Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210019 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #420 Gepost op: mei 23, 2017, 05:38:21 pm »
Salu en de kost !!!!

Er gaan er hier toch veel raar opkijken  volgend jaar zonder Leye in de ploeg

Gave techniek, inzicht, goeie motivator, scorend vermogen.  Als men denkt dat men zo maar  een spits uit de Franse 3de klasse gaat halen die er hier 15 in het mandje gaat leggen : dream on !

Sylla die voor grof geld naar Gent gaat , schiet er 12 binnen...

Straks komen ze hier af met kwabbers als Emond en dergelijke, met gaat nog heimwee hebben naar Leye.
Intussen staan een pak ploegen in de rij voor Leye.
Voor veel ploegen als beveren , antwerp e.d. is het heel simpel, Leye in de ploeg is niet degraderen.
Het gaat hier dan ook niet om de capaciteiten als voetballer, wel om de attitude van onze 'cap'.
Hij gaat gewoon zwaar uit de bocht, geen enkel blijk van schuldbesef van zijn misplaatst gedrag naar de supporters toe. (blijkt uit het Twitter-bericht dat hij retweet i.v.m. transfer naar Antwerp)

Moeten we dat allemaal vergeven omdat meneer meer dan bovengemiddelde voetbalkwaliteit bezit voor een ploeg als de onze?!
Sorry, van iemand met zo'n status & voorbeeldfunctie mogen we iets hoger mikken qua normen & waarden dan het misplaatste spelletje dat hij nu speelt...

Ik wil best geloven dat de man zomaar even uit de bocht is gegaan, maar ik vrees dat dit gewoon allemaal georkestreerd is...

Dat laatste wordt met klem ontkend in zijn naaste omgeving.

Offline Sasha

  • Leden
  • Berichten: 14
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #421 Gepost op: mei 23, 2017, 05:43:10 pm »
De tweet met het "contract" dateert van september 2016... Ik zie het eerder als een teken van appreciatie vanwege PDC naar zijn copain tijdens een etentje. Hooguit PDC-gewijs een "grapje" en ondertussen eens polsen.

Ook het applausje als antwoord op een Brugge-supporter, die hem een lafaard noemt in een tweet, vind ik niet provocerend naar onze eigen aanhang.

Zou het niet kunnen dat Leye, met zijn winnaarsmentaliteit, gewoon gefrustreerd was over de tegenvallende resultaten in PO1 in het algemeen en zijn eigen prestaties in het bijzonder? Ik praat het niet goed, net zoals ik eigen spelers uitfluiten niet goed praat.

Als Leye zich de belangrijkste speler voelt dan is dat ten eerste omdat hij belangrijk is. Dit seizoen minder opvallend maar nog steeds bepalend voor ons. Ten tweede hebben we hem de voorbije jaren ook zo belangrijk gemaakt...

Mijn advies: kalm blijven en niet teveel meegaan in de waan van de dag... Zijn reactie was erover en was een momentopname, maar om hem nu met alle zonden van te overladen?

Het is al uitzonderlijk dat je af en toe de waarheid kan lezen in een "kwaliteitskrant", laat staan in de voetbalprimaat.be's van deze wereld.  :o

Er zijn 2 mogelijkheden ofwel blijft hij ofwel niet. In beide gevallen ben ik tevreden dat Leye een deel van onze club is / was.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #422 Gepost op: mei 23, 2017, 05:57:10 pm »
Er zijn hier op het forum gewoon mensen die het leuk vinden om de eigen spelers neer te halen , ik vind dit een beetje triest en dat na 1 van onze beste seizoenen ooit onbegrijpelijk . Als Leye e.a. echt zo slecht zijn kan iemand mij dan uitleggen waarom we po1 gehaald hebben ?

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #423 Gepost op: mei 23, 2017, 05:57:20 pm »
De tweet met het "contract" dateert van september 2016... Ik zie het eerder als een teken van appreciatie vanwege PDC naar zijn copain tijdens een etentje. Hooguit PDC-gewijs een "grapje" en ondertussen eens polsen.

Ook het applausje als antwoord op een Brugge-supporter, die hem een lafaard noemt in een tweet, vind ik niet provocerend naar onze eigen aanhang.

Zou het niet kunnen dat Leye, met zijn winnaarsmentaliteit, gewoon gefrustreerd was over de tegenvallende resultaten in PO1 in het algemeen en zijn eigen prestaties in het bijzonder? Ik praat het niet goed, net zoals ik eigen spelers uitfluiten niet goed praat.

Als Leye zich de belangrijkste speler voelt dan is dat ten eerste omdat hij belangrijk is. Dit seizoen minder opvallend maar nog steeds bepalend voor ons. Ten tweede hebben we hem de voorbije jaren ook zo belangrijk gemaakt...

Mijn advies: kalm blijven en niet teveel meegaan in de waan van de dag... Zijn reactie was erover en was een momentopname, maar om hem nu met alle zonden van te overladen?

Het is al uitzonderlijk dat je af en toe de waarheid kan lezen in een "kwaliteitskrant", laat staan in de voetbalprimaat.be's van deze wereld.  :o

Er zijn 2 mogelijkheden ofwel blijft hij ofwel niet. In beide gevallen ben ik tevreden dat Leye een deel van onze club is / was.

?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #424 Gepost op: mei 23, 2017, 06:02:09 pm »
Mooi discour Sascha,maar uw ploegmaten uitschelden,in de steek laten ZONDER u achteraf te excuseren is niet tolereerbaar,nu niet en ook niet wanneer de storm weg is.  Dus mevrouw Leye :) zeg tegen uw man dat hij eerst zijn excuses aanbiedt!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #425 Gepost op: mei 23, 2017, 06:20:20 pm »
Mooi discour Sascha,maar uw ploegmaten uitschelden,in de steek laten ZONDER u achteraf te excuseren is niet tolereerbaar,nu niet en ook niet wanneer de storm weg is.  Dus mevrouw Leye :) zeg tegen uw man dat hij eerst zijn excuses aanbiedt!

Wie zegt dat hij dit niet gedaan heeft? Dat weten wij niet h? ... ;)
Misschien is met zijn collega's WEL al bijgelegd.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #426 Gepost op: mei 23, 2017, 06:33:23 pm »
Er zijn hier op het forum gewoon mensen die het leuk vinden om de eigen spelers neer te halen , ik vind dit een beetje triest en dat na 1 van onze beste seizoenen ooit onbegrijpelijk.

?

Intriest.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #427 Gepost op: mei 23, 2017, 06:33:35 pm »
De tweet met het "contract" dateert van september 2016... Ik zie het eerder als een teken van appreciatie vanwege PDC naar zijn copain tijdens een etentje. Hooguit PDC-gewijs een "grapje" en ondertussen eens polsen.

Ook het applausje als antwoord op een Brugge-supporter, die hem een lafaard noemt in een tweet, vind ik niet provocerend naar onze eigen aanhang.

Zou het niet kunnen dat Leye, met zijn winnaarsmentaliteit, gewoon gefrustreerd was over de tegenvallende resultaten in PO1 in het algemeen en zijn eigen prestaties in het bijzonder? Ik praat het niet goed, net zoals ik eigen spelers uitfluiten niet goed praat.

Als Leye zich de belangrijkste speler voelt dan is dat ten eerste omdat hij belangrijk is. Dit seizoen minder opvallend maar nog steeds bepalend voor ons. Ten tweede hebben we hem de voorbije jaren ook zo belangrijk gemaakt...

Mijn advies: kalm blijven en niet teveel meegaan in de waan van de dag... Zijn reactie was erover en was een momentopname, maar om hem nu met alle zonden van te overladen?

Het is al uitzonderlijk dat je af en toe de waarheid kan lezen in een "kwaliteitskrant", laat staan in de voetbalprimaat.be's van deze wereld.  :o

Er zijn 2 mogelijkheden ofwel blijft hij ofwel niet. In beide gevallen ben ik tevreden dat Leye een deel van onze club is / was.

?

?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #428 Gepost op: mei 23, 2017, 06:42:55 pm »
Of Leye nu aangedaan is of niet doet er eigenlijk niet toe...wel waarom hij aangedaan is...moet iemand zich aangevallen voelen omdat n paar mensen dom doen en fluiten?sorry,dan kan hij tegen niet veel.je hebt dat spijtig genoeg bij elke ploeg.spelers van Anderlecht werden ook uitgefloten dit jaar.hun reactie was knap:ze keken in eigen boezem en stelden hun eigen prestatie in vraag.ik ben tegen fluiten...en keur dat ten stelligste af,maar zo'n reactie laat ook te wensen over.zou beter gewoon zeggen dat zeggen dat hij overreageerde.als hij dat niet kan is zijn eigen ego blijkbaar belangrijker.op de 9000-10000 supporters hebben er misschien 20-30gefloten.het borrelde gewoon al n tijdje...veel kansen missen,onbegrijpelijk niet vieren bij zijn mooie vrije trap tegen KVO...loopt al tijdje gefrustreerd rond....dat fluiten was kinderachtig en Leye zijn reactie eveneens,van het zelfde niveau...moeten we ze straffen en in de hoek zetten?van n mug wordt n olifant gemaakt door Leye.en die fluiters..sta achter uw team aub...

Offline Sasha

  • Leden
  • Berichten: 14
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #429 Gepost op: mei 23, 2017, 06:48:23 pm »
Mooi discour Sascha,maar uw ploegmaten uitschelden,in de steek laten ZONDER u achteraf te excuseren is niet tolereerbaar,nu niet en ook niet wanneer de storm weg is.  Dus mevrouw Leye :) zeg tegen uw man dat hij eerst zijn excuses aanbiedt!


Mevrouw Leye...  :D

Ik ken Leye niet, noch een van de andere spelers. En ik lig er ook niet wakker van of ze overeenkomen of niet onderling. Wrs valt het wel mee na een seizoen als dit. Bekertje, PO1 (waar we door het ongelooflijk intelligent systeem niet te hoog mochten eindigen).

Was zijn reactie ongepast? Absoluut.
Was het gedrag van de enkele fluiters ongepast? Absoluut.
Was zijn provocatie gericht op het ganse vak of de enkelingen? Geen idee.

Iedereen heeft eens een slechte dag en iedereen gaat wel eens uit de bocht. Maar is dat een reden om plotseling van het ene extreem naar het andere te gaan?

Om terug met mevrouw Leye te eindigen... Mss was het haar schuld! Stel dat Mbaye heel de PO1 niet gemogen heeft thuis om fris aan de matchen te kunnen staan, dan was dat wegwerpen van het shirt geen gebrek aan respect maar kon hij zich niet rap genoeg uitkleden om thuis te gaan scoren (of opgelegde kansen te missen).

T is maar hoe je het bekijkt...  ;)

Ik heb geen publieke knieval van een speler nodig en geen speler zal ooit god zijn in mijn ogen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #430 Gepost op: mei 23, 2017, 08:19:53 pm »
Mooie repliek.  Maar ik blijf erbij,zo'n gedrag kan niet door  de beugel, dit zomaar laten passeren  kan niet!
De sportieve kwaliteiten van Leye doen hier niks terzake,wat een scheve redenering,hoe beter de kwaliteiten  van de speler Hoe meer uitspattingen die speler mag hebben?
Het is hallucinant dat zo'n gedrag met  de term 'menselijk' wordt toegedekt,alsof dit volstaat.    Indien Cordaro dit zou doen dan zou er niemand spreken over menselijkheid!
Ik heb Leye altijd gesteund,altijd,nu niet!
Het is tijd voor een nieuw hoofdstuk zonder Leye! En dat zal niet gemakkelijk zijn.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #431 Gepost op: mei 23, 2017, 08:43:19 pm »
Het is hallucinant dat zo'n gedrag met  de term 'menselijk' wordt toegedekt,alsof dit volstaat.

Serieuze vraag... Wat precies is "hallucinant" aan Leye (of zijn gedrag) waardoor je onmogelijk kan praten over de menselijke kant ervan?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #432 Gepost op: mei 23, 2017, 08:56:20 pm »
owow
Leye zijn auto staat al ni meer thuis sinds zondag heb ik horen zeggen.
Zijn camper staat wel buiten op den oprit...
Twas zijn Mercedes dus inleveren zal ni
zoutie thuis ook opgestapt zijn mee zijn handen achter zijn oren????
Allez mannen van de gazet, checken die handel :)

Wth? ???
Stond gisteren weldegelijk thuis indien ik mij niet vergis. Camper staat hier geregeld. Waarschijnlijk vrienden/familie (don't know, don't care) die op bezoek komen.
Ik ken hem niet persoonlijk hoor. En nee, ik stalk hem niet. Zijn zaken die je opmerkt aangezien ik er dagelijks een aantal maal passeer (woon dichtbij).

Kijk mensen, en zo snel gaan roddels/leugens rond. Jeetje.
mijn bijdrage was dan ook als "overdreven" gepost
om aan te tonen dat idd alles snel kan gaan en opgeblazen worden
dagen gaan we lezen datie weg wil en si en la
gazette vulling

wa maakt mij uit datie thuis stond of camper
tis kwestie van iets opblazen is eenvoudig

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #433 Gepost op: mei 23, 2017, 09:24:51 pm »
Het is hallucinant dat zo'n gedrag met  de term 'menselijk' wordt toegedekt,alsof dit volstaat.

Serieuze vraag... Wat precies is "hallucinant" aan Leye (of zijn gedrag) waardoor je onmogelijk kan praten over de menselijke kant ervan?
Persoonlijk vind ik het hallucinant dat er zoveel reacties  zijn die het gedrag van Leye met de 'mantel der liefde'willen toedekken,het is niet nodig dat hij zich verontschuldigt voor z'n gedrag,laat ons er over zwijgen tot de rust terugkeert,er zijn er zelf die vinden dat het volledig  de schuld is van de supporters,dat is inderdaad hallucinant!
Maar bon, heb het gehad met Leye en zijn gedrag en ik ga er niet meer op in,  Leye is voor mij einde verhaal en ik ga daar ook niks meer over zeggen,ik heb mijn punt gemaakt.
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2017, 09:26:22 pm door mogul »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #434 Gepost op: mei 23, 2017, 09:53:35 pm »
voor mij is een speler einde verhaal alstie de ploeg verlaat.
Dan kan er op geroepen of gefloten worden.
iemand die voor mijn ploeg speelt ga ik nooit uitfluiten
das ni mijn definitie van supporteren....

Zelfs Lepoint ga ik niet uitjouwen tijdens de match
kritiek op geven is iets anders :)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #435 Gepost op: mei 23, 2017, 09:58:18 pm »
Persoonlijk vind ik het hallucinant dat er zoveel reacties  zijn die het gedrag van Leye met de 'mantel der liefde'willen toedekken,het is niet nodig dat hij zich verontschuldigt voor z'n gedrag,laat ons er over zwijgen tot de rust terugkeert,er zijn er zelf die vinden dat het volledig  de schuld is van de supporters,dat is inderdaad hallucinant!

Maar bon, heb het gehad met Leye en zijn gedrag en ik ga er niet meer op in,  Leye is voor mij einde verhaal en ik ga daar ook niks meer over zeggen,ik heb mijn punt gemaakt.

Citaat
"uw ploegmaten uitschelden,in de steek laten ZONDER u achteraf te excuseren"


Maar jij w??t toch helemaal niet of hij zich verontschuldigd heeft of niet?!


Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #436 Gepost op: mei 23, 2017, 10:16:42 pm »
En Franck Berrier, die lacht zich kapot

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #437 Gepost op: mei 23, 2017, 10:18:10 pm »
voor mij is een speler einde verhaal alstie de ploeg verlaat.
Dan kan er op geroepen of gefloten worden.
iemand die voor mijn ploeg speelt ga ik nooit uitfluiten
das ni mijn definitie van supporteren....

Zelfs Lepoint ga ik niet uitjouwen tijdens de match
kritiek op geven is iets anders :)

+1

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #438 Gepost op: mei 23, 2017, 10:34:28 pm »
Alsof ik hem ga uitfluiten of uitjouwen, doe ik nooit,dat is mijn stijl niet,zal ook nt nodig zijn.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #439 Gepost op: mei 23, 2017, 11:51:05 pm »
En denk niet dat al zijn medespelers hem "haten" zoals sommigen hier beweren. Me?t? gisteren of vandaag nog een foto van Mbaye gepost op zijn instagram om hem te bedanken... Al? ja als je de mensen hier moest geloven was er oorlog tussen die twee omdat hij zijn "maatje" in de steek had gelaten op de markt in Waregem... Als ik de kans krijg zal ik eens vragen wat er van alles waar is. Van Dury waren de kranten trouwens ook zeker dat hij naar Brugge ging gaan, net zoals ze nu ook zeker zijn dat Leye naar Antwerpen gaat...

Ik wacht gewoon af. En wat er intern wordt besproken en/of ge?xcuseerd boeit me niet, dat is iets tussen spelers en club. Wie weet komt er nog een "gesprek" met de supportersfederatie en Mbaye zoals "onlangs" nog is geweest met Sammy na diens gedrag om alle plooien glad te strijken...