Auteur Topic: Antwerp FC  (gelezen 126466 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline alijas

  • Leden
  • Berichten: 60
Antwerp FC
« Gepost op: februari 17, 2015, 11:17:51 pm »
Patrick Decuyper heeft plannen met Antwerp.

Eddy Wauters: "95% van de aandelen is al overgenomen"

Komt tweedeklasser Antwerp binnenkort in handen van een groep rond ex-Zulte Waregem-CEO Patrick Decuyper? Die kans is groot als Antwerp zijn licentie haalt. En daarvoor heeft de groep de sleutel in handen door een akkoord met ex-voorzitter Eddy Wauters. Die wil twee derde van zijn claim van 5,2 miljoen euro laten vallen.
Op de site van het stamnummer 1 staat te lezen dat de club gesprekken voert met een groep rond Patrick Decuyper "met betrekking tot een eventuele overname".


"Belangrijke schuldeisers bevestigden reeds dit project te ondersteunen", geeft Antwerp ook nog mee, wat het plan van Decuyper zeker slaagkansen geeft.

De grootste schuldeiser van Antwerp is Eddy Wauters. De ex-voorzitter eist momenteel zijn ge?nvesteerde geld terug via een rechtbank. Zijn schadeclaim is 5,2 miljoen.

Die claim hangt ook als een zwaard van Damocles boven de licentie-aanvraag van de tweedeklasser. Maar Wauters is ertoe bereid om 66 procent van zijn claim te laten vallen als de overname rond Decuyper er komt en hij weer een rol binnen de club krijgt.

De investeerders rond Decuyper hebben wel enkele opschortende voorwaarden gesteld, waarvan de belangrijkste is dat Antwerp zijn licentie voor volgend seizoen moet halen.

Algemeen directeur Luc Van Thillo  bevestigt aan onze redactie dat de gesprekken aan de gang zijn. "We onderhandelen, maar het is nog te vroeg om ermee naar buiten te komen. Ik verwacht eind maart wel nieuws, wanneer de Licentiecommissie beslist."

Eddy Wauters: "95% van de aandelen is al overgenomen"
Volgens Eddy Wauters is de deal al in een vergevorderd stadium. "Onder opschortende voorwaarden is de overname gebeurd. 95 procent van de aandelen is al overgenomen door de groep rond Decuyper voor 1 euro", zegt de 81-jarige Wauters bij Sporza.

VRT
"Door die opschortende voorwaarden is het project nog niet helemaal rond. De voornaamste voorwaarde is dat Antwerp zijn licentie moet halen en ook Jos Verhaegen moet zijn plichten nakomen."

Wauters is bereid om bij de overname 66 procent van zijn claim tegen de club te laten vallen. Van de 5,2 miljoen die hij nu eist, zou dan 1,73 miljoen overblijven.

"Het is bij zulke overnames gebruikelijk dat schuldeisers meewerken. Ik doe het graag omdat het voor Antwerp is en het ook voor mij een geweldige verbetering is. Momenteel krijg ik niks en als Antwerp failliet zou gaan, zou ik ook op mijn honger blijven. Antwerp heeft het aangedurfd om me op straat te zetten en het geleende geld achter te houden."

"Ik heb het DNA van de club in mij"
Wauters wil door de grote poort terugkeren bij Antwerp. Hij weeet wel nog niet welke rol hij zou krijgen in het project van Decuyper. "Decuyper wil mij bij het project betrekken omdat hij aan de top iemand wil met het DNA van de club in zich. Dat ben ik als vroegere voorzitter en boegbeeld. Ik ken zijn investeerders niet, maar ik weet dat hij grote plannen heeft en een vaste wil om te slagen."

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lagere_klasse/1.2242819




EDIT: titel aangepast

Patrick Decuyper, de kandidaat-overnemer van voetbalclub Antwerp FC naar Patrick Decuyper, de overnemer van voetbalclub Antwerp FC
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2016, 03:12:43 pm door Frederik »

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: Antwerp FC
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2015, 07:41:11 am »
Ocharme antwerp, de 'toptalenten' zijn waarschijnlijk al onderweg

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2015, 08:23:19 am »
Als supporter van Antwerp zou ik dit toejuichen. Tis niet dat ze daar iets te verliezen hebben als het mislukt.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2015, 09:07:40 am »
Als supporter van Antwerp zou ik dit toejuichen. Tis niet dat ze daar iets te verliezen hebben als het mislukt.
2
en waarom zou hij mislukken?
heeft in elk geval financiele connecties en kan het goed uitleggen....
Vraag maar aan WN, CB etc

Alstie in Antwerp die schuldeissers meekrijgt en vers kapitaal vindt
zit de kans erin da ze vertrokken zijn

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Antwerp FC
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2015, 09:49:27 am »
misschien kan hij nog 't stamnummer van scumcity opkopen en die troep meenemen naar antwerpen :)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Antwerp FC
« Reactie #5 Gepost op: februari 20, 2015, 10:29:57 am »
wie weet vindt hij daar 20 miljoen euro, kan hij de schulden afbetalen, het stadion wat renoveren en geode spelers kopen  :)

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #6 Gepost op: februari 21, 2015, 10:35:17 am »
Er zal een fusie volgen met Lierse of Westerlo

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Antwerp FC
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2015, 12:40:06 pm »
Er zal een fusie volgen met Lierse of Westerlo
Het stamnummer 1 is (bijna) heilig dus is voor geen enkele RAFC-fan een optie.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #8 Gepost op: februari 21, 2015, 08:11:06 pm »
Het stamnummer 1 is (bijna) heilig dus is voor geen enkele RAFC-fan een optie.

Ja, natuurlijk. Maar failliet is failliet h?...

Zo'n Herman Wijnants bv aast al langer op een fusie in de Kempen (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140425_01082296) maar dat lukt hem niet. Een Patrick Decuyper zie ik daar wel toe in staat om toe te happen

Een aantal fanatiekelingen zullen opnieuw beginnen in 4de provinciale zoals bij Beveren

« Laatst bewerkt op: februari 21, 2015, 08:12:37 pm door bojaaan »

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #9 Gepost op: februari 23, 2015, 08:43:47 pm »

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #10 Gepost op: februari 23, 2015, 08:52:49 pm »
Hij klinkt wel strijdvaardig moet ik zeggen (op het einde)

Doet een beetje denken aan het Vanoppen verhaal.  ;D

wat ik eruit versta (tot 2016 moet er niets van schulden afbetaald worden en gaat al het geld in het sportieve gestoken worden) gaan ze er alles aan doen om volgend seizoen te promoveren en indien het niet lukt, wordt dat boeltje daar gesloten.  ;)

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 784
Re: Antwerp FC
« Reactie #11 Gepost op: februari 23, 2015, 11:32:31 pm »
Hij klinkt wel strijdvaardig moet ik zeggen (op het einde)

Doet een beetje denken aan het Vanoppen verhaal.  ;D

wat ik eruit versta (tot 2016 moet er niets van schulden afbetaald worden en gaat al het geld in het sportieve gestoken worden) gaan ze er alles aan doen om volgend seizoen te promoveren en indien het niet lukt, wordt dat boeltje daar gesloten.  ;)
Tgoh, ik vind het allemaal een beetje van Als, als, als en voorschieten, terugbetalingsplan,...
Het verhaal dat Decuyper deed bij ATV kon mij niet overtuigen dat hij een echt sterk plan heeft.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.112
Re: Antwerp FC
« Reactie #12 Gepost op: februari 24, 2015, 05:41:01 am »
Onderschat Decuyper niet jongens , is enorm gedreven en naar ik heb vernomen ligt er een serieus bedrag klaar om mee te spelen voor promotie volgend jaar .

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #13 Gepost op: februari 24, 2015, 11:49:07 am »
Het zal alles of niets worden.

Decuyper brengt Antwerp terug naar eerste ofwel wordt het de man die Antwerp compleet de vernieling in rijdt.

Ondanks Decuyper gun ik Antwerp het zeker. Oneindig veel interessanter dan pakweg Cercle of Beveren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Antwerp FC
« Reactie #14 Gepost op: februari 24, 2015, 12:41:50 pm »
Commercieel gezien is Antwerpen naast Anderlecht (Brussel) en Brugge ??n van de meest interessante plaatsen om eerste klasse voetbal te brengen.

Commercieel gezien is dat dus een goed idee, er woont massa volk om uw stadion te vullen en er is veel industrie om sponsoring aan te verkopen. Antwerpen is de grootste stad van Belgi? en dat weet PDC ook!

Alleen stel ik me de vraag of er wel geld genoeg is om 1.) de put te vullen alsook 2.) om op korte snelle basis weer in eerste klasse te geraken. Of plots duikt daar binnenkort een eersteklasse stamboeknummer van vb. Kortrijk op, Lierse is ook een mogelijkheid ...





Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Antwerp FC
« Reactie #15 Gepost op: februari 24, 2015, 01:38:43 pm »
Zolang die onnozele vete tussen Beerschot en den Antwerp daar heerst zal het moeilijk zijn om daar veel te bewegen.  Hadden alle Antwerpenaars 20 jaar geleden aan 1 zeel getrokken dan was er nu al lang sprake van de g6.

Commercieel gezien is Antwerpen naast Anderlecht (Brussel) en Brugge ??n van de meest interessante plaatsen om eerste klasse voetbal te brengen.

Commercieel gezien is dat dus een goed idee, er woont massa volk om uw stadion te vullen en er is veel industrie om sponsoring aan te verkopen. Antwerpen is de grootste stad van Belgi? en dat weet PDC ook!

Alleen stel ik me de vraag of er wel geld genoeg is om 1.) de put te vullen alsook 2.) om op korte snelle basis weer in eerste klasse te geraken. Of plots duikt daar binnenkort een eersteklasse stamboeknummer van vb. Kortrijk op, Lierse is ook een mogelijkheid ...

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #16 Gepost op: februari 24, 2015, 02:40:32 pm »
Zolang die onnozele vete tussen Beerschot en den Antwerp daar heerst zal het moeilijk zijn om daar veel te bewegen.  Hadden alle Antwerpenaars 20 jaar geleden aan 1 zeel getrokken dan was er nu al lang sprake van de g6.

Alsof Beerschot en Antwerp niet naast elkaar leefbaar zijn? Als dat in Brugge kan, in Zuid-West Vlaanderen en in het Waasland, zeker ook in Antwerpen.

Het probleem lag hem vooral aan slecht bestuur. En ook hoe voetbal georganiseerd wordt in Belgi?. Ondertussen heeft quasi iedereen zich al voorstander getoond van een scheiding tussen betaald en onbetaald voetbal, dat ze er dus maar rap werk van maken. Zo kunnen de grootste clubs uit 2de klasse (Antwerp, STVV, Leuven, Beerschot, Bergen etc) overgeheveld worden naar 1B en tv gelden ontvangen, sponsorinkomsten en toeschouwersaantallen zien stijgen.

En dat ze maar strenge voorwaarden hanteren, om nieuwe Dender of Tubize scenario's te vermijden.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2015, 02:42:39 pm door bojaaan »

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: Antwerp FC
« Reactie #17 Gepost op: februari 24, 2015, 09:02:13 pm »
Morgen artikel in sport voetbalmagazine over Decuyper zijn wilde plannen. Wou blijkbaar thomas Caers weglokken bij ons om zijn toekomstige academi?n te runnen.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Antwerp FC
« Reactie #18 Gepost op: februari 24, 2015, 09:14:05 pm »
Ie heeft zijne kop in de Antwerpse wespennest gestoken.Voor dat alles deftig geregeld is zit em al terug in z'n luchtkasteel maw veel blabla vooraf.Ik kan al raden hoe dit verhaal afloopt ::)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Antwerp FC
« Reactie #19 Gepost op: februari 25, 2015, 08:37:38 am »
Morgen artikel in sport voetbalmagazine over Decuyper zijn wilde plannen. Wou blijkbaar thomas Caers weglokken bij ons om zijn toekomstige academi?n te runnen.
Was ter verwachten, de Academie is hetgene dat moet veel geld opleveren op termijn.