Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210134 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #380 Gepost op: mei 23, 2017, 09:02:10 am »
Die spelers zijn toch soms ondankbaar ?. Leye zat ergens in een vergeetput in 3de klasse in Frankrijk toen die hier bij ons alle kansen kreeg en uitgroeide tot een topspits. Heeft dankzij ons een carriere kunnen uitbouwen bij oa Gent en Standard. En toen hij grandioos door de mand viel in Lokeren (bij een trainer waarbij iedereen gelijk is, niet zoals bij ons), is hij hier langs de grote poort weer binnengehaald... Nu fluiten er 10 man 'onze Drogba' uit en is meneer het beu...

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #381 Gepost op: mei 23, 2017, 09:39:19 am »
Ik zie vooral een zeer triestige poging om zijn transfer naar Antwerp te kunnen motiveren.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #382 Gepost op: mei 23, 2017, 09:45:40 am »
Triestig hoe iemand zo kan reageren op het gefluit van enkelingen.
En dat hij niet speler van het jaar werd... Komop zeg, Meite wint die verkiezing met 2 vingers in de neus, Lerager is een hele mooie tweede in mijn ogen en Sammy, Hamalainen en Derijck verdienen alleen al maar voor hun prestatie in de beker om op een 3de plaats te staan. Hij mag blij zijn met die 5 de plaats, mochten zijn prestaties uitzonderlijk zijn zou ik zeggen ja, maar je mag ook gaan rekenen dat hij ons punten gekost heeft met zijn gemiste penalty's dit jaar. Dat zal meneer vergeten zijn.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #383 Gepost op: mei 23, 2017, 09:59:27 am »
Jammer dat het zo moest lopen al zijn hier ook weer onwaarheden... Uit de vergetelput uit Franse 3de klasse? Hij heeft nooit een profcarriere in gedachten gehad. Is naar Europa gekomen om te studeren en om beter te integreren is hij beginnen voetballen. Dat hij blijkbaar "talent" had en Essevee iets in hem zag en hem een kans gaf is iets anders dan iemand uit de vergetelput gaan halen omdat hij het eerder verkorven had in een hoger aangeschreven competitie.

Njah velen zullen hier blij zijn dat hij weg is en gegarandeerd hem uitfluiten als hij bij een andere ploeg zal spelen in deze competitie.

Offtopic: heb bij deze ook eerder het gevoel dat de kans dat Dury vertrekt ook groter geworden is en dat het msh die "onzekerheid" over de toekomst die ook meegespeeld heeft als je de kranten moet geloven. Jammer dat het dan op die manier moest lopen...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #384 Gepost op: mei 23, 2017, 10:21:04 am »
Er is nog veel tijd hiervoor maar een ideetje voor een volgende tifo voor tegen FC Crapuul volgend seizoen : een reuzenafbeelding van 1 zwarte FOPSPEEN !! 

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #385 Gepost op: mei 23, 2017, 10:32:20 am »
Zou blijkbaar al getekend hebben bij antwerp. Hij loopt al 8 maanden nukkig achter zijn beste vorm te zoeken, maar dan de supps gebruiken omdat meneer niet meer het gewenste contract krijgt triestig. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid, maar daar ontbrak het toch wat aan dit seizoen bij leye. Zat dikwijls op de kap van zijn medespelers terwijl hij zelf niet altijd goed presteerde. Iedereen kon zien dat het beste er wat vanaf is maar als hij eens niet op zijn favoriete positie mocht spelen kon je zo zien dat hij kwaad was. Als hij totaal niet in de match zat durfde dury hem niet vervangen, mede hierdoor heeft hij een enorm ego ontwikkeld. Ik heb hem nooit uitgejouwd en had veel respect voor hem , maar zijn gedrag dit seizoen vond ik er ver over en serieus uit de hoogte. Ook al kwam er naar volgend seizoen toe een betere spits ging leye willen 2de viool spelen, ik betwijfel het. Jammer dat hij op deze manier moet vertrekken , maar een groote meneer vind ik het niet meer.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #386 Gepost op: mei 23, 2017, 10:37:46 am »
Dat hij hier nog een functie invult na zijn carri?re mag hij nu ook wel op zijn buik schrijven.

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #387 Gepost op: mei 23, 2017, 10:44:27 am »
Hoe dan ook: een andere slimme, balvaste spits vinden die altijd 15 goals maakt en dezelfde presence als Leye heeft, zal geen makkie worden. En afgezien van hem en Lepoint stellen wij in de 16 met het hoofd ook al niets voor!
Vergeet niet dat het nog altijd ??n van de beste spitsen van Belgi? is!
Als bestuur begin er maar aan om zo iemand te vinden voor weinig geld... Als AA Gent voor Sylla van Eupen al 4 miljoen moet dokken, een spits die nog alles moet bewijzen, dan weet je het wel!
Ik hoop in ieder geval dat hij nog een jaar blijft!

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #388 Gepost op: mei 23, 2017, 10:46:58 am »
het zal een spits met ervaring moeten zijn en enen die niet veel gekwetst is.
zoek zo maar enen.die er elk seizoen minstens 15 intikt.
zullen niet moeten afkomen met een huurspeler zoals gueye .
als hij 3 matchen speelt is hij er 4 gekwetst,was bij hannover ook al zo.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #389 Gepost op: mei 23, 2017, 11:35:30 am »
Er lopen er weer veel vooruit op de feiten. Ik vermoed dat Leye wel spijt heeft van zijn daden. Hopelijk brengt de fysieke en mentale rust terug vrede in het hoofd. Zou zonde zijn voor Essevee. Toch een boegbeeld...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #390 Gepost op: mei 23, 2017, 11:37:53 am »
spijt? check bijlage ...

-

Ik heb zo het voorgevoel dat Leye al een lange tijd een mondelinge afspraak had met PDC.
Als we de beker wonnen hij zou komen (naar Antwerp) indien niet mogelijks (nog) niet.
Leye wilde zijn carriere bij Essevee afsluiten met een prijs, wel die prijs is er...

Helaas zal het 'indien hij vertrekt' een vertrek door het rioolsgat zijn ipv door de grote poort.
Jammer ... voor wat hij allemaal voor Essevee heeft betekend.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.657
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #391 Gepost op: mei 23, 2017, 11:54:26 am »
Mijn eerste gevoel bij dit alles was dus juist!!  Niks slechte supporters of 2 jarig contract,Leye was niet 'man' genoeg om te zeggen dat hij al getekend had bij Antwerp! 
Was dat zo'n drama waard?  Koste het teveel moeite om eerlijk te zijn?
Na de bekerfinale kwam ik hem tegen en bedankte hem dat hij nog een jaar wilde blijven,hij was toen heel onwennig bij mijn antwoord.
Mij niet gelaten,de echte aard van het beestje kwam eruit,zielige vertoning Leye!
Nu dienen andere totte trekker nog :).

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #392 Gepost op: mei 23, 2017, 11:54:58 am »
spijt? check bijlage ...

-

Ik heb zo het voorgevoel dat Leye al een lange tijd een mondelinge afspraak had met PDC.
Als we de beker wonnen hij zou komen (naar Antwerp) indien niet mogelijks (nog) niet.
Leye wilde zijn carriere bij Essevee afsluiten met een prijs, wel die prijs is er...

Helaas zal het 'indien hij vertrekt' een vertrek door het rioolsgat zijn ipv door de grote poort.
Jammer ... voor wat hij allemaal voor Essevee heeft betekend.

Gans dit scenario kan maar bedacht zijn door 1 iemand (PDC)!  Te zot voor woorden dat een intelligente mens als Leye zich tot zo een belachelijke lage infantiele handelingen laat verleiden ! Alsof alle supporters van Essevee idioten zouden zijn.  Sorry, ik ben altijd de eerste om mensen te verdedigen in geval van twijfel maar in dit geval lijkt me alles zo klaar als pompwater en dat PIK IK NIET en velen met mij denk ik.

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #393 Gepost op: mei 23, 2017, 12:03:11 pm »
Geen oordeel vellen over wat in ??n tweet staat van een niet betrouwbare bron en het hoofd koel houden.
Dat is de boodschap, meer niet :).
Verder geen aandacht aan schenken.
 

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #394 Gepost op: mei 23, 2017, 12:19:59 pm »
Indien het waar is dat hij het excuus van 15 fluitende supporters gebruikt heeft om naar Antwerp te vertrekken, en het overslaan van de uitreiking en het etentje, verdient hij hier niets minder dan een striemend fluitconcert bij zijn terugkomst.

Diegene die hem dan nog verdedigen, mogen van mijn part ook oprotten.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.650
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #395 Gepost op: mei 23, 2017, 12:39:15 pm »
...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #396 Gepost op: mei 23, 2017, 12:47:04 pm »
Ik moet m'n mening herzien, wat een kinderachtige reactie zeg!

Als je je daar als speler niet boven kan stellen, boven een groepje fans die je prestaties niet kan appreci?ren, dan ben je niet geschikt om (top)sporter te zijn, punt. Iets t? veel 'eer', die man, heb ik de indruk. Zoals ik zei, je merkt dat wanneer je er mee praat, hij heeft principes en waarden enzoverder, maar hij mag ook niet overdrijven.

Hoe dan ook heel spijtig allemaal, al was het gefluit uiteraard niet nodig en blijven bepaalde reacties hier beneden alle peil, al zijn we dat ondertussen wel gewend van sommigen.

Succes bij Antwerp, de club met de meest marginale aanhang ter wereld.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.184
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #397 Gepost op: mei 23, 2017, 12:50:43 pm »
Ah, de fans waren mss de druppel voor hem, maar dat hij geen garanties kreeg voor later en dat het bestuur niet mee wilde met zijn wensen is meneerke boos.
Deruyck en Beeuwsaert, die zijn niet zo een Leye fans als Dury en Cordier.
Eondelijk mannen die eens niet in Dury zijn pas lopen.

Nu den Antwerp, hahaha, wacht maar als hij daar eens 5 open doelkansen de nek omwringt...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #398 Gepost op: mei 23, 2017, 12:51:45 pm »
Ik moet m'n mening herzien, wat een kinderachtige reactie zeg!

Als je je daar als speler niet boven kan stellen, boven een groepje fans die je prestaties niet kan appreci?ren, dan ben je niet geschikt om (top)sporter te zijn, punt. Iets t? veel 'eer', die man, heb ik de indruk. Zoals ik zei, je merkt dat wanneer je er mee praat, hij heeft principes en waarden enzoverder, maar hij mag ook niet overdrijven.

Hoe dan ook heel spijtig allemaal, al was het gefluit uiteraard niet nodig en blijven bepaalde reacties hier beneden alle peil, al zijn we dat ondertussen wel gewend van sommigen.

Succes bij Antwerp, de club met de meest marginale aanhang ter wereld.

Zoekt/zocht gewoon een stok om mee te slaan.

& tegen vrienden kan men niet op ... was al langer bekend dat Mbaye ?n PDC close waren.
Gezien we de beker pakten (zijn prijs met essevee die hij altijd wilde) ?n Antwerp nu in eerste, niets staat in de weg om naar zijne maat te vertrekken.

Volgens mij ... had Antwerp eerste niet gehaald, dan was er wss niex aan het handje nu...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #399 Gepost op: mei 23, 2017, 12:55:22 pm »
Ik moet m'n mening herzien, wat een kinderachtige reactie zeg!

Als je je daar als speler niet boven kan stellen, boven een groepje fans die je prestaties niet kan appreci?ren, dan ben je niet geschikt om (top)sporter te zijn, punt. Iets t? veel 'eer', die man, heb ik de indruk. Zoals ik zei, je merkt dat wanneer je er mee praat, hij heeft principes en waarden enzoverder, maar hij mag ook niet overdrijven.

Hoe dan ook heel spijtig allemaal, al was het gefluit uiteraard niet nodig en blijven bepaalde reacties hier beneden alle peil, al zijn we dat ondertussen wel gewend van sommigen.

Succes bij Antwerp, de club met de meest marginale aanhang ter wereld.

Zoekt/zocht gewoon een stok om mee te slaan.

& tegen vrienden kan men niet op ... was al langer bekend dat Mbaye ?n PDC close waren.
Gezien we de beker pakten (zijn prijs met essevee die hij altijd wilde) ?n Antwerp nu in eerste, niets staat in de weg om naar zijne maat te vertrekken.

Volgens mij ... had Antwerp eerste niet gehaald, dan was er wss niex aan het handje nu...

Dat zeg jij/jullie, dat weten wij niet. Sommigen zijn hier nogal vatbaar voor complottheorie?n heb ik de indruk.

Hoe dan ook, kleine reactie.