Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210201 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.665
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #140 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:02:24 pm »
Zullen ook pas het belang van Leye beseffen den dag dat hij niet meer speelt.
Inderdaad, we hebben dat 2 seizoenen geleden reeds mogen ervaren.  Leye is zoveel meer dan enkel maar speler, hij is een leider(en alle leiders hebben te maken met kritiek, maar wanneer men een speler met de verdienste van Leye uitfluit omdat hij eens slecht speelt, dat is gewoon RESPECTLOOS,bah dat zijn rotsupporters!)

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #141 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:43:33 pm »
Clubs, trainers, spelers, bestuur, etc denken ook gewoon dat supporters achterlijk zijn.
(Al valt dat bij Zulte Waregem nog wel mee hoor)

Ik doel hiermee op het feit dat Leye de opmerking maakt van "De supporters zijn verwend. Ik kan toch niet elke wedstrijd scoren?"

JE MOET NIET ELKE WEDSTRIJD SCOREN MBAYE.
MAAR JE MOET WEL EEN BAL KUNNEN CONTROLEREN. En gewoon goed spelen, los van of je nu scoort of niet, wat kan het ons schelen.

Wat is dat toch met spelers, en mensen in het algemeen, dat die gewoon niet zelfkritisch kunnen zijn?!

Leye had gewoon moeten zeggen: "Ok, ik speelde heel erg slecht, maar dat kan gebeuren denk ik, niet? En ik denk ook wel dat ik al wat verdiensten voor deze club heb opdat ik niet hoef uitgefloten te worden."

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.679
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #142 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:46:40 pm »
Zullen ook pas het belang van Leye beseffen den dag dat hij niet meer speelt.
+1

Dan zul je diezelfde weer horen ...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #143 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:55:13 pm »
Clubs, trainers, spelers, bestuur, etc denken ook gewoon dat supporters achterlijk zijn.
(Al valt dat bij Zulte Waregem nog wel mee hoor)

Ik doel hiermee op het feit dat Leye de opmerking maakt van "De supporters zijn verwend. Ik kan toch niet elke wedstrijd scoren?"

JE MOET NIET ELKE WEDSTRIJD SCOREN MBAYE.
MAAR JE MOET WEL EEN BAL KUNNEN CONTROLEREN. En gewoon goed spelen, los van of je nu scoort of niet, wat kan het ons schelen.

Wat is dat toch met spelers, en mensen in het algemeen, dat die gewoon niet zelfkritisch kunnen zijn?!

Leye had gewoon moeten zeggen: "Ok, ik speelde heel erg slecht, maar dat kan gebeuren denk ik, niet? En ik denk ook wel dat ik al wat verdiensten voor deze club heb opdat ik niet hoef uitgefloten te worden."

Die opmerking van Leye dateert al van vorig jaar.
En als je denkt dat hij niet weet dat hij een mindere match speelde dan denk je precies zoals in je eerste zin.
Waarom zou een speler altijd een goede match moeten spelen ? Zelfs de toppers hebben van die matchen.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 782
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #144 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:55:38 pm »
Een speler als Leye uitfluiten waar we al zo veel plezier beleeft aan hebben , hoe haal je het in je hoofd ?
Straks verkast hij in januari naar de zandbak en we zullen het geweten hebben.

Maar wel akkoord dat Dury altijd heel lang wacht om te vervangen. Als iemand echt slecht is , laat dat eens een vervanger de kans voor min. 20 minuten.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.665
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #145 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:56:13 pm »
Clubs, trainers, spelers, bestuur, etc denken ook gewoon dat supporters achterlijk zijn.
(Al valt dat bij Zulte Waregem nog wel mee hoor)

Ik doel hiermee op het feit dat Leye de opmerking maakt van "De supporters zijn verwend. Ik kan toch niet elke wedstrijd scoren?"

JE MOET NIET ELKE WEDSTRIJD SCOREN MBAYE.
MAAR JE MOET WEL EEN BAL KUNNEN CONTROLEREN. En gewoon goed spelen, los van of je nu scoort of niet, wat kan het ons schelen.

Wat is dat toch met spelers, en mensen in het algemeen, dat die gewoon niet zelfkritisch kunnen zijn?!

Leye had gewoon moeten zeggen: "Ok, ik speelde heel erg slecht, maar dat kan gebeuren denk ik, niet? En ik denk ook wel dat ik al wat verdiensten voor deze club heb opdat ik niet hoef uitgefloten te worden."
Hij moet dit niet zeggen,iedere supporter weet toch wat Leye waard is voor ons, of niet misschien? Indien je dit niet weet dan ben je misschien wel eens 'achterl##k' om uw woorden te gebruiken.
Leye weet zelf wel dat hij minder was, so what?  Speelt 2 matchen minder en wordt dan uitgefloten,niet goed te praten, niet goed te keuren, en de rest van de supporters zouden dit beter VOLLEDIG afkeuren ipv nog eens kritiek te geven op de speler.  Het was niet dat Leye zich niet meer inzette ook, zijn balcontroles waren slecht ja, maar hij bleef wel lopen(in het systeem dat we spelen moet Leye voortdurend lopen en gaten trekken omdat er dan andere spelers vrijer zijn, ge kunt Leye toch niet verwijten van te weinig inzet?) terecht dat Dury die supporters aanpakt. 

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #146 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:58:44 pm »
Het probleem is gewoon dat Dury nooit, nimmer, never, jamais Leye eraf zal halen.

Niet bij een 2-0 voorsprong, want ahja, st?l je maar eens voor zeg dat de tegenstander nog een goaltje zou maken zeg. Want een dr?ma zou dat niet zijn zeg.

En uiteraard niet bij een achterstand want dan moet Zijne Koninklijke Hoogheid Mbaye Leye nog een doelpuntje maken natuurlijk.

Als Leye zelfs 90 minuten op het veld mag staan bij een 1-5 voorsprong in Moeskroen waar hebben we het dan nog over??

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #147 Gepost op: oktober 24, 2016, 01:00:39 pm »
Ik denk dat velen ook helemaal de kern van de zaak niet begrijpen.

De voornaamste kritiek is richting Dury, niet richting Leye.

Het is Dury die beslist wie mag blijven staan en wie niet.
We kunnen moeilijk verwachten van Leye dat hij zelf naar de kant teken doet dat hij er wil afgehaald worden.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #148 Gepost op: oktober 24, 2016, 01:03:33 pm »
Het is toch ook alles behalve motiverend voor spelers als Oular?/Vetokele dat ze nooit een deftige kans krijgen om zich te bewijzen op hun positie. Moet nogal frustrerend zijn om telkens de laatste 5' te moeten invallen.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #149 Gepost op: oktober 24, 2016, 01:25:29 pm »
Het is toch ook alles behalve motiverend voor spelers als Oular?/Vetokele dat ze nooit een deftige kans krijgen om zich te bewijzen op hun positie. Moet nogal frustrerend zijn om telkens de laatste 5' te moeten invallen.

Mochten Vetokele en Oulare echt weinig kwaliteitsverlies betekenen in vergelijking met Leye, dan zouden die wel spelen onder Dury. Zelfde met Coopman: op dit moment veel minder dan Cordaro en ook minder dan Naessens blijkbaar. Zie ook gewoon den bekermatch tegen Cappellen.

Vorig jaar waren er hier ook die zeiden dat Buyl of Brebels ofzo te weinig kansen kregen. Welja niet goed genoeg zeker...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.679
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #150 Gepost op: oktober 24, 2016, 01:43:59 pm »
We staan op plaats Nr1, ik denk dat er weinig commentaar gegeven moet worden op de spelers en de coach als je de resultaten bekijken.

Voor het te zeggen in de woorden van mijn grootvader zaliger...
"sommigen kunnen hier nogal een eirelke zoagen zenne"
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2016, 01:45:33 pm door Frederik »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #151 Gepost op: oktober 24, 2016, 01:59:13 pm »
Mochten Vetokele en Oulare echt weinig kwaliteitsverlies betekenen in vergelijking met Leye, dan zouden die wel spelen onder Dury. Zelfde met Coopman: op dit moment veel minder dan Cordaro en ook minder dan Naessens blijkbaar. Zie ook gewoon den bekermatch tegen Cappellen.

Vorig jaar waren er hier ook die zeiden dat Buyl of Brebels ofzo te weinig kansen kregen. Welja niet goed genoeg zeker...
Buyl heeft gewoon kansen gekregen om zich te bewijzen en aangetoond dat hij niet thuishoort in 1e klasse.

Dat kan je niet zeggen van Vetokele. Eerste matchen moest hij voor het eerst in z'n carri?re op de linkerflank spelen, terwijl dat een zuivere centrale spits is.
Laat hem eens een paar matchen diep in de punt spelen met Leye achter hem en d?n pas kunnen we hem beoordelen.
Vetokele viel prima in in Mechelen, had een aandeel in de 2-3 overwinning en ook in de eerste helft tegen Charleroi was hij niet slecht.

Idem met Coopman, die jongen krijgt invalbeurtjes van 5 minuten.
Om hem ?cht te kunnen beoordelen, moeten we hem matchen lang aan het werk zien op z'n beste positie (nummer 10).

Offline houhettof

  • Leden
  • Berichten: 20
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #152 Gepost op: oktober 24, 2016, 02:25:58 pm »
Mr Balboa, ik kan je perfect volgens dat eist dat Mbaye en bij uitbreiding alle spelers een bal deftig kunnen stoppen en als dat hen niet lukt "zelfkritisch" mogen zijn en mea culpa slaan.
Over zelfkritisch gesproken, ik zou u willen aanraden eens goed in de spiegel te kijken en zelfkritisch te zijn en ermee ophouden de zelfverklaarde toptrainer te zijn  die je denkt te zijn.
Misschien kan je het best proberen de opleiding voor het behalen van het a-diploma te volgen en je aanbieden bij KVK, daar zoeken ze zo iemand.
SVZW staat na 11 wedstrijden met 23 punten op hun conto, niemand doet beter maar voor sommigen op dit forum is het blijkbaar nog niet genoeg. We hebben een mooie ploeg, we hebben goede supporters en ons stadion lijkt meer en meer op een voetbalstadion laat ons dat aub niet vergallen door enkele negativisten.
Nog dit Mr. Balboa: uw kritiek aan mijn adres zal mij niet raken ik ben zelfkritisch genoeg om te weten dat ik niet het warm water heb uitgevonden.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #153 Gepost op: oktober 24, 2016, 02:42:41 pm »
Al dat gebash op balboa. Die mens heeft gewoon gel?jk, ookal horen velen het hier niet graag. Als we effectief top 3 willen halen dit seizoen moet het echt nog een paar trapjes hoger.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #154 Gepost op: oktober 24, 2016, 02:55:53 pm »
Al dat gebash op balboa. Die mens heeft gewoon gel?jk, ookal horen velen het hier niet graag. Als we effectief top 3 willen halen dit seizoen moet het echt nog een paar trapjes hoger.

Klopt helemaal.
En tis niet omdat Balboa hier nu kritisch is, dat ie niet content is met de plaats waar we nu staan. Als we scoren springt hij (volgens mij toch) ook gewoon recht hoor.
De resultaten zijn uitstekend, het spel kan beter.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #155 Gepost op: oktober 24, 2016, 03:37:25 pm »
Het zijn maar Barcelona en Real Madrid, en dan nog, die goed voetbal kunnen combineren met (klinkende) resultaten in de wereld. Wij zijn Zulte Waregem, een kleine club uit een kleine competitie.

Werkelijk te gek voor woorden wat je hier moet lezen. Het zou misschien niet slecht zijn voor bepaalde mensen hier om eens te kijken naar zo'n wedstrijd van Anderlecht, de grootste club van het land, of van Club Brugge of Genk. Hun ogen zullen open gaan denk ik. En die clubs hebben een budget (en een stadion, een achterban, een historie,...) dat twee, drie, vier, vijf, zes keer groter is dan dat van ons.

Essevee is verdiend en ronduit knap leider na 11 speeldagen, punt.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #156 Gepost op: oktober 24, 2016, 04:32:51 pm »
Al dat gebash op balboa. Die mens heeft gewoon gel?jk, ookal horen velen het hier niet graag. Als we effectief top 3 willen halen dit seizoen moet het echt nog een paar trapjes hoger.

Dat is geen gebash. Het is nooit goed genoeg. Punt.
Top 3 ? Niet zweven h? zeg, nummer 10 staat op 8 punten en er zijn er nog 57 te winnen.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #157 Gepost op: oktober 24, 2016, 04:58:35 pm »
Dat is geen gebash. Het is nooit goed genoeg. Punt.
Top 3 ? Niet zweven h? zeg, nummer 10 staat op 8 punten en er zijn er nog 57 te winnen.

Niet zweven? Wat bedoel je nu eigenlijk? Als je na 1/3 van dd competitie op kop staat wil je daar toch blijven staan zeker? Balbao toont net ?mbitie en zegt dat het daarom beter moet, net ?mdat het seizoenseinde nog lang en veraf is. Soms denk ik dat de meesten hier niet meer goed beseffen wat ze zelf bedoelen.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #158 Gepost op: oktober 24, 2016, 05:04:26 pm »
Eigenlijk is het heel simpel.

Voor of tegenstander van Leye, elk zijn mening. Iedereen heeft daar zijn zicht op. Maar het uitfluiten van eigen spelers, is not done en nooit goed te praten. Of hij nu goed of slecht speelt, in een dip zit of niet. Met hem uit te fluiten, ga je hem zeker en vast niet helpen.
In tegendeel. Roep zijn naam eens wat harder, de komende wedstrijden. Daar zal hij v??l meer energie uit kunnen halen.
No pain, no gain.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #159 Gepost op: oktober 24, 2016, 05:17:51 pm »
Eigenlijk is het heel simpel.

Voor of tegenstander van Leye, elk zijn mening. Iedereen heeft daar zijn zicht op. Maar het uitfluiten van eigen spelers, is not done en nooit goed te praten. Of hij nu goed of slecht speelt, in een dip zit of niet. Met hem uit te fluiten, ga je hem zeker en vast niet helpen.
In tegendeel. Roep zijn naam eens wat harder, de komende wedstrijden. Daar zal hij v??l meer energie uit kunnen halen.

Uitfluiten is een groot woord. Er kwam gewoon wat gemor van de tribunes na een zoveelste gemiste controle van Leye.
Mensen zien ook wel dat Leye zich mss te veel boven de anderen stelt. Ik heb dat gevoel toch.
Als Mbaye een slechte pass geeft, is het de andere zijn fout.
Ik was in het begin ook fan van Leye maar door de jaren heen zijn er zaken waar ik me meer en meer aan erger. Door altijd te mekkeren op anderen, weinig zelfkritiek te hebben en je moet er ook eens op letten dat LEye niet veel zal juichen als er iemand anders van het team scoort.
Maar ik ken natuurlijk ook zijn verdiensten, en ik zal hem ook niet uitfluiten.

Waar ik het wel over eens ben is dat men mss eens een speler individueel mag aanmoedigen (en niet voor 30sec)
Ok, men wil het team steunen, maar als speler 'x' of 'y' zo eens minuten lang zijn naam hoort kan hem dat wel een boost geven