Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210088 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #400 Gepost op: mei 23, 2017, 12:57:13 pm »
spijt? check bijlage ...

-

Ik heb zo het voorgevoel dat Leye al een lange tijd een mondelinge afspraak had met PDC.
Als we de beker wonnen hij zou komen (naar Antwerp) indien niet mogelijks (nog) niet.
Leye wilde zijn carriere bij Essevee afsluiten met een prijs, wel die prijs is er...

Helaas zal het 'indien hij vertrekt' een vertrek door het rioolsgat zijn ipv door de grote poort.
Jammer ... voor wat hij allemaal voor Essevee heeft betekend.

Gans dit scenario kan maar bedacht zijn door 1 iemand (PDC)!  Te zot voor woorden dat een intelligente mens als Leye zich tot zo een belachelijke lage infantiele handelingen laat verleiden ! Alsof alle supporters van Essevee idioten zouden zijn.  Sorry, ik ben altijd de eerste om mensen te verdedigen in geval van twijfel maar in dit geval lijkt me alles zo klaar als pompwater en dat PIK IK NIET en velen met mij denk ik.
Ik denk er ook zo over, dit spelleke zal wel bedacht zijn door zijnen 'beste maat', maar dan nog.  Dit doet mij denken aan Scums!!!  Zou Leye ook bewust kansen gemist hebben in PO1?  Alles kan in dit scenario. 

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #401 Gepost op: mei 23, 2017, 01:05:05 pm »
Moest, zoals ik na de Bekerfinale zei, gewoon aangekondigd hebben dat hij na dit seizoen stopte bij Zulte Waregem. Op een hoogtepunt. Dan was dat klaar geweest en voor iedereen duidelijk.
En kon hij hier een afscheidstournee van 10 matchen gespeeld hebben in POI om dan naar Antwerp te trekken.

Maar dat blijkt toch o zo moeilijk voor voetballers om te kunnen inschatten wanneer het ophoudt.
Schijnbaar vindt Leye dat hij hier nog altijd cruciaal is ofzo. Meneer was miscontent dat hij 'maar' 5e eindigde in die verkiezing.  ;D
Kijk naar Dirk Kuyt, hattrick gemaakt in de kampioensmatch van Feyenoord en de volgende dag beslist om te stoppen. Zo hoort het.

Spijtig genoeg zijn er in het voetbal veel te veel van die zielige Timmy Simons-verhaaltjes.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #402 Gepost op: mei 23, 2017, 01:44:59 pm »
10 mensen fluiten hem uit en hij trapt het af...

Maar zelf niet bevreesd om te dreigen (AA Gent) of supporters te treiteren ((weliswaar fake) Antwerp contract).


Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #403 Gepost op: mei 23, 2017, 03:02:33 pm »
 :-\

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #404 Gepost op: mei 23, 2017, 03:12:37 pm »
En straks het verheugende nieuws voor onze lieve vriend Mbaye dat Peter Maes trainer wordt van FC Crapuul  ;D ;D ;D

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #405 Gepost op: mei 23, 2017, 03:16:13 pm »
owow
Leye zijn auto staat al ni meer thuis sinds zondag heb ik horen zeggen.
Zijn camper staat wel buiten op den oprit...
Twas zijn Mercedes dus inleveren zal ni
zoutie thuis ook opgestapt zijn mee zijn handen achter zijn oren????
Allez mannen van de gazet, checken die handel :)

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #406 Gepost op: mei 23, 2017, 03:19:55 pm »
Allemaal geruchten (dixit zijn echtgenote). Mocht iedereen nu eens kalm willen blijven en niet ingaan op provocaties...

Offline Hamburger91

  • Leden
  • Berichten: 22
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #407 Gepost op: mei 23, 2017, 03:26:49 pm »
owow
Leye zijn auto staat al ni meer thuis sinds zondag heb ik horen zeggen.
Zijn camper staat wel buiten op den oprit...
Twas zijn Mercedes dus inleveren zal ni
zoutie thuis ook opgestapt zijn mee zijn handen achter zijn oren????
Allez mannen van de gazet, checken die handel :)

Wth? ???
Stond gisteren weldegelijk thuis indien ik mij niet vergis. Camper staat hier geregeld. Waarschijnlijk vrienden/familie (don't know, don't care) die op bezoek komen.
Ik ken hem niet persoonlijk hoor. En nee, ik stalk hem niet. Zijn zaken die je opmerkt aangezien ik er dagelijks een aantal maal passeer (woon dichtbij).

Kijk mensen, en zo snel gaan roddels/leugens rond. Jeetje.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #408 Gepost op: mei 23, 2017, 03:31:00 pm »
Voor alle duidelijkheid:

Wat ik gepost heb zijn voorbeelden steken van hem naar de supporters en Essevee, om aan te tonen dat hij ook geen heilig boontje is.

Ik heb Leye blijven verdedigen en steunen tot zondag de laatste minuut van de wedstrijd, maar zijn reactie na de match was erover (boos weglopen, niet aanwezig zijn op speler van het jaar en het diner). Het is een en-en-en verhaal h? ...

Toch blijf ik veel respect hebben voor hem, maar wat hij zondag gedaan heeft heeft bij vele supporters een open wonde veroorzaakt, een wonde dat bij velen niet zomaar geheeld zal zijn.

Enige reactie van zijn kant zou gepast zijn, dan zou ik 'm persoonlijk zelfs volgend jaar (bij ons) nog steunen.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #409 Gepost op: mei 23, 2017, 03:43:19 pm »
OK. Als zelfs moderatoren een beetje de pedalen hier verliezen, moet er toch ingegrepen worden.

Mbaye is momenteel zeer ontgoocheld. Hij voelt zich niet meer geapprecieerd. Het heeft overgekookt bij hem tijdens en na de match. Zijn reactie was fel overdreven. Maar... hij is ook maar een mens, en de druk op hem (vanuit bestuur ?n vanuit de supporters) is groot. Bovendien, weet hij ook dat hij ongelukkig was in sommige acties, maar je kan hem moeilijk verwijten geen inzet te tonen. De statistieken zijn nu ??nmaal objectief en daar moeten we met zijn allen respect voor hebben.

Mbaye is niet bepaald van plan om naar Antwerpen te trekken, maar er zal wat rust moeten komen de komende dagen/weken. Er zal veel moeten gepraat worden, en hopelijk profiteren er geen aasgieren om Mbaye zijn kop zot te maken.

Onderschat het belang van figuren zoals Mbaye en Dury niet bij Essevee, of het zou volgend seizoen wel eens heel wat minder kunnen worden.

Ik geloof dat de rede zal terugkeren en alles uitgevlakt zal worden. Laten we vooral geen olie op het vuur gooien en (valse) geruchten verspreiden.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #410 Gepost op: mei 23, 2017, 03:46:26 pm »
OK. Als zelfs moderatoren een beetje de pedalen hier verliezen, moet er toch ingegrepen worden.

Mbaye is momenteel zeer ontgoocheld. Hij voelt zich niet meer geapprecieerd. Het heeft overgekookt bij hem tijdens en na de match. Zijn reactie was fel overdreven. Maar... hij is ook maar een mens, en de druk op hem (vanuit bestuur ?n vanuit de supporters) is groot. Bovendien, weet hij ook dat hij ongelukkig was in sommige acties, maar je kan hem moeilijk verwijten geen inzet te tonen. De statistieken zijn nu ??nmaal objectief en daar moeten we met zijn allen respect voor hebben.

Mbaye is niet bepaald van plan om naar Antwerpen te trekken, maar er zal wat rust moeten komen de komende dagen/weken. Er zal veel moeten gepraat worden, en hopelijk profiteren er geen aasgieren om Mbaye zijn kop zot te maken.

Onderschat het belang van figuren zoals Mbaye en Dury niet bij Essevee, of het zou volgend seizoen wel eens heel wat minder kunnen worden.

Ik geloof dat de rede zal terugkeren en alles uitgevlakt zal worden. Laten we vooral geen olie op het vuur gooien en (valse) geruchten verspreiden.

Bron?

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #411 Gepost op: mei 23, 2017, 03:48:41 pm »
Zeer dicht, geloof me.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #412 Gepost op: mei 23, 2017, 03:54:01 pm »
Zeer dicht, geloof me.

Ok!

thx 4 sharing.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #413 Gepost op: mei 23, 2017, 04:04:31 pm »
Provocaties komen deze keer van Leye zelf gedaan! Excuses moeten komen van hem,het is altijd hetzelfde,die mensen die hem uitfluiten dat was ook 'menselijk',het kunt alles goed praten,minste dat Leye nu moet doen is excuses aanbieden aan spelers,supporters en club!  Wat een diva,voor mij heeft hij afgedaan,en ja weet gaan hem sportief missen maar hijzelf is verantwoordelijk voor zijn daden,wij niet!

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #414 Gepost op: mei 23, 2017, 04:10:57 pm »
Provocaties komen deze keer van Leye zelf gedaan! Excuses moeten komen van hem,het is altijd hetzelfde,die mensen die hem uitfluiten dat was ook 'menselijk',het kunt alles goed praten,minste dat Leye nu moet doen is excuses aanbieden aan spelers,supporters en club!  Wat een diva,voor mij heeft hij afgedaan,en ja weet gaan hem sportief missen maar hijzelf is verantwoordelijk voor zijn daden,wij niet!

Ik begrijp de frustraties aan beide kanten. Maar ik denk dat iedereen nu terug kalm moet worden. Laat hem zijn hoofd leeg maken, zodat hij weer klaar ziet. Iedereen maakt fouten.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #415 Gepost op: mei 23, 2017, 04:18:04 pm »
Provocaties komen deze keer van Leye zelf gedaan! Excuses moeten komen van hem,het is altijd hetzelfde,die mensen die hem uitfluiten dat was ook 'menselijk',het kunt alles goed praten,minste dat Leye nu moet doen is excuses aanbieden aan spelers,supporters en club!  Wat een diva,voor mij heeft hij afgedaan,en ja weet gaan hem sportief missen maar hijzelf is verantwoordelijk voor zijn daden,wij niet!

Ik begrijp de frustraties aan beide kanten. Maar ik denk dat iedereen nu terug kalm moet worden. Laat hem zijn hoofd leeg maken, zodat hij weer klaar ziet. Iedereen maakt fouten.

Het hoofdstuk Mbaye Leye is hier afgesloten man. Als je ziet dat hij daags na de wedstrijd nog steeds tweets de wereld instuurt om Essevee en hun fans te provoceren, dan maak je het alleen nog maar erger. Dit is niet meer in het heetst van de strijd dat hij dit doet, h?.

Offline franco

  • Leden
  • Berichten: 22
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #416 Gepost op: mei 23, 2017, 04:45:00 pm »
Salu en de kost !!!!

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #417 Gepost op: mei 23, 2017, 05:05:38 pm »
Salu en de kost !!!!

Er gaan er hier toch veel raar opkijken  volgend jaar zonder Leye in de ploeg

Gave techniek, inzicht, goeie motivator, scorend vermogen.  Als men denkt dat men zo maar  een spits uit de Franse 3de klasse gaat halen die er hier 15 in het mandje gaat leggen : dream on !

Sylla die voor grof geld naar Gent gaat , schiet er 12 binnen...

Straks komen ze hier af met kwabbers als Emond en dergelijke, met gaat nog heimwee hebben naar Leye.
Intussen staan een pak ploegen in de rij voor Leye.
Voor veel ploegen als beveren , antwerp e.d. is het heel simpel, Leye in de ploeg is niet degraderen.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #418 Gepost op: mei 23, 2017, 05:26:56 pm »
Provocaties komen deze keer van Leye zelf gedaan! Excuses moeten komen van hem,het is altijd hetzelfde,die mensen die hem uitfluiten dat was ook 'menselijk',het kunt alles goed praten,minste dat Leye nu moet doen is excuses aanbieden aan spelers,supporters en club!  Wat een diva,voor mij heeft hij afgedaan,en ja weet gaan hem sportief missen maar hijzelf is verantwoordelijk voor zijn daden,wij niet!

Ik begrijp de frustraties aan beide kanten. Maar ik denk dat iedereen nu terug kalm moet worden. Laat hem zijn hoofd leeg maken, zodat hij weer klaar ziet. Iedereen maakt fouten.

Het hoofdstuk Mbaye Leye is hier afgesloten man. Als je ziet dat hij daags na de wedstrijd nog steeds tweets de wereld instuurt om Essevee en hun fans te provoceren, dan maak je het alleen nog maar erger. Dit is niet meer in het heetst van de strijd dat hij dit doet, h?.

Waar daagt hij uit? Hij reageert enkel cynisch op ??n uitdagend bericht van een halve journalist... Beetje in perspectief plaatsen h?.

Ik begrijp niet goed dat "supporters" bloed (willen) ruiken... Ik zou eens moeten tellen hoeveel keer supporters onterecht zitten sakkeren op spelers, je zou er versteld van staan. Even met rationele bril naar de situatie kijken, zou helpen.

Leye is een man van eer. Het zit in zijn Afrikaans bloed. Ik ben akkoord dat hij zich aanstelt, anderzijds moet je dit zien in zijn eergevoelig karakter.

Laten we de man even bezinnen op zijn vakantie en straks kunnen we de plooien gladstrijken.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #419 Gepost op: mei 23, 2017, 05:33:45 pm »
Salu en de kost !!!!

Er gaan er hier toch veel raar opkijken  volgend jaar zonder Leye in de ploeg

Gave techniek, inzicht, goeie motivator, scorend vermogen.  Als men denkt dat men zo maar  een spits uit de Franse 3de klasse gaat halen die er hier 15 in het mandje gaat leggen : dream on !

Sylla die voor grof geld naar Gent gaat , schiet er 12 binnen...

Straks komen ze hier af met kwabbers als Emond en dergelijke, met gaat nog heimwee hebben naar Leye.
Intussen staan een pak ploegen in de rij voor Leye.
Voor veel ploegen als beveren , antwerp e.d. is het heel simpel, Leye in de ploeg is niet degraderen.
Het gaat hier dan ook niet om de capaciteiten als voetballer, wel om de attitude van onze 'cap'.
Hij gaat gewoon zwaar uit de bocht, geen enkel blijk van schuldbesef van zijn misplaatst gedrag naar de supporters toe. (blijkt uit het Twitter-bericht dat hij retweet i.v.m. transfer naar Antwerp)

Moeten we dat allemaal vergeven omdat meneer meer dan bovengemiddelde voetbalkwaliteit bezit voor een ploeg als de onze?!
Sorry, van iemand met zo'n status & voorbeeldfunctie mogen we iets hoger mikken qua normen & waarden dan het misplaatste spelletje dat hij nu speelt...

Ik wil best geloven dat de man zomaar even uit de bocht is gegaan, maar ik vrees dat dit gewoon allemaal georkestreerd is...