Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210002 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #680 Gepost op: juni 23, 2017, 10:48:26 am »
Spreekt dus niet meer met Cordier ... d? verantwoordelijke persoon binnen de club die dergelijke dingen opvolgt, regelt en  afrond.  :-\


Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #681 Gepost op: juni 23, 2017, 10:59:31 am »
ESSEVEE ZOEKT OPLOSSING VOOR HET DOSSIER MBAYE LEYE
22 juni 2017 via essevee.be

Mbaye Leye heeft vandaag via de media laten weten "geen minuut meer voor Zulte Waregem te willen spelen". De club neemt daar acte van en betreurt dat. Een speler met de verdienste van Leye verdient het grootste respect. Essevee hoopte Mbaye nog een extra jaar (na het komende seizoen) aan zich te binden, maar de 34-jarige speler kan zich niet vinden in dit voorstel. Zulte Waregem gunt Mbaye Leye een mooi afscheid van de club waarvoor hij veel heeft betekend, maar merkt dat de discussie almaar meer emotioneel geladen wordt, persoonlijk wordt gespeeld en soms neigt naar een rondje moddergooien. Iets waar de club niet wil in meegaan.
 
De Raad van Bestuur van Zulte Waregem staat 100% achter het voorstel van algemeen manager Eddy Cordier dat het midden houdt tussen respect voor de speler en het belang van de club. Het bestuur is ervan overtuigd dat Eddy Cordier dit dossier - zoals de vele andere - ook correct zal weten af te ronden. De modaliteiten voor een vertrek van Leye waren duidelijk vastgelegd en zullen correct worden nageleefd. Het spreekt voor zich dat die onderhandelingen niet via het publieke forum worden gevoerd.

Bron: http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1873

Groot gelijk naar mijn mening  ;)

Heel knappe reactie van onze club, chapeau!


Leye ziet sterretjes, letterlijk en figuurlijk. Het hoofdstuk mag afgesloten worden. Leye zei ooit eens: De kracht van Essevee is dat ze geen vedetten hebben. Wel Leye, je bent nu een vedette (je gedraagt je toch zo) het wordt tijd om te gaan. Jammer dat het op deze manier moet. Voetbal kan zo mooi zijn maar soms ook zo lelijk.

Voil?, dit vat het voor mij samen. Ik heb hem tijdens het seizoen altijd verdedigd toen mensen hem Koning en prima donna noemden, omdat dat op niks gebaseerd was en ik dat laag vond. Ondertussen kan ik niet anders dan die mensen gelijk geven, dus bij deze.

Ik vond het heel knap toen hij het na de bekerfinale had over "het team" en weigerde over zichzelf te praten, maar acties zeggen meer dan woorden en zijn acties momenteel zeggen alles.

Buiten!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #682 Gepost op: juni 23, 2017, 11:00:01 am »
Leye verwart trots met hoogmoed

We wil?den al eer?der zijn ver?sie bren?gen over het oor?logje dat Mbaye Leye met Zul?te Wa?re?gem voer?de, maar hij sms'?te dins?dag nog vrien?de?lijk te?rug: Frank, de men?sen die mij ken?nen, we?ten dat ik mijn pro?ble?men niet via de pers re?gel. En ook nog: Als het pu?bliek het voet?bal?we?reld?je ?cht zou ken?nen, de sta?di?ons lie?pen leeg. Met drie emo?ti?cons er?bij: om te la?chen, h?.

Maar gis?ter?och?tend dan plots een nieuw sms'je: In?ter?view ? 12h. Pour dire mes v??ri?t?s. En dat Hij ge?spro?ken heeft! Let op de hoofd?let?ter H. Hij sprak met de voet voor?uit en het was nu niet om te la?chen. Woe?dend is Hij. Om?dat zijn Es?se?vee hem geen con?tract?ver?len?ging van twee jaar wil?de ge?ven en nog meer om?dat de club geld durf?de te vra?gen voor Hij die zo?wat zijn le?ven had ge?ge?ven, zijn hele zijn had "ge??n?ves?teer?d" in Es?se?vee. (dat ook in hem had ge??n?ves?teerd...) Zo woe?dend dat hij uit?riep: ?Ik speel geen mi?nuut meer voor Es?se?vee.? Dan maar zo een ver?trek pro?be?ren te for?ce?ren dus.

Die hoofd?let?ter: Mbaye Leye lijdt aan het Ik-ben-God?syn?droom. Hij ver?wart trots met hoog?moed. Gis?te?ren ge?hoord van?uit de spe?lers?groep, kort na zijn uit?haal: Het is jam?mer dat dit moet ge?beu?ren, maar Mbaye mag zich niet ver?he?ven voe?len en moet doen als ie?der?een. Want schie?lijk ? nie?mand was op de hoog?te ? ?p de club zelf de pers sa?men?roe?pen om dan die ei?gen club zwaar aan te val?len: dat was van God los.

En dat komt om?dat Es?se?vee, coach Dury voor?op, de trot?se Se?ne?ga?lees de af?ge?lo?pen twee jaar der?ma?te op een voet?stuk heeft ge?plaatst dat hij zich on?aan?tast?baar voel?de. Dat hij bij?voor?beeld an?der?hal?ve maand niet met deze krant wil?de spre?ken na een be?oor?de?ling van een match met een 4, so be it. Maar ook in de kleed?ka?mer stuit?te het over?dre?ven s??ri?eux van the bosswel eens op on?be?ha?gen ? ?Hij over?drijft" . Maar de spits scoor?de 16 keer en het kwam nooit naar bui?ten.

Maar nu heeft die spits zich?zelf bui?ten?spel ge?zet. Om?dat hij tij?dens de on?der?han?de?lin?gen te?gen?over be?stuur?ders zat die meer voe?ling heb?ben met cij?fer?tjes en die pak?weg 200.000 euro voor een vlot?sco?ren?de spits van 34 een juist cij?fer vin?den. Ver?der gaan de emo?ties niet van be?stuur?ders die uit de West-Vlaam?se ta?pij?ten?we?reld ko?men. Die slim ge?noeg zijn om niet mee te doen aan "mod?der?gooi?en". En coach Dury is slim ge?noeg om be?grip te to?nen dat het spor?tief bud?get moet wor?den be?waakt. Exit Mbaye Leye, in?tel?li?gen?te (en vaak char?man?te) Mis?ter Es?se?vee. En hoog?moed komt voor de val, ze?ker? Zou jam?mer zijn, na zo?n car?ri???re. Vindt het be?stuur ook: "Zijn dos?sier zal cor?rect wor?den af?ge?han?deld" ...

Amen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #683 Gepost op: juni 23, 2017, 11:04:09 am »
Onwaarschijnlijk dat Leye het contractvoorstel naast zich neer legt en dan nog durft met modder gooien.

Kon hier op 2 jaar tijd nog 1.6 miljoen cashen.. In welk ploeg gaat hij ditzelfde bedrag op 3 jaar, 4 jaar of voor de rest van zijn carri?re nog bijeen rapen?
SV TILL I DIE

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #684 Gepost op: juni 23, 2017, 11:04:49 am »
Welke cinema heeft Hij ook niet opgevoerd met de bekerfinale. Bij verlies ging Hij vertrekken, bij winst was het van 'nog eine seizoen bij zuult warregem'. Streken ja..

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #685 Gepost op: juni 23, 2017, 11:08:01 am »
Onwaarschijnlijk dat Leye het contractvoorstel naast zich neer legt en dan nog durft met modder gooien.

Kon hier op 2 jaar tijd nog 1.6 miljoen cashen.. In welk ploeg gaat hij ditzelfde bedrag op 3 jaar, 4 jaar of voor de rest van zijn carri?re nog bijeen rapen?

Inderdaad. Dat hij niet in staat is om te snappen dat Zulte Waregem geen vedettes (nodig) heeft, dat hij maar ??n speler is in een geheel, dat hij oud is voor een voetballer en dat Zulte Waregem niet zwemt in het geld... zegt vooral veel over Leye zelf en niet over onze club. Respect moet van twee kanten komen, zoals ik gisteren al schreef, en dat lijkt hij niet te snappen.

Nog eens de offici?le reactie gelezen van Essevee en die is echt wel knap vind ik. In ??n blokje tekst toon je dat je ver boven het kinderachtige gedoe van Leye staat en ondertussen ook nog volwassen en professioneel genoeg bent om dit 'mooi' af te sluiten. Dikke chapeau!

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #686 Gepost op: juni 23, 2017, 11:44:29 am »
"Medicijnman" in raar plunje gespot rond de Gavers in Harelbeke deze morgen.
Zou dat zijn Z-ploeg zijn ?  Misschien speelt hij dinsdag mee tegen ons ?

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.914
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #687 Gepost op: juni 23, 2017, 11:46:28 am »
Datie maar nog naar een andere 1e klasser gaat.
1e match zijn voet omslaat en juist de match tegen essevee terug is om een striemend fluitconcert over hem te krijgen die hij verliest met 5-0

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #688 Gepost op: juni 23, 2017, 01:19:45 pm »
Blijft onwaarschijnlijk dat die nog een 3 (!) - jarig contract wou.

Ik persoonlijk vond dat het na dit seizoen al mocht ophouden. Ok, de statistieken waren er, ik wil er dan wel bijzeggen dat er geen spits in Belgi? is die zo'n vertrouwen heeft en zo veel speelminuten heeft als hij.
Maar het is hier uitvoerig beschreven waarom hij op zijn laatste benen liep.

Dat Essevee hem dan nog een voorstel doet om na dit seizoen er n?g een seizoen aan vast te knopen, vond ik al opmerkelijk en een en?rme geste van de club naar hem toe.
Kan je een groter respect uitspreken naar iemand toe?

Maar nee, meneer wil 3 jaar. En daarom schopt hij zo'n keet.  :P
Omdat ze in plaats van 3 jaar er maar 2 willen geven voor een 34-jarige. Waanzin.

Overschat zichzelf gigantisch zoals gezegd. Hij ziet dan Simons en Totti tot hun 40e op het hoogste niveau voetballen en denkt dat hij dat zelf ook kan.
Alleen speelt Simons op een andere positie en is Totti naast het feit dat hij een spits is ook een waanzinnig goede voetballer die in zijn laatste jaren als 10 speelde en daar de balletjes nog perfect op de stropdas kon leggen.
Leye is een spits, niets meer. En dan heb je een houdbaarheidsdatum. Die ni?t in 2020 ligt maar in 2017.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #689 Gepost op: juni 23, 2017, 01:27:53 pm »
Beste is om een zot geen aandacht te schenken, de z-kern is dat de 'zotten-kern (chevalier en Habibou en Merlier konden daar ook zitten maar Leye is daar zeker de kapitein, zijn outfit heeft hij al, lijkt wel een hill-Billy met de verkeerde vlag en petje).
Bon, het blijft pijn doen om zo'n dingen te schrijven over een gast die zoveel betekende voor onze club!  Volgens mij is zijn beste vriend PDC zijn raadgever in dit dispuut!
Dury zei ook in het artikel van  HNB dat het water nu Veel te diep is en dat Leye nu weg moet gaan.  Ik denk dat het verstandig zou zijn om hem te laten gaan,maar dan de laatste dag of uur van de transferperiode, ach,ik zou zeggen,kan mij gene zak meer schelen, we moeten hem negeren, hij kan Den boom in (oei dat klinkt rasistisch als je het dit over een zwarte mens zegt :), is zo niet bedoeld ).

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #690 Gepost op: juni 23, 2017, 02:15:50 pm »
Beste is om een zot geen aandacht te schenken, de z-kern is dat de 'zotten-kern (chevalier en Habibou en Merlier konden daar ook zitten maar Leye is daar zeker de kapitein, zijn outfit heeft hij al, lijkt wel een hill-Billy met de verkeerde vlag en petje).
Bon, het blijft pijn doen om zo'n dingen te schrijven over een gast die zoveel betekende voor onze club!  Volgens mij is zijn beste vriend PDC zijn raadgever in dit dispuut!
Dury zei ook in het artikel van  HNB dat het water nu Veel te diep is en dat Leye nu weg moet gaan.  Ik denk dat het verstandig zou zijn om hem te laten gaan,maar dan de laatste dag of uur van de transferperiode, ach,ik zou zeggen,kan mij gene zak meer schelen, we moeten hem negeren, hij kan Den boom in (oei dat klinkt rasistisch als je het dit over een zwarte mens zegt :), is zo niet bedoeld ).

Het zou enkel racistisch wezen moest je er een bananenboom van gemaakt hebben !  ;)

Online Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #691 Gepost op: juni 23, 2017, 03:29:03 pm »
Hoe zou het eigenlijk nog zijn met de verkoop van de LEYE-verlichtingsarmatuur van TAL verlichting?  :)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #692 Gepost op: juni 23, 2017, 03:33:39 pm »
Hoe zou het eigenlijk nog zijn met de verkoop van de LEYE-verlichtingsarmatuur van TAL verlichting?  :)
Er zitten donkere tijden aan te komen vrees ik...  :P

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #693 Gepost op: juni 23, 2017, 03:35:51 pm »
Leye beseft dus niet dat hij werkweigeraar is en zijn werkgever in een slecht daglicht plaatst.
Twee redenen om zijn contract zonder schadevergoeding te ontbinden.

Doen, die 800K kunnen we goed gebruiken.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #694 Gepost op: juni 23, 2017, 03:41:57 pm »
Leye beseft dus niet dat hij werkweigeraar is en zijn werkgever in een slecht daglicht plaatst.
Twee redenen om zijn contract zonder schadevergoeding te ontbinden.

Doen, die 800K kunnen we goed gebruiken.


Zelfde zitten denken. BYE Leye

Als hem ooit nog voor een ander team tegen ons speelt zal hij direct het verschil tussen 10 fluiters of een vol stadion kennen.
 

Offline SagaertBart

  • Leden
  • Berichten: 1
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #695 Gepost op: juni 23, 2017, 04:02:53 pm »
http://m.video.sporza.be/cm/sporza.mobile.video/m_voetbal_vid/1.2927674

03/2017: "Met Mbaye Leye? Ja, nog 1 jaar..."
06/2017: "Ik zou hier graag nog 3 jaar spelen"

Begrijpen wie begrijpen kan!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #696 Gepost op: juni 23, 2017, 04:59:18 pm »
Welkom op het forum. :)

Na zo'n gewonnen bekerfinale zegt een mens al eens gekke dingen natuurlijk. Misschien wou hij helemaal niet blijven maar zei hij dat om de fans blij te maken (in de waan dat hij onvervangbaar is).

Enkele ongelukkige PO wedstrijden, pijnlijke missers en gefluit van enkele supporters later wil hij in principe nog steeds weg, tenzij de club hem h??l duidelijk aantoont hoe belangrijk ze hem vinden (wat in zijn ogen een contract van drie jaar betekent).

Dit geeft de club hem (uiteraard) niet (3 jaar is absurd), waardoor Leye volledig de pedalen verliest. Misschien spelen makelaars hier ook een rol? Die zijn tenslotte de baas in het voetbalwereldje anno 2017.

Hoe dan ook, hij heeft z'n eigen ruiten ingegooid en alle bruggen verbrand. Heel dom. Je kan trots en eervol zijn en je kan je zelf belangrijk vinden, maar dit is misplaatst. De zelf georganiseerde persconferentie, in de gebouwen van de club die hem tenslotte jarenlang werk heeft gegeven, zonder medeweten van diezelfde club, bewijst dat ik hem hier te lang heb verdedigd.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #697 Gepost op: juni 23, 2017, 05:05:35 pm »
Welkom op het forum. :)

Na zo'n gewonnen bekerfinale zegt een mens al eens gekke dingen natuurlijk. Misschien wou hij helemaal niet blijven maar zei hij dat om de fans blij te maken (in de waan dat hij onvervangbaar is).

Enkele ongelukkige PO wedstrijden, pijnlijke missers en gefluit van enkele supporters later wil hij in principe nog steeds weg, tenzij de club hem h??l duidelijk aantoont hoe belangrijk ze hem vinden (wat in zijn ogen een contract van drie jaar betekent).

Dit geeft de club hem (uiteraard) niet (3 jaar is absurd), waardoor Leye volledig de pedalen verliest. Misschien spelen makelaars hier ook een rol? Die zijn tenslotte de baas in het voetbalwereldje anno 2017.

Hoe dan ook, hij heeft z'n eigen ruiten ingegooid en alle bruggen verbrand. Heel dom. Je kan trots en eervol zijn en je kan je zelf belangrijk vinden, maar dit is misplaatst. De zelf georganiseerde persconferentie, in de gebouwen van de club die hem tenslotte jarenlang werk heeft gegeven, zonder medeweten van diezelfde club, bewijst dat ik hem hier te lang heb verdedigd.

't kan verkeren zei Bredero ooit ;)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #698 Gepost op: juni 23, 2017, 05:30:28 pm »
Dury laat zich horen: "Tielemans vertrok ook niet gratis"
23 Juni 2017 13:37 via voetbalkrant.com
 
Het stormt momenteel bij Zulte Waregem en dat alles heeft te maken met Mbaye Leye. De aanvoerder wil absoluut vertrekken bij de club en denkt niet aan toegeven. "Ik zal geen minuut meer spelen voor Zulte Waregem. Zulte Waregem en ik: dat is gedaan", klonk het scherp.

De club reageerde eerder al met een officieel statement, nu laat ook coach Francky Dury van zich horen. "Ik vind dit ongelofelijk jammer. Het is iets waar we totaal geen rekening mee gehouden hadden. Als tussenpersoon wil ik de betrokken partijen helpen. Blijkbaar is het water zo diep dat dat niet meer mogelijk is. Alleen mag de club ??k zijn voorwaarden stellen", klonk het in Het Laatste Nieuws.

Dury geeft zijn club in ieder geval gelijk dat ze niet zomaar toegeeft aan de eisen van de spits. "Het lijkt me logisch dat we onze eisen mogen stellen. In de discussie ontbreekt ??n iets: nergens staat dat Mbaye voor niks kan vertrekken. Tielemans wou toch ook niet gratis naar Monaco omdat hij Anderlecht kampioen maakte? Ik vind het spijtig dat er gerefereerd wordt aan een losstaand gesprek zonder getuigen."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/250138/Dury_laat_zich_horen:_Tielemans_vertrok_ook_niet_gratis

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #699 Gepost op: juni 23, 2017, 05:38:38 pm »
Welkom op het forum. :)

Na zo'n gewonnen bekerfinale zegt een mens al eens gekke dingen natuurlijk. Misschien wou hij helemaal niet blijven maar zei hij dat om de fans blij te maken (in de waan dat hij onvervangbaar is).

Enkele ongelukkige PO wedstrijden, pijnlijke missers en gefluit van enkele supporters later wil hij in principe nog steeds weg, tenzij de club hem h??l duidelijk aantoont hoe belangrijk ze hem vinden (wat in zijn ogen een contract van drie jaar betekent).

Dit geeft de club hem (uiteraard) niet (3 jaar is absurd), waardoor Leye volledig de pedalen verliest. Misschien spelen makelaars hier ook een rol? Die zijn tenslotte de baas in het voetbalwereldje anno 2017.

Hoe dan ook, hij heeft z'n eigen ruiten ingegooid en alle bruggen verbrand. Heel dom. Je kan trots en eervol zijn en je kan je zelf belangrijk vinden, maar dit is misplaatst. De zelf georganiseerde persconferentie, in de gebouwen van de club die hem tenslotte jarenlang werk heeft gegeven, zonder medeweten van diezelfde club, bewijst dat ik hem hier te lang heb verdedigd.

't kan verkeren zei Bredero ooit ;)

Ja tuurlijk, heb er geen moeite mee om dat toe te geven. Ik heb het (hem) verkeerd ingeschat. Heb de mens Leye lang verdedigd (omdat ik hem al een aantal keer ontmoette en hij altijd ontzettend eerlijk, eervol en professioneel overkwam) maar er zijn grenzen, en die grenzen heeft hij nu overschreden. Hopelijk is hij hier snel weg zodat we ons ten volle kunnen concentreren op het nieuwe seizoen!