Auteur Topic: [08] LERAGER Lukas - ex speler  (gelezen 57639 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
[08] LERAGER Lukas - ex speler
« Gepost op: augustus 15, 2016, 11:38:58 am »
Lerager blijft ondanks maximum van de punten erg bescheiden
14 augustus 2016 om 20:23 via voetbalprimeur.be

Na drie speeldagen in de Jupiler Pro League staat Zulte Waregem alleen aan de leiding. Essevee heeft nog als enige ploeg het maximum van de punten. Zondag versloeg het Standard met 1-0. Een zege die Lukas Lerager blij maakte.

"Het was niet de mooiste wedstrijd, maar we hebben gewonnen. Ik ben tevreden met die drie zeges, maar we kijken al uit naar de volgende wedstrijd", aldus de Deen tegenover Sporza.

Lerager is op het middenveld een echte draver. "Mijn taak in de ploeg is de tegenaanval van de tegenstander eruit halen. Ik heb inderdaad veel loopvermogen, maar als middenvelder is dat niet meer dan logisch", aldus de nieuwkomer.

Op de volgende speeldag ontvangt Zulte Waregem KV Oostende. Een week later trekt het naar KRC Genk. Twee taaie tegenstanders dus voor Essevee in de komende weken.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/681134/lerager-blijft-ondanks-maximum-van-de-punten-erg-bescheiden.html?utm_source=vpclubsectie&utm_medium=facebookclub&utm_campaign=fbsvzultewaregemprimeur
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2016, 07:23:36 am door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2016, 03:18:26 pm »
Dury looft aankoop: "Eigenlijk is hij Delaplace ?n Kums tegelijk"
23 Augustus 2016 07:49 via voetbalnieuws.be

Zulte Waregem is ijzersterk aan het nieuwe seizoen begonnen. Essevee haalde een resem nieuwe spelers en die vormen bijna allemaal een meerwaarde. Francky Dury is lovend over ??n van zijn aankopen.

Zulte Waregem haalde de onbekende Deen Lukas Lerager weg bij Viborg. Dury is zeer tevreden met de centrale middenvelder. "Hetzelfde bij Lerager en Delaplace: ze zijn allebei een norm wat loopvermogen betreft, maar Lerager heeft betere voeten. Lerager - pas 23 - is volume ?n balvastheid in ??n. Eigenlijk is hij Delaplace ?n Kums tegelijk", zegt Dury in Het Nieuwsblad.

Mbaye Leye is dan weer outstanding volgens Dury. "Mbaye Leye is nog gegroeid. Ik geloof niet dat die al 33 jaar is. Zoals ik eerder al zei: hij is mijn Didier Drogba. En onze Timmy Simons. Met dezelfde persoonlijkheid, dezelfde attitude en even groot belang."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/222366/Dury_looft_aankoop:_Eigenlijk_is_hij_Delaplace_?n_Kums_tegelijk#ixzz4IA3ArXne

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2016, 03:57:50 pm »
Iets te veel lof van Dury voor deze jongen.

Ik vind het ook een goede speler. Een zekerheidje, iemand die altijd wel een bepaald niveau zal halen.

Maar ga hem asjeblieft niet gaan vergelijken met Kums he (of Delaplace).

ALS ik hem met iemand zou vergelijken is het een verbeterde versie van Jorgensen.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2016, 05:00:21 pm »
Iets te veel lof van Dury voor deze jongen.

Ik vind het ook een goede speler. Een zekerheidje, iemand die altijd wel een bepaald niveau zal halen.

Maar ga hem asjeblieft niet gaan vergelijken met Kums he (of Delaplace).

ALS ik hem met iemand zou vergelijken is het een verbeterde versie van Jorgensen.

Ik wil je niet tegenspreken, integendeel ... maar in de situatie die we nu zitten (extreem goeie start) kan wat extra lof bepaalde spelers vleugels laten krijgen, vleugels in de positieve zin van het woord.

Sommige spelers moeten bestoeft worden om hun eigen te overstijgen, wie weet ...

Dury weet wel waarmee hij bezig is.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2016, 08:05:30 am »
...
ALS ik hem met iemand zou vergelijken is het een verbeterde versie van Jorgensen.
IEDEREEN is een verbeterde versie van Jorgensen...

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2016, 08:55:41 am »
IEDEREEN is een verbeterde versie van Jorgensen...

Snap ook niet dat Lerager met Jorgensen (in zijn sv periode) wordt vergeleken. Lerager heeft al 10 keer meer getoond op het veld dan Jorgensen in al die keren dat hij erop stond. Een Kums vind ik ook te vroeg om daar nu al mee te vergelijken (toch zeker die van Gent), maar met Delaplace vind ik de vergelijkingen kwa spelstijl heel erg duidelijk.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2016, 06:28:54 pm »
Jorgensen op zijn best was ?cht wel een enorme meerwaarde voor Gent hoor.
Brugge is hem niet voor niets gaan halen.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2016, 07:35:08 am »
Jorgensen op zijn best was ?cht wel een enorme meerwaarde voor Gent hoor.
Brugge is hem niet voor niets gaan halen.
Alleen jammer dat we hem hier nooit op zijn best gezien hebben.
Zelfs niet op zijn tweede best, derde best, vierde best, ...
Ik was zelf ook best enthousiast over het aantrekken van Jesper, maar om de ??n of andere reden is het hier nooit gelukt.
Veel geld gekost aan de club en nooit iets opgebracht.
Noch sportief, noch financieel.
Daaraan zie je dat het aantrekken van 'grote namen' allerminst een garantie op succes is.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2016, 09:56:23 pm »
Leye looft duo: "Bij de beste in Belgi?"
12 September 2016 08:00 via voetbalnieuws.be

Zulte Waregem won makkelijk van Moeskroen. Mbaye Leye scoorde twee keer maar de sterkhouder van Essevee is vooral lovend over twee ploegmaats. Hij legt uit waarom.

Lukas Lerager en Soualiho Meite laten een zeer goede indruk achter. "Ze horen bij de beste centrale middenvelders van de competitie. En ik kan het weten, want ik ben hier al jaren. In ons systeem zijn ze de belangrijkste spelers", aldus Leye in Het Laatste Nieuws.

"Als de tegenstander dan toch eens de ruimte in hun rug vindt, hebben ze het loopvermogen om alsnog terug te keren. Hun potentieel is enorm." Essevee is na de zege bij Moeskroen nog steeds de trotse leider in de Jupiler Pro League. AA Gent en Anderlecht volgen op twee punten.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/224349/Leye_looft_duo:_Bij_de_beste_in_Belgi?#ixzz4K4bs5JSt

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #9 Gepost op: september 13, 2016, 08:29:50 am »
Voor mij toch ook wel de transfer van dit seizoen aan het worden (naast Deryck). Ben echt fan van zijn speelstijl, en vond al na match 1 (2de helft) dat hij en Meit? echt het centrale duo zouden worden.
Eigenlijk 2 verschillende type voetballers die elkaar perfect aanvullen. Als die jongen niet goed gescout is dan weet ik het ook niet meer.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #10 Gepost op: september 13, 2016, 10:49:23 am »
Voor mij toch ook wel de transfer van dit seizoen aan het worden (naast Deryck). Ben echt fan van zijn speelstijl, en vond al na match 1 (2de helft) dat hij en Meit? echt het centrale duo zouden worden.
Eigenlijk 2 verschillende type voetballers die elkaar perfect aanvullen. Als die jongen niet goed gescout is dan weet ik het ook niet meer.
Een pluim voor de scouting!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #11 Gepost op: september 13, 2016, 08:33:30 pm »
inderdaad. Lerager viel me tijdens de voorbereiding dan nog niet zo op...was dan ook wat gekwetst.
kan wellicht nog beter!

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #12 Gepost op: september 25, 2016, 11:00:00 pm »
Via Knack.be
25 september 2016
« Laatst bewerkt op: september 26, 2016, 07:36:54 am door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #13 Gepost op: september 26, 2016, 07:36:33 am »
Via Joost M. uit Het Nieuwsblad
26 september 2016

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #14 Gepost op: september 26, 2016, 12:41:31 pm »
Is die Van Houtte nu ook al een Lepoint-adept ja?  ::) 8)

Nuja, hoeft niet te verbazen. Was ook al bijzonder mild voor De Ridder.
Daar hoor je niemand meer over hoor nu.  :P

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #15 Gepost op: september 26, 2016, 02:59:00 pm »
Is die Van Houtte nu ook al een Lepoint-adept ja?  ::) 8)

Nuja, hoeft niet te verbazen. Was ook al bijzonder mild voor De Ridder.
Daar hoor je niemand meer over hoor nu.  :P
Scoorde 2 keer tegen cercle, is totaal nog niet fit, we zullen van De Ridder wel nog wat horen,daar ben ik zeker van.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #16 Gepost op: september 27, 2016, 03:15:34 pm »
Is die Van Houtte nu ook al een Lepoint-adept ja?  ::) 8)

Nuja, hoeft niet te verbazen. Was ook al bijzonder mild voor De Ridder.
Daar hoor je niemand meer over hoor nu.  :P

Zeg keer wat Van Houtte mis zegt over Lepoint? Het feit dat hij 'onverzettelijk' wordt genoemd ga je toch niet afschilderen als gatlekken bij Lepoint hoop ik? Je punt over onze 'Rambo' is al lang gemaakt, probeer aub geen karikatuur van jezelf te worden door ieder woord dat over Lepoint gezegd wordt te gaan aanvallen. Beperk je misschien tot je mening over andere zaken, waar ik soms zelfs mee akkoord ga :)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #17 Gepost op: september 30, 2016, 02:59:41 pm »
De geniale zet van Zulte Waregem
30 September 2016 13:38 via voetbalnieuws.be

De leidersplaats en het dominante spel van Zulte Waregem kwamen er niet toevallig. Essevee investeerde tijdens de zomermaanden immers flink in een pak versterking. Daarbij enkele bekende namen zoals De fauw, Derijck, Naessens, Vetokele en Hamalainen.

Maar de club haalde niet alleen bekende namen in huis, zo was Lukas Lerager een onopvallende speler in de Deense eerste klasse. "Ik moest nooit interviews geven. Never. Goals maakte ik niet, assists gaf ik evenmin. Ik weet niet hoe dat komt. Eerst liep ik een barstje in mijn voet op, nadien had ik last aan de achillespees. Ik was twee keer drie maanden out. Maar ik kwam telkens terug. En blijkbaar zag Essevee iets in mij. Als enige", geeft hij toe in Het Laatste Nieuws.

De transfer van Lerager bleek echter een geniale zet, zo groeide de Deen op korte tijd uit tot ??n van de absolute sterkhouders. Bovendien is hij ook een trainingsbeest. "Het lukt me simpelweg niet om het op training rustig aan te doen. Ik ben nooit het grootste talent geweest, maar mijn mentaliteit compenseert veel."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/226123/De_geniale_zet_van_Zulte_Waregem#ixzz4LkAZC843

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.318
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #18 Gepost op: september 30, 2016, 09:49:53 pm »
Net owv dat laatste heb ik het voor Scandinavische spelers. ..

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [08] LERAGER Lukas - ex speler
« Reactie #19 Gepost op: november 17, 2016, 10:33:25 am »
Sport/Voetbalnieuws 15/11/2016
Via Ludwig V