Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 923261 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6900 Gepost op: januari 24, 2018, 09:17:56 am »
Ik ben geen haatdragend persoon en ook niet per se anti-Kortrijk zoals anderen hier. En dat ik geen fan ben van twitteraccounts van voetbalclubs is ook een feit waar alles zo positief mogelijk wordt meegegeven.

Maar diegene die dat twitteraccount van Kortrijk beheert moet toch ook een kind van 14 zijn.

Er mag niet gewonnen worden of ze gaan werkelijk álle tweetjes gaan retweeten die over Kortrijk gaan.
Dan zegt er een 13-jarig meisje dat ze heel blij is dat Kortrijk het zo goed doet, dat Chevalier topschutter gaat worden en dat het weer fijn is om naar "de veekaa" te gaan en hup, een retweetje. En dat gaat zo maar door.

Ook wel het Sammy Bossut-syndroom genoemd.  8)
Hij was weer bezig hoor, onze Sammy, gisteren na de match. Sjonge jonge.
Alles weer retweeten van mensen die laaiend positief waren over hem.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6901 Gepost op: januari 24, 2018, 10:22:20 am »
Ik ben geen haatdragend persoon en ook niet per se anti-Kortrijk zoals anderen hier. En dat ik geen fan ben van twitteraccounts van voetbalclubs is ook een feit waar alles zo positief mogelijk wordt meegegeven.

Maar diegene die dat twitteraccount van Kortrijk beheert moet toch ook een kind van 14 zijn.

Er mag niet gewonnen worden of ze gaan werkelijk álle tweetjes gaan retweeten die over Kortrijk gaan.
Dan zegt er een 13-jarig meisje dat ze heel blij is dat Kortrijk het zo goed doet, dat Chevalier topschutter gaat worden en dat het weer fijn is om naar "de veekaa" te gaan en hup, een retweetje. En dat gaat zo maar door.

Ook wel het Sammy Bossut-syndroom genoemd.  8)
Hij was weer bezig hoor, onze Sammy, gisteren na de match. Sjonge jonge.
Alles weer retweeten van mensen die laaiend positief waren over hem.

je hebt spijtig genoeg gelijk, vaak bedroevend van niveau

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.285
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6902 Gepost op: februari 06, 2018, 10:40:10 pm »
KVK niet naar de finale na 1-0 nederlaag in Genk...

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6903 Gepost op: februari 06, 2018, 10:40:30 pm »
Kvk = ploeg van net niet  :D

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6904 Gepost op: februari 06, 2018, 10:40:44 pm »
HEERLIJK !  :D

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6905 Gepost op: februari 06, 2018, 10:43:06 pm »

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6906 Gepost op: februari 07, 2018, 09:07:39 am »
"lo importante es participar"

Volgende keer beter... het stof mag nog wat blijven liggen in de kast er moet niet direct iets in komen.
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6907 Gepost op: februari 07, 2018, 09:48:01 am »
kon alle kanten op.
bedenking voor ons: valt me op dat ploegen als Oostende, KVK wel heel snel kunnen counteren.
bal van Pozzuelo tegen de lat, de bal komt bij Kaminsky en 5 seconden later is het bijna goal van Teddy. zien dat nooit bij ons

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6908 Gepost op: februari 07, 2018, 11:28:02 am »
kon alle kanten op.
bedenking voor ons: valt me op dat ploegen als Oostende, KVK wel heel snel kunnen counteren.
bal van Pozzuelo tegen de lat, de bal komt bij Kaminsky en 5 seconden later is het bijna goal van Teddy. zien dat nooit bij ons

Om snel te counteren hebt ge snelle spelers nodig. Met ons systeem van spelen geeft ge de tegenstander alle tijd om zich te organiseren en zich verdedigend goed op te stellen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6909 Gepost op: februari 07, 2018, 11:54:08 am »
ik merk dat Kortrijk al veel punten gepakt heeft met countergoals.
tegen 10 spelers van Standard...op het einde goal op de counter
tegen 10 spelers van Genk...op het einde goal op de counter
tegen STVV afgelopen weekend...goal op de counter
gisteren ook bijna van dat.
je ziet gewoon dat ze daar veel op trainen (zoals verschillende andere ploegen). vliegensvlug beginnen er naar voor te sprinten (afgelopen weekend bij KVO ook gezien).
wij proberen dominant te spelen, opbouwend, geen enkele linie overslaan....maken zelden tot nooit een doelpunt op de counter maar slikken er wel vaak.
toch sjiek dat Dury daar zo'n idee over heeft! buiten de G5 ploegen zijn er niet veel ploegen die dominant willen spelen! is veel moeilijker denk ik.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6910 Gepost op: februari 07, 2018, 12:22:22 pm »
Nu laat ons tot de kern van de zaak komen, het palmares van kvk zal ook dit jaar een lege bladzijde zijn!

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6911 Gepost op: februari 07, 2018, 02:49:19 pm »
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, weer niks.

Het feit is wel dat we het daar heel lastig zullen krijgen

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6912 Gepost op: februari 07, 2018, 05:33:17 pm »
ik merk dat Kortrijk al veel punten gepakt heeft met countergoals.
tegen 10 spelers van Standard...op het einde goal op de counter
tegen 10 spelers van Genk...op het einde goal op de counter
tegen STVV afgelopen weekend...goal op de counter
gisteren ook bijna van dat.
je ziet gewoon dat ze daar veel op trainen (zoals verschillende andere ploegen). vliegensvlug beginnen er naar voor te sprinten (afgelopen weekend bij KVO ook gezien).
wij proberen dominant te spelen, opbouwend, geen enkele linie overslaan....maken zelden tot nooit een doelpunt op de counter maar slikken er wel vaak.
toch sjiek dat Dury daar zo'n idee over heeft! buiten de G5 ploegen zijn er niet veel ploegen die dominant willen spelen! is veel moeilijker denk ik.
Ik weet niet of dat zo sjiek is.
Een goeie trainer is volgens mij hij die een een systeem kan bedenken dat past bij de spelers die hij ter beschikking heeft.
Wij hebben volgens mij niet echt een ploeg die dominant voetbal kan spelen dit seizoen en toch blijven we het proberen.
Je zou het ook gewoonweg naief kunnen noemen.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6913 Gepost op: februari 07, 2018, 06:09:16 pm »
ik merk dat Kortrijk al veel punten gepakt heeft met countergoals.
tegen 10 spelers van Standard...op het einde goal op de counter
tegen 10 spelers van Genk...op het einde goal op de counter
tegen STVV afgelopen weekend...goal op de counter
gisteren ook bijna van dat.
je ziet gewoon dat ze daar veel op trainen (zoals verschillende andere ploegen). vliegensvlug beginnen er naar voor te sprinten (afgelopen weekend bij KVO ook gezien).
wij proberen dominant te spelen, opbouwend, geen enkele linie overslaan....maken zelden tot nooit een doelpunt op de counter maar slikken er wel vaak.
toch sjiek dat Dury daar zo'n idee over heeft! buiten de G5 ploegen zijn er niet veel ploegen die dominant willen spelen! is veel moeilijker denk ik.
Ik weet niet of dat zo sjiek is.
Een goeie trainer is volgens mij hij die een een systeem kan bedenken dat past bij de spelers die hij ter beschikking heeft.
Wij hebben volgens mij niet echt een ploeg die dominant voetbal kan spelen dit seizoen en toch blijven we het proberen.
Je zou het ook gewoonweg naief kunnen noemen.

Het beste systeem is het systeem waarmee je punten pakt, alle andere systemen deugen niet.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6914 Gepost op: februari 07, 2018, 06:16:11 pm »
ik merk dat Kortrijk al veel punten gepakt heeft met countergoals.
tegen 10 spelers van Standard...op het einde goal op de counter
tegen 10 spelers van Genk...op het einde goal op de counter
tegen STVV afgelopen weekend...goal op de counter
gisteren ook bijna van dat.
je ziet gewoon dat ze daar veel op trainen (zoals verschillende andere ploegen). vliegensvlug beginnen er naar voor te sprinten (afgelopen weekend bij KVO ook gezien).
wij proberen dominant te spelen, opbouwend, geen enkele linie overslaan....maken zelden tot nooit een doelpunt op de counter maar slikken er wel vaak.
toch sjiek dat Dury daar zo'n idee over heeft! buiten de G5 ploegen zijn er niet veel ploegen die dominant willen spelen! is veel moeilijker denk ik.
Ik weet niet of dat zo sjiek is.
Een goeie trainer is volgens mij hij die een een systeem kan bedenken dat past bij de spelers die hij ter beschikking heeft.
Wij hebben volgens mij niet echt een ploeg die dominant voetbal kan spelen dit seizoen en toch blijven we het proberen.
Je zou het ook gewoonweg naief kunnen noemen.

Het beste systeem is het systeem waarmee je punten pakt, alle andere systemen deugen niet.

Beetje offtopic hier, maar ik denk dat de club (lees: Dury) er voor kiest om attractief voetbal te brengen.
We zijn geen degradatiekandidaat, maar we zijn ook geen topper ... dus moeten we het hebben van goed voetbal (om de supporters te plezieren) uiteraard met de bedoeling om zo hoog mogelijk te eindigen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6915 Gepost op: februari 07, 2018, 07:38:02 pm »

Ik vind dat je als G5 club, want dat zijn we nu, je eigen wil moet opleggen. Tegen Moeskroen en tegen Club Brugge. Dat zal niet altijd lukken, dat zal soms faliekant mislukken zelfs, maar dat boeit me niet. Mochten we ons beperken tot counteren of muurtjes zetten, dan zou het voor mij persoonlijk een heel stuk minder interessant worden. Ik vind het fantastisch dat Dury zijn eigen (mooie) voetbal wil brengen, waar en wanneer dan ook.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6916 Gepost op: februari 08, 2018, 12:57:32 am »

Ik vind dat je als G5 club, want dat zijn we nu, je eigen wil moet opleggen. Tegen Moeskroen en tegen Club Brugge. Dat zal niet altijd lukken, dat zal soms faliekant mislukken zelfs, maar dat boeit me niet. Mochten we ons beperken tot counteren of muurtjes zetten, dan zou het voor mij persoonlijk een heel stuk minder interessant worden. Ik vind het fantastisch dat Dury zijn eigen (mooie) voetbal wil brengen, waar en wanneer dan ook.

Het is fantastisch, als je er resultaten mee haalt.
Het is al een tijd duidelijk dat het dit jaar niet lukt door gebrek aan de juiste spelers, dan moet ge de koppigaard niet afhangen en iedere week tot vervelens toe met de kop tegen de muur lopen, maar een andere oplossing zoeken. Daar dient een trainer voor.

Hoeveel goals worden er zo iedere speeldag niet gemaakt door een snelle tegenaanval, daar is helemaal niets mee.

On topic: Het zoveelste grijze seizoen zonder prijs - check  ;D

Offline boerio

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6917 Gepost op: februari 11, 2018, 07:35:48 pm »

Ik vind dat je als G5 club, want dat zijn we nu, je eigen wil moet opleggen. Tegen Moeskroen en tegen Club Brugge. Dat zal niet altijd lukken, dat zal soms faliekant mislukken zelfs, maar dat boeit me niet. Mochten we ons beperken tot counteren of muurtjes zetten, dan zou het voor mij persoonlijk een heel stuk minder interessant worden. Ik vind het fantastisch dat Dury zijn eigen (mooie) voetbal wil brengen, waar en wanneer dan ook.
Ik denk met het huidige klassement dat jullie  volgend jaar niet meer bij de G5 zullen behoren;-)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6918 Gepost op: februari 11, 2018, 10:19:51 pm »

Ik vind dat je als G5 club, want dat zijn we nu, je eigen wil moet opleggen. Tegen Moeskroen en tegen Club Brugge. Dat zal niet altijd lukken, dat zal soms faliekant mislukken zelfs, maar dat boeit me niet. Mochten we ons beperken tot counteren of muurtjes zetten, dan zou het voor mij persoonlijk een heel stuk minder interessant worden. Ik vind het fantastisch dat Dury zijn eigen (mooie) voetbal wil brengen, waar en wanneer dan ook.
Ik denk met het huidige klassement dat jullie  volgend jaar niet meer bij de G5 zullen behoren;-)

Maakt allemaal niet zo uit. We hoorden er blijkbaar bij, bij die G5, op basis van de afgelopen 5/10 (?) jaar. Dit seizoen uiteraard een ongezien zwak seizoen voor ons. Moet wel speciaal zijn voor jullie zo eens beter doen dan ons. En dat als Maleisisch clubje waar met moeite volk naar komt kijken.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #6919 Gepost op: februari 11, 2018, 11:19:19 pm »

Ik vind dat je als G5 club, want dat zijn we nu, je eigen wil moet opleggen. Tegen Moeskroen en tegen Club Brugge. Dat zal niet altijd lukken, dat zal soms faliekant mislukken zelfs, maar dat boeit me niet. Mochten we ons beperken tot counteren of muurtjes zetten, dan zou het voor mij persoonlijk een heel stuk minder interessant worden. Ik vind het fantastisch dat Dury zijn eigen (mooie) voetbal wil brengen, waar en wanneer dan ook.
Ik denk met het huidige klassement dat jullie  volgend jaar niet meer bij de G5 zullen behoren;-)

Beter ooit bijhoren dan nooit, op het einde van dit seizoen weer geen POI of geen bekerfinale.
Hoe voelt het om nooit iets te bereiken?