Auteur Topic: [62] PLETINCKX Ewoud  (gelezen 42195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
[62] PLETINCKX Ewoud
« Gepost op: januari 25, 2019, 08:45:16 am »
"Stond zijn mannetje tegen Mbokani en Refaelov": wat vond debutant en jeugdproduct Essevee zelf van zijn vuurdoop?
23 januari 2019 11:40 via voetbalkrant.com
 
Hij sloot ooit aan bij de U14 van Essevee en mag na meer dan vijf jaar dus een echt jeugdproduct van Zulte Waregem genoemd worden. Tegen Antwerp werd hij door Francky Dury in de basis gedropt. En hij deed het niet slecht tegen Dieumerci Mbokani & co.

Ewoud Pletinckx kreeg na de wedstrijd dan ook de nodige lof van coach Francky Dury: "Het was een solide partij van hem, tegen Mbokani en Refaelov - toch niet de slechtste spelers. Die gaan play-off 1 spelen hé", aldus de oefenmeester.

En de centrale verdediger zelf was ook wel best tevreden over zijn debuut: "Natuurlijk was ik wat zenuwachtig vooraf. Ik wist sinds vrijdagmiddag dat ik zou spelen en dan gaan er wel wat scenario's door je hoofd. Maar eenmaal op het veld gingen de zenuwen snel liggen."

Wilde het sober houden

"Ik wilde een sobere, maar degelijke wedstrijd spelen. Ik denk dat ik daar wel in geslaagd ben en ben tevreden over mijn debuut. Of dit naar meer smaakt? Ik had vooraf gehoopt op wat kansjes in play-off 2, dus dit kwam vroeger dan verwacht."

"Natuurlijk wil ik graag nog meer spelen, maar ik verwacht niet dat ik nu plots elke week in de basis ga staan. Ik hoop dat ik mij af en toe nog eens kan laten zien, zodat ze volgend seizoen rekening met mij houden als volwaardige verdediger."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2019-01-23/ewoud-pletinckx-blijft-nuchter-na-zijn-debuut-bij-zulte-waregem-tegen-het-antwerp-van-mbokani-en-refaelov-ook-dury-reageert
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2019, 11:58:13 am door svennay »

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2019, 08:55:11 pm »
Ewoud verkozen tot speler van de maand januari

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2019, 09:02:30 pm »
Ewoud verkozen tot speler van de maand januari
Dat konden we afgelopen zaterdag inderdaad zien en horen in het stadion...  ;)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2019, 04:11:09 pm »
Als Ewoud een vaste waarde wil worden in eerste klasse dan gaat zijn passing er op korte termijn toch echt wel moeten op vooruitgaan.
Van een jeugdspeler aanvaardt ge dat al wat gemakkelijker en langer, maar ik begin er mij toch stillekesaan aan te ergeren...
De korte pasjes, ça va nog, maar geen enkele van zijn langere passen komt toe.
Ofwel moet ie daar serieus aan gaan werken de komende weken/maanden, ofwel moet ie het simpel houden en de bal inleveren bij iemand die wel een goeie verre bal in de voeten heeft in zijn buurt. ( Defauw, Peeters,... ? )

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2019, 04:41:11 pm »
Als Ewoud een vaste waarde wil worden in eerste klasse dan gaat zijn passing er op korte termijn toch echt wel moeten op vooruitgaan.
Van een jeugdspeler aanvaardt ge dat al wat gemakkelijker en langer, maar ik begin er mij toch stillekesaan aan te ergeren...
De korte pasjes, ça va nog, maar geen enkele van zijn langere passen komt toe.
Ofwel moet ie daar serieus aan gaan werken de komende weken/maanden, ofwel moet ie het simpel houden en de bal inleveren bij iemand die wel een goeie verre bal in de voeten heeft in zijn buurt. ( Defauw, Peeters,... ? )

Dat en in het duel gaan op lange bal.
Heb lijk de indruk dat die niet echt hoog van de grond gaat om kopduel te winnen

Offline Hilde

  • Leden
  • Berichten: 27
  • Essevee!
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #5 Gepost op: februari 11, 2019, 04:55:24 pm »
Erger me op passing gebied meer aan Peeters. Echt slecht in de opbouw, simpele korte passen vaak achter de speler in plaats van in de loop en soms gewoon domweg in de voeten van een Anderlecht speler....

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #6 Gepost op: februari 11, 2019, 11:42:39 pm »
Erger me op passing gebied meer aan Peeters. Echt slecht in de opbouw, simpele korte passen vaak achter de speler in plaats van in de loop en soms gewoon domweg in de voeten van een Anderlecht speler....
Dan hebben we blijkbaar naar verschillende matchen zitten kijken... Vorige week tegen Cercle vond ik hem inderdaad ronduit zwak, maar op Anderlecht vond ik hem een van zijn betere wedstrijden tot nu toe spelen. Degelijk in de duels, goed zijn bal beschermend eens hij hem had en steeds zoekend naar de voetballende oplossing.

Offline kulle

  • Leden
  • Berichten: 247
  • Essevee!
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #7 Gepost op: februari 12, 2019, 08:47:02 am »
klopt,vond Peeters goed

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #8 Gepost op: februari 13, 2019, 05:47:54 pm »
Erger me op passing gebied meer aan Peeters. Echt slecht in de opbouw, simpele korte passen vaak achter de speler in plaats van in de loop en soms gewoon domweg in de voeten van een Anderlecht speler....
Dan hebben we blijkbaar naar verschillende matchen zitten kijken... Vorige week tegen Cercle vond ik hem inderdaad ronduit zwak, maar op Anderlecht vond ik hem een van zijn betere wedstrijden tot nu toe spelen. Degelijk in de duels, goed zijn bal beschermend eens hij hem had en steeds zoekend naar de voetballende oplossing.

Inderdaad, vanop zijn centrale positie enkele keren een medespeler kunnen bereiken met een diagonale bal.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2019, 05:59:20 pm »
Ewoud maakt een fout, maar buiten de 16, minuut 40.   https://www.youtube.com/watch?time_continue=2412&v=Esti4UAI0UU

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #10 Gepost op: augustus 30, 2019, 12:16:31 pm »
Pletinckx geselecteerd voor de U21 tegen wales en Bosnie&herzegovina

Offline Hilde

  • Leden
  • Berichten: 27
  • Essevee!
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2019, 12:26:41 pm »
Na Browaeys, Sonck en Matthijssen, vindt nu ook Walem dat hij een plaats verdient bij de nationale ploeg.

Toch vreemd voor een speler die zogezegd ‘dramatisch’ is aan de bal. ::)


Proficiat Ewoud.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #12 Gepost op: augustus 30, 2019, 12:34:46 pm »
Na Browaeys, Sonck en Matthijssen, vindt nu ook Walem dat hij een plaats verdient bij de nationale ploeg.

Toch vreemd voor een speler die zogezegd ‘dramatisch’ is aan de bal. ::)


Proficiat Ewoud.

Mij ga je niet horen zeggen dat hij dramatisch aan de bal is.
Maar er zijn wel centrale verdedigers die beter kunnen uitvoetballen.

Niet iedereen hoeft een Kompany of Vanheusden te zijn he. Chiellini of Godin hebben best ook wel een mooie carriere gemaakt  8)

Online japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #13 Gepost op: augustus 30, 2019, 12:46:43 pm »
Wauw mooi voor Ewoud en onze jeugdwerking !

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #14 Gepost op: augustus 30, 2019, 05:07:57 pm »
Na Browaeys, Sonck en Matthijssen, vindt nu ook Walem dat hij een plaats verdient bij de nationale ploeg.

Toch vreemd voor een speler die zogezegd ‘dramatisch’ is aan de bal. ::)


Proficiat Ewoud.
Inderdaad, proficiat en terecht dat hij erbij is.  Moet ook moed geven aan onze andere jeugdspelers!

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #15 Gepost op: augustus 30, 2019, 05:46:25 pm »
Na Browaeys, Sonck en Matthijssen, vindt nu ook Walem dat hij een plaats verdient bij de nationale ploeg.

Toch vreemd voor een speler die zogezegd ‘dramatisch’ is aan de bal. ::)


Proficiat Ewoud.
Hij is absoluut dramatisch in het uitvoetballen. Dat kunnen we allemaal bevestigen als we de wedstrijden bekijken. Maar Ewoud kan iets heel belangrijk: verdedigen en is fysiek nog eens heel sterk. Alleen maar positief dat hij dit meemaakt, kan er maar uit leren om met de beste van zijn leeftijdscategorie mee te trainen en bij te leren. Dikke proficiat!

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2019, 05:50:32 pm »
Na Browaeys, Sonck en Matthijssen, vindt nu ook Walem dat hij een plaats verdient bij de nationale ploeg.

Toch vreemd voor een speler die zogezegd ‘dramatisch’ is aan de bal. ::)


Proficiat Ewoud.
Inderdaad, proficiat en terecht dat hij erbij is.  Moet ook moed geven aan onze andere jeugdspelers!

Andere jeugdspelers de smet en van hecke zie ik niet zo ver komen helaas..

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #17 Gepost op: augustus 30, 2019, 05:54:51 pm »
Na Browaeys, Sonck en Matthijssen, vindt nu ook Walem dat hij een plaats verdient bij de nationale ploeg.

Toch vreemd voor een speler die zogezegd ‘dramatisch’ is aan de bal. ::)


Proficiat Ewoud.
Hij is absoluut dramatisch in het uitvoetballen. Dat kunnen we allemaal bevestigen als we de wedstrijden bekijken. Maar Ewoud kan iets heel belangrijk: verdedigen en is fysiek nog eens heel sterk. Alleen maar positief dat hij dit meemaakt, kan er maar uit leren om met de beste van zijn leeftijdscategorie mee te trainen en bij te leren. Dikke proficiat!

Idd, dat en zijn kopspel zijn nog werkpunten.
Ook positiespel kan beter

Puur op de man wel heel goed.

Maar als ik daar nog bepaalde verdedigers zie tussen staan, dan moet hij zeker niet onder doen

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #18 Gepost op: augustus 30, 2019, 08:35:03 pm »
Mooi meegenomen
veel bijleren en motivatie voor zo verder te doen

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [62] PLETINCKX Ewoud
« Reactie #19 Gepost op: augustus 30, 2019, 10:13:34 pm »
Hallo gasten?!
Dan hebben we eens een jeugdspeler die doorbreekt en dan krijgt die niks dan kritiek???
Alsof spelers als een Luc Millecamps of een Karel Dhaene zulke technische wonderen waren?!
Ewoud moet gewoon beseffen waarin hij sterk is en wat hij kan en vooral wat hij niet kan.
Positioneel goed verdedigen, zich niet laten verleiden tot zotte tackles of individuele acties, gewoon balletje afpakken en inleveren bij de meer voetballende spelers en met zijn gestalte eens meegaan naar voor op stilstaande fases en that's it.
Als hij gefocussed blijft en zijn verstand gebruikt, dan kan die jongen echt wel een mooie carrière uitbouwen.