Auteur Topic: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège  (gelezen 16847 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #20 Gepost op: maart 10, 2020, 04:36:47 pm »
Als supporter willen we alleen maar winnen en PO1 spelen, maar onze club heeft ook andere belangen die meespelen.
Ik zeg hierbij ook zeer opzettelijk 'ook'.

Daardoor heb ik de volgende theorie ivm Larin/Vossen. Ik kan me moeilijk van het idee ontdoen dat Larin moet spelen om zijn prijs hoog te houden of verder op te drijven en Vossen moet zoveel als mogelijk moest om ritme op te doen voor volgend seizoen, dan zal hij volgens mij ook gewoon in de punt geposteerd worden. Deze combinatie lijkt 'tactisch gezien' een rare keuze, maar als je die bekijkt uit het oogpunt verkoop Larin ... een toch te begrijpen zet.

Als komende zomer Larin en Berahino verkocht worden hopelijk voor een kruiwagen miljoenen, en we speelden een zorgeloos seizoen, dan ben ik eigenlijk een tevreden man.   

Meerwaarde generen op spelers is de zuurstof voor club's als ons Essevee, dus kan ik aannemen dat dit ook een belangrijk doel is. Een zorgeloos seizoen spelen én toch een enorme meerwaarde creëren op een paar spelers is toch een goed seizoen? Plus ... de vervanger / nieuwkomer wordt al klaargestoomd om de spelers die verkocht worden op te vangen. 't is natuurlijk hoe je het bekijkt.

Na de match was ik ook teleurgesteld, gedegouteerd ... misschien kan ik het gemakkelijker verwerken gezien ik deze niet gezien heb omdat ik op het verjaardagsfeestje was van één van onze beste vrienden. Maar nu na enkele dagen kan ik het toch beter relativeren.

Kon het beter? zeker weten!
Was de Nederlaag in Anderlecht beschamend? nog zekerder weten!
Moest Anderlecht winnen? wss wel ;) (hopelijk bracht het iets op)  :-X
 

Jezus, wat jij hier neerschrijft is hallucinant.
Je praat het gewoon goed dat je eigen club niet meer met de beste 11 gaat aantreden in functie van de verkoopprijs van de spelers? Of de wil van makelaars?

Als wij PO1 spelen zijn de TV gelden, inkomsten zoveel hoger.

Nu gooien we alles weg door de koppigheid van een trainer? Onder invloed van makelaars?

Wat was onze beste match na nieuwjaar? Juist, de thuismatch tegen Club voor de beker, zonder Vossen maar met Saido & Cyle op hun beste positie.

Dikke 2!

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #21 Gepost op: maart 10, 2020, 04:57:53 pm »
Het is, als ik goed herinner, van 2002/2003 geleden dat ik het gevoel heb dat er zondag spreekkoren richting Dury geuit zullen worden. Thuiswedstrijd tegen Brussels was dat toen, 0-3 op ons kloten, zwarte ballonnen in de Vijvertribune en ''Dury buiten''.
verwacht je die vanuit sfeer? gans stadion? of alles behalve sfeer?
Geen flauw idee, is meer een gevoel. Positie van Dury is nog nooit zo wankel geweest sindsdien

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.213
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #22 Gepost op: maart 10, 2020, 05:03:56 pm »
Het is, als ik goed herinner, van 2002/2003 geleden dat ik het gevoel heb dat er zondag spreekkoren richting Dury geuit zullen worden. Thuiswedstrijd tegen Brussels was dat toen, 0-3 op ons kloten, zwarte ballonnen in de Vijvertribune en ''Dury buiten''.
verwacht je die vanuit sfeer? gans stadion? of alles behalve sfeer?
Geen flauw idee, is meer een gevoel. Positie van Dury is nog nooit zo wankel geweest sindsdien

Ja mag roepen wat je wil, er zijn er weer bepaalden, jullie weten wel allemaal wie, die je het zwijgen zullen opleggen, of plots een anders liedje beginnen zingen

Offline Kris44

  • Leden
  • Berichten: 21
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #23 Gepost op: maart 10, 2020, 05:19:25 pm »
Als supporter willen we alleen maar winnen en PO1 spelen, maar onze club heeft ook andere belangen die meespelen.
Ik zeg hierbij ook zeer opzettelijk 'ook'.

Daardoor heb ik de volgende theorie ivm Larin/Vossen. Ik kan me moeilijk van het idee ontdoen dat Larin moet spelen om zijn prijs hoog te houden of verder op te drijven en Vossen moet zoveel als mogelijk moest om ritme op te doen voor volgend seizoen, dan zal hij volgens mij ook gewoon in de punt geposteerd worden. Deze combinatie lijkt 'tactisch gezien' een rare keuze, maar als je die bekijkt uit het oogpunt verkoop Larin ... een toch te begrijpen zet.

Als komende zomer Larin en Berahino verkocht worden hopelijk voor een kruiwagen miljoenen, en we speelden een zorgeloos seizoen, dan ben ik eigenlijk een tevreden man.   

Meerwaarde generen op spelers is de zuurstof voor club's als ons Essevee, dus kan ik aannemen dat dit ook een belangrijk doel is. Een zorgeloos seizoen spelen én toch een enorme meerwaarde creëren op een paar spelers is toch een goed seizoen? Plus ... de vervanger / nieuwkomer wordt al klaargestoomd om de spelers die verkocht worden op te vangen. 't is natuurlijk hoe je het bekijkt.

Na de match was ik ook teleurgesteld, gedegouteerd ... misschien kan ik het gemakkelijker verwerken gezien ik deze niet gezien heb omdat ik op het verjaardagsfeestje was van één van onze beste vrienden. Maar nu na enkele dagen kan ik het toch beter relativeren.

Kon het beter? zeker weten!
Was de Nederlaag in Anderlecht beschamend? nog zekerder weten!
Moest Anderlecht winnen? wss wel ;) (hopelijk bracht het iets op)  :-X

Als je hen wil verkopen met meerwaarde moet je Berahino terug achter Larin zetten. Dan zullen beiden beter tot hun recht komen en kan je een van een mooi bedrag dromen. Trouwens Berahino op de bank of op links zorgen ervoor dat dromen bedrog worden.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.213
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #24 Gepost op: maart 10, 2020, 06:01:29 pm »
Vossen is in principe een goeie aankoop, maar enkel en alleen in een 2 spitsen systeem
Zet Vossen gewoon op de bank, sorry ja.
Dury kan maar 1 systeem spelen, en dat is al zo sinds hij hier begonnen is.
Vossen zal onder Dury nooit renderen.

En als Dury in zijn systeem geen goede 6 en/of 8 heeft, zoals nu, valt dat systeem helemaal in duigen.
Het is mij een raadsel waarom marcq weer zoveel mag spelen (Mogi Bayat??)
Speelde 1x goed op Mechelen en in beker tegen Charleroi, al de rest was gewoon ronduit slecht.
Waarom een Oldrup Jensen dan zomaar mag vertrekken is voor mij nog altijd een raadsel.


Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #25 Gepost op: maart 11, 2020, 10:07:06 am »
Omdat Seck out is, tiens! Marcq recupereert nog eens een bal. Al gaat hij mee ten onder met de rest van de ploeg! Ik blijf erbij, na nieuwjaar was het heel erg zwak. Maar als je de resultaten samengooit en er een mix van maakt, dan staat Zulte-Waregem op zijn plaats. 8ste, of 9de. In een systeem zonder play-offs zou er trouwens minder tam tam van gemaakt zijn geweest!. Pas op...de prestatie op RSCA én de kritiek die hierop komt, vind ik WEL volledig terecht. Met Dury zijn ontslag los je werkelijk niks op. De mensen zijn hem beu, punt uit. De langetermijnstrategie van Essevee (ook vb bij de fauw en Bossut) steekt tegen. En dan heb je de neiging te denken dat nieuwe gezichten alles gaan oplossen. Zo heb ik indertijd KSV Waregem ten onder zien gaan. Ze kozen toen ook voor o.a. Marc Millecamps, André Van Maldeghem...die werden ook aan de deur gezet. Is nooit een oplossing geweest. Het enige wat ik Dury verwijt, is dat hij meegaat in het verhaal van "Het seizoen zit erop als je PO 1 niet haalt". De kans op PO2 is veel groter dan een club als de onze PO2 speelt, toch? Genk of RSCA spelen dit jaar ook PO 2. Wel, ga er dan voor! Als je PO 1-kandidaat was/bent, zegt de logica dat je in PO2 minstens de halve finale moet spelen. Met een bekerfinale tussen 2 PO1-ploegen int verschiet speel je dan mogelijk tegen de 5de van PO 1. Wint Antwerp de beker, dan weten wij ook (anno 2017) in hoeverre ze zich nog gaan opladen voor de play-offs en een mogelijke finale tegen ons...Als je dan PO2 aanvat met bankzitters...of gaat roteren, dan volg ik Dury totaal niet! Wat men hier nooit zegt, zijn de financiële gevolgen voor een club. Dury eruit gooien, en dan? 3 miljoen euro is een smak geld voor een club als Essevee? Zijn jullie dan bereid om volgend seizoen op de blaren te zitten en voor plek 12 te spelen met een kwaliteitsarmere kern? Of houden we kwaliteit en worden we Lokeren 2 ? Of KSV Waregem 2 ? Dury kreeg een lang contract op het moment dat iedereen zong..."FD, we worden kampioen"...Dat is voetbal, hé jongens!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #26 Gepost op: maart 11, 2020, 10:38:21 am »
Indien de sfeertribune leeg is, dan gaan de VIPS gaan klagen. Misschien dat ze dat meer gaan voelen..
SV TILL I DIE

Offline djeten

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #27 Gepost op: maart 11, 2020, 11:39:35 am »
Indien de sfeertribune leeg is, dan gaan de VIPS gaan klagen. Misschien dat ze dat meer gaan voelen..
En waarom zouden de VIP's hierover klagen? Omdat er dan geen sfeer/beleving is in het stadion ofwat?

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.644
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #28 Gepost op: maart 11, 2020, 12:30:21 pm »
Omdat Seck out is, tiens! Marcq recupereert nog eens een bal. Al gaat hij mee ten onder met de rest van de ploeg! Ik blijf erbij, na nieuwjaar was het heel erg zwak. Maar als je de resultaten samengooit en er een mix van maakt, dan staat Zulte-Waregem op zijn plaats. 8ste, of 9de. In een systeem zonder play-offs zou er trouwens minder tam tam van gemaakt zijn geweest!. Pas op...de prestatie op RSCA én de kritiek die hierop komt, vind ik WEL volledig terecht. Met Dury zijn ontslag los je werkelijk niks op. De mensen zijn hem beu, punt uit. De langetermijnstrategie van Essevee (ook vb bij de fauw en Bossut) steekt tegen. En dan heb je de neiging te denken dat nieuwe gezichten alles gaan oplossen. Zo heb ik indertijd KSV Waregem ten onder zien gaan. Ze kozen toen ook voor o.a. Marc Millecamps, André Van Maldeghem...die werden ook aan de deur gezet. Is nooit een oplossing geweest. Het enige wat ik Dury verwijt, is dat hij meegaat in het verhaal van "Het seizoen zit erop als je PO 1 niet haalt". De kans op PO2 is veel groter dan een club als de onze PO2 speelt, toch? Genk of RSCA spelen dit jaar ook PO 2. Wel, ga er dan voor! Als je PO 1-kandidaat was/bent, zegt de logica dat je in PO2 minstens de halve finale moet spelen. Met een bekerfinale tussen 2 PO1-ploegen int verschiet speel je dan mogelijk tegen de 5de van PO 1. Wint Antwerp de beker, dan weten wij ook (anno 2017) in hoeverre ze zich nog gaan opladen voor de play-offs en een mogelijke finale tegen ons...Als je dan PO2 aanvat met bankzitters...of gaat roteren, dan volg ik Dury totaal niet! Wat men hier nooit zegt, zijn de financiële gevolgen voor een club. Dury eruit gooien, en dan? 3 miljoen euro is een smak geld voor een club als Essevee? Zijn jullie dan bereid om volgend seizoen op de blaren te zitten en voor plek 12 te spelen met een kwaliteitsarmere kern? Of houden we kwaliteit en worden we Lokeren 2 ? Of KSV Waregem 2 ? Dury kreeg een lang contract op het moment dat iedereen zong..."FD, we worden kampioen"...Dat is voetbal, hé jongens!
2

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #29 Gepost op: maart 11, 2020, 01:37:23 pm »
Indien de sfeertribune leeg is, dan gaan de VIPS gaan klagen. Misschien dat ze dat meer gaan voelen..
En waarom zouden de VIP's hierover klagen? Omdat er dan geen sfeer/beleving is in het stadion ofwat?
Klopt.
SV TILL I DIE

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.644
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #30 Gepost op: maart 11, 2020, 02:15:21 pm »
We hebben toch ook veel langdurige gekwetsten gehad,Oberlin, Baudry,Deschacht,Pletincks,Berahino,Seck,Bjordal .....allemaal weken( maanden) out.

Offline Kris44

  • Leden
  • Berichten: 21
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #31 Gepost op: maart 11, 2020, 04:00:49 pm »
Omdat Seck out is, tiens! Marcq recupereert nog eens een bal. Al gaat hij mee ten onder met de rest van de ploeg! Ik blijf erbij, na nieuwjaar was het heel erg zwak. Maar als je de resultaten samengooit en er een mix van maakt, dan staat Zulte-Waregem op zijn plaats. 8ste, of 9de. In een systeem zonder play-offs zou er trouwens minder tam tam van gemaakt zijn geweest!. Pas op...de prestatie op RSCA én de kritiek die hierop komt, vind ik WEL volledig terecht. Met Dury zijn ontslag los je werkelijk niks op. De mensen zijn hem beu, punt uit. De langetermijnstrategie van Essevee (ook vb bij de fauw en Bossut) steekt tegen. En dan heb je de neiging te denken dat nieuwe gezichten alles gaan oplossen. Zo heb ik indertijd KSV Waregem ten onder zien gaan. Ze kozen toen ook voor o.a. Marc Millecamps, André Van Maldeghem...die werden ook aan de deur gezet. Is nooit een oplossing geweest. Het enige wat ik Dury verwijt, is dat hij meegaat in het verhaal van "Het seizoen zit erop als je PO 1 niet haalt". De kans op PO2 is veel groter dan een club als de onze PO2 speelt, toch? Genk of RSCA spelen dit jaar ook PO 2. Wel, ga er dan voor! Als je PO 1-kandidaat was/bent, zegt de logica dat je in PO2 minstens de halve finale moet spelen. Met een bekerfinale tussen 2 PO1-ploegen int verschiet speel je dan mogelijk tegen de 5de van PO 1. Wint Antwerp de beker, dan weten wij ook (anno 2017) in hoeverre ze zich nog gaan opladen voor de play-offs en een mogelijke finale tegen ons...Als je dan PO2 aanvat met bankzitters...of gaat roteren, dan volg ik Dury totaal niet! Wat men hier nooit zegt, zijn de financiële gevolgen voor een club. Dury eruit gooien, en dan? 3 miljoen euro is een smak geld voor een club als Essevee? Zijn jullie dan bereid om volgend seizoen op de blaren te zitten en voor plek 12 te spelen met een kwaliteitsarmere kern? Of houden we kwaliteit en worden we Lokeren 2 ? Of KSV Waregem 2 ? Dury kreeg een lang contract op het moment dat iedereen zong..."FD, we worden kampioen"...Dat is voetbal, hé jongens!

Voor een stuk kan ik je volgen maar een mix maken en je staat op je plaats klopt niet sorry. Die 5 op 30 is een gevolg deels door blessures ( Berahino, Seck, De Schacht Pletinckx) maar ook en vooral door tactiek  en opstelling. Een Dury van 5j geleden speelt playoff 1 met deze groep. Een 4 de jaar op rij met een 5 op 30 zou wel eens 1B kunnen worden dat moet je toch zien aankomen. En ja ik ben op de thuismatchen aanwezig ook al gaat het minder goed.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #32 Gepost op: maart 11, 2020, 06:11:12 pm »
We hebben het 'geluk' gehad dat onze slechte reeks na nieuwjaar kwam en dat we nooit in degradatiegevaar kwamen. Als je weer start met 5/30 dan is het achtervolgen tot de laatste speeldag. We hebben een rustig seizoen gehad maar met een heel zure nasmaak.
SV TILL I DIE

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.473
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #33 Gepost op: maart 11, 2020, 07:48:23 pm »
Hadden we maar ondertussen ons stadion verder uitgebouwd. Dan konden we nog een beetje fier zijn op onze club.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.692
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #34 Gepost op: maart 11, 2020, 08:39:13 pm »
Volgens mij gaan de wedstrijden door zonder publiek zondag, ze zeggen nu wel dat ze 'voorlopig' doorgaan met publiek, maar als ge ziet dat ze in de buurlanden zonder publiek spelen en de viroloog ook zegt dat het niet verantwoord is en dat onze 'regering' de knoop niet durft doorhakken en dan maar de verantwoordelijkheid doorschuift aan organisatoren.
En wij kunnen wel zeggen dit of dat ivm die corona, ik ken er geen kloten van, maar beter doen wat de experts zeggen.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #35 Gepost op: maart 11, 2020, 10:37:21 pm »
Volgens mij gaan de wedstrijden door zonder publiek zondag, ze zeggen nu wel dat ze 'voorlopig' doorgaan met publiek, maar als ge ziet dat ze in de buurlanden zonder publiek spelen en de viroloog ook zegt dat het niet verantwoord is en dat onze 'regering' de knoop niet durft doorhakken en dan maar de verantwoordelijkheid doorschuift aan organisatoren.
En wij kunnen wel zeggen dit of dat ivm die corona, ik ken er geen kloten van, maar beter doen wat de experts zeggen.

Mogul, het gaat momenteel zo snel. We zijn zowat het enige land, binnen Europa, die nog elke match openbaar houdt.
Vrees, dat het zondag prijs zal zijn.
-SVZW Forever-

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #36 Gepost op: maart 11, 2020, 10:45:08 pm »
Volgens mij gaan de wedstrijden door zonder publiek zondag, ze zeggen nu wel dat ze 'voorlopig' doorgaan met publiek, maar als ge ziet dat ze in de buurlanden zonder publiek spelen en de viroloog ook zegt dat het niet verantwoord is en dat onze 'regering' de knoop niet durft doorhakken en dan maar de verantwoordelijkheid doorschuift aan organisatoren.
En wij kunnen wel zeggen dit of dat ivm die corona, ik ken er geen kloten van, maar beter doen wat de experts zeggen.

Mogul, het gaat momenteel zo snel. We zijn zowat het enige land, binnen Europa, die nog elke match openbaar houdt.
Vrees, dat het zondag prijs zal zijn.
wordt publiekloos....

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #37 Gepost op: maart 11, 2020, 11:05:58 pm »
Volgens mij gaan de wedstrijden door zonder publiek zondag, ze zeggen nu wel dat ze 'voorlopig' doorgaan met publiek, maar als ge ziet dat ze in de buurlanden zonder publiek spelen en de viroloog ook zegt dat het niet verantwoord is en dat onze 'regering' de knoop niet durft doorhakken en dan maar de verantwoordelijkheid doorschuift aan organisatoren.
En wij kunnen wel zeggen dit of dat ivm die corona, ik ken er geen kloten van, maar beter doen wat de experts zeggen.

Mogul, het gaat momenteel zo snel. We zijn zowat het enige land, binnen Europa, die nog elke match openbaar houdt.
Vrees, dat het zondag prijs zal zijn.
wordt publiekloos....

Inderdaad. Zou me enorm verbazen, dat dit bij ons nog mogelijk zou zijn.
-SVZW Forever-

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #38 Gepost op: maart 12, 2020, 10:10:25 am »
Allez ons 'vedetten' gaan chanse hebben dat we ons niet kunnen roeren.
SV TILL I DIE

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 786
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 15/03/2020 - 18.00u : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #39 Gepost op: maart 12, 2020, 10:53:43 am »
Chance dat we geen POI spelen en geen bekerfinale.

Veel publiek zal daar niet zitten  :-\

Voorzitter van Veekaa stelt voor om geen PO's te spelen en de huidige stand als de eindstand te verklaren.