Auteur Topic: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee  (gelezen 16671 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.474
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: september 29, 2019, 12:24:04 pm »
Als je 2 - 0 achter komt in Moeskroen en het had ook 3 -0 of zelfs 4 - 0 (vergeten af te maken)kunnen zijn, dan is de kans practisch nihil dat je nog terug komt. En toch is het gebeurd. Dus voor mij gelijkgespeeld met een grote portie geluk. Dat is geen verwijt, maar de realiteit en we mogen hierom zeer gelukkig zijn.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: september 29, 2019, 12:33:27 pm »
Net nog eens de beelden gezien, je kan kritisch zijn over onze verdediging maar Seck laat garcia toch wel 3-4 keer weglopen in zijn rug met onder andere de 2 doelpunten als gevolg.

Offline gd

  • Leden
  • Berichten: 222
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: september 29, 2019, 12:34:54 pm »
Ze konden 2 tot 3maal toe gewoon
De bal naar recht afleggen op een
Vrije larin in plaats van zelf op doel te schieten
Dan winnen ze zeker nog deze math!!!

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: september 29, 2019, 12:42:54 pm »
Net nog eens de beelden gezien, je kan kritisch zijn over onze verdediging maar Seck laat garcia toch wel 3-4 keer weglopen in zijn rug met onder andere de 2 doelpunten als gevolg.
1ste goal is een opstapeling van hoor. Mensah eronder door, waardoor Deschacht moet kantelen en daardoor Garcia ruimte geeft en Seck daardoor te laat komt. Want Deschacht kon perfect Garcia opvangen indien Mensah zich niet zo liet verschalken. 2de goal is Seck inderdaad te laat maar ook daar kon Mensah de buitenspelval opzetten. En nogmaals buiten dat speelt die Mensah een goede pot hoor. Belooft voor de toekomst.

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.924
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: september 29, 2019, 12:58:58 pm »
Idd legt Bruno die bal af staat het na 1min 0-1,
Hetzelfde als berahino in 2e helft..

Maar iedereen wil o zo graag zelf scoren..

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: september 29, 2019, 01:00:43 pm »
Enkele opmerkingen in het belang van de ploeg en niet om negatief te zijn :
De eerste 5 minuten is al bibberen tegenwoordig. Dit kan niet. Het gebeurde al 3x op rij.Je staat al onmiddellijk op achtervolgen. De focus moet er zijn vanaf de eerste seconde. Dury moet dat toch ook zien en hierop hameren de volgende matchen. Ja, ook tegen Cercle volgende partij.
Wat ik ook niet graag zie is dat na een aftrap na een pasje achteruit, de bal naar voor gekeild wordt. M.a.w. de bal zomaar aan de tegenstander geven. Ik heb gezien dat verschillende ploegen dit doen. Voor mij een raadsel.
En tenslotte moeten we dit jaar zeker opletten voor een dip met een 4 of 5 op 30, 35 punten of zoiets, zoals de laatste twee seizoenen gebeurde. Als we dit kunnen vermijden dit seizoen, zit er wel iets in, denk ik. Maar vooral voetjes op de grond houden en focussen vanaf de eerste seconde. Vergeet niet dat we de match tegen Moeskroen tenslotte met geluk gelijkgespeeld hebben, zoals ik al in eerder bericht aangegeven had.
?? Met geluk?  Omdat we in de laatste seconde scoren?  We hadden het geluk dat het maar 1-0 stond aan de rust, we hadden het ongeluk dat we niet eerst scoorden en bij de eerste kans van Moeskroen de goal valt, na de 2-1 hadden we geluk dat Sammy 2 keer goed red en het ongeluk dat we 3 open kansen missen(of Butez die red), geluk dwing je af, we verdienden zeker een gelijkspel imo.
Ik zie ons geen dip krijgen,tenzij er enorm veel basisspelers gekwetst uitvallen, omdat we een beter systeem hebben, we meer een ploeg hebben, we niet fatalistisch zijn en blijven vechten, het zit zoveel beter in elkaar dan vorig jaar, zelfs wanneer we bepaalde fouten maken halen we nu punten, eerste doel, dertig punten halen, daarna zien we wel.
Goede analyse Mogul !
En ook opvallend: het interview met Dury in Stadion. Hij klinkt terug gretig en ambitieus. Niet meer zo gelaten als de voorbije 2 seizoenen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.704
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: september 29, 2019, 01:09:08 pm »
Als je 2 - 0 achter komt in Moeskroen en het had ook 3 -0 of zelfs 4 - 0 (vergeten af te maken)kunnen zijn, dan is de kans practisch nihil dat je nog terug komt. En toch is het gebeurd. Dus voor mij gelijkgespeeld met een grote portie geluk. Dat is geen verwijt, maar de realiteit en we mogen hierom zeer gelukkig zijn.
Jongen toch,als ge onze kansen vergeet,tja.  We waren de betere ploeg de laatste 25 minuten, we hebben dat resultaat zelf gehaald,afgedwongen.  Geluk is iets anders,heeft een negatieve connotatie terwijl het positief is hoe we de situatie hebben rechtgetrokken.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.651
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: september 29, 2019, 01:12:58 pm »
Als je 2 - 0 achter komt in Moeskroen en het had ook 3 -0 of zelfs 4 - 0 (vergeten af te maken)kunnen zijn, dan is de kans practisch nihil dat je nog terug komt. En toch is het gebeurd. Dus voor mij gelijkgespeeld met een grote portie geluk. Dat is geen verwijt, maar de realiteit en we mogen hierom zeer gelukkig zijn.
Dan doe je Essevee eer tekort aan met deze post. We konden/moeten op 0-1 komen. Na de ongelukkig 1-0, de kans via Zarandia om op gelijke hoogte te komen. Daarna ook nog enkele mogelijkheden maar waarbij de laatste pass net niet goed was. Bij momenten ook het betere van het spel waar Moeskroen vooraleer op de counter speculeerde. Na de 2-0 dacht ik boeken toe, maar dan zie je een zeer sterke reactie van onze ploeg. Karakter en wilskracht om vanuit een geslagen positie terug te keren. Dat vind ik fantastisch en hebben we jaren niet meer gezien. Dat stemt me zeer positief. Nu zaak van eens een driepunter te scoren en alles kan dit seizoen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.217
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: september 29, 2019, 01:45:16 pm »
Idd legt Bruno die bal af staat het na 1min 0-1,
Hetzelfde als berahino in 2e helft..

Maar iedereen wil o zo graag zelf scoren..

Bruno kon 2x afleggen.
Berahino kon eens afleggen.
Beetje vista voor de goal ontbreekt nog.

Seck liet Garcia idd meerdere malen lopen, maar ploegen gaan daar op inspelen, want Seck heeft dat namelijk heel veel. Heb dat vorig seizoen ook al gezegd.

Online belli

  • Leden
  • Berichten: 3.771
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: september 29, 2019, 02:17:34 pm »
We kunnen zeggen dat Bruno kansen heeft gemist,ik hou het vooral op slim gelopen,kansen afgedwongen en n heel mooie goal gemaakt want ik vind dat er soms kritisch over Bruno wordt gedaan.
Laat we beginnen toch weer niet goed,ook tweede helft meteen kans voor moeskroen.
Bij rechtstreekse concurrent gelijkspelen en achterstand ophalen....chapeau...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.704
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: september 29, 2019, 03:24:20 pm »
We kunnen zeggen dat Bruno kansen heeft gemist,ik hou het vooral op slim gelopen,kansen afgedwongen en n heel mooie goal gemaakt want ik vind dat er soms kritisch over Bruno wordt gedaan.
Laat we beginnen toch weer niet goed,ook tweede helft meteen kans voor moeskroen.
Bij rechtstreekse concurrent gelijkspelen en achterstand ophalen....chapeau...
Bruno doet het goed, niet vergeten dat hij ook scoorde tegen Duffel.  Hij kon afleggen ja, maar is te verstaan dat hij voor eigen succes gaat. 

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: september 29, 2019, 04:04:09 pm »
We kunnen zeggen dat Bruno kansen heeft gemist,ik hou het vooral op slim gelopen,kansen afgedwongen en n heel mooie goal gemaakt want ik vind dat er soms kritisch over Bruno wordt gedaan.
Laat we beginnen toch weer niet goed,ook tweede helft meteen kans voor moeskroen.
Bij rechtstreekse concurrent gelijkspelen en achterstand ophalen....chapeau...
Bruno doet het goed, niet vergeten dat hij ook scoorde tegen Duffel.  Hij kon afleggen ja, maar is te verstaan dat hij voor eigen succes gaat.
doen ze volgens mij allemaal een beetje... teveel...

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.474
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: september 29, 2019, 05:29:06 pm »
Je mag alleen voor eigen succes gaan als je inderdaad alleen bent. Staat er een speler beter gepositioneerd, dan moet je die altijd aanspelen. Dat noemt men "ploegspeler" zijn.
"Ploegbelang boven eigenbelang". Hang dit zinnetje op in de kleedkamer aub.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: september 29, 2019, 07:19:59 pm »
Idd legt Bruno die bal af staat het na 1min 0-1,
Hetzelfde als berahino in 2e helft..

Maar iedereen wil o zo graag zelf scoren..

Bruno kon 2x afleggen.
Berahino kon eens afleggen.
Beetje vista voor de goal ontbreekt nog.

Seck liet Garcia idd meerdere malen lopen, maar ploegen gaan daar op inspelen, want Seck heeft dat namelijk heel veel. Heb dat vorig seizoen ook al gezegd.

Seck kan moeilijk heel het middenveld van Moeskroen opvangen hé. Govea loopt daar voor spek en bonen. Met Sissako erbij kregen we een compleet andere match.

Wat iedereen in die Bruno ziet begrijp ik ook niet hoor. Behalve een goal die hij nooit meer maakt in heel zijn leven, was die gast dramatisch.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.217
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: september 29, 2019, 08:11:15 pm »
Idd legt Bruno die bal af staat het na 1min 0-1,
Hetzelfde als berahino in 2e helft..

Maar iedereen wil o zo graag zelf scoren..

Bruno kon 2x afleggen.
Berahino kon eens afleggen.
Beetje vista voor de goal ontbreekt nog.

Seck liet Garcia idd meerdere malen lopen, maar ploegen gaan daar op inspelen, want Seck heeft dat namelijk heel veel. Heb dat vorig seizoen ook al gezegd.

Seck kan moeilijk heel het middenveld van Moeskroen opvangen hé. Govea loopt daar voor spek en bonen. Met Sissako erbij kregen we een compleet andere match.

Wat iedereen in die Bruno ziet begrijp ik ook niet hoor. Behalve een goal die hij nooit meer maakt in heel zijn leven, was die gast dramatisch.

Was eerste helft tegen Gent goed.
Speelde goede 2de helft tegen Duffel en was ook nu weer de gevaarlijkste man.
Is idd geen technisch wonder. Maar vergeet ook niet, Bruno is geen flank.
Bruno is een 2de spits

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: september 29, 2019, 08:20:56 pm »
Idd legt Bruno die bal af staat het na 1min 0-1,
Hetzelfde als berahino in 2e helft..

Maar iedereen wil o zo graag zelf scoren..

Bruno kon 2x afleggen.
Berahino kon eens afleggen.
Beetje vista voor de goal ontbreekt nog.

Seck liet Garcia idd meerdere malen lopen, maar ploegen gaan daar op inspelen, want Seck heeft dat namelijk heel veel. Heb dat vorig seizoen ook al gezegd.

Seck kan moeilijk heel het middenveld van Moeskroen opvangen hé. Govea loopt daar voor spek en bonen. Met Sissako erbij kregen we een compleet andere match.

Wat iedereen in die Bruno ziet begrijp ik ook niet hoor. Behalve een goal die hij nooit meer maakt in heel zijn leven, was die gast dramatisch.
Komaan man ... Dit kun je toch niet menen. Was dreigend, heeft diepte, snelheid. Moet inderdaad bij de eerste kans de bal afleggen, maar dit geeft perspectief. Doet verdedigend ook nog eens zijn taken.

Offline gd

  • Leden
  • Berichten: 222
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: september 29, 2019, 10:46:15 pm »
Ik denk toch dat we veel sterker zijn
Dan moeskroen maar ja eerst helft
Lopen ze paar keer tegen ne counter en dat is gebeurd door sisako
Niet op te stellen volgens mij
Maar als ge ziet Genk-Charleroi-gent-Antwerpen-
Moeskroen denk dat we voor niemand
Bang moeten zijn en kan alleen meer verbeteren
Sterkste waregem hebben we volgens mij nog niet gezien
Top 6 moet lukken  :D

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.283
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: september 30, 2019, 11:43:26 am »
Enkele opmerkingen in het belang van de ploeg en niet om negatief te zijn :
De eerste 5 minuten is al bibberen tegenwoordig. Dit kan niet. Het gebeurde al 3x op rij.Je staat al onmiddellijk op achtervolgen. De focus moet er zijn vanaf de eerste seconde. Dury moet dat toch ook zien en hierop hameren de volgende matchen. Ja, ook tegen Cercle volgende partij.
Wat ik ook niet graag zie is dat na een aftrap na een pasje achteruit, de bal naar voor gekeild wordt. M.a.w. de bal zomaar aan de tegenstander geven. Ik heb gezien dat verschillende ploegen dit doen. Voor mij een raadsel.
En tenslotte moeten we dit jaar zeker opletten voor een dip met een 4 of 5 op 30, 35 punten of zoiets, zoals de laatste twee seizoenen gebeurde. Als we dit kunnen vermijden dit seizoen, zit er wel iets in, denk ik. Maar vooral voetjes op de grond houden en focussen vanaf de eerste seconde. Vergeet niet dat we de match tegen Moeskroen tenslotte met geluk gelijkgespeeld hebben, zoals ik al in eerder bericht aangegeven had.
?? Met geluk?  Omdat we in de laatste seconde scoren?  We hadden het geluk dat het maar 1-0 stond aan de rust, we hadden het ongeluk dat we niet eerst scoorden en bij de eerste kans van Moeskroen de goal valt, na de 2-1 hadden we geluk dat Sammy 2 keer goed red en het ongeluk dat we 3 open kansen missen(of Butez die red), geluk dwing je af, we verdienden zeker een gelijkspel imo.
Ik zie ons geen dip krijgen,tenzij er enorm veel basisspelers gekwetst uitvallen, omdat we een beter systeem hebben, we meer een ploeg hebben, we niet fatalistisch zijn en blijven vechten, het zit zoveel beter in elkaar dan vorig jaar, zelfs wanneer we bepaalde fouten maken halen we nu punten, eerste doel, dertig punten halen, daarna zien we wel.
Goede analyse Mogul !
En ook opvallend: het interview met Dury in Stadion. Hij klinkt terug gretig en ambitieus. Niet meer zo gelaten als de voorbije 2 seizoenen.
Dury zal nu ook wel aanvoelen dat we een veel betere ploeg hebben dan de 2 voorbije seizoenen.
SV TILL I DIE

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: september 30, 2019, 12:05:31 pm »
En ook opvallend: het interview met Dury in Stadion. Hij klinkt terug gretig en ambitieus. Niet meer zo gelaten als de voorbije 2 seizoenen.
Dury zal nu ook wel aanvoelen dat we een veel betere ploeg hebben dan de 2 voorbije seizoenen.

Even recapituleren ...

Was het niet zo dat Dury de voorbije seizoenen niet tevreden was met de spelers (en als je het nu zo ziet - terecht!) omdat hij weinig tot geen inbreng/zeggenschap meer had in de transfers.

Dit jaar wel ... dus meer (betere?) spelers van zijn keuze.

Ik kan daar inkomen, ik ben ook gefrustreerd, heb ook leedvermaak of ben ook zeer sarcastisch als ze op het werk problemen hebben met bepaald apparatuur waar ze mij niet voor hebben geraadpleegd en/of aangekocht hebben zonder mijn advies.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #79 Gepost op: september 30, 2019, 12:33:03 pm »
Positie van Mensah bij 2-0 viel me ook op. Hief de offside lijn op.

Zou Sissako - Govea eigenlijk niet de beste optie zijn op het middenveld?