Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210025 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #240 Gepost op: maart 12, 2017, 10:09:03 am »
Toch straf hoor.

Bij andere clubs is dit je einde.

Na de bekerfinale mag hij vertrekken van mij.

Dat Leye en Decuyper vrienden zijn weet iedereen toch ? Is dat een misdrijf ? Decuyper heeft waarschijnlijk nog vrienden in Waregem want anders speelden Colpaert, N'Diaye en Buyl daar ook niet.
Niemand van de supporters kan vergeten wat PDC van plan was maar toch niet vergeten dat een aantal spelers, bestuursleden en ja ook de trainer akkoord waren met zijn plannen en maar van gedacht zijn veranderd toen de supporters zich begonnen te roeren. Het was vooral verkeerd van het clubbestuur om PDC carte blanche te geven of kwam hen dat juist goed uit ?
Gelukkig heeft die zaak er voor gezorgd dat de club nu resoluut koos voor streekgebondenheid iets wat niet bij de ambities van PDC hoorde.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #241 Gepost op: maart 12, 2017, 10:15:17 am »
Dat hij midden in de nacht op antwerp zit , terwijl er match is de dag erna gaat er bij mij toch ook niet in.
Ik dacht dat eerst ook nadat ik gisterenavond nog dat filmke zag.

Maar op Instagram postte hij ook een filmke waar gewoon op te zien is dat hij thuis voor de buis naar die match zit te kijken.
Dat eerste filmke zal dus zijn van vorige week thuis tegen Roeselare waar hij effectief aanwezig was in het stadion.

Soit, staat natuurlijk in de sterren geschreven dat die naar daar gaat.
Bij bekerverlies z?ker. (laatste kans om een prijs te pakken met Zulte Waregem)
Bij bekerwinst ook lijkt me. (in schoonheid afsluiten bij 'de ploeg van mijn hart')

En dan zullen volgend jaar de Patjes van deze wereld vaak afkomen met, wanneer het minder gaat, iets in de trant van "er is heel veel kritiek gekomen op Leye en zie nu, het is maar wanneer spelers weggaan dat je hun impact ondervindt" en blabla.
En zo blijven we bezig.  :)

Nee serieus, Dury heeft toch de naam van een rancuneus typke te zijn, niet?
1 keer tegen de kar rijden en gedaan. Dat is toch wat het zogezegd is.
Laatste jaren valt dat toch goed mee lijkt me.
Baudry mag en plein public Dury's hand weigeren en wat amok maken.
Naessens werd toch ook (onbegrijpelijk) teruggehaald na dat dingetje in de bekerfinale tegen Lokeren (Scholz was zijn man). Altijd horen zeggen dat Dury dat Naessens heel kwalijk nam.
Dury en PDC zijn aartsvijanden, kan me toch amper inbeelden dat Dury dat fijn vindt dat 'zijn Drogba' beste maatjes is met PDC.
Dury lijkt zich vooral van dat laatste weinig aan te trekken. Wat je hem dan ook wel moet prijzen, dat hij dat kan scheiden.

We zullen nooit dezelfde mening hebben maar dat geeft niet.
Toch niet vergeten dat toen PDC zijn plan bekend maakte Dury op de hoogte was. Het fijne zullen we er nooit van weten maar ik denk dat het vooral achteraf is dat het tussen die twee verkeerd liep.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #242 Gepost op: maart 12, 2017, 10:24:38 am »
Dat hij midden in de nacht op antwerp zit , terwijl er match is de dag erna gaat er bij mij toch ook niet in.
Ik dacht dat eerst ook nadat ik gisterenavond nog dat filmke zag.

Maar op Instagram postte hij ook een filmke waar gewoon op te zien is dat hij thuis voor de buis naar die match zit te kijken.
Dat eerste filmke zal dus zijn van vorige week thuis tegen Roeselare waar hij effectief aanwezig was in het stadion.

Soit, staat natuurlijk in de sterren geschreven dat die naar daar gaat.
Bij bekerverlies z?ker. (laatste kans om een prijs te pakken met Zulte Waregem)
Bij bekerwinst ook lijkt me. (in schoonheid afsluiten bij 'de ploeg van mijn hart')

En dan zullen volgend jaar de Patjes van deze wereld vaak afkomen met, wanneer het minder gaat, iets in de trant van "er is heel veel kritiek gekomen op Leye en zie nu, het is maar wanneer spelers weggaan dat je hun impact ondervindt" en blabla.
En zo blijven we bezig.  :)

Nee serieus, Dury heeft toch de naam van een rancuneus typke te zijn, niet?
1 keer tegen de kar rijden en gedaan. Dat is toch wat het zogezegd is.
Laatste jaren valt dat toch goed mee lijkt me.
Baudry mag en plein public Dury's hand weigeren en wat amok maken.
Naessens werd toch ook (onbegrijpelijk) teruggehaald na dat dingetje in de bekerfinale tegen Lokeren (Scholz was zijn man). Altijd horen zeggen dat Dury dat Naessens heel kwalijk nam.
Dury en PDC zijn aartsvijanden, kan me toch amper inbeelden dat Dury dat fijn vindt dat 'zijn Drogba' beste maatjes is met PDC.
Dury lijkt zich vooral van dat laatste weinig aan te trekken. Wat je hem dan ook wel moet prijzen, dat hij dat kan scheiden.

We zullen nooit dezelfde mening hebben maar dat geeft niet.
Toch niet vergeten dat toen PDC zijn plan bekend maakte Dury op de hoogte was. Het fijne zullen we er nooit van weten maar ik denk dat het vooral achteraf is dat het tussen die twee verkeerd liep.

Dat Dury op zijn beurt ook geen heilige is, is natuurlijk ook een feit.
We gaan hem niet achterbaks noemen maar er zijn toch een aantal zaken die niet bepaald in zijn voordeel spreken.

- Zoals je zegt was er idd sprake dat Dury effectief op de hoogte was van die plannen van PDC. Om dan achteraf, wanneer de storm kwam, verontwaardigt te reageren omtrent PDC.
- Telefoonsage met Mannaert in den tijd toen hij bij Gent actief was. Krabbel was al gezet onder contract in Brugge.
- Dury die op eigen initiatief zou zijn gaan onderhandelen met Lille.
- Dury die akkoord ging met vraag van Bico om Thorgan de kapiteinsband af te pakken ten nadele van De fauw, die compleet uit de lucht viel toen Dury hem dat...vl?k voor match in PSV zei.
Het is dat De fauw zo'n brave en correct opgevoede jongen is dat daar niets van is blijven hangen tussen die 2, want met veel anderen had het geen waar geweest en had dat voor blijvende spanningen in die groep gezorgd.
- ...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #243 Gepost op: maart 12, 2017, 10:51:42 am »
De eerste mens, betrokken in het voetbalwereldje, die 100% te vertrouwen is en zich 100% aan zijn woord(en) houdt, moet nog geboren worden. 

Vies, achterbaks wereldje waar belachelijk veel geld in om gaat: het brengt het slechtste naar boven in de mens.  ;)

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #244 Gepost op: maart 12, 2017, 12:11:48 pm »
Daarnet luk weyns horen praten in de 7de dag en hij zou graag mbaye leye zien spelen bij antwerp volgend jaar...

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #245 Gepost op: maart 12, 2017, 12:25:34 pm »
Dan moeten we afwachten wat er nu zal gebeuren :

- Ofwel gaat Leye zijn "levenslang engagement" (eigen idee) laten vertalen in - om te beginnen - assistent-coach....

-  Ofwel gaat Leye weg bij Zulte-Waregem, en als we het louter hebben over hetgeen hij als spits op de mat legt, misschien niet slecht.

Wie zal het zeggen ??  Ik denk wij in alle geval niet.

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #246 Gepost op: maart 12, 2017, 12:55:44 pm »
Goh, als leye naar antwerp wil, dat em gaat eh. Niemand is onvervangbaar toch ?

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #247 Gepost op: maart 12, 2017, 12:57:43 pm »
Dan moeten we afwachten wat er nu zal gebeuren :

- Ofwel gaat Leye zijn "levenslang engagement" (eigen idee) laten vertalen in - om te beginnen - assistent-coach....

-  Ofwel gaat Leye weg bij Zulte-Waregem, en als we het louter hebben over hetgeen hij als spits op de mat legt, misschien niet slecht.

Wie zal het zeggen ??  Ik denk wij in alle geval niet.
1. Leye voetbalt nog te graag;
2. Statistieken vallen nog mee hoor als je die van veel spitsen in andere ploegen bekijkt. (Scoort maar twee goals minder dan vorig jaar en scoorde ook in de beker)
3. Had hij echt naar Antwerp gewild zat hij daar al een paar jaar toch ?
Hoe dan ook moeten ze uitkijken naar een vervanger want op zijn leeftijd komt er geen beterschap meer.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #248 Gepost op: maart 12, 2017, 01:04:40 pm »
Goh, als leye naar antwerp wil, dat em gaat eh. Niemand is onvervangbaar toch ?

Zo is het. Wie spreekt er nog over D'Haene, Colpaert, Skulason en ga zo maar door .... Wat niet belet dat die net als Leye veel hebben betekend voor Essevee!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #249 Gepost op: maart 12, 2017, 01:13:40 pm »
Dan moeten we afwachten wat er nu zal gebeuren :

- Ofwel gaat Leye zijn "levenslang engagement" (eigen idee) laten vertalen in - om te beginnen - assistent-coach....

-  Ofwel gaat Leye weg bij Zulte-Waregem, en als we het louter hebben over hetgeen hij als spits op de mat legt, misschien niet slecht.

Wie zal het zeggen ??  Ik denk wij in alle geval niet.
1. Leye voetbalt nog te graag;
2. Statistieken vallen nog mee hoor als je die van veel spitsen in andere ploegen bekijkt. (Scoort maar twee goals minder dan vorig jaar en scoorde ook in de beker)
3. Had hij echt naar Antwerp gewild zat hij daar al een paar jaar toch ?
Hoe dan ook moeten ze uitkijken naar een vervanger want op zijn leeftijd komt er geen beterschap meer.

Leye ging echt niet in 2e klasse gaan spelen hoor.
Ik heb trouwens altijd al wat problemen gehad met Leye. Aleja heb altijd het gevoel gehad dat zijn clubliefde wat geforceerd is. Wat niet wegneemt dat hij al veel voor ons betekend heeft he.

Maar voor mij blijft Davy de enige echte kapitein. Maar das een eigen mening e ;)

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #250 Gepost op: maart 12, 2017, 01:18:09 pm »
Goh, als leye naar antwerp wil, dat em gaat eh. Niemand is onvervangbaar toch ?
Tuurlijk,daar heeft niemand een probleem mee hoor. T'zijn die filmkes en dat geflirt met PDC die irriteren.Als kapitein en met de bekerfinale/PO1 op komst doe je dit(zeker nu) niet.Ongepast dus.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #251 Gepost op: maart 12, 2017, 01:33:48 pm »
Dan moeten we afwachten wat er nu zal gebeuren :

- Ofwel gaat Leye zijn "levenslang engagement" (eigen idee) laten vertalen in - om te beginnen - assistent-coach....

-  Ofwel gaat Leye weg bij Zulte-Waregem, en als we het louter hebben over hetgeen hij als spits op de mat legt, misschien niet slecht.

Wie zal het zeggen ??  Ik denk wij in alle geval niet.
1. Leye voetbalt nog te graag;
2. Statistieken vallen nog mee hoor als je die van veel spitsen in andere ploegen bekijkt. (Scoort maar twee goals minder dan vorig jaar en scoorde ook in de beker)
3. Had hij echt naar Antwerp gewild zat hij daar al een paar jaar toch ?
Hoe dan ook moeten ze uitkijken naar een vervanger want op zijn leeftijd komt er geen beterschap meer.

Leye ging echt niet in 2e klasse gaan spelen hoor.
Ik heb trouwens altijd al wat problemen gehad met Leye. Aleja heb altijd het gevoel gehad dat zijn clubliefde wat geforceerd is. Wat niet wegneemt dat hij al veel voor ons betekend heeft he.

Maar voor mij blijft Davy de enige echte kapitein. Maar das een eigen mening e ;)

Voor mij is Leye ook altijd een a-typische voetballer geweest. Vanaf zijn eerste seizoen. Is ondertussen 10 jaar geleden h?.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #252 Gepost op: maart 12, 2017, 01:44:20 pm »
Dan moeten we afwachten wat er nu zal gebeuren :

- Ofwel gaat Leye zijn "levenslang engagement" (eigen idee) laten vertalen in - om te beginnen - assistent-coach....

-  Ofwel gaat Leye weg bij Zulte-Waregem, en als we het louter hebben over hetgeen hij als spits op de mat legt, misschien niet slecht.

Wie zal het zeggen ??  Ik denk wij in alle geval niet.
1. Leye voetbalt nog te graag;
2. Statistieken vallen nog mee hoor als je die van veel spitsen in andere ploegen bekijkt. (Scoort maar twee goals minder dan vorig jaar en scoorde ook in de beker)
3. Had hij echt naar Antwerp gewild zat hij daar al een paar jaar toch ?
Hoe dan ook moeten ze uitkijken naar een vervanger want op zijn leeftijd komt er geen beterschap meer.

Leye ging echt niet in 2e klasse gaan spelen hoor.
Ik heb trouwens altijd al wat problemen gehad met Leye. Aleja heb altijd het gevoel gehad dat zijn clubliefde wat geforceerd is. Wat niet wegneemt dat hij al veel voor ons betekend heeft he.

Maar voor mij blijft Davy de enige echte kapitein. Maar das een eigen mening e ;)

Voor mij is Leye ook altijd een a-typische voetballer geweest. Vanaf zijn eerste seizoen. Is ondertussen 10 jaar geleden h?.

Tuurlijk, zeer zeker. Maar kben nooit echt fan geweest van Leye. Heeft enkel hier echt gepresteerd he. Ik vind Davy meer een natuurlijke leider itt Leye die vaak staat te roepen of te gesticuleren.
Maar dat komt omdat ik ook niet echt een fan ben van Leye, ik erger mij er vaak aan.
Dat is een beetje eigen aan het figuur Leye. Ofwel ben je ervoor, ofwel erger je je er aan.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #253 Gepost op: maart 12, 2017, 02:01:43 pm »
Dan moeten we afwachten wat er nu zal gebeuren :

- Ofwel gaat Leye zijn "levenslang engagement" (eigen idee) laten vertalen in - om te beginnen - assistent-coach....

-  Ofwel gaat Leye weg bij Zulte-Waregem, en als we het louter hebben over hetgeen hij als spits op de mat legt, misschien niet slecht.

Wie zal het zeggen ??  Ik denk wij in alle geval niet.
1. Leye voetbalt nog te graag;
2. Statistieken vallen nog mee hoor als je die van veel spitsen in andere ploegen bekijkt. (Scoort maar twee goals minder dan vorig jaar en scoorde ook in de beker)
3. Had hij echt naar Antwerp gewild zat hij daar al een paar jaar toch ?
Hoe dan ook moeten ze uitkijken naar een vervanger want op zijn leeftijd komt er geen beterschap meer.

Leye ging echt niet in 2e klasse gaan spelen hoor.
Ik heb trouwens altijd al wat problemen gehad met Leye. Aleja heb altijd het gevoel gehad dat zijn clubliefde wat geforceerd is. Wat niet wegneemt dat hij al veel voor ons betekend heeft he.

Maar voor mij blijft Davy de enige echte kapitein. Maar das een eigen mening e ;)

Voor mij is Leye ook altijd een a-typische voetballer geweest. Vanaf zijn eerste seizoen. Is ondertussen 10 jaar geleden h?.

Tuurlijk, zeer zeker. Maar kben nooit echt fan geweest van Leye. Heeft enkel hier echt gepresteerd he. Ik vind Davy meer een natuurlijke leider itt Leye die vaak staat te roepen of te gesticuleren.
Maar dat komt omdat ik ook niet echt een fan ben van Leye, ik erger mij er vaak aan.
Dat is een beetje eigen aan het figuur Leye. Ofwel ben je ervoor, ofwel erger je je er aan.

Elders niets gepresteerd is ook overdreven h? - scoorde en gaf assist in bekerwinst Gent.
Voor mij staat Leye nog altijd in ons type elftal sedert ons bestaan. Al zijn mijn favoriete spelers Minne, Dhaemers, Lutte, Verschuere, Meert , .... werkers dus!     

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #254 Gepost op: maart 12, 2017, 02:14:43 pm »
Wat mij betreft bandje afpakken! Wij moeten als supporters constant een knieval doen naar Zijne Grootheid Mbaye Leye, de man die zichzelf Messi waant. Ik weet dat hij ons al HEEL veel gegeven heeft, maar we moeten ook niet gaan overdrijven he! 'An Dretie Beirlaens' ligt het vol met onvervangbaren, dus onze kapitein zal ook wel te vervangen zijn. Het gedrag van Leye heeft ongetwijfeld invloed op de sfeer in de groep (valt het op dat spelers niet meer voor elkaar vechten? ja! Valt het op dat alles wat geforceerd is na de match? ja!)
Daarom: ik ben voorstander van Leye per direct naar Antwerp, ofwel moet hij duidelijke taal spreken en niet meer dwepen met andere teams!

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #255 Gepost op: maart 12, 2017, 02:30:31 pm »
Stel u eens voor dat een trainer van pakweg AA Gent midden in PO1 geregeld belt met zijn goeie ex-essevee vriend die daar in het bestuur zit ,dan ... Oh wait...
Leye moet dus idd misschien wat diplomatieker zijn ...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #256 Gepost op: maart 12, 2017, 02:35:30 pm »
Wat mij betreft bandje afpakken! Wij moeten als supporters constant een knieval doen naar Zijne Grootheid Mbaye Leye, de man die zichzelf Messi waant. Ik weet dat hij ons al HEEL veel gegeven heeft, maar we moeten ook niet gaan overdrijven he! 'An Dretie Beirlaens' ligt het vol met onvervangbaren, dus onze kapitein zal ook wel te vervangen zijn. Het gedrag van Leye heeft ongetwijfeld invloed op de sfeer in de groep (valt het op dat spelers niet meer voor elkaar vechten? ja! Valt het op dat alles wat geforceerd is na de match? ja!)
Daarom: ik ben voorstander van Leye per direct naar Antwerp, ofwel moet hij duidelijke taal spreken en niet meer dwepen met andere teams!
Over een overdreven reactie gesproken ..... Dus al die ploegen, besturen, spelers die gisteren Antwerp feliciteerden moeten gestraft worden ......????

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #257 Gepost op: maart 12, 2017, 04:03:33 pm »
Wanneer loopt het contract van Leye af?

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #258 Gepost op: maart 12, 2017, 05:16:11 pm »
Wanneer loopt het contract van Leye af?

eind volgend seizoen dacht ik, dus als PDC hem absoluut wil dan zal hij moeten dokken...
Puur rationeel bekeken zou dit de beste zaak zijn gezien de leeftijd van de speler.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #259 Gepost op: maart 12, 2017, 06:14:07 pm »
Hoe sommige mensen hier twijfelen aan de proffesionaliteit v mbaye daar zakt mijn broek van af sorry ma dat is het bewijs dat jullie mbaye echt niet kennen !