Auteur Topic: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee  (gelezen 16607 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #80 Gepost op: september 30, 2019, 12:36:26 pm »
Positie van Mensah bij 2-0 viel me ook op. Hief de offside lijn op.

Zou Sissako - Govea eigenlijk niet de beste optie zijn op het middenveld?

Technisch gezien wel. Zou dit zelfs durven proberen tegen Cercle.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #81 Gepost op: september 30, 2019, 12:58:58 pm »
Positie van Mensah bij 2-0 viel me ook op. Hief de offside lijn op.

Zou Sissako - Govea eigenlijk niet de beste optie zijn op het middenveld?
Was Inderdaad betrokken bij de 2 tegengoals die we slikken. Zoals reeds van voor het seizoen gezegd, vind ik onze backs nog altijd de achillespees van onze ploeg.
Misschien dat we meer mogelijkheden krijgen eens Baudry terug fit is en dat we Deschacht op de linksback kunnen zetten.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #82 Gepost op: september 30, 2019, 01:16:18 pm »
En ook opvallend: het interview met Dury in Stadion. Hij klinkt terug gretig en ambitieus. Niet meer zo gelaten als de voorbije 2 seizoenen.
Dury zal nu ook wel aanvoelen dat we een veel betere ploeg hebben dan de 2 voorbije seizoenen.

Even recapituleren ...

Was het niet zo dat Dury de voorbije seizoenen niet tevreden was met de spelers (en als je het nu zo ziet - terecht!) omdat hij weinig tot geen inbreng/zeggenschap meer had in de transfers.

Dit jaar wel ... dus meer (betere?) spelers van zijn keuze.

Ik kan daar inkomen, ik ben ook gefrustreerd, heb ook leedvermaak of ben ook zeer sarcastisch als ze op het werk problemen hebben met bepaald apparatuur waar ze mij niet voor hebben geraadpleegd en/of aangekocht hebben zonder mijn advies.
Nee, nee, nee.  Tardieu kwam er op nadrukkelijk vraag van Dury,Bongonda,Harbaoui, De Pauw,Buffel,etc, die kwamen allemaal met goedkeuring van Dury.  Jij denkt dus dat Dury 'expres' de boel saboteerde vorig jaar?  Geloof ik niks van, spelen we vorig jaar in het systeem zoals nu dan zitten we NOOIT in de problemen.   Iedereen ziet toch dat we in een ander systeem voetballen, de back's staan niet voortdurend aan de cornervlag van de tegenpartij, nu kunnen en mag er ook verticaal worden gevoetbald, we mogen en kunnen veel directer voetballen.  De filosofie van Dury is verandert,gedaan met 'ons DNA' en al die zever.
Ik denk wel dat we een betere ploeg hebben nu, maar laat de ploeg van vorig jaar ook zo spelen en we eindigen zonder probleem op plaats 8 of zoiets.  Trouwens, Tardieu (2 goals,1 assist, 7 matchen plaats 5 in competitie) en Faik spelen al hun matchen, zo slecht waren die niet, ze speelden hier niet goed, ook en vooral omdat we geen blok waren, we veel te naïef speelden.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #83 Gepost op: september 30, 2019, 02:24:33 pm »
Positie van Mensah bij 2-0 viel me ook op. Hief de offside lijn op.

Zou Sissako - Govea eigenlijk niet de beste optie zijn op het middenveld?

Ik denk dit ook. Govea was zaterdag in de eerste helft wel degelijk, maar kan te weinig zijn stempel drukken.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.627
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #84 Gepost op: september 30, 2019, 02:41:45 pm »
Enkele opmerkingen in het belang van de ploeg en niet om negatief te zijn :
De eerste 5 minuten is al bibberen tegenwoordig. Dit kan niet. Het gebeurde al 3x op rij.Je staat al onmiddellijk op achtervolgen. De focus moet er zijn vanaf de eerste seconde. Dury moet dat toch ook zien en hierop hameren de volgende matchen. Ja, ook tegen Cercle volgende partij.
Wat ik ook niet graag zie is dat na een aftrap na een pasje achteruit, de bal naar voor gekeild wordt. M.a.w. de bal zomaar aan de tegenstander geven. Ik heb gezien dat verschillende ploegen dit doen. Voor mij een raadsel.
En tenslotte moeten we dit jaar zeker opletten voor een dip met een 4 of 5 op 30, 35 punten of zoiets, zoals de laatste twee seizoenen gebeurde. Als we dit kunnen vermijden dit seizoen, zit er wel iets in, denk ik. Maar vooral voetjes op de grond houden en focussen vanaf de eerste seconde. Vergeet niet dat we de match tegen Moeskroen tenslotte met geluk gelijkgespeeld hebben, zoals ik al in eerder bericht aangegeven had.
?? Met geluk?  Omdat we in de laatste seconde scoren?  We hadden het geluk dat het maar 1-0 stond aan de rust, we hadden het ongeluk dat we niet eerst scoorden en bij de eerste kans van Moeskroen de goal valt, na de 2-1 hadden we geluk dat Sammy 2 keer goed red en het ongeluk dat we 3 open kansen missen(of Butez die red), geluk dwing je af, we verdienden zeker een gelijkspel imo.
Ik zie ons geen dip krijgen,tenzij er enorm veel basisspelers gekwetst uitvallen, omdat we een beter systeem hebben, we meer een ploeg hebben, we niet fatalistisch zijn en blijven vechten, het zit zoveel beter in elkaar dan vorig jaar, zelfs wanneer we bepaalde fouten maken halen we nu punten, eerste doel, dertig punten halen, daarna zien we wel.
Goede analyse Mogul !
En ook opvallend: het interview met Dury in Stadion. Hij klinkt terug gretig en ambitieus. Niet meer zo gelaten als de voorbije 2 seizoenen.
Stadion niet gezien,wat zei Dury? Of is dat nog ergens te (her)bekijken?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #85 Gepost op: september 30, 2019, 04:21:36 pm »
Enkele opmerkingen in het belang van de ploeg en niet om negatief te zijn :
De eerste 5 minuten is al bibberen tegenwoordig. Dit kan niet. Het gebeurde al 3x op rij.Je staat al onmiddellijk op achtervolgen. De focus moet er zijn vanaf de eerste seconde. Dury moet dat toch ook zien en hierop hameren de volgende matchen. Ja, ook tegen Cercle volgende partij.
Wat ik ook niet graag zie is dat na een aftrap na een pasje achteruit, de bal naar voor gekeild wordt. M.a.w. de bal zomaar aan de tegenstander geven. Ik heb gezien dat verschillende ploegen dit doen. Voor mij een raadsel.
En tenslotte moeten we dit jaar zeker opletten voor een dip met een 4 of 5 op 30, 35 punten of zoiets, zoals de laatste twee seizoenen gebeurde. Als we dit kunnen vermijden dit seizoen, zit er wel iets in, denk ik. Maar vooral voetjes op de grond houden en focussen vanaf de eerste seconde. Vergeet niet dat we de match tegen Moeskroen tenslotte met geluk gelijkgespeeld hebben, zoals ik al in eerder bericht aangegeven had.
?? Met geluk?  Omdat we in de laatste seconde scoren?  We hadden het geluk dat het maar 1-0 stond aan de rust, we hadden het ongeluk dat we niet eerst scoorden en bij de eerste kans van Moeskroen de goal valt, na de 2-1 hadden we geluk dat Sammy 2 keer goed red en het ongeluk dat we 3 open kansen missen(of Butez die red), geluk dwing je af, we verdienden zeker een gelijkspel imo.
Ik zie ons geen dip krijgen,tenzij er enorm veel basisspelers gekwetst uitvallen, omdat we een beter systeem hebben, we meer een ploeg hebben, we niet fatalistisch zijn en blijven vechten, het zit zoveel beter in elkaar dan vorig jaar, zelfs wanneer we bepaalde fouten maken halen we nu punten, eerste doel, dertig punten halen, daarna zien we wel.
Goede analyse Mogul !
En ook opvallend: het interview met Dury in Stadion. Hij klinkt terug gretig en ambitieus. Niet meer zo gelaten als de voorbije 2 seizoenen.
Stadion niet gezien,wat zei Dury? Of is dat nog ergens te (her)bekijken?
Bestaat dat nog?  ??? :D
Sports Late Night is te herbekijken via vier.be.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #86 Gepost op: september 30, 2019, 05:02:21 pm »
Positie van Mensah bij 2-0 viel me ook op. Hief de offside lijn op.

Zou Sissako - Govea eigenlijk niet de beste optie zijn op het middenveld?
Was Inderdaad betrokken bij de 2 tegengoals die we slikken. Zoals reeds van voor het seizoen gezegd, vind ik onze backs nog altijd de achillespees van onze ploeg.
Misschien dat we meer mogelijkheden krijgen eens Baudry terug fit is en dat we Deschacht op de linksback kunnen zetten.
Deschacht zou ik centraal laten met een fitte Baudry. Die Mensah laten staan, je kan met wat training en communicatie zijn positie in verdedigend opzicht verbeteren. Is technisch sterk en heeft drang naar voor. Is een moderne back die mits de verbeteringen een uitstekende back zal zijn voor ons. Ben ik van overtuigd.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #87 Gepost op: september 30, 2019, 05:18:21 pm »
Hoe lang blijft Baudry nog eigenlijk weg ? Duurt m.i. wel heel erg lang.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #88 Gepost op: september 30, 2019, 06:17:38 pm »
Positie van Mensah bij 2-0 viel me ook op. Hief de offside lijn op.

Zou Sissako - Govea eigenlijk niet de beste optie zijn op het middenveld?
Was Inderdaad betrokken bij de 2 tegengoals die we slikken. Zoals reeds van voor het seizoen gezegd, vind ik onze backs nog altijd de achillespees van onze ploeg.
Misschien dat we meer mogelijkheden krijgen eens Baudry terug fit is en dat we Deschacht op de linksback kunnen zetten.
Deschacht zou ik centraal laten met een fitte Baudry. Die Mensah laten staan, je kan met wat training en communicatie zijn positie in verdedigend opzicht verbeteren. Is technisch sterk en heeft drang naar voor. Is een moderne back die mits de verbeteringen een uitstekende back zal zijn voor ons. Ben ik van overtuigd.

Denk ik ook.
En ook, je huurt die jongen. Raar dat je die dan op de bank laat zitten ook.
Wordt overal in het buitenland aanzien als serieus talent.
Mits wat meer ritme idd goed.
Is ideaal voor in een 3-5-2 eigenlijk. Kan nog een opstelling zijn waar Dury naartoe kan werken.
Met Baudry, Pletinckx en Deschacht centraal. De fauw en Mensah de fullbacks.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #89 Gepost op: september 30, 2019, 08:06:23 pm »
Positie van Mensah bij 2-0 viel me ook op. Hief de offside lijn op.

Zou Sissako - Govea eigenlijk niet de beste optie zijn op het middenveld?
Was Inderdaad betrokken bij de 2 tegengoals die we slikken. Zoals reeds van voor het seizoen gezegd, vind ik onze backs nog altijd de achillespees van onze ploeg.
Misschien dat we meer mogelijkheden krijgen eens Baudry terug fit is en dat we Deschacht op de linksback kunnen zetten.
Deschacht zou ik centraal laten met een fitte Baudry. Die Mensah laten staan, je kan met wat training en communicatie zijn positie in verdedigend opzicht verbeteren. Is technisch sterk en heeft drang naar voor. Is een moderne back die mits de verbeteringen een uitstekende back zal zijn voor ons. Ben ik van overtuigd.

Denk ik ook.
En ook, je huurt die jongen. Raar dat je die dan op de bank laat zitten ook.
Wordt overal in het buitenland aanzien als serieus talent.
Mits wat meer ritme idd goed.
Is ideaal voor in een 3-5-2 eigenlijk. Kan nog een opstelling zijn waar Dury naartoe kan werken.
Met Baudry, Pletinckx en Deschacht centraal. De fauw en Mensah de fullbacks.
Denk erook zo over na.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: Speeldag 09 : 28/09/2019 - 20.00u : Royal Excel Mouscron - Essevee
« Reactie #90 Gepost op: oktober 01, 2019, 11:25:28 am »
En ook opvallend: het interview met Dury in Stadion. Hij klinkt terug gretig en ambitieus. Niet meer zo gelaten als de voorbije 2 seizoenen.
Stadion niet gezien,wat zei Dury? Of is dat nog ergens te (her)bekijken?
Bestaat dat nog?  ??? :D
Sports Late Night is te herbekijken via vier.be.
[/quote]

Was inderdaad Sports Late Night (ik begin echt oud te worden).