Auteur Topic: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee  (gelezen 14385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: augustus 19, 2018, 11:44:38 am »
En zwakke invalbeurt van die Tardieu, voor velen onder ons toch een topper?
Hoe kan je iemand beoordelen op basis van enkele minuten?

Tis mijn eerste indruk hé, de match tegen eupen heb ik niet gezien , was op vakantie, en iedereen was vol lof, maar in die 6 minuten die ik van hem zag , zag ik hem geen enkele geslaagde actie maken, wel een paar keer "dom" balverlies

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:14:03 pm »
Ongelooflijk dat je tegen een zwakke tegenstander als Cercle verliest.We moesten minimum 10 op 12 gehaald hebben,maar .............

Nog vergeten te vermelden dat ook de infrastructuur op niets trok.
20 euro voor een vuil zitje op een tribune waar dan nog eens een net gespannen was,het is van de pot gerukt.
Ik dronk nog iets voor de match en ik kreeg bijna mijn voeten niet meer opgetild door de plakkerige vloer en ik was er 1 van de eersten,dus moet het al tijden zo zijn.Verder pas 3 minuten na affluiten naar buiten gelaten worden is ook not done.
Kortom heel frustrerende avond meegemaakt gisteren.
Vrijdag op KVO is het al van moeten,want dan pas komen de toppers er aan.
Hoeveel verplaatsingen maakte jij al?
In Brugge is het algemeen geweten dat het daar armoe troef is dus dat weet je om het moment dat je beslist naar daar te gaan tenzij het jouw allereerste keer daar is natuurlijk...

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:20:05 pm »
Ik vond Marcq zwak. Ik heb het wel voor die jongen, maar hij is te traag.
Van Tardieu kunnen we nog niet veel zeggen, maar gisteren liet hij geen goede indruk. Het gaat hier toch om 2 verdedigende middenvelders. Niet onbelangrijk.

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:22:42 pm »
Om op je vraag te antwoorden Svennay, honderden.
Dat kippengaas voor uw gezicht had ik nog nie gezien,want uit principe ga ik nooit naar Club kijken.( Cercle al enkele seizoenen in tweede)
Nooit maakte ik eerder mee dat we niet naar buiten konden bij affluiten van de match,met uitzondering van 1 match op Anderlecht toen we in de jaren 90 daar wonnen met 2-5.
Zo'n smerige stoelen zag ik ook niet veel eerder.


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:32:49 pm »
Om op je vraag te antwoorden Svennay, honderden.
Dat kippengaas voor uw gezicht had ik nog nie gezien,want uit principe ga ik nooit naar Club kijken.( Cercle al enkele seizoenen in tweede)
Nooit maakte ik eerder mee dat we niet naar buiten konden bij affluiten van de match,met uitzondering van 1 match op Anderlecht toen we in de jaren 90 daar wonnen met 2-5.
Zo'n smerige stoelen zag ik ook niet veel eerder.
Dan snap ik ergens wel dat het een verrassing voor jou was...
Maar het is en blijft Jan Breydel en dat is één van de triestigste in België.
Dat net hangt er inderdaad door dat ander klupke in Brugge en na anderhalf uur kijk je nog scheler dan een mus door toedoen ervan.
Dat je nog even niet buiten mag zijn wij inderdaad niet gewoon maar gebeurt vaker bij andere ploegen volgens kameraden van mij.
Waarom dat ook bij ons zo moest gisteren snap ik ook niet maar was de beslissing van Cercle want ook onze stewards snapten het niet?!

Hoe je het ook draait of keert, deze toestanden jagen bezoekers weg in dergelijke stadions...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:33:14 pm »
Via Ludwig V. uit De Zondag
19 augustus 2018

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: augustus 19, 2018, 01:59:07 pm »
Kvolg volledig San ilker.tot minuut 73 waren we baas. Tweede helft kwamen we goed uit de kleedkamer.
Maar burki(die mij nog geen enkele keer kon overtuigen) geeft zonder druk een barslechte pass.
Als je twee goals (tegen een zwakke tegenstander) weggeeft wordt het moeilijk om punten te pakken.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.626
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: augustus 19, 2018, 04:02:38 pm »
Kvolg volledig San ilker.tot minuut 73 waren we baas. Tweede helft kwamen we goed uit de kleedkamer.
Maar burki(die mij nog geen enkele keer kon overtuigen) geeft zonder druk een barslechte pass.
Als je twee goals (tegen een zwakke tegenstander) weggeeft wordt het moeilijk om punten te pakken.
We hebben het altijd moeilijk tegen zulke ploegen die teren op enthousiasme en verdedigend voetbal en loeren op de counter, remember Antwerp vorig seizoen

Offline svzwfan

  • Leden
  • Berichten: 554
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: augustus 19, 2018, 04:14:15 pm »
We misten gisteren Baudry

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: augustus 19, 2018, 04:57:04 pm »
Kvolg volledig San ilker.tot minuut 73 waren we baas. Tweede helft kwamen we goed uit de kleedkamer.
Maar burki(die mij nog geen enkele keer kon overtuigen) geeft zonder druk een barslechte pass.
Als je twee goals (tegen een zwakke tegenstander) weggeeft wordt het moeilijk om punten te pakken.
We hebben het altijd moeilijk tegen zulke ploegen die teren op enthousiasme en verdedigend voetbal en loeren op de counter, remember Antwerp vorig seizoen

We hebben het in iedere wedstrijd de laatste 20 minuten moeilijk gehad, dat is geen nieuwigheid en iedere vogel zingt zoals hij gebekt is.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: augustus 19, 2018, 04:57:47 pm »
We stormden ook teveel naar voor na de eerste goal om zo snel mogelijk die tweede goal te kunnen maken, maar daardoor ontstond teveel ruimte voor Cercle en stonden we met te weinig verdedigers.
Als we aanvallen, moeten we ervoor zorgen dat er ALTIJD 3 verdedigers achter de middellijn blijven om een eventuele tegenaanval te kunnen opvangen.

Offline Tibo01

  • Leden
  • Berichten: 498
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: augustus 19, 2018, 06:47:18 pm »
Laten we er nu vooral geen drama van maken ook. De ploeg is beter dan vorig jaar, zijn er zoveel ploegen beter dan uit de G5? Ik dacht het niet. We hebben toch ook mooie momenten gehad ook. De progressie tov de oefenwedstrijden is al groot. Ik zie het wel goed komen met ons essevee

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: augustus 19, 2018, 07:13:40 pm »
Laten we er nu vooral geen drama van maken ook. De ploeg is beter dan vorig jaar, zijn er zoveel ploegen beter dan uit de G5? Ik dacht het niet. We hebben toch ook mooie momenten gehad ook. De progressie tov de oefenwedstrijden is al groot. Ik zie het wel goed komen met ons essevee
Het is geen drama,maar het is heel frustrerend dat we punten zomaar weggeven.
Dury maakt geen goeie beurt,zijn vervangingen zijn cruciaal,maar in negatieve zin.
Sammy stond vorige week en in Gent goed, de flater tegen Waasland-Beveren en nu, raar toch?
Ik denk dat we mentaal wat wankel zijn,een tegenslag (die penalty )moet men toch kunnen overwinnen.  Die wissel van Demir was dom,maar dan nog moeten de ervaren spelers toch kunnen terugvechten.
Die laatste 20 minuten kwam er geen enkel gevaar meer,waar was de verbetenheid naartoe? 
Wanneer je een Harbaoui hebt dan moet je ballen geven vanaf de flanken,hij kreeg er 2,en 2 keer gevaar waaronder 1 goal en doelpaal.


Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: augustus 19, 2018, 08:03:39 pm »
Laten we er nu vooral geen drama van maken ook. De ploeg is beter dan vorig jaar, zijn er zoveel ploegen beter dan uit de G5? Ik dacht het niet. We hebben toch ook mooie momenten gehad ook. De progressie tov de oefenwedstrijden is al groot. Ik zie het wel goed komen met ons essevee

Het verschil tussen de G5 en de rest van de JPL is nooit groter geweest.

Lokeren, Oostende, ja ook Zulte Waregem, het stelt allemaal niet veel meer voor. Daar moeten we gewoon eerlijk in zijn. En dat zeg ik niet uit ontgoocheling ofzo na gisteren. Dat zeg ik al een tijdje. (niet per se hier)
Laat staan wat de Eupens en Moeskroens nog voorstellen.

Wijzelf komen van Malanda-Delaplace, Berrier-T.Hazard-Conté, Leye waarna die succesperiode nog verlengd werd door het binnenhalen van Meité-Lerager (en de ervaring van Kaya en Cordaro).
En nu tja, moet Essevee zich behelpen met een Marcq waarbij zijn piek achter ons ligt, de 37-jarige Buffel en de linksback van Beveren.
En als ik dan Dury en Cordier nog hoor zeggen van 'wij denken nog altijd aan Deschacht (37)' tja dan zakt mijn broek af hoor.

Lokeren: Overmeire-Persoons (indertijd een onwrikbaar duo), Vanaken-De Ceulaer-Junior Dutra-Harbaoui
Oostende: Jali-Siani, Berrier-Musona-El Ghanassy-Dimata

Allemaal weg en vervangen door brol. Is nu eenmaal het lot van de K11 ploegen.
Vanaf je echt een goudhaantje hebt lopen, zijn ze al na 1 seizoen weg. En vervang ze maar eens.
Je hebt niet altijd het geluk dat je een Malanda of een Meité kan ophalen in Lille. Ooit stopt dat eens.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: augustus 19, 2018, 08:31:08 pm »
Inderdaad het verschil met de G5 is
groot. Onder de G5 komen op dit moment Cercle, Antwerp en Charleroi het beste uit de verf. En als je dan de match Genk-Charleroi gezien hebt, dan besef je dat het verschil niet groot, maar zeer groot is. Niet alleen technisch, maar ook vooral op fysiek vlak. We staan nu op een 9de plaats (Gent zal wel winnen) en moeten aan een heel moeilijk parcours beginnen. We zullen veel geluk moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2018, 08:55:56 pm door isidoor »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: augustus 20, 2018, 12:42:14 pm »
ik vond Cercle zelfs tot de penalty heel zwak.
waren tot de 2-1 zelden tot nooit gevaarlijk. konden geen deftige aanval in elkaar steken.
is zo n wedstrijd als tegen Beveren.
je speelt hem 100 keer opnieuw en zal 99 keer een beter resultaat hebben.
mag niet teveel gebeuren! we hebben al teveel voor Sinterklaas gespeeld.
kvind wel dat het voetbal niet zo slecht is want anders....

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: augustus 20, 2018, 05:11:05 pm »
ik vond Cercle zelfs tot de penalty heel zwak.
waren tot de 2-1 zelden tot nooit gevaarlijk. konden geen deftige aanval in elkaar steken.
is zo n wedstrijd als tegen Beveren.
je speelt hem 100 keer opnieuw en zal 99 keer een beter resultaat hebben.
mag niet teveel gebeuren! we hebben al teveel voor Sinterklaas gespeeld.
kvind wel dat het voetbal niet zo slecht is want anders....

Hoe komt dat toch dat we tegen die zwakke ploegen niet kunnen winnen ? Straks komen de sterke ploegen eraan, misschien lukt het dan.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: augustus 20, 2018, 11:00:28 pm »
Dus des te meer dank aan de circusmeesters vertenten en boucaut....
trouwens onze VAR-fase zelfs niet in de samenvatting!
Nee cercle wordt geen groot licht in dees competitie; wij ook niet als we met dergelijke zondagsmentaliteit spelen....

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: augustus 21, 2018, 09:03:13 am »
Die penaltyfase met die handsbal, nooit penalty sorry. Vanop een meter de bal tegen je hand krijgen, terwijl je hand zelfs redelijk dicht bij je lichaam is. Dat is nooit penalty imo...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 04 : 18/08/2018 - 20.00u : Cercle Brugge - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: augustus 21, 2018, 11:43:57 am »
VAR is soms een grap...heb het zondagavond nog s gezien in Eupen-Gent.
er wordt altijd beetje geduwd en getrokken.
Er kon nooit iemand bij die bal in Eupen, dus zelfs niet bepalend, als ze dan fluiten.
de willekeur blijft gewoon.