Auteur Topic: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV  (gelezen 11068 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.754
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #20 Gepost op: december 14, 2019, 10:44:21 am »
Met Baudry en Saido in de ploeg, en STVV zonder Boli moet dit toch een hapklare brok zijn...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.258
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #21 Gepost op: december 14, 2019, 10:55:27 am »
Met Baudry en Saido in de ploeg, en STVV zonder Boli moet dit toch een hapklare brok zijn...
Ik vrees dat Baudry voorlopig de bank zal blijven verwarmen en zich tevreden zal moeten stellen met een invalbeurt hier en daar...
Dury liet immers onderstaande opnemen in Het Laatste Nieuws:

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.302
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #22 Gepost op: december 14, 2019, 08:10:53 pm »
Berahino met de 1 - 0

Offline gd

  • Leden
  • Berichten: 222
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #23 Gepost op: december 14, 2019, 08:42:39 pm »

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #24 Gepost op: december 14, 2019, 08:45:28 pm »
E i n d e l i j k een vrije trap goal, en hoe!!!

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #25 Gepost op: december 14, 2019, 10:51:01 pm »
Mooi resultaat en prachtige goals, waarvan 3 in de winkelhaak !
Waarom Zandaria en Oberlin niet in de ploeg mogen starten is voor mij en Dury duidelijk. Ze zijn te egoistisch en passen niet in het combinatiespel dat we vandaag hebben mogen zien. Heel veel passen in één tijd of na één aanraking van de bal.Prima is dat én minder vermoeiend. Zandaria en Oberlin kunnen dat niet of hebben dit niet door, spelen dus niet als ploegspeler. Wel mogen ze invallen laat in de match, wanneer de tegenstanders al vermoeid zijn en hun acties tot meer succes leiden en met misschien een beetje geluk ZELF kunnen scoren.
Dinsdag tegen Charleroi, dat zal heel andere koek zijn. Ik zou hier niet teveel energie aan verspillen, zodat we ons tenvolle kunnen focussen op het halen van PO1. Genk wordt de belangrijkste belager en dat zal al moeilijk genoeg worden. Moesten we toch winnen dinsdag dan wachten ons in de volgende ronde nog eens  minstens 2 matchen. Teveel voor ons tijdens de competitie, mijn gedacht. Hierdoor zouden we zelfs PO1 kunnen ontlopen en dit zou toch jammer zijn met deze goeie ploeg.
Ik ben van oordeel dat onze ploeg slechts één keer per week goeie resultaten kan neerzetten. Wat dat laatste betreft is Genk ook in het voordeel vermits ze uit de beker liggen.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #26 Gepost op: december 14, 2019, 10:59:53 pm »
Mooi resultaat en prachtige goals, waarvan 3 in de winkelhaak !
Waarom Zandaria en Oberlin niet in de ploeg mogen starten is voor mij en Dury duidelijk. Ze zijn te egoistisch en passen niet in het combinatiespel dat we vandaag hebben mogen zien. Heel veel passen in één tijd of na één aanraking van de bal.Prima is dat én minder vermoeiend. Zandaria en Oberlin kunnen dat niet of hebben dit niet door, spelen dus niet als ploegspeler. Wel mogen ze invallen laat in de match, wanneer de tegenstanders al vermoeid zijn en hun acties tot meer succes leiden en met misschien een beetje geluk ZELF kunnen scoren.
Dinsdag tegen Charleroi, dat zal heel andere koek zijn. Ik zou hier niet teveel energie aan verspillen, zodat we ons tenvolle kunnen focussen op het halen van PO1. Genk wordt de belangrijkste belager en dat zal al moeilijk genoeg worden. Moesten we toch winnen dinsdag dan wachten ons in de volgende ronde nog eens  minstens 2 matchen. Teveel voor ons tijdens de competitie, mijn gedacht. Hierdoor zouden we zelfs PO1 kunnen ontlopen en dit zou toch jammer zijn met deze goeie ploeg.
Ik ben van oordeel dat onze ploeg slechts één keer per week goeie resultaten kan neerzetten. Wat dat laatste betreft is Genk ook in het voordeel vermits ze uit de beker liggen.
De club en supporters hebben duidelijk gemaakt alles te zetten op de beker, kom jij weer af met je tekst en uitleg. Ik moet zeggen, ik vind je grappen geniaal  ;D

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.725
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #27 Gepost op: december 15, 2019, 12:08:16 am »
Mooi resultaat en prachtige goals, waarvan 3 in de winkelhaak !
Waarom Zandaria en Oberlin niet in de ploeg mogen starten is voor mij en Dury duidelijk. Ze zijn te egoistisch en passen niet in het combinatiespel dat we vandaag hebben mogen zien. Heel veel passen in één tijd of na één aanraking van de bal.Prima is dat én minder vermoeiend. Zandaria en Oberlin kunnen dat niet of hebben dit niet door, spelen dus niet als ploegspeler. Wel mogen ze invallen laat in de match, wanneer de tegenstanders al vermoeid zijn en hun acties tot meer succes leiden en met misschien een beetje geluk ZELF kunnen scoren.
Dinsdag tegen Charleroi, dat zal heel andere koek zijn. Ik zou hier niet teveel energie aan verspillen, zodat we ons tenvolle kunnen focussen op het halen van PO1. Genk wordt de belangrijkste belager en dat zal al moeilijk genoeg worden. Moesten we toch winnen dinsdag dan wachten ons in de volgende ronde nog eens  minstens 2 matchen. Teveel voor ons tijdens de competitie, mijn gedacht. Hierdoor zouden we zelfs PO1 kunnen ontlopen en dit zou toch jammer zijn met deze goeie ploeg.
Ik ben van oordeel dat onze ploeg slechts één keer per week goeie resultaten kan neerzetten. Wat dat laatste betreft is Genk ook in het voordeel vermits ze uit de beker liggen.
Man, iedereen mag zijn gedacht zeggen van mij, moet zelf, maar ik mag ook zeggen dat bij bijna elke bijdrage van u( er zullen ook veel mensen zijn die bij iedere bijdrage van mij hetzelfde gevoel hebben)mijn tenen krullen, sorry, moest dit even kwijt. 
Als het goed is, zeg ik het ook, heel goed van Dury dat hij toch Zarandia laat invallen, had dit niet verwacht, ik vond ook dat Oberlin niet slecht inviel op zijn BESTE positie.  Marcq speelde fantastisch, gaf heel goeie passen en voorzetten, zo is hij wel een echte meerwaarde, we speelden bij momenten echt goed, STVV had 1 kans en die zat erin, dit team VERDIEND veel meer toeschouwers dan 4500; het is echt dramatisch geworden, iedere match zit er 2 tot 3000 toeschouwers minder dan vorig jaar, de club moet DRINGEND daar iets aan doen, veel meer acties doen om volk te krijgen, ik hoop dat ze wakker worden op de club om daar iets aan te doen!

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #28 Gepost op: december 15, 2019, 12:30:27 am »
6de plek, 31 punten, nog 2 zeges en zijn we gered voor de winterstop. Wie had dat in augustus verwacht?

Offline SVZWSteven

  • Leden
  • Berichten: 401
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #29 Gepost op: december 15, 2019, 08:08:32 am »
Eerst alles in juiste perspectief plaatsen: heel zwak STVV! Maar toch moet je deze winnen dus chapeau aan heel de ploeg.
Beranhino is dus duidelijk een meerwaarde en speelde sterk in het begin en tandem met Larin is de beste die we hebben.
Tegengoal komt eigenlijk onrechtstreekse door de Fauw want Pletinckx had 5 min voor de goal een fout van eerstgenoemde moeten rechtzetten en pakte daardoor gele kaart. Kon dus niet voluit in dat duel gaan bij de goal met het risico een tweede te pakken. Jammer maar De Fauw heeft dit daarna wel goed rechtgezet.
Maar wat dan te zeggen van Damien Marcq! Is dat dezelfde van enkele maanden geleden? Is de beste op het middenveld qua passing. Haalde een bal van de achterlijn terug met een goede voorzet tot gevolg wat ik niet veel spelers in de pro League zie doen. Vorig jaar was ik ook van het idee best verkopen maar nu hebben we echt een goede driehoek staan in de midden. Gaan we nog plezier aan beleven! Op naar dinsdag.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #30 Gepost op: december 15, 2019, 09:27:32 am »
Eerst alles in juiste perspectief plaatsen: heel zwak STVV! Maar toch moet je deze winnen dus chapeau aan heel de ploeg.
Beranhino is dus duidelijk een meerwaarde en speelde sterk in het begin en tandem met Larin is de beste die we hebben.
Tegengoal komt eigenlijk onrechtstreekse door de Fauw want Pletinckx had 5 min voor de goal een fout van eerstgenoemde moeten rechtzetten en pakte daardoor gele kaart. Kon dus niet voluit in dat duel gaan bij de goal met het risico een tweede te pakken. Jammer maar De Fauw heeft dit daarna wel goed rechtgezet.
Maar wat dan te zeggen van Damien Marcq! Is dat dezelfde van enkele maanden geleden? Is de beste op het middenveld qua passing. Haalde een bal van de achterlijn terug met een goede voorzet tot gevolg wat ik niet veel spelers in de pro League zie doen. Vorig jaar was ik ook van het idee best verkopen maar nu hebben we echt een goede driehoek staan in de midden. Gaan we nog plezier aan beleven! Op naar dinsdag.

De tegengoal is wel degelijk een individuele fout van Pletinckx hoor. In het laatste 1/3 de van het veld moet je als verdediger altijd contact met uw spits zoeken. Doordat Ewoud dat niet deed , had De Bruyn de mogelijkheid om met een slim duwtje hem volledig uit evenwicht te brengen. Als hij zich breed maakt door zijn arm te gebruiken, kan De Bruyn nooit uit zijn rug weglopen. Jeugdfouten waaruit Pletinckx wel zal leren.

Voor de rest inderdaad een heel zwak STVV, maar je moet het toch maar doen. Leuk voetbal , prachtige doelpunten en Marcq + Govea die er volledig doorkomen. Hopelijk kunnen we die lijn dinsdag doortrekken  :) !

Forza Essevee!
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.725
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #31 Gepost op: december 15, 2019, 10:28:00 am »
Eerst alles in juiste perspectief plaatsen: heel zwak STVV! Maar toch moet je deze winnen dus chapeau aan heel de ploeg.
Beranhino is dus duidelijk een meerwaarde en speelde sterk in het begin en tandem met Larin is de beste die we hebben.
Tegengoal komt eigenlijk onrechtstreekse door de Fauw want Pletinckx had 5 min voor de goal een fout van eerstgenoemde moeten rechtzetten en pakte daardoor gele kaart. Kon dus niet voluit in dat duel gaan bij de goal met het risico een tweede te pakken. Jammer maar De Fauw heeft dit daarna wel goed rechtgezet.
Maar wat dan te zeggen van Damien Marcq! Is dat dezelfde van enkele maanden geleden? Is de beste op het middenveld qua passing. Haalde een bal van de achterlijn terug met een goede voorzet tot gevolg wat ik niet veel spelers in de pro League zie doen. Vorig jaar was ik ook van het idee best verkopen maar nu hebben we echt een goede driehoek staan in de midden. Gaan we nog plezier aan beleven! Op naar dinsdag.

De tegengoal is wel degelijk een individuele fout van Pletinckx hoor. In het laatste 1/3 de van het veld moet je als verdediger altijd contact met uw spits zoeken. Doordat Ewoud dat niet deed , had De Bruyn de mogelijkheid om met een slim duwtje hem volledig uit evenwicht te brengen. Als hij zich breed maakt door zijn arm te gebruiken, kan De Bruyn nooit uit zijn rug weglopen. Jeugdfouten waaruit Pletinckx wel zal leren.

Voor de rest inderdaad een heel zwak STVV, maar je moet het toch maar doen. Leuk voetbal , prachtige doelpunten en Marcq + Govea die er volledig doorkomen. Hopelijk kunnen we die lijn dinsdag doortrekken  :) !

Forza Essevee!
Het klopt dat Ewoud op die fase niet goed stond,maar ik denk ook dat hij zich inhoud om die arm te gebruiken omwille van die gele kaart.  Indien hij zich inhield zou ik zeggen goed gedaan maar sowieso maakt hij daar een fout (hij is aan het leren,dat komt goed ).

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.034
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #32 Gepost op: december 15, 2019, 10:33:11 am »
Eerst alles in juiste perspectief plaatsen: heel zwak STVV! Maar toch moet je deze winnen dus chapeau aan heel de ploeg.
Beranhino is dus duidelijk een meerwaarde en speelde sterk in het begin en tandem met Larin is de beste die we hebben.
Tegengoal komt eigenlijk onrechtstreekse door de Fauw want Pletinckx had 5 min voor de goal een fout van eerstgenoemde moeten rechtzetten en pakte daardoor gele kaart. Kon dus niet voluit in dat duel gaan bij de goal met het risico een tweede te pakken. Jammer maar De Fauw heeft dit daarna wel goed rechtgezet.
Maar wat dan te zeggen van Damien Marcq! Is dat dezelfde van enkele maanden geleden? Is de beste op het middenveld qua passing. Haalde een bal van de achterlijn terug met een goede voorzet tot gevolg wat ik niet veel spelers in de pro League zie doen. Vorig jaar was ik ook van het idee best verkopen maar nu hebben we echt een goede driehoek staan in de midden. Gaan we nog plezier aan beleven! Op naar dinsdag.

De tegengoal is wel degelijk een individuele fout van Pletinckx hoor. In het laatste 1/3 de van het veld moet je als verdediger altijd contact met uw spits zoeken. Doordat Ewoud dat niet deed , had De Bruyn de mogelijkheid om met een slim duwtje hem volledig uit evenwicht te brengen. Als hij zich breed maakt door zijn arm te gebruiken, kan De Bruyn nooit uit zijn rug weglopen. Jeugdfouten waaruit Pletinckx wel zal leren.

Voor de rest inderdaad een heel zwak STVV, maar je moet het toch maar doen. Leuk voetbal , prachtige doelpunten en Marcq + Govea die er volledig doorkomen. Hopelijk kunnen we die lijn dinsdag doortrekken  :) !

Forza Essevee!
Het klopt dat Ewoud op die fase niet goed stond,maar ik denk ook dat hij zich inhoud om die arm te gebruiken omwille van die gele kaart.  Indien hij zich inhield zou ik zeggen goed gedaan maar sowieso maakt hij daar een fout (hij is aan het leren,dat komt goed ).

Hij dekt bij die fase ook aan de buitenkant, en laat Debruyn zomaar langs binnen komen, wat als CV altijd gevaarlijk is. Zijn fouten die er inderdaad nog uit moeten...

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.672
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #33 Gepost op: december 15, 2019, 10:35:37 am »
Hele degelijke match. Sterk voetballend, zwak stvv. Als stvv een druk kwam zetten ook goed vanonder die druk uit gevoetbald. Ondanks de tegenstander vond ik dit een van de betere prestaties dit seizoen. Eigenlijk nooit in de problemen gekomen en amper iets weggeven.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.241
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #34 Gepost op: december 15, 2019, 11:13:52 am »
Sterk Essevee, maar ook zeggen dat STVV een volledig elftal in de ziekenboeg had.
Tegendoelpunt idd een fout van Pletinckx.

Goeie zet om Bjordal er uit te laten en met echte voetballers te spelen. Berahino en Govea.
Veel beter zo. Ook opvallend hoe weinig men Bruno betrok in het combinatiespel, logisch, niet zijn sterkste punt.
Daar nog een technische speler, en we zijn ‘chaud’ om het met jeugdige taal te zeggen.

Paar minpuntjes: Bokkige Larin omdat hij strafschop niet mocht geven en niet kon scoren.
En Dury die mss rapper mag wisselen. Een 4-1 gaan we niet uit handen geven he.
De spelers gingen dan zelf maar met de handrem op spelen

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #35 Gepost op: december 15, 2019, 11:33:34 am »
Tegendoelpunt absoluut een fout van Pletinckx zoals hierboven vermeld, positioneel stond hij niet goed en verliest contact met zijn man. We kunnen wel zeggen dat die fouten er uit zullen gaan, maar het is al vaker dit seizoen, en ook vorig seizoen, dat hij goede wedstrijden speelt, net zoals gisteren, maar toch iedere wedstrijd minstens één foutje maakt die ofwel een tegendoelpunt bezorgt of een enorme kans. Ik ben nu misschien te streng voor Ewoud, maar hij zal dit tegen top 6 ploegen er toch echt uit moeten krijgen. Davy begon weer twijfelachtig met zo een kut kaats die Ewoud geel oplevert, maar speelde voor de rest prima, toch blijf ik er bij dat er een nieuwe rechtsback moet bijkomen. Marq komt er meer en meer door, geweldig om te zien. Berainho is Berainho en die laten we pas vertrekken voor minimaal 10 miljoen. Tot slot, Larin moet niet zo lang in de teleurstelling blijven hangen bij een mislukte actie of wat dan ook, altijd zijn broekje omlaag trekken of shirt omhoog doen wanneer hij kwaad is. Kleine dingen die het verschil maken bijvoorbeeld tegen een counterend Charleroi, hij zal in balverlies de eerste moeten zijn om druk te zetten op hun. Prima pot, goede teamprestatie, goede focus. Op naar dinsdag!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.775
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #36 Gepost op: december 15, 2019, 11:55:10 am »
Hadden de volledige match onder controle.
Govea en Marcq waren top.
Larin mist n niet te missen kopkans.
Mensah vond ik veruit de minste.
Over Dury:applaudiseerde.bij actie van Zarandia!!!!
Over STVV: lang geleden dat ik zo n slechte ploeg gezien heb in Waregem.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.241
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #37 Gepost op: december 15, 2019, 12:06:37 pm »
Hadden de volledige match onder controle.
Govea en Marcq waren top.
Larin mist n niet te missen kopkans.
Mensah vond ik veruit de minste.
Over Dury:applaudiseerde.bij actie van Zarandia!!!!
Over STVV: lang geleden dat ik zo n slechte ploeg gezien heb in Waregem.

Zoals gezegd, bij STVV toch veel geblesseerde.
Boli, Texeira, Steppe, De Ridder.

4leiders eigenlijk.

Stel dat wij Deschacht, Seck, Berahino en Larin missen, tzou ook een pak minder zijn.


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.672
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #38 Gepost op: december 15, 2019, 12:47:36 pm »
Hadden de volledige match onder controle.
Govea en Marcq waren top.
Larin mist n niet te missen kopkans.
Mensah vond ik veruit de minste.
Over Dury:applaudiseerde.bij actie van Zarandia!!!!
Over STVV: lang geleden dat ik zo n slechte ploeg gezien heb in Waregem.

Zoals gezegd, bij STVV toch veel geblesseerde.
Boli, Texeira, Steppe, De Ridder.

4leiders eigenlijk.

Stel dat wij Deschacht, Seck, Berahino en Larin missen, tzou ook een pak minder zijn.

Tja Steppe is ook maar 2e keeper hoor.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.656
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 14/12/2019 - 20.00u : Essevee - STVV
« Reactie #39 Gepost op: december 15, 2019, 01:23:40 pm »
Sterk Essevee, maar ook zeggen dat STVV een volledig elftal in de ziekenboeg had.
Tegendoelpunt idd een fout van Pletinckx.

Goeie zet om Bjordal er uit te laten en met echte voetballers te spelen. Berahino en Govea.
Veel beter zo. Ook opvallend hoe weinig men Bruno betrok in het combinatiespel, logisch, niet zijn sterkste punt.
Daar nog een technische speler, en we zijn ‘chaud’ om het met jeugdige taal te zeggen.

Paar minpuntjes: Bokkige Larin omdat hij strafschop niet mocht geven en niet kon scoren.
En Dury die mss rapper mag wisselen. Een 4-1 gaan we niet uit handen geven he.
De spelers gingen dan zelf maar met de handrem op spelen
hadden misschien beter Larin strafschop laten nemen,scoort momenteel moeilijker,zou goed geweest zijn voor zijn vertrouwen.( als hij binnen ging natuurlijk )