Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210003 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #640 Gepost op: juni 22, 2017, 07:10:29 pm »
Correct standpunt van de club, laat Leye maar met modder gooien, valse geruchten verspreiden,... Hopen dat er een club zich snel komt melden en laat hem maar gaan, dan hoeven we daar ook geen tijd in te stoppen.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #641 Gepost op: juni 22, 2017, 07:35:25 pm »
Alle mensen die hier ooit zijn afgemaakt omdat ze koning leye of zijne hoogheid leye hadden gepost, lachen nu in hun vuistje.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #642 Gepost op: juni 22, 2017, 07:51:42 pm »
Alle mensen die hier ooit zijn afgemaakt omdat ze koning leye of zijne hoogheid leye hadden gepost, lachen nu in hun vuistje.
Denk niet dat er iemand lacht.  Leye,met zo'n statistieken voor onze club moet hij normaal gezien een vertrek krijgen zoals een D'Hane kreeg,hijzelf heeft dit allemaal BEWUST kapot gemaakt!  Hij is rijp voor de psychiatrie (zou hem deugd doen!).
De reactie van de club is heel waardig,klasse!  Ik hoop dat Leye nergens onderdak krijgt,zou goed zijn voor zijn zot ego! (Ik vrees dat die van Kortrijk hem een kans gaan geven om zijn wraak te spijzen,maar dan zal Leye eerst nog moeten overeenkomen met Chevalier,Bruzesse-Lepointen Leye-Chevalier,zou goeie sfeer geven daar :) ).
En nu begraven we Leye,van superheld naar nobody dankzij zijn eigen waanzin!
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2017, 07:53:19 pm door mogul »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #643 Gepost op: juni 22, 2017, 08:08:13 pm »
Alle mensen die hier ooit zijn afgemaakt omdat ze koning leye of zijne hoogheid leye hadden gepost, lachen nu in hun vuistje.
Denk niet dat er iemand lacht.  Leye,met zo'n statistieken voor onze club moet hij normaal gezien een vertrek krijgen zoals een D'Hane kreeg,hijzelf heeft dit allemaal BEWUST kapot gemaakt!  Hij is rijp voor de psychiatrie (zou hem deugd doen!).
De reactie van de club is heel waardig,klasse!  Ik hoop dat Leye nergens onderdak krijgt,zou goed zijn voor zijn zot ego! (Ik vrees dat die van Kortrijk hem een kans gaan geven om zijn wraak te spijzen,maar dan zal Leye eerst nog moeten overeenkomen met Chevalier,Bruzesse-Lepointen Leye-Chevalier,zou goeie sfeer geven daar :) ).
En nu begraven we Leye,van superheld naar nobody dankzij zijn eigen waanzin!

Natuurlijk is de reactie van het bestuur waardig ... maar toch had deze heisa kunnen vermeden worden volgens mij. Zaken als deze doen een club geen goed, ook al staan ze recht in hun schoenen.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #644 Gepost op: juni 22, 2017, 08:10:02 pm »
Alle mensen die hier ooit zijn afgemaakt omdat ze koning leye of zijne hoogheid leye hadden gepost, lachen nu in hun vuistje.
Denk niet dat er iemand lacht.  Leye,met zo'n statistieken voor onze club moet hij normaal gezien een vertrek krijgen zoals een D'Hane kreeg,hijzelf heeft dit allemaal BEWUST kapot gemaakt!  Hij is rijp voor de psychiatrie (zou hem deugd doen!).
De reactie van de club is heel waardig,klasse!  Ik hoop dat Leye nergens onderdak krijgt,zou goed zijn voor zijn zot ego! (Ik vrees dat die van Kortrijk hem een kans gaan geven om zijn wraak te spijzen,maar dan zal Leye eerst nog moeten overeenkomen met Chevalier,Bruzesse-Lepointen Leye-Chevalier,zou goeie sfeer geven daar :) ).
En nu begraven we Leye,van superheld naar nobody dankzij zijn eigen waanzin!

Dikke vette 2 !
En zelfs vandaag nog zit hij doodleuk op instagram filmpjes te posten. Eentje vanop een hometrainer buiten aan het oefencomplex. Schaamteloze vlegel !  Dat hij maar zorgt dat hij er zaterdagnamiddag niet in de buurt komt! Het zou anders wel eens kunnen stuiven !!

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #645 Gepost op: juni 22, 2017, 08:17:47 pm »
Alle mensen die hier ooit zijn afgemaakt omdat ze koning leye of zijne hoogheid leye hadden gepost, lachen nu in hun vuistje.
Denk niet dat er iemand lacht.  Leye,met zo'n statistieken voor onze club moet hij normaal gezien een vertrek krijgen zoals een D'Hane kreeg,hijzelf heeft dit allemaal BEWUST kapot gemaakt!  Hij is rijp voor de psychiatrie (zou hem deugd doen!).
De reactie van de club is heel waardig,klasse!  Ik hoop dat Leye nergens onderdak krijgt,zou goed zijn voor zijn zot ego! (Ik vrees dat die van Kortrijk hem een kans gaan geven om zijn wraak te spijzen,maar dan zal Leye eerst nog moeten overeenkomen met Chevalier,Bruzesse-Lepointen Leye-Chevalier,zou goeie sfeer geven daar :) ).
En nu begraven we Leye,van superheld naar nobody dankzij zijn eigen waanzin!

Natuurlijk is de reactie van het bestuur waardig ... maar toch had deze heisa kunnen vermeden worden volgens mij. Zaken als deze doen een club geen goed, ook al staan ze recht in hun schoenen.
Belachelijk, hoe je toch Leye probeert goed te praten.
De club hoeft niks op te lossen als ze recht in hun schoenen staan.
Wat stel je voor? Leye zijn zin geven 'voor de rust'?

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #646 Gepost op: juni 22, 2017, 08:20:25 pm »
Alle mensen die hier ooit zijn afgemaakt omdat ze koning leye of zijne hoogheid leye hadden gepost, lachen nu in hun vuistje.
Denk niet dat er iemand lacht.  Leye,met zo'n statistieken voor onze club moet hij normaal gezien een vertrek krijgen zoals een D'Hane kreeg,hijzelf heeft dit allemaal BEWUST kapot gemaakt!  Hij is rijp voor de psychiatrie (zou hem deugd doen!).
De reactie van de club is heel waardig,klasse!  Ik hoop dat Leye nergens onderdak krijgt,zou goed zijn voor zijn zot ego! (Ik vrees dat die van Kortrijk hem een kans gaan geven om zijn wraak te spijzen,maar dan zal Leye eerst nog moeten overeenkomen met Chevalier,Bruzesse-Lepointen Leye-Chevalier,zou goeie sfeer geven daar :) ).
En nu begraven we Leye,van superheld naar nobody dankzij zijn eigen waanzin!

Natuurlijk is de reactie van het bestuur waardig ... maar toch had deze heisa kunnen vermeden worden volgens mij. Zaken als deze doen een club geen goed, ook al staan ze recht in hun schoenen.
Belachelijk, hoe je toch Leye probeert goed te praten.
De club hoeft niks op te lossen als ze recht in hun schoenen staan.
Wat stel je voor? Leye zijn zin geven 'voor de rust'?

Ik praat Leye niet goed. Ik zeg gewoon dat dit volgens mij kon vermeden worden. That's all.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #647 Gepost op: juni 22, 2017, 08:25:57 pm »
Alle mensen die hier ooit zijn afgemaakt omdat ze koning leye of zijne hoogheid leye hadden gepost, lachen nu in hun vuistje.

Ik ben daarvoor hier op dit forum ook nog aangevallen, maar ik lach niet in mijn vuistje. Tis triestig en doodjammer.. Ik blijf zeggen dat de privileges en voorkeursbehandeling die Leye hier heeft gekregen bijgedragen hebben tot de situatie die er nu vandaag is. Dury, bestuur, media, supporters,... iedereen heeft hem zo op een voetstuk gezet dat hij alle zin voor realiteit blijkbaar kwijt is. Waarschijnlijk is hij ook omringd door ja-knikkers die zijne majesteit (om het dan toch nog maar eens te gebruiken 8) ) nooit tegenspreken.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #648 Gepost op: juni 22, 2017, 08:31:17 pm »
Ja Mbaye heeft ons veel gegeven, maar zelf vergeet hij blijkbaar dat hij heel zijn carri?re aan Zulte Waregem te danken heeft. Triest dat hij die club dan zo de rug toekeert, terwijl hij hier op 34 jarige leeftijd nog 2 jaar mocht voetballen tegen een loon om van te duizelen. Er is hier maar 1 schuldige en dat is Mbaye en dat allemaal omdat hij het postje dat hij wou niet krijgt. Intriest dit

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #649 Gepost op: juni 22, 2017, 08:39:17 pm »
Ja Mbaye heeft ons veel gegeven, maar zelf vergeet hij blijkbaar dat hij heel zijn carri?re aan Zulte Waregem te danken heeft. Triest dat hij die club dan zo de rug toekeert, terwijl hij hier op 34 jarige leeftijd nog 2 jaar mocht voetballen tegen een loon om van te duizelen. Er is hier maar 1 schuldige en dat is Mbaye en dat allemaal omdat hij het postje dat hij wou niet krijgt. Intriest dit

Akkoord, veel gegeven maar is er ook rijkelijk voor betaald.

Spijtige zaak, ik erken Leye's aandeel in onze successen, maar hij vergeet ook wat de club voor hem betekend heeft. Hoeveel keer hebben we 'm terug gehaald? right

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #650 Gepost op: juni 22, 2017, 08:40:11 pm »
Ja Mbaye heeft ons veel gegeven, maar zelf vergeet hij blijkbaar dat hij heel zijn carri?re aan Zulte Waregem te danken heeft. Triest dat hij die club dan zo de rug toekeert, terwijl hij hier op 34 jarige leeftijd nog 2 jaar mocht voetballen tegen een loon om van te duizelen. Er is hier maar 1 schuldige en dat is Mbaye en dat allemaal omdat hij het postje dat hij wou niet krijgt. Intriest dit
voila, en nu de focus terug op de club zonder Leye!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #651 Gepost op: juni 22, 2017, 11:24:05 pm »
Inderdaad hopelijk kunnen we dit hoofdstuk snel afsluiten zonder veel energie..
Van grote meneer naar klein kind, langs het wc gat de club verlaten!

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #652 Gepost op: juni 22, 2017, 11:33:01 pm »
Die gast is laag gevallen zeg

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #653 Gepost op: juni 23, 2017, 07:49:37 am »
"ik-ben-godsyndroom
Hoogmoed komt voor de val"


Respect voor Frank Buyse vandaag in HNB !!
Situatie PERFECT samengevat !

Waarvoor dank beste journalist.  Eindelijk enen die zegt waar het ECHT op staat.

En een laatste woordje voor God Leye : kom morgen toch maar eens af.  Dan kunnen niet een dozijn maar een paar honderd je eens echt deftig, gemeend en oververdiend UITFLUITEN !!!
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2017, 08:18:33 am door 2460 »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #654 Gepost op: juni 23, 2017, 08:41:23 am »
Het Laaste Nieuws 23/06/2017
Via Joost M

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #655 Gepost op: juni 23, 2017, 08:42:01 am »
:( hmm is niet echt leesbaar ... ik zoek een andere versie ...

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #656 Gepost op: juni 23, 2017, 08:55:52 am »
Het Laaste Nieuws 23/06/2017
Via Joost M

Mannekes, mannekes, mannekes zo'n 'persconferentie'. Plaatsvervangende schaamte...
Heel knappe reactie van de club waarbij ze Leye subtiel doch duidelijk op zijn plaats zetten en zich niet verlagen tot het spelletje dat hij speelt.

Rotte appel die er van tussen moet
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2017, 09:03:53 am door Zigzag »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #657 Gepost op: juni 23, 2017, 09:07:28 am »
Het Nieuwsblad 23/06/2017
Via Joost M

- iemand volledige leesbare versie? -


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #658 Gepost op: juni 23, 2017, 09:08:58 am »
gans die heisa was nergens voor nodig.
is zoals een scheiding...als er 1 iemand moeilijk, onvolwassen doet blijft er een wrang gevoel hangen.
Leye kon hier via de grote poort vertrekken maar gunt het zichzelf niet.
Hij voelt dit duidelijk slecht aan en slaat de bal volledig mis.
Dommage. Een speler die zoveel betekende zou je moeten met veel toeters en bellen moeten uitzwaaien (via de grote poort)......maar hij kiest voor een andere weg.
getuigd van weinig EQ.


Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #659 Gepost op: juni 23, 2017, 09:15:55 am »
COMMENTAAR

Leye verwart trots met hoogmoed


Frank Buyse

We wilden al eerder zijn versie brengen over het oorlogje dat Mbaye Leye met Zulte Waregem voerde, maar hij sms'te dinsdag nog vriendelijk terug: Frank, de mensen die mij kennen, weten dat ik mijn problemen niet via de pers regel. En ook nog: Als het publiek het voetbalwereldje cht zou kennen, de stadions liepen leeg. Met drie emoticons erbij: om te lachen, h.

Maar gisterochtend dan plots een nieuw sms'je: Interview? 12h. Pour dire mes vrits. En dat Hij gesproken heeft! Let op de hoofdletter H. Hij sprak met de voet vooruit en het was nu niet om te lachen. Woedend is Hij. Omdat zijn Essevee hem geen contractverlenging van twee jaar wilde geven en nog meer omdat de club geld durfde te vragen voor Hij die zowat zijn leven had gegeven, zijn hele zijn had "genvesteerd" in Essevee. (dat ook in hem had genvesteerd...) Zo woedend dat hij uitriep: Ik speel geen minuut meer voor Essevee. Dan maar zo een vertrek proberen te forceren dus.

Die hoofdletter: Mbaye Leye lijdt aan het Ik-ben-Godsyndroom. Hij verwart trots met hoogmoed. Gisteren gehoord vanuit de spelersgroep, kort na zijn uithaal: Het is jammer dat dit moet gebeuren, maar Mbaye mag zich niet verheven voelen en moet doen als iedereen. Want schielijk? niemand was op de hoogte? p de club zelf de pers samenroepen om dan die eigen club zwaar aan te vallen: dat was van God los.

En dat komt omdat Essevee, coach Dury voorop, de trotse Senegalees de afgelopen twee jaar dermate op een voetstuk heeft geplaatst dat hij zich onaantastbaar voelde. Dat hij bijvoorbeeld anderhalve maand niet met deze krant wilde spreken na een beoordeling van een match met een 4, so be it. Maar ook in de kleedkamer stuitte het overdreven srieux van the bosswel eens op onbehagen? Hij overdrijft" . Maar de spits scoorde 16 keer en het kwam nooit naar buiten.

Maar nu heeft die spits zichzelf buitenspel gezet. Omdat hij tijdens de onderhandelingen tegenover bestuurders zat die meer voeling hebben met cijfertjes en die pakweg 200.000 euro voor een vlotscorende spits van 34 een juist cijfer vinden. Verder gaan de emoties niet van bestuurders die uit de West-Vlaamse tapijtenwereld komen. Die slim genoeg zijn om niet mee te doen aan "moddergooien". En coach Dury is slim genoeg om begrip te tonen dat het sportief budget moet worden bewaakt. Exit Mbaye Leye, intelligente (en vaak charmante) Mister Essevee. En hoogmoed komt voor de val, zeker Zou jammer zijn, na zon carrire. Vindt het bestuur ook: "Zijn dossier zal correct worden afgehandeld" ...

Bron: HNB 23/6





EDIT: tekst leesbaar gemaakt (veel ?tjes tussen de woorden)
« Laatst bewerkt op: april 23, 2022, 11:20:27 am door Frederik »