Auteur Topic: [T1] LEYE Mbaye  (gelezen 210300 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #740 Gepost op: juni 27, 2017, 06:25:53 pm »
Inderdaad. Blijft de vraag waar Essevee het best mee is, been stijfhouden en riskeren dat je nog een jaar iemand moet betalen waar je niets aan hebt of meewerken (hoe moeilijk dat ook is) aan een vertrek en die zware loonkost (voor zover die juist is natuurlijk want ik zag geen contract) uitsparen.
Had het zo gemakkelijk geweest dan was dat contract al eenzijdig verbroken denk ik.

Leye's contract loopt nog 1 seizoen (gegeven), dus die uitgaven van zijn loon zullen wel in het budget ingecalculeerd zitten.

Natuurlijk ... 800.000? moeten betalen of 800.000? uitsparen + 300.000? transfer is wel een groot en dat is gewoon veel geld voor ons Essevee. Daarmee kunnen we in feite veel doen.

Ik gok dat ze dat ze er van uitgaan dat het toch nog tot een transfer komt, en ze dus nog ~200.000-300.000? kunnen cashen. Indien niet (geen transfer) ... dan gaan ze volgens mij wel het contract ontbinden (desnoods wegens dringende redenen) op het allerlaatste moment om zo die 800.000? veilig te stellen.



Een ontbinding wegens dringende reden dient binnen de 3 werkdagen meegedeeld te worden. Dus tenzij hij nog enkele fratsen uithaalt, lijkt dat laatste sowieso geen optie meer.

Tja, als je hem eind augustus vraagt om voor het eerste elftal te spelen en hij weigert...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #741 Gepost op: juni 27, 2017, 06:46:20 pm »
Volgens zijn instagram traint hij vandaag met de B-kern.
En hij zou nooit meer trainen voor Essevee zei hij ook...

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #742 Gepost op: juni 27, 2017, 06:53:54 pm »
Volgens zijn instagram traint hij vandaag met de B-kern.
En hij zou nooit meer trainen voor Essevee zei hij ook...
Ziet misschien in dat dat een vorm van werkweigering is en dat duur te staan kan komen...
Ben persoonlijk gestopt met hem te volgen op IG, geen klojo's op mijn account :D

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #743 Gepost op: juni 27, 2017, 09:33:57 pm »
Leye gaf al aan dat hij gerust een jaartje in de z-kern zou zitten.  In Turkije sturen ze spelers die ze niet meer moeten hebben en die zich toch houden aan hun contract naar de c-kern,en die trainingen aan door soms honderden kmiljoenen verder (verhaal van Vleminck's) de club hoopt dan dat de speler een fout maakt(nt meer nr de training komen bv).  Is misschien nog een gedacht,ergens een oefenveld in Virton zoeken om hem daar iedere dag te laten trainen :)

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #744 Gepost op: juni 28, 2017, 02:45:37 pm »
Deze week in Sport VM > Leye en Zulte Waregem: een knipperlichtrelatie
Hij werd als het boegbeeld van Zulte Waregem beschouwd, als de kapitein, de alltime topschutter van Essevee. En toch vertrekt Mbaye Leye aan de Gaverbeek nu al voor de d?rde keer met slaande deuren.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #745 Gepost op: juni 29, 2017, 03:15:18 pm »
Uit zijn gebruik van de "social media" blijk ook vandaag nog eens wat voor klein kind hij eigenlijk is.
Precies een kiekien dat zijn gedachtje niet krijgt en embetant doet tegen mama en papa !
GROW UP KID !!  Of ga naar een dokter, tegenwoordig bestaat er voor alles wel een pilleke; ook voor dergelijk stupide gedrag vinden ze wel iets.
Misschien moet we eens met een paar dozijn supporters naar een training gaan kijken van de Z-ploeg om ons gedacht eens luidkeels te laten horen ? 

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #746 Gepost op: juni 29, 2017, 03:26:54 pm »
Of misschien geen aandacht aan geven? Snap sommigen hier soms niet hoor... Is net zoals bij veel andere dingen, hoe mee aandacht je er schenkt, hoe meer je de personen het gevoel geeft dat ze "belangrijk" zijn. Waarom volg je hem nog op social media als je je toch maar ergert? Als ik mij erger aan mensen op social media of telkens maar gefrustreerd van wordt, dan is het simpel => verwijderen.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #747 Gepost op: juni 30, 2017, 08:31:32 am »
Of misschien geen aandacht aan geven? Snap sommigen hier soms niet hoor... Is net zoals bij veel andere dingen, hoe mee aandacht je er schenkt, hoe meer je de personen het gevoel geeft dat ze "belangrijk" zijn. Waarom volg je hem nog op social media als je je toch maar ergert? Als ik mij erger aan mensen op social media of telkens maar gefrustreerd van wordt, dan is het simpel => verwijderen.

Idd, stop hem maar in de vergeetput van het voetbal. Al zit hij daar blijkbaar want het lijkt er niet op dat clubs zitten te springen om hem te komen ophalen. Gratis... dan mss we,l maar voor iemand die 16 goals op een seizoen maakt zie ik toch weinig interesse. Mss dat andere clubs na zijn gedrag hier toch ook eens gaan nadenken.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #748 Gepost op: juni 30, 2017, 08:49:59 pm »
doktersbezoek....

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #749 Gepost op: juni 30, 2017, 11:32:55 pm »
doktersbezoek....

Is het zo ver?? #MrBlageur
-SVZW Forever-

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #750 Gepost op: juli 18, 2017, 03:36:51 pm »
Bijzonder pijnlijk nieuws voor Mbaye Leye
Dinsdag 18 juli 2017 - Het Laatste Nieuws via voetbal24.be

Hoe staat het intussen nog met Mbaye Leye? De aanvaller wil absoluut vertrekken bij Zulte Waregem.

Essevee vraagt nog een aanzienlijke transferprijs voor de Senegalees. Dat maakt een transfer niet makkelijker. Buitenlandse clubs moeten 300.000 euro ophoeste en Belgische teams zelfs nog meer.

Leye wil absoluut weg, wil nooit meer spelen voor Zulte Waregem. Toch is er een probleem. Echt veel interesse is er niet. "Tot op heden heeft niemand zich gemeld", laat Zulte Waregem weten in Het Laatste Nieuws.

Bron: http://www.voetbal24.be/news/bijzonder-pijnlijk-nieuws-voor-mbaye-leye

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #751 Gepost op: juli 18, 2017, 04:22:16 pm »
Bijzonder pijnlijk nieuws voor Mbaye Leye
Dinsdag 18 juli 2017 - Het Laatste Nieuws via voetbal24.be

Hoe staat het intussen nog met Mbaye Leye? De aanvaller wil absoluut vertrekken bij Zulte Waregem.

Essevee vraagt nog een aanzienlijke transferprijs voor de Senegalees. Dat maakt een transfer niet makkelijker. Buitenlandse clubs moeten 300.000 euro ophoeste en Belgische teams zelfs nog meer.

Leye wil absoluut weg, wil nooit meer spelen voor Zulte Waregem. Toch is er een probleem. Echt veel interesse is er niet. "Tot op heden heeft niemand zich gemeld", laat Zulte Waregem weten in Het Laatste Nieuws.

Bron: http://www.voetbal24.be/news/bijzonder-pijnlijk-nieuws-voor-mbaye-leye

Moet het maar weten. Kon 1,6 miljoen euro opstrijken op 2 jaar en god de vader blijven in Waregem en omstreken, maar t was niet voldoende voor meneer.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #752 Gepost op: juli 18, 2017, 04:31:59 pm »
Ik dacht dat ze in een rij stonden aan te schuiven?

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #753 Gepost op: juli 18, 2017, 04:43:55 pm »
Die man moet nu toch uitgespuwd en uitgejouwd worden tot en met als hij buiten komt in Waregem?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #754 Gepost op: juli 18, 2017, 07:38:49 pm »
Die man moet nu toch uitgespuwd en uitgejouwd worden tot en met als hij buiten komt in Waregem?

Banee, was zaterdag op hype o dream terwijl zijn ploeggenoten moesten voetballen en werd met rust gelaten. Terecht ook, want een conflict met uw werkgever mag geen gevolgen hebben voor uw priv? vind ik.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #755 Gepost op: juli 19, 2017, 08:19:41 am »
Die man moet nu toch uitgespuwd en uitgejouwd worden tot en met als hij buiten komt in Waregem?

Banee, was zaterdag op hype o dream terwijl zijn ploeggenoten moesten voetballen en werd met rust gelaten. Terecht ook, want een conflict met uw werkgever mag geen gevolgen hebben voor uw priv? vind ik.

Idd, dat hij zichzelf van zijn slechtste kant toont hoeft niet te betekenen dat wij dat moeten doen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #756 Gepost op: juli 19, 2017, 06:29:01 pm »
Die man moet nu toch uitgespuwd en uitgejouwd worden tot en met als hij buiten komt in Waregem?

Banee, was zaterdag op hype o dream terwijl zijn ploeggenoten moesten voetballen en werd met rust gelaten. Terecht ook, want een conflict met uw werkgever mag geen gevolgen hebben voor uw priv? vind ik.
Was daar inderdaad onder andere  in de VIP te bezichtigen, geflankeerd door andere bekende gezichten binnen Essevee...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #757 Gepost op: juli 19, 2017, 10:03:42 pm »
Die man moet nu toch uitgespuwd en uitgejouwd worden tot en met als hij buiten komt in Waregem?

Banee, was zaterdag op hype o dream terwijl zijn ploeggenoten moesten voetballen en werd met rust gelaten. Terecht ook, want een conflict met uw werkgever mag geen gevolgen hebben voor uw priv? vind ik.
Was daar inderdaad onder andere  in de VIP te bezichtigen, geflankeerd door andere bekende gezichten binnen Essevee...

Laat me raden.  Boeventronie ? Gestreepte pyama ?

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #758 Gepost op: juli 28, 2017, 02:00:10 pm »
hij zal waarschijnlijk zaterdagavond dan wel een fotoke posten dat em  thuis in zijne zetel naar de match zit te kijken :)

Offline uitroepteken

  • Leden
  • Berichten: 112
Re: [09] LEYE Mbaye - ex speler
« Reactie #759 Gepost op: juli 29, 2017, 09:23:15 pm »
Zijne Hoogheid al iets gepost op zijne twitter?