Auteur Topic: Eindklassement 2007-2008  (gelezen 14861 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #40 Gepost op: mei 12, 2008, 04:27:31 pm »
In ieder geval, als Germinal Beerschot weigert, zal het aan ons gevraagd worden.

De Belgische ploeg start op 6 of 7 juli, tegen het Slovaakse FC Nitra OF tegen (hoogst waarschijnlijk) Inter Baku uit Azerbeidjan.

In de volgende ronde (de finale), wordt er gespeeld tegen een Roemeense ploeg, FC Vaslui ofwel Otelul Galati.

Allemaal haalbare tegenstanders als je't mij vraagt.

En zijn dat dan enkele matchen en indien wel, welke is dan een uitmatch en welke een thuismatch?

Offline el flaco

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #41 Gepost op: mei 12, 2008, 09:58:18 pm »
In ieder geval, als Germinal Beerschot weigert, zal het aan ons gevraagd worden.

De Belgische ploeg start op 6 of 7 juli, tegen het Slovaakse FC Nitra OF tegen (hoogst waarschijnlijk) Inter Baku uit Azerbeidjan.

In de volgende ronde (de finale), wordt er gespeeld tegen een Roemeense ploeg, FC Vaslui ofwel Otelul Galati.

Allemaal haalbare tegenstanders als je't mij vraagt.

En zijn dat dan enkele matchen en indien wel, welke is dan een uitmatch en welke een thuismatch?
Beide rondes bestaan uit een heen- en terugwedstrijd. De elf winnaars van de Intertoto mogen naar de tweede voorronde van de Uefa Cup. Nu ja, Belgie heeft aan de ene kant nogal pech met de loting. Voor hetzelfde geld is de tegenstander in de finale van die Intertoto in plaats van een Roemeense ploeg, een Spaanse of Italiaanse ploeg. Dit jaar zou dit dat Deportivo La Coru?a of Athletic Bilbao geweest zijn voor Spanje, en in Italie Genoa of Napoli. Vooral een wedstrijd tegen Deportivo of Bilbao spreekt nogal tot de verbeelding.

Offline STRuben

  • Leden
  • Berichten: 73
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #42 Gepost op: mei 12, 2008, 10:32:56 pm »
Pfft, wa ben je nu met zulke kakmatchen uit ploegen uit het verre Oosten :-\
Geef mij maar Blackburn Rovers ofzo ;)


Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #43 Gepost op: mei 13, 2008, 09:22:58 am »
Het zou wel mooi zijn natuurlijk drie jaar in de hoogste klasse, waarvan 2 met europees voetbal!

ps: is er weer een belgisch team in de running voor het fairplay europees ticket?

Offline kofke

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #44 Gepost op: mei 13, 2008, 09:38:24 am »
Het zou wel mooi zijn natuurlijk drie jaar in de hoogste klasse, waarvan 2 met europees voetbal!

ps: is er weer een belgisch team in de running voor het fairplay europees ticket?

Nope Engeland heeft een extra fair play ticket via het Fair Play- klassement van de UEFA en verder worden er nog 2 naties getrokken voor een extra ticket uit volgende landen: Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Duitsland, Spanje en Frankrijk.

Bron: HLN

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #45 Gepost op: mei 13, 2008, 11:35:33 am »
Voor u misschien, maar ik vond het KLOTE!
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #46 Gepost op: mei 13, 2008, 01:22:56 pm »
Het eindresultaat van dit seizoen is dus alweer GRANDIOOS te noemen.  Het voetbal oogde misschien niet altijd even fraai maar met dit materiaal kunnen we stellen dat het maximum uit de groep gehaald werd. 

ALLE riducule, ongegronde, belachelijke en ondermaatse verhalen die werden geschreven na de nipt verloren match op KVK werden stuk voor stuk de kop ingedrukt! Proficiat bestuur, trainers en bestuur van ZULTE WAREGEM!

Idem, alhoewel ik de reacties na de wedstrijd op KVK wel kan plaatsen. De ontgoocheling was immens en dan krijgen we overdreven reacties. Hoe dan ook de ploeg heeft zich nadien goed herpakt. Proficiat!

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #47 Gepost op: mei 13, 2008, 04:39:15 pm »
Voor u misschien, maar ik vond het KLOTE!

Was inderdaad het dieptepunt van het seizoen. Het blijft immers nog steeds KVK. Voor de al wat oudere (gewezen) supporters van SV Waregem toch een zaak van levensbelang.

Voor de rest: eigenaardig dat we dit jaar een 7e plaats halen. Het eerste seizoen in eerste klasse bracht ZW mooi flitsend voetbal. Op basis daarvan was die 7e plaats dik verdiend. Nu terug een 7e plaats, maar als ik heel eerlijk ben, zag ik dit jaar weinig wedstrijden waarin het behaalde resultaat echt verdiend was.

Volgend seizoen zal echt heel belangrijk worden. Belangrijkste doel zal het behoud zijn. Eenmaal volgend seizoen overleefd, moet je al heel slecht zijn om nog uit eerste klasse te degraderen.


Offline kofke

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #48 Gepost op: mei 13, 2008, 05:04:14 pm »
Voor u misschien, maar ik vond het KLOTE!

Was inderdaad het dieptepunt van het seizoen. Het blijft immers nog steeds KVK. Voor de al wat oudere (gewezen) supporters van SV Waregem toch een zaak van levensbelang.

Voor de rest: eigenaardig dat we dit jaar een 7e plaats halen. Het eerste seizoen in eerste klasse bracht ZW mooi flitsend voetbal. Op basis daarvan was die 7e plaats dik verdiend. Nu terug een 7e plaats, maar als ik heel eerlijk ben, zag ik dit jaar weinig wedstrijden waarin het behaalde resultaat echt verdiend was.

Volgend seizoen zal echt heel belangrijk worden. Belangrijkste doel zal het behoud zijn. Eenmaal volgend seizoen overleefd, moet je al heel slecht zijn om nog uit eerste klasse te degraderen.



Ik ben volledig akkoord dat we dit seizoen weinig schoon voetbal gezien hebben, maar om te zeggen dat ze vaak onverdiend gewonnen hebben is nu ook beetje te ver gaan vind ik. In het eerste jaar wonnen ze wedstrijden door hun goede spel en snelle counters maar dit jaar was dat via inzet en organisatie.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #49 Gepost op: mei 13, 2008, 05:14:36 pm »
Voor de al wat oudere (gewezen) supporters van SV Waregem toch een zaak van levensbelang.

Dat is dus een schoolvoorbeeld van een overdreven reactie.  Of men nu 15, 30, 50 of 70 jaar supporter is van een ploeg.  Als voetbal een zaak van 'levensbelang' is geworden dan schort er toch wel iets aan die mens zijn leven  :D  :D

Maar je begrijpt wel wat hij bedoelt denk ik. Voor een Waregemnaar (en al zeker voor de ouderen) is de match tegen K*rtrijk iets aparts, en van z??r groot belang. Dat het wat opgeklopt is geweest daar in januari is anders ook wel waar, als je ziet dat mensen Kortrijk zijn gaan haten omdat het zo 'hoorde' of 'moest' - en men bvb ook Roeselare haat, ook al is daar (historisch gezien) geen enkele rivaliteit mee.

Offline kofke

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #50 Gepost op: mei 13, 2008, 05:17:14 pm »
Voor de al wat oudere (gewezen) supporters van SV Waregem toch een zaak van levensbelang.

Dat is dus een schoolvoorbeeld van een overdreven reactie.  Of men nu 15, 30, 50 of 70 jaar supporter is van een ploeg.  Als voetbal een zaak van 'levensbelang' is geworden dan schort er toch wel iets aan die mens zijn leven  :D  :D

Geef mij maar 1000 keer liever winst tegen K******K dan tegen Anderlecht, Club of Standard hoor

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #51 Gepost op: mei 13, 2008, 05:19:27 pm »
Voor u misschien, maar ik vond het KLOTE!

En ik ben dan nog ne Zultenaar...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #52 Gepost op: mei 13, 2008, 07:05:48 pm »
Geef mij maar 1000 keer liever winst tegen K******K dan tegen Anderlecht, Club of Standard hoor
Idd! Bij mij geldt dit ook!
Het belangrijkste voor mij is volgend seizoen dan ook 2 keer winnen tegen de nekken!

sv74

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #53 Gepost op: mei 13, 2008, 11:39:40 pm »
Voor de al wat oudere (gewezen) supporters van SV Waregem toch een zaak van levensbelang.

Dat is dus een schoolvoorbeeld van een overdreven reactie.  Of men nu 15, 30, 50 of 70 jaar supporter is van een ploeg.  Als voetbal een zaak van 'levensbelang' is geworden dan schort er toch wel iets aan die mens zijn leven  :D  :D

Leg dat maar eens uit in pakweg Engeland,Duitsland,Frankrijk, Nederland,Italie, Schotland, etc.  M.a.w. er schort iets aan de supporters over heel Europa (en de rest van de wereld).  Voetbal is passie, doe die passie weg en wat heb je??  22 man die achter een balleke lopen en wat molenwiekende pipo's in de dug-outs en duizenden idioten die ernaar kijken (waaronder jij en ik).

fox

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #54 Gepost op: mei 14, 2008, 10:51:02 am »
Geef mij maar 1000 keer liever winst tegen K******K dan tegen Anderlecht, Club of Standard hoor
Idd! Bij mij geldt dit ook!
Het belangrijkste voor mij is volgend seizoen dan ook 2 keer winnen tegen de nekken!

Het belangrijkste voor mij behoud. Als ik moet kiezen tussen verliezen en behoud of winnen en degraderen dan kies ik toch voor verliezen hoor.

Offline wrd

  • Leden
  • Berichten: 404
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #55 Gepost op: mei 14, 2008, 01:17:48 pm »
waarom zou GBA geen europees willen spelen? Van Cercle had je het al kunnen verwachten, dat had je al eens horen vallen.. Het is wss maar een kleine kans zeker dat GBA zal weigeren?

Crudo

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #56 Gepost op: mei 14, 2008, 02:32:52 pm »
GBA is wel geinteresseerd in intertoto, einde discussie dus

bron: vrtnieuws

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #57 Gepost op: mei 14, 2008, 08:27:24 pm »
Voor de al wat oudere (gewezen) supporters van SV Waregem toch een zaak van levensbelang.

Dat is dus een schoolvoorbeeld van een overdreven reactie.  Of men nu 15, 30, 50 of 70 jaar supporter is van een ploeg.  Als voetbal een zaak van 'levensbelang' is geworden dan schort er toch wel iets aan die mens zijn leven  :D  :D

Leg dat maar eens uit in pakweg Engeland,Duitsland,Frankrijk, Nederland,Italie, Schotland, etc.  M.a.w. er schort iets aan de supporters over heel Europa (en de rest van de wereld).  Voetbal is passie, doe die passie weg en wat heb je??  22 man die achter een balleke lopen en wat molenwiekende pipo's in de dug-outs en duizenden idioten die ernaar kijken (waaronder jij en ik).

Er zat een lichte ironie in het woord "levensbelang". Het is niet zo dat ik geweend heb of depri was na afloop van die wedstrijd. Maar passie (en irrationaliteit) is het mooiste aan voetbal. Heb dit vorige zondag nog aan de lijve ondervonden. Ben naar de kampioenenmatch van Racing Gent gaan zien. Ik was blij dat ze wonnen, maar de vreugde van een doelpunt van Essevee is toch van een andere orde.

Offline kofke

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #58 Gepost op: mei 28, 2008, 09:07:01 am »
Analyse: Zulte Waregem - Best of the rest

Het seizoen 2007-2008 zit erop. Ondanks het bruuske einde met de dood van Fran?ois Sterchele mogen we niet vergeten dit seizoen het jaar was waarin Standard alles en iedereen wegspeelde en waarbij Anderlecht en Club Brugge zich tevreden moeten stellen met de respectievelijk tweede en derde positie. Onderaan is het pleit beslecht voor Brussels en Sint-Truiden. Van waar de suprematie van de Rouches en de zwakte bij Brussels en STVV? Voetbalkrant.com analyseert alles tot in de puntjes en neemt alle achttien ploegen onder de loep.


* SCHETS VAN HET SEIZOEN

Zulte Waregem had de heenronde afgesloten met 24 punten en een achtste plaats. De terugronde begon meteen slecht voor Essevee want op de eerste speeldag verloor het al van Standard. De eindstand werd 3-1. Het enige doelpunt voor Zulte Waregem werd gemaakt door Leye. Ook de speeldag erna thuis tegen Cercle Brugge werd het de hoek in gedrukt, Cercle haalde het met 0-3 van de ploeg van Franky Dury. Veel beterschap zat er nog niet meteen in want ook na drie speeldagen zat er nog geen overwinning in. Zulte Waregem bleef steken op een 1-1 gelijkspel in het Kuipje van Westerlo.

Zulte Waregem kende een wisselvallige terugronde, maar boekte ook enkele mooie overwinningen. Het haalde het thuis van AA Gent. Op het Kiel geraakten Germinal Beerschot en Essevee niet verder dan een 0-0 gelijkspel.

Speeldag 23 bracht een nieuw hoogtepunt voor de ploeg van Franky Dury. De ploeg nam het in het eigen Regenboogstadion op tegen Anderlecht. Essevee won met 1-0. De volgende vier speeldagen werd er afgewisseld met winst en verlies. Zulte Waregem ging de boot in tegen KV Mechelen en zelfs tegen degradatiekandidaat Bergen. Het won echter wel met 3-1 van Roeselare en na een moeizame wedstrijd met 3-2 van Sint Truiden.

Tegen Lokeren bleef Zulte Waregem op een 0-0 steken en het verloor op eigen veld van Club Brugge na een spectaculaire wedstrijd: 2-3.

In de laatste vijf speeldagen behaalde Zulte Waregem een acht op vijftien. Het won uit bij Moeskroen met 0-2. Tegen Charleroi bleef Essevee op een 2-2 steken. Dender bleek net iets te sterk want Zulte Waregem ging er met 2-1 onderuit. Essevee kon wel Racing Genk tot een gelijkspel dwingen, die wedstrijd eindigde op 2-2.

Zulte Waregem sloot het seizoen uiteindelijk in stijl af, op de slotspeeldag werd FC Brussels met 1-2 geklopt.


* WINTERTRANSFERS

Zulte Waregem eindigde de heenronde op de achtste plaats. Een goed resultaat volgens het bestuur, dat het dan ook niet nodig vond om versterkingen binnen te halen.

De kern werd wel afgeslankt. Zo vertrokken enkele spelers die amper of niet aan spelen toe kwamen. Diego Van Wingen, Sylvio Breleur en Jonas Vandemarliere zakten allemaal enkele reeksen lager. Ook David Triantafillidis vertrok naar tweedeklasser KVK Tienen.

 * ONTGOOCHELING / REVELATIE

Met zestien treffers was Mbaye Leye een uitstekende aankoop. De Senegalees werd overgenomen van de Franse tweedeklasser Amiens, waarvoor hij vorig seizoen drie keer scoorde in 15 matchen. De 24-jarige aanvaller kreeg zijn opleiding bij Lorient. Momenteel heeft Leye nog een contract voor twee seizoenen aan de Gaverbeek. In de laatste acht wedstrijden van de competitie scoorde de aanvaller nog zes treffers.

Heel wat minder vlot liep het voor Nikica Jelavic. De 21-jarige Servi?r moest de nieuwe diepe spits worden aan de Gaverbeek, maar echt succesvol werd zijn transfer niet. Al leek hij in het begin van het seizoen, met twee treffers tegen Anderlecht, een nieuwe topper te gaan worden. Toch bleef zijn teller na de wedstrijd van Anderlecht staan. Opmerkelijk toch want ook ploegen als AEK Athene en FC Basel hengelden naar zijn diensten. Eind mei speelde hij zijn eerste interland voor Kroati?.   

* EVALUATIE

Het seizoen was Zulte Waregem kon moeilijk beter. Met een mooie zevende plaats in het klassement heeft het zeker alle verwachtingen waar gemaakt. Toch kon de spektakelwaarde nog wel omhoog, maar als trainer Franky Dury deze ploeg naar een zevende plaats kan loodsen dan mag dit al een schitterend resultaat genoemd worden. Het verschil met de top zes was duidelijk nog te groot, maar van het achtervolgende groepje mag Zulte Waregem zich de sterkste noemen.


* VOLGEND SEIZOEN

Voor volgend seizoen heeft de club grootse plannen. De club gaat samenwerken met de Engelse eersteklasser Portsmouth. De deal is nog niet helemaal rond, maar niets staat een akkoord nog in de weg. Portsmouth werd dit seizoen achtste in de Premier League en won afgelopen zaterdag nog de FA Cup tegen tweedeklasser Cardiff.
Ook haalde de club al enkele jonge en vooral Belgische spelers binnen. Na Steve Colpaert (21, Brussels) en doelman Stijn Van Der Kelen (17, AA Gent) heeft het ook Thomas Matton vastgelegd voor vier seizoenen. Christian Br?ls, de 20-jarige middenvelder van tweedeklasser Eupen, wordt ook gevolgd, maar tot een akkoord kwam het nog niet.


Bron: Voetbalkrant

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #59 Gepost op: mei 28, 2008, 05:51:57 pm »
Man man man, die klojo-schrijvers zijn daar nog geen haar verbeterd met hun beginjaren.

"Sylvio Breleur moest een klasse lager gaan spelen ... " Tja ... ::)
"Jelavic speelde eind mei z'n eerste interland ..." < vorige jaar, beste voetbalkrant
"maar van het achtervolgende groepje mag Zulte Waregem zich de sterkste noemen. " > overdreven

en 't is FranCky Dury ! :)

Webteam SV Zulte Waregem