Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210386 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #600 Gepost op: juni 22, 2017, 01:31:37 pm »
Mbaye Leye: "Ik wil nooit meer voor Zulte Waregem spelen"
22/06/17 om 09:38

De Senegalese spits heeft voor donderdagmiddag een persconferentie aangekondigd op de club.

Er zit meer dan een haar in de boter tussen Zulte Waregem en zijn aanvoerder Mbaye Leye, die woensdag na een gesprek met coach Francky Dury niet met zijn ploeggenoten op de bus stapte voor een teambuildingstage in Koksijde. Donderdag riep Mbaye Leye de pers bijeen om enkele zaken uit te klaren.

In de pers waren onder meer artikels verschenen waarin stond dat Mbaye Leye een conflict heeft met de supporters en dat hij na zijn actieve carri?re een plaats in de staf van Essevee had ge?ist. "Niks van", zei Mbaye Leye donderdag. "Iedereen weet dat ik graag in het voetbal zou blijven, maar ik heb nooit een plaats gevraagd." De speler wil graag trainer worden, maar een rol als begeleider van jonge spelers ziet hij minder zitten.

Ook met de supporters heeft Leye geen probleem. Na de laatste wedstrijd van de afgelopen competitie, tegen Charleroi, verdween hij als een dief in de nacht omdat hij door enkele tientallen supporters werd uitgefloten. Maar wrok koestert Leye niet. "Ik heb geen probleem met de ?chte supporters van Zulte Waregem, met de mensen die er ook staan als het vriest in Eupen", legde hij uit. "En als ik werd uitgefloten nadat ik enkele kansen had gemist, dan hadden die supporters misschien het recht om dat te doen."

Ik speel nog liever een jaar in de B-kern, de C-kern of de Z-kern
Toch hebben die supporters Leye voor het laatst in het shirt van Essevee aan het werk gezien. "Ik speel hier volgend jaar zeker niet meer en ik wil er ook niet meer trainen", stelde de spits. Volgens Mbaye Leye kreeg hij elke zomer aanbiedingen van clubs, ook in de zomer van 2016. Zulte Waregem had hem beloofd dat hij in de winter zou mogen vertrekken voor 300.000 euro en na het seizoen gratis. Maar volgens Mbaye Leye is de club op die beslissing teruggekomen en vragen ze ook nu nog 300.000 euro aan ge?nteresseerde ploegen. "Bizar", vindt Mbaye Leye, want Zulte Waregem betaalde zelf ongeveer hetzelfde voor Nill De Pauw, een veel jongere speler. Hoe zouden andere clubs dan dat bedrag op tafel leggen voor hem?

Blijven h?d ook gekund, maar Mbaye Leye wilde een contract van twee jaar, waar Essevee slechts ??n jaar wilde toestaan.

Onherstelbare schade dus en Mbaye Leye, die nog een jaar onder contract ligt, is niet van zinnens in te binden. "Ik wil niet dat er een club nog moet betalen voor mij", zegde hij. "Als Westerlo uit 1B belt, dan zal ik dat ernstig overwegen. En desnoods steken ze mij nog een jaar in de B-kern, de C-kern of de Z-kern voor mijn part."
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2017, 01:46:24 pm door svennay »

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #601 Gepost op: juni 22, 2017, 01:36:26 pm »
Berrier lacht ondertussen in zijn vuistje.

Dag Mbaye en tot nooit meer.  :)

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #602 Gepost op: juni 22, 2017, 01:36:40 pm »
Mbaye Leye: "Ik wil nooit meer voor Zulte Waregem spelen"
22/06/17 om 09:38

De Senegalese spits heeft voor donderdagmiddag een persconferentie aangekondigd op de club.

Er zit meer dan een haar in de boter tussen Zulte Waregem en zijn aanvoerder Mbaye Leye, die woensdag na een gesprek met coach Francky Dury niet met zijn ploeggenoten op de bus stapte voor een teambuildingstage in Koksijde. Donderdag riep Mbaye Leye de pers bijeen om enkele zaken uit te klaren.

In de pers waren onder meer artikels verschenen waarin stond dat Mbaye Leye een conflict heeft met de supporters en dat hij na zijn actieve carri?re een plaats in de staf van Essevee had ge?ist. "Niks van", zei Mbaye Leye donderdag. "Iedereen weet dat ik graag in het voetbal zou blijven, maar ik heb nooit een plaats gevraagd." De speler wil graag trainer worden, maar een rol als begeleider van jonge spelers ziet hij minder zitten.

Ook met de supporters heeft Leye geen probleem. Na de laatste wedstrijd van de afgelopen competitie, tegen Charleroi, verdween hij als een dief in de nacht omdat hij door enkele tientallen supporters werd uitgefloten. Maar wrok koestert Leye niet. "Ik heb geen probleem met de ?chte supporters van Zulte Waregem, met de mensen die er ook staan als het vriest in Eupen", legde hij uit. "En als ik werd uitgefloten nadat ik enkele kansen had gemist, dan hadden die supporters misschien het recht om dat te doen."

Ik speel nog liever een jaar in de B-kern, de C-kern of de Z-kern
Toch hebben die supporters Leye voor het laatst in het shirt van Essevee aan het werk gezien. "Ik speel hier volgend jaar zeker niet meer en ik wil er ook niet meer trainen", stelde de spits. Volgens Mbaye Leye kreeg hij elke zomer aanbiedingen van clubs, ook in de zomer van 2016. Zulte Waregem had hem beloofd dat hij in de winter zou mogen vertrekken voor 300.000 euro en na het seizoen gratis. Maar volgens Mbaye Leye is de club op die beslissing teruggekomen en vragen ze ook nu nog 300.000 euro aan ge?nteresseerde ploegen. "Bizar", vindt Mbaye Leye, want Zulte Waregem betaalde zelf ongeveer hetzelfde voor Nill De Pauw, een veel jongere speler. Hoe zouden andere clubs dan dat bedrag op tafel leggen voor hem?

Blijven h?d ook gekund, maar Mbaye Leye wilde een contract van twee jaar, waar Essevee slechts ??n jaar wilde toestaan.

Onherstelbare schade dus en Mbaye Leye, die nog een jaar onder contract ligt, is niet van zinnens in te binden. "Ik wil niet dat er een club nog moet betalen voor mij", zegde hij. "Als Westerlo uit 1B belt, dan zal ik dat ernstig overwegen. En desnoods steken ze mij nog een jaar in de B-kern, de C-kern of de Z-kern voor mijn part."

Voila, duidelijker kan niet!!!!!
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2017, 01:46:50 pm door svennay »

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #603 Gepost op: juni 22, 2017, 01:38:14 pm »
Jongen jongen jongen...

Offline sepatcha

  • Leden
  • Berichten: 236
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #604 Gepost op: juni 22, 2017, 01:39:32 pm »
Laten we er ook niet te veel woorden meer aan vuil maken. Dikkenek!

Offline venez

  • Leden
  • Berichten: 134
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #605 Gepost op: juni 22, 2017, 01:45:17 pm »
Een persconferentie geven in het oefencomplex van je eigen club en zeggen dat je nooit meer voor die club wil spelen.
Zeggen dat je liever voor de Z-ploeg speelt dan Europees voetbal.
Niet begrijpen dat een club nog geld voor je wil als je nog 1j onder contract ligt.
Gekker moet het niet worden.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #606 Gepost op: juni 22, 2017, 01:46:41 pm »
Een jaar in de B-kern?
Contract verbreken zeker...
800k per jaar, verzeker dat hij dan nog graag een jaar in de B-kern wil spelen

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #607 Gepost op: juni 22, 2017, 01:47:52 pm »
Een persconferentie geven in het oefencomplex van je eigen club en zeggen dat je nooit meer voor die club wil spelen.
Zeggen dat je liever voor de Z-ploeg speelt dan Europees voetbal.
Niet begrijpen dat een club nog geld voor je wil als je nog 1j onder contract ligt.
Gekker moet het niet worden.

Zo probeert hij er mss voor te zorgen dat ze zijn contract ontbinden. Probeert nog een beetje de SLC te paaien (sommigen zullen zich wel weer laten vangen)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #608 Gepost op: juni 22, 2017, 01:48:40 pm »
is gewoon spijtig dat het zo gelopen is. Moest een afscheid zijn via de grote poort, vooral omdat hij zoveel betekend heeft voor de ploeg. hoe het nu loopt, daar heeft hij een groot aandeel in.
denk dat hij een reden zocht om andere lucht op te snuiven....had dit beter op een andere manier gedaan.
maar hij heeft nog een contract van 1 jaar.....dus heeft de club het recht nog een som te vragen

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #609 Gepost op: juni 22, 2017, 01:49:14 pm »
Een jaar in de B-kern?
Contract verbreken zeker...
800k per jaar, verzeker dat hij dan nog graag een jaar in de B-kern wil spelen
Was ook meteen mijn bedenking...

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #610 Gepost op: juni 22, 2017, 01:49:57 pm »
Ik wil hier gewoon even aanhalen (zonder alweer reacties uit te lokken) : Leye heeft de voorbije seizoenen bewezen wat hij waard was voor Zulte-Waregem.  En daarmee bedoel ik het aantal doelpunten dat hij seizoen na seizoen maakte.  Ik denk, wanneer dat de hele discussie hier zal gaan liggen zijn en Leye hier niet meer is, er nog velen zullen meimeren "was Leye hier nu nog maar".

Nogmaals, ik spreek mij hier totaal niet uit over de discussie op zich, alleen over het zuiver sportieve.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #611 Gepost op: juni 22, 2017, 01:51:21 pm »
Dan verhuis je ook maar beter A S A P uit Waregem want de mensen die je nog zullen weten te waarderen na al je belachelijke-kinderachtige daden de laatste weken zullen niet dik meer lopen !
De schoolkindjes in de buurt waar je de beker ging tonen hebben ondertussen al hun handtekeningen door de versnipperaar gedraaid.  Al zul je altijd wel een paar kontedraaiers vinden die niet weten hoe de vork aan de steel zit of die lachen naar de miljoenen ?'s die ondertussen wel op zijn bankrekening in Dakar zullen staan. 

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #612 Gepost op: juni 22, 2017, 01:54:56 pm »
Misschien nog eens dreigen met de wet van '78? Maar daar zal zijn loon wel iets te riant voor zijn. De club die je heeft groot gemaakt als voetballer op zo'n manier de rug toekeren... Schandalig

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #613 Gepost op: juni 22, 2017, 01:55:23 pm »
Ik wil hier gewoon even aanhalen (zonder alweer reacties uit te lokken) : Leye heeft de voorbije seizoenen bewezen wat hij waard was voor Zulte-Waregem.  En daarmee bedoel ik het aantal doelpunten dat hij seizoen na seizoen maakte.  Ik denk, wanneer dat de hele discussie hier zal gaan liggen zijn en Leye hier niet meer is, er nog velen zullen meimeren "was Leye hier nu nog maar".

Nogmaals, ik spreek mij hier totaal niet uit over de discussie op zich, alleen over het zuiver sportieve.
Iedereen is vervangbaar maar we zullen aan het einde van komend seizoen de eindafrekening pas kunnen maken...

Offline dendanny

  • Leden
  • Berichten: 169
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #614 Gepost op: juni 22, 2017, 01:55:24 pm »
Mbaye, bedankt voor de vele mooie momenten die je onze ploeg hebt bezorgd, we vergeten je nooit!

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #615 Gepost op: juni 22, 2017, 01:57:03 pm »
Ben nu wel echt nieuwsgierig naar de reactie van ons bestuur en trainersstaff!!! Verwacht toch ook  zo vlug mogelijk hun versie van de feiten!!!

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #616 Gepost op: juni 22, 2017, 02:02:02 pm »
idd! en verder mss hier es samen nadenken wie een goeie en haalbare vervanger zou zijn voor leye! ik kan nie direct op een naam komen hoor jullie?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #617 Gepost op: juni 22, 2017, 02:05:06 pm »
idd! en verder mss hier es samen nadenken wie een goeie en haalbare vervanger zou zijn voor leye! ik kan nie direct op een naam komen hoor jullie?
Is dan wel niet onze taak maar in de ligue 2 lopen er een aantal rastalenten rond die wel haalbaar moeten zijn.
Leye weg = 800.000 euro loon weg + eventueel nog een transfersom(metje)...
Daarmee moet zeker iets moois te doen zijn!

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #618 Gepost op: juni 22, 2017, 02:06:14 pm »
Berrier lacht ondertussen in zijn vuistje.

Dag Mbaye en tot nooit meer.  :)

Berrier heeft anders een paar weken geleden in SVM ook stevig na getrapt naar het bestuur want ze hadden hem een contractverbetering beloofd ....die er nooit kwam.
Er zijn toch al heel wat spelers die na hun vertrek minder fraaie zaken vertelden. Ik neem dat met een korreltje zout hoor maar er zal wel iets van aan zijn.
Wat Leye betreft : er moet toch wel iets gebeurd zijn waar wij het fijne niet van weten om op een paar weken tijd zo een bocht te maken.
Soit, het is nu zo.
Ondanks alles blijft hij voor mij een van onze beste spelers ooit.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #619 Gepost op: juni 22, 2017, 02:06:36 pm »
Dat de man een ego had dat tot in Tokio uitpuilde wisten we al.

Maar aan wat voor een pijnlijke vorm van zelfoverschatting lijdt die toch zeg.
Dacht die nu echt dat die hier tot zijn 40e ging kunnen voetballen misschien?
Voetballers kunnen voor zichzelf toch heel moeilijk uitmaken wat ze kunnen en vooral niet kunnen.
Ziet alleen maar die 16 goals staan die hij gemaakt heeft.

Nu ja, heeft in het verleden zelf al voorgesteld om ooit als 6 hier te voetballer, dus ja, je mag van niks meer schrikken.

Soit, jammer dat het op deze manier moet eindigen, maar daar is hij zelf 100% schuldig aan.
Naast z'n kinderachtig gedrag nu, had hij gewoon na de Bekerfinale moeten aankondigen dat hij na de PO's stopte bij Zulte Waregem.