Auteur Topic: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi  (gelezen 22882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.235
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #100 Gepost op: december 27, 2017, 08:04:22 pm »
Walsh trekt zelfs niet,die aanvaller laat hem vallen en de scheidsrechter trapt er al dan niet bewust in.

Heb ook niet de indruk dat hij trekt ... maarja.

Ach, kijk niet zo door een rood-groene bril.
Dit was 100% strafschop

Ik wil je wel volgen. Dan is die op Olayinka ook 100 procent. Dessoleil legt ook zijn hand.

Ik vind dat te licht.
Draai de 2 fases eens om en je zal dan het omgekeerde zeggen zeker?
Olayinka zou toch nooit scoren ook

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.715
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #101 Gepost op: december 27, 2017, 08:12:49 pm »
Walsh trekt zelfs niet,die aanvaller laat hem vallen en de scheidsrechter trapt er al dan niet bewust in.

Heb ook niet de indruk dat hij trekt ... maarja.

Ach, kijk niet zo door een rood-groene bril.
Dit was 100% strafschop

Ik wil je wel volgen. Dan is die op Olayinka ook 100 procent. Dessoleil legt ook zijn hand.

Ik vind dat te licht.
Draai de 2 fases eens om en je zal dan het omgekeerde zeggen zeker?
Olayinka zou toch nooit scoren ook
Dat doet er toch niet toe of ze zouden kunnen scoren of niet?  Ik vond het geen fout van Walsh maar een duik, en dat heeft niks met een bril te maken.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #102 Gepost op: december 27, 2017, 08:38:11 pm »
Walsh trekt zelfs niet,die aanvaller laat hem vallen en de scheidsrechter trapt er al dan niet bewust in.

Heb ook niet de indruk dat hij trekt ... maarja.

Ach, kijk niet zo door een rood-groene bril.
Dit was 100% strafschop

Ik wil je wel volgen. Dan is die op Olayinka ook 100 procent. Dessoleil legt ook zijn hand.

Ik vind dat te licht.
Draai de 2 fases eens om en je zal dan het omgekeerde zeggen zeker?
Olayinka zou toch nooit scoren ook
Dat doet er toch niet toe of ze zouden kunnen scoren of niet?  Ik vond het geen fout van Walsh maar een duik, en dat heeft niks met een bril te maken.

Dat was inderdaad een duik nadat Walsh eerst zijn handen had gebruikt en dan weet ge het.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #103 Gepost op: december 27, 2017, 08:57:43 pm »
Hoe je het ook draait of keert, je kan onmogelijk zeggen dat we dit seizoen de arbitrage mee hebben. Ik wil niet calimero zijn, en ik ben hier doorgaans de eerste om te zeggen dat je ze soms en soms tegen hebt, maar dit seizoen valt me op (al kan ik verkeerd zijn) dat het meer tegen zit dan wat anders. Zowel kleine als grote(re) beslissingen zijn steevast in ons nadeel. Het past natuurlijk in het grote plaatje. Geluk dwing je af en in een seizoen als dit dwing je geen geluk af, en dus ook geen beslissingen van de scheidsrechters, niks aan te doen. Club Brugge heeft al het geluk van de wereld, ook met de arbitrage, maar dat is omdat bij hen alles lukt dit seizoen en ze als zowat enige ploeg van het land goed voetbal spelen.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #104 Gepost op: december 27, 2017, 09:13:10 pm »
Rode kaart Walsh 100% terecht: tijdens match Brugge - Moeskroen heeft de commentator nog eens de nieuwe richtlijn uitgelegd.  Als de laatste man een fout maakt, maar de intentie heeft om de bal te spelen is het geel.  Als de laatste man een fout maakt zonder de intentie om de bal te spelen, is het rood.  Walsh had enkel de intentie om zijn tegenstander omver te trekken (geen intentie om de bal te spelen), dus terecht rood.  Domme overtreding, want in de TV samenvatting is er duidelijk te zien dat de bal nog in de lucht hing. Het was dus niet evident voor de Charleroi speler om de bal zuiver te raken en goal te maken.  Hinder hem een beetje, misschien wordt de kans nog gemist of redt Bossut.

Ik dacht dat de spits de bal onder controle moest hebben om over die regel te kunnen spreken

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.704
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #105 Gepost op: december 28, 2017, 12:49:32 am »
Rode kaart Walsh 100% terecht: tijdens match Brugge - Moeskroen heeft de commentator nog eens de nieuwe richtlijn uitgelegd.  Als de laatste man een fout maakt, maar de intentie heeft om de bal te spelen is het geel.  Als de laatste man een fout maakt zonder de intentie om de bal te spelen, is het rood.  Walsh had enkel de intentie om zijn tegenstander omver te trekken (geen intentie om de bal te spelen), dus terecht rood.  Domme overtreding, want in de TV samenvatting is er duidelijk te zien dat de bal nog in de lucht hing. Het was dus niet evident voor de Charleroi speler om de bal zuiver te raken en goal te maken.  Hinder hem een beetje, misschien wordt de kans nog gemist of redt Bossut.

Dus als ik jouw redenering doortrek dan had Cools van Brugge tijdens de bekermatch geen intentie om de bal te spelen (handspel) met enkel als doel te verhinderen dat de bal doorgaat richting een Essevee speler die alleen zou kunnen afwerken op doel (een belangrijke doelkans zoals het in de richtlijn staat). Dan zou hij minstens geel, zoniet rood moeten gekregen hebben.

Het is opnieuw een richtlijn waar je alle kanten mee opkan. Feit is dat hij telkens in ons nadeel is ge?nterpreteerd geweest. En dat valt op. Boucaut kon andere factoren in rekening gebracht hebben om geen rode kaart te geven: 1/ eerste overtreding ; 2/ prille begin match ; 3/ penalty is voldoende als sanctie voor deze discutabele overtreding. Maar dat doet een Boucaut natuurlijk niet. Hij wil in de picture staan. Zoals zovele keren in het verleden. Dat is het verschil tussen een goede scheidsrechter die de match aanvoelt, en een scheidsrechter die meent in de picture te moeten staan.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #106 Gepost op: december 28, 2017, 08:20:40 am »
Walsh trekt zelfs niet,die aanvaller laat hem vallen en de scheidsrechter trapt er al dan niet bewust in.

Heb ook niet de indruk dat hij trekt ... maarja.

Ach, kijk niet zo door een rood-groene bril.
Dit was 100% strafschop

Ik wil je wel volgen. Dan is die op Olayinka ook 100 procent. Dessoleil legt ook zijn hand.

Ik vind dat te licht.
Draai de 2 fases eens om en je zal dan het omgekeerde zeggen zeker?
Olayinka zou toch nooit scoren ook

You can't have it both ways. Als je een handoplegging in 1 fase te licht vindt, dan is die handoplegging in de andere fase dat ook. Of is de manier waarop een speler zich laat vallen ook een factor die in rekening gebracht moet worden of zo? Die van Charleroi doet dat inderdaad iets beter. Feit blijft dat Olayinka geen strafschop gekregen heeft voor een even zware "overtreding" die op hem werd gemaakt. Het feit dat ie de bal niet meer kon spelen is irrelevant. In Brugge Moeskroen had de keeper ook de bal, toch kreeg die Medina een rood karton onder zijn neus.

Offline Pille

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 2
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #107 Gepost op: december 28, 2017, 09:46:25 am »

Als er gezegd wordt 'We zijn maar KV Kortrijk, dit kan gebeuren' kan ik er nog inkomen: geen harde kern zoals SLC met tifo's ed., nooit Europees, geen nieuw stadion, kortom: geen voetbalgerichte stad.


Top, een harde kern met tifootjes in een gerenoveerd stadion in een voetbalgerichte stad (ahum)... in tweede klasse...
Dan toch maar liever de oude staantribune 2 op de VK (waar toch net ietsje meer sfeer is dan in jullie trekgat-tribune)

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #108 Gepost op: december 28, 2017, 09:56:43 am »

Als er gezegd wordt 'We zijn maar KV Kortrijk, dit kan gebeuren' kan ik er nog inkomen: geen harde kern zoals SLC met tifo's ed., nooit Europees, geen nieuw stadion, kortom: geen voetbalgerichte stad.


Top, een harde kern met tifootjes in een gerenoveerd stadion in een voetbalgerichte stad (ahum)... in tweede klasse...
Dan toch maar liever de oude staantribune 2 op de VK (waar toch net ietsje meer sfeer is dan in jullie trekgat-tribune)

Awel blijft er dan! Geniet er van nu het nog kan, voor je het weet sta je terug met de voeten op de grond.

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #109 Gepost op: december 28, 2017, 10:02:01 am »

Als er gezegd wordt 'We zijn maar KV Kortrijk, dit kan gebeuren' kan ik er nog inkomen: geen harde kern zoals SLC met tifo's ed., nooit Europees, geen nieuw stadion, kortom: geen voetbalgerichte stad.


Top, een harde kern met tifootjes in een gerenoveerd stadion in een voetbalgerichte stad (ahum)... in tweede klasse...
Dan toch maar liever de oude staantribune 2 op de VK (waar toch net ietsje meer sfeer is dan in jullie trekgat-tribune)
Gisteren weer eens getoont wat voor marginaal volk er op jullie 'sfeervolle' tribune staat. Gefeliciteerd!

Offline alex

  • Leden
  • Berichten: 453
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #110 Gepost op: december 28, 2017, 11:25:14 am »
ze zijn een jaar of drie stil geweest en daar heb je ze weer die bende marginalen ;)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #111 Gepost op: december 28, 2017, 12:20:52 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
28 december 2017

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.268
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charler
« Reactie #112 Gepost op: december 28, 2017, 01:51:03 pm »
Terecht of niet..momenteel moet je gewoon ELK voorstel in ons nadeel aanvechten ! Alles is goed om in eerste te blijven! Tijd dat elke supporter dit beseft !

Offline Pille

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 2
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #113 Gepost op: december 28, 2017, 02:14:21 pm »
Citaat
Gisteren weer eens getoont wat voor marginaal volk er op jullie 'sfeervolle' tribune staat. Gefeliciteerd!

Gewoon ter info: vanuit 2 verschillende tribunes zijn er al zeker geen oerwoudgeluiden gelanceerd.  Ik beweer niet dat het niet gebeurde, maar blijkbaar zijn er maar h??l weinig mensen die iets gehoord hebben.  (Ikzelf hoorde het alleszins niet)
Het was echt een leuke wedstrijd, zowel voor VK als voor Standard als voor een neutrale supporter.  Standard speelt nu echter de slechte verliezer. 
Ter info: hun toptrainer is niet op komen dagen op de persconferentie en zou een journalist aangevallen hebben in de catacomben.  Die mannen zijn gewoon veel te hard opgenaaid om aan zo een match te beginnen...
« Laatst bewerkt op: december 28, 2017, 02:21:51 pm door svennay »

Offline Boerepeird

  • Leden
  • Berichten: 7
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #114 Gepost op: december 28, 2017, 03:08:06 pm »

Als er gezegd wordt 'We zijn maar KV Kortrijk, dit kan gebeuren' kan ik er nog inkomen: geen harde kern zoals SLC met tifo's ed., nooit Europees, geen nieuw stadion, kortom: geen voetbalgerichte stad.


Top, een harde kern met tifootjes in een gerenoveerd stadion in een voetbalgerichte stad (ahum)... in tweede klasse...
Dan toch maar liever de oude staantribune 2 op de VK (waar toch net ietsje meer sfeer is dan in jullie trekgat-tribune)

Awel blijft er dan! Geniet er van nu het nog kan, voor je het weet sta je terug met de voeten op de grond.

Als Boerepeird zou ik wel liever hebben dat mijn gerenoveerde stallen in 1A blijven!

Offline Boerepeird

  • Leden
  • Berichten: 7
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #115 Gepost op: december 28, 2017, 03:12:13 pm »
Walsh trekt zelfs niet,die aanvaller laat hem vallen en de scheidsrechter trapt er al dan niet bewust in.

Heb ook niet de indruk dat hij trekt ... maarja.

Ach, kijk niet zo door een rood-groene bril.
Dit was 100% strafschop

Ik wil je wel volgen. Dan is die op Olayinka ook 100 procent. Dessoleil legt ook zijn hand.

Ik vind dat te licht.
Draai de 2 fases eens om en je zal dan het omgekeerde zeggen zeker?
Olayinka zou toch nooit scoren ook

You can't have it both ways. Als je een handoplegging in 1 fase te licht vindt, dan is die handoplegging in de andere fase dat ook. Of is de manier waarop een speler zich laat vallen ook een factor die in rekening gebracht moet worden of zo? Die van Charleroi doet dat inderdaad iets beter. Feit blijft dat Olayinka geen strafschop gekregen heeft voor een even zware "overtreding" die op hem werd gemaakt. Het feit dat ie de bal niet meer kon spelen is irrelevant. In Brugge Moeskroen had de keeper ook de bal, toch kreeg die Medina een rood karton onder zijn neus.

Het verschil is dat in de eerste fase de spits van Charleroi duidelijk gehinderd wordt om de bal uberhaupt te kunnen controleren terwijl dit anders zeker wel kon(= rood) en in de fase met Dessoleil speelt die gewoon droog de bal terug naar de doelman waarna Olayinka een fopduik neemt. Olayinka had wel al penalty?s kunnen krijgen maar dit keer was er niets aan de hand.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #116 Gepost op: december 29, 2017, 09:00:11 am »
Walsh trekt zelfs niet,die aanvaller laat hem vallen en de scheidsrechter trapt er al dan niet bewust in.

Heb ook niet de indruk dat hij trekt ... maarja.

Ach, kijk niet zo door een rood-groene bril.
Dit was 100% strafschop

Ik wil je wel volgen. Dan is die op Olayinka ook 100 procent. Dessoleil legt ook zijn hand.

Ik vind dat te licht.
Draai de 2 fases eens om en je zal dan het omgekeerde zeggen zeker?
Olayinka zou toch nooit scoren ook

You can't have it both ways. Als je een handoplegging in 1 fase te licht vindt, dan is die handoplegging in de andere fase dat ook. Of is de manier waarop een speler zich laat vallen ook een factor die in rekening gebracht moet worden of zo? Die van Charleroi doet dat inderdaad iets beter. Feit blijft dat Olayinka geen strafschop gekregen heeft voor een even zware "overtreding" die op hem werd gemaakt. Het feit dat ie de bal niet meer kon spelen is irrelevant. In Brugge Moeskroen had de keeper ook de bal, toch kreeg die Medina een rood karton onder zijn neus.

Het verschil is dat in de eerste fase de spits van Charleroi duidelijk gehinderd wordt om de bal uberhaupt te kunnen controleren terwijl dit anders zeker wel kon(= rood) en in de fase met Dessoleil speelt die gewoon droog de bal terug naar de doelman waarna Olayinka een fopduik neemt. Olayinka had wel al penalty?s kunnen krijgen maar dit keer was er niets aan de hand.

Ga maar terug naar het OCMW jongen. Ze staan eens boven ons en daar komen ze weer als paddestoelen uit de grond geschoten. Wat een pathetische bende losers zijn jullie toch.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.785
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #117 Gepost op: december 29, 2017, 08:03:18 pm »

Als er gezegd wordt 'We zijn maar KV Kortrijk, dit kan gebeuren' kan ik er nog inkomen: geen harde kern zoals SLC met tifo's ed., nooit Europees, geen nieuw stadion, kortom: geen voetbalgerichte stad.


Top, een harde kern met tifootjes in een gerenoveerd stadion in een voetbalgerichte stad (ahum)... in tweede klasse...
Dan toch maar liever de oude staantribune 2 op de VK (waar toch net ietsje meer sfeer is dan in jullie trekgat-tribune)

Awel blijft er dan! Geniet er van nu het nog kan, voor je het weet sta je terug met de voeten op de grond.

Als Boerepeird zou ik wel liever hebben dat mijn gerenoveerde stallen in 1A blijven!
in Kortrijk zijnter toch vele mee tijd over...

In uw geval zou ik hopen dat de stallen ooit een likske verf krijgen...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charler
« Reactie #118 Gepost op: december 30, 2017, 09:49:51 pm »
Terecht of niet..momenteel moet je gewoon ELK voorstel in ons nadeel aanvechten ! Alles is goed om in eerste te blijven! Tijd dat elke supporter dit beseft !

Dat voorstel van Olayinka is niet in ons nadeel, maar een terechte straf.
Wie zijn gat verbrandt, moet de gevolgen maar dragen.

En blijkbaar gaan men nu nog eens in beroep, een beschamende beslissing eigelijk.
Misschien jammer voor Olayinka, maar ze zouden er nog een speeldag bij moeten lappen nu.

Offline Boerelul

  • Leden
  • Berichten: 51
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2017 - 18u00 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #119 Gepost op: december 31, 2017, 12:07:06 am »

Als er gezegd wordt 'We zijn maar KV Kortrijk, dit kan gebeuren' kan ik er nog inkomen: geen harde kern zoals SLC met tifo's ed., nooit Europees, geen nieuw stadion, kortom: geen voetbalgerichte stad.


Top, een harde kern met tifootjes in een gerenoveerd stadion in een voetbalgerichte stad (ahum)... in tweede klasse...
Dan toch maar liever de oude staantribune 2 op de VK (waar toch net ietsje meer sfeer is dan in jullie trekgat-tribune)

Awel blijft er dan! Geniet er van nu het nog kan, voor je het weet sta je terug met de voeten op de grond.

Als Boerepeird zou ik wel liever hebben dat mijn gerenoveerde stallen in 1A blijven!
in Kortrijk zijnter toch vele mee tijd over...

In uw geval zou ik hopen dat de stallen ooit een likske verf krijgen...
Ik denk dat de paarden in de stal belangrijker zijn dan de stal.  Maar sommigen kunnen de stal belangrijk vinden.
« Laatst bewerkt op: december 31, 2017, 01:44:05 pm door svennay »