. Vlak voor het treffen met AA Gent rekenen ze op hun topschutter aller tijden. Maar kan hij spelen? Francky Dury legt uit.

Mbaye Leye sukkelde een tijdje met de heupbuiger en was erg twijfelachtig voor het duel in Gent aanstaande zondag. Een beslissing zal pas zaterdag vallen.

"Maar het ziet er positief uit. Hij heeft vandaag (=vrijdag) gewoon kunnen meetrainen. Als hij geen reactie zal ondervinden vrijdag of zaterdag, dan zal hij zondag gewoon meespelen."

"Hij heeft vorige week een infiltratie gehad en vanaf dan een individueel programma gevolgd. Hij heeft dus wel degelijk getraind en heeft veel gefietst en gelopen, dus hij heeft ritme." De fans kunnen een zucht slaken: Mbaye Leye staat dus zonder ongelukken gewoon aan de aftrap zondag.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-10-14/francky-dury-van-zulte-waregem-geeft-duiding-bij-blessure-mbaye-leye

Edit: Bron + opmaak toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2016, 04:38:50 pm door svennay »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #133 Gepost op: oktober 24, 2016, 10:13:43 am »
Het 'incidentje' is zowaar een item geworden in de gazet:


Citaat
Dury berispt fans die Leye uitfluiten

't Is nauwelijks te geloven: terwijl Zulte Waregem tegen Lokeren opnieuw een makkelijke zege boekte, vonden enkelingen op de tribune het nodig om Mbaye Leye - nochtans niet slecht - uit te fluiten. In die mate zelfs dat Francky Dury het nodig achtte om zijn aanvoerder te verdedigen. Na het doelpunt van Lukas Lerager richtte hij zich boos tot de achterban.

"De supporters mogen niet te negatief zijn", aldus Dury. "Ik was tevreden met de reactie van mijn team na de nederlaag op AA Gent, maar toch viseerden bepaalde fans - enfin, bepaalde mensen - Mbaye. Daar kan ik niet tegen, want zijn verdiensten bij Zulte Waregem zijn enorm groot. Trouwens: wij zijn Barcelona of Real Madrid niet, h?. Wij moeten keihard werken voor ons succes."

In de entourage van Leye valt te horen dat ook de Senegalees zich stoort aan de kritische houding van het publiek. Naar verluidt vindt hij de supporters "verwend" en zijn de verwachtingen rond zijn persoon te hoog. Vorig seizoen uitte hij al eens zijn ongenoegen. "Ik kan niet ?lke wedstrijd scoren, dat moeten de fans begrijpen", klonk het toen.

http://www.hln.be/hln/nl/2739/Zulte-Waregem/article/detail/2936104/2016/10/24/Dury-berispt-fans-die-Leye-uitfluiten.dhtml

Nu, voor mij hoeft Leye niet iedere week te scoren, maar tegen Lokeren was hij gewoon rotslecht. Daarom hoeft hij ook niet uitgefloten te worden, maar een vervanging was wel op z'n plaats geweest, dan was het zover niet gekomen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #134 Gepost op: oktober 24, 2016, 10:47:25 am »
Het 'incidentje' is zowaar een item geworden in de gazet:


Nu, voor mij hoeft Leye niet iedere week te scoren, maar tegen Lokeren was hij gewoon rotslecht. Daarom hoeft hij ook niet uitgefloten te worden, maar een vervanging was wel op z'n plaats geweest, dan was het zover niet gekomen.

Ik denk dat (veel?) supporters zich gewoon soms ergeren aan het gedrag van Leye. Hij geeft de indruk dat het altijd de fout is van de andere. Als er gescoord wordt, juicht hij ook amper mee. Dat zijn zo allemaal kleine dingen die ergernis opwekken vind ik.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #135 Gepost op: oktober 24, 2016, 11:05:39 am »


Nu, voor mij hoeft Leye niet iedere week te scoren, maar tegen Lokeren was hij gewoon rotslecht. Daarom hoeft hij ook niet uitgefloten te worden, maar een vervanging was wel op z'n plaats geweest, dan was het zover niet gekomen.

Rotslecht is ook overdreven. Hij speelde inderdaad een ongelukkige wedstrijd met heel wat mislukte controles/acties maar daarnaast ook een aantal goede crossballen, een goed schot gepareerd door Copa en deed zijn kilometers. Je moet die eens een hele match volgen, die is altijd aanspeelbaar. We moeten ook durven zeggen dat hij een paar keer toen hij zich vrij liep slecht werd aangespeeld.
Iedereen beleeft een wedstrijd op zijn manier natuurlijk, wellicht zijn deze die nu floten de eerste om zijn naam te scanderen als hij scoort.
Dury had hem kunnen vervangen maar moest noodgedwongen Hamalainen en Meite (liep al minutenlang te trekkebenen) naar de kant halen en koos voor een applausvervanging voor Cordaro. Ik kan hem daar begrijpen, liever applaus voor een speler dan een fluitconcert voor een andere.

Online japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #136 Gepost op: oktober 24, 2016, 11:08:38 am »
Ik begrijp de kritiek niet op mbaye , sorry ma sommige reacties in stadion en hier op forum . Je kan toch niet verwachten dat mbaye er opnieuw 20 ga inleggen werkt enorm voor het team en wordt iedere wedstrijd door 2 verdedigers kort gedekt vandaar dat hij veel naar buitenkant trekt om ruimte te maken voor andere speler idem wanneer hij diep terugvalt soms tot aan verdediging . Ik blijf fan !!!! Idem voor lepoint wat die hier soms over zich heen krijgt te gek voor woorden !

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #137 Gepost op: oktober 24, 2016, 11:14:17 am »
Ik denk dat (veel?) supporters zich gewoon soms ergeren aan het gedrag van Leye. Hij geeft de indruk dat het altijd de fout is van de andere. Als er gescoord wordt, juicht hij ook amper mee. Dat zijn zo allemaal kleine dingen die ergernis opwekken vind ik.

Het is ook zo dat Leye een beetje een verlengstuk is van de trainer op het veld. Ik zie hem ook dikwijls aangeven dat de bal naar de andere kant moest gaan wat soms overkomt als kritiek op medespelers maar dat misschien niet altijd is.
En wat dat juichen betreft : ik heb daar nog niet speciaal op gelet in het stadion. Op TV let ik daar soms op bij andere ploegen en dan valt het me op dat er maar weinig spelers staan te springen bij een goal, soms zelfs helemaal niet dus zal het niet alleen bij ons zo zijn.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #138 Gepost op: oktober 24, 2016, 11:17:12 am »
Ik begrijp de kritiek niet op mbaye , sorry ma sommige reacties in stadion en hier op forum . Je kan toch niet verwachten dat mbaye er opnieuw 20 ga inleggen werkt enorm voor het team en wordt iedere wedstrijd door 2 verdedigers kort gedekt vandaar dat hij veel naar buitenkant trekt om ruimte te maken voor andere speler idem wanneer hij diep terugvalt soms tot aan verdediging . Ik blijf fan !!!! Idem voor lepoint wat die hier soms over zich heen krijgt te gek voor woorden !
Wat niet belet natuurlijk dat die ook eens een mindere match spelen. Ik herinner me vorig jaar en toen was de kritiek niet anders. We zijn verwend en willen altijd maar meer.

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #139 Gepost op: oktober 24, 2016, 11:19:37 am »
Wat niet belet natuurlijk dat die ook eens een mindere match spelen. Ik herinner me vorig jaar en toen was de kritiek niet anders. We zijn verwend en willen altijd maar meer.
Zullen ook pas het belang van Leye beseffen den dag dat hij niet meer speelt.