Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799552 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #180 Gepost op: maart 24, 2013, 11:28:12 pm »
Tegen de zomer van volgend jaar heeft Leuven een capaciteit van 12500. bij sommige ploegen gaat het wel snel heb ik de indruk

Bron?

de gazetten, internet , ....


Met gemiddeld 7900 toeschouwers ? meer dan Zulte Waregem of Kortrijk ? per wedstrijd zit OH Leuven bijna aan zijn plafond in stadion Den Dreef. De plannen worden onderzocht om tegen 2015 de staantribune om te bouwen naar een evenbeeld van de huidige hoofdtribune.
 
Gedelegeerd bestuurder Paul Van der Schueren geeft in Sport/Voetbalmagazine meer uitleg: ?De resultaten van de studie die we daaromtrent besteld hebben, zullen deze zomer bekend zijn. Als de uitbreiding haalbaar blijkt, kunnen we met de stad rond de tafel gaan zitten om te zien wat mogelijk is. In principe mikken we in dat geval op een uitbreiding tot 12.500 plaatsen.?
 
Een verhuis naar een volledig nieuwe site in Haasrode is niet meer aan de orde. ?We hebben ingezien dat we aan Den Dreef nog zo slecht niet zitten?, aldus Van der Schueren nog. ?De helft van onze toeschouwers komt te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer. Wij hebben dit seizoen daarom al ge?nvesteerd in ons huidig stadion, waardoor het binnenkort tot categorie drie behoort. Dat wil zeggen: de voorronde van de Europa League waardig.?
 
Bron: Sport/Voetbalmagazine
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2013, 11:33:40 pm door svzw81 »

Offline zultewaregemsup69

  • Leden
  • Berichten: 81
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #181 Gepost op: maart 25, 2013, 12:54:02 am »
Die willen gewoon het ottenstadion nadoen  :D

Wel een club met potentieel, ik zie die niet rap meer naar 2de gaan

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #182 Gepost op: maart 27, 2013, 11:23:58 pm »
offerte van stoeltjes is aangevraagd
als we gewoon europa ingaan proberen ze dit bij ons erdoor te krijgen
CL is op de heizel

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #183 Gepost op: maart 27, 2013, 11:47:44 pm »
offerte van stoeltjes is aangevraagd
als we gewoon europa ingaan proberen ze dit bij ons erdoor te krijgen
CL is op de heizel

oef , die stoeltjes kunnen toch onmogelijk fortuinen kosten toch ?

Offline djeten

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #184 Gepost op: maart 28, 2013, 09:17:30 am »
offerte van stoeltjes is aangevraagd
als we gewoon europa ingaan proberen ze dit bij ons erdoor te krijgen
CL is op de heizel

oef , die stoeltjes kunnen toch onmogelijk fortuinen kosten toch ?

Denk ik ook, ik zou zelfs bereid zijn om zelf (25??) te betalen voor mijn stoeltje. Zolang we maar niet hoeven naar Westerlo of dergelijke te rijden.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #185 Gepost op: maart 28, 2013, 11:38:03 am »
offerte van stoeltjes is aangevraagd
als we gewoon europa ingaan proberen ze dit bij ons erdoor te krijgen
CL is op de heizel

oef , die stoeltjes kunnen toch onmogelijk fortuinen kosten toch ?

Denk ik ook, ik zou zelfs bereid zijn om zelf (25??) te betalen voor mijn stoeltje. Zolang we maar niet hoeven naar Westerlo of dergelijke te rijden.

Misschien kunnen we met een aantal supporters een groepsaankoop doen gelijk met de mazout in sommige parochies.  Zo kunnen we een serieus % korting bekomen !  8)
Ik wil wel een rood stoeltje met een drankhouder!!

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #186 Gepost op: maart 28, 2013, 05:28:33 pm »
ik wil een rood stoeltje, drankhouder m?t frisse pint  ;D

Offline joost den tuiter

  • Leden
  • Berichten: 101
  • lalalala
    • htt://www.fc4451.be
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #187 Gepost op: maart 28, 2013, 05:36:37 pm »
en ik wil een stoeltje beweegt als ik roep ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D
groetjes joost den tuiter

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #189 Gepost op: april 05, 2013, 10:35:58 am »
Ook in de streekkrant een essevee special met 12 bladzijden en o.a. over het stadion met Kurt.  Stadiondossier moet nu plots al 20 miljoen euro minder.  Sorry maar tgaat op wat trekken zeker?  Ik weet dat het niet evident is, maar als je een stadion neerpoot na al die moeite hier in Belgi? en het overdreven langdurige proces om iets te bouwen, dan zet je beter meteen het goede stadion neer.  Van 40 naar 20 miljoen euro.  Is een pak minder geld.  Tzal brik a brak zijn zeker?  Als je kijkt naar noorwegen, denemarken, zwitserland en nederland van de nieuwe stadions van om en bij de 12000-17000 plaatsen.  Kosten die allemaal een 35 of meer.  Met 20 miljoen euro (wat veel geld is) doe je niet veel in stadionnormen.  Dat van gent kost er bv 60 miljoen euro.  Ok, het is afwachten naar het eerste ontwerp.  Maar had graag eens het oorspronkelijke ontwerp gezien (wat destijds op wtv en in essevee magazine stond) en het ontwerp met 20 miljoen euro minder budget.  Of misschien beter niet.

Wel positief aan het artikel is het proberen om het eigen stadion te gebruiken bij europa leage en bij champions leage is afwachten waar.  Hopelijk hebben we wel nog genoeg capaciteit dan.  Want 10000 plaatsen zoals nu, zal waarschijnlijk niet lukken.  Hopelijk nog 8000.  Wat wel v??l te weinig gaat zijn als je tegen een duitse, nederlandse, engelse, spaanse,italiaanse club zou spelen.  Als je ziet dat er al 8000 man meeging 35 km verderop destijds in Gent. Kan je zeker thuis na zo een jaar en al een paar jaar verder essevee in 1e klasse gemakkelijk voor 12000 spelen of meer.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2013, 10:39:27 am door essevee007 »

Offline meulie

  • Leden
  • Berichten: 582
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #190 Gepost op: april 05, 2013, 12:17:57 pm »
Ik heb het al aangegeven :de schulden van stad zijn met 50% gestegen op 2 jaar tijd .Van vooraan de 20 miljoen euro tot vooraan de 30.Zijn ze bereid van er nog een pak bij te doen?

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #191 Gepost op: april 05, 2013, 01:03:13 pm »
Ik heb het al aangegeven :de schulden van stad zijn met 50% gestegen op 2 jaar tijd .Van vooraan de 20 miljoen euro tot vooraan de 30.Zijn ze bereid van er nog een pak bij te doen?
Den boulevard mocht anders wel wat kosten ...

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #192 Gepost op: april 05, 2013, 01:21:30 pm »
Dienen Boulevard ligt ook stil...
al een maand of 3-4 da daar niks meer gebeurd
en tis ni van da winterweer want tis opkuis van de afbraakwerken.

Stad ga enkel de gronden "geven" ze gaan daar genen Euro in steken.
Rikske Soens is ni zot e, geld aan nen anderen geven datie zelf op kan doen.



Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #193 Gepost op: april 05, 2013, 01:23:13 pm »
vergeet ook nie dat de gemeenten pakken geld verloren hebben (inkomsten dus) wegens oa dexia enz enz enz ...

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #194 Gepost op: april 05, 2013, 02:13:46 pm »
Hier een voorbeeld van een club die zijn stadion omvormde tot een stadion waarvan de tribunes tot tegen het veld staan en een uniform geheel vormen. Er is wel een opmerkelijke kanttekening bij te maken, het stadion werd gebouwd door hun eigen fans. En ja, het is architectuur die mag gezien worden. http://www.fc-union-berlin.de/stadion/info/
« Laatst bewerkt op: april 05, 2013, 02:17:40 pm door jakkie3000 »

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #195 Gepost op: april 05, 2013, 03:05:40 pm »
Het gaat totaal de verkeerde kant uit, dat is me al lang duidelijk !  In 't Wekelijks Evenementengazetse staat ook artikel.  Grappig vind ik wel dat er nog altijd ??ntje durft zeggen/schrijven dat we in ??n van de rijkste gedeeltes van Belgi? liggen.  Ik raad die gasten die dat nog durven beweren een cursus hedendaagse economie aan !!  Ik zou eerder durven stellen dat het verval in onze contreien iets minder uitgesproken is dan in de rest van ons land.  Nee, dat project met mooi stadion mogen we op onzen buik schriijven vrees ik.  Als er ooit iets komt zal het een tribuneke achter de goal zijn en verder wat opkalefateringen van "'k wil en kanne nie".  Jammer maar helaas.

Ik ga akkoord, volgens mij staat er voor 2020 nooit een nieuw stadion.

Maar wat zou er eigenlijk zo mis zijn (en zo duur?) met kleine(re) verbouwingen? En dan bedoel ik bijvoorbeeld Vak T en dergelijke ombouwen tot zitplaatsen, veld eventueel wat breder maken, achter beide doelen een tribune (eventueel zittribune?), zijtribunes die alle tribunes verbinden met elkaar? Zou het toch al v??l interessanter, gezelliger en aangenamer maken? En een heel stuk groter?!


13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #196 Gepost op: april 05, 2013, 04:18:37 pm »
Wat er zo mis mee is?  Omdat je met een hoop verbouwingen nooit een deftig modern stadion kan neerplanten die beantwoordt aan wat neutrale supporters en potenti?le zakenlui als meerwaarde beschouwen!  Je zal altijd met een veredeld atletiekstadion achterblijven en zal amper meer omzet genereren.

Je zal wel gelijk hebben, ik ken er weinig van, maar zou het echt niet mogelijk zijn om degelijke verbouwingen te doen waardoor de piste verdwijnt, het veld breder wordt, het stadion 'toe' wordt gebouwd. Ik kan me voorstellen dat dat wel ettelijke tientallen miljoenen kan schelen?! En wat heb je liefst, dat was eigenlijk waar ik naartoe wou: nog vijftien jaar (kijk naar Gent) wachten op een nieuw stadion, of degelijk verbouwen (al is het in stukjes) om zo tot een degelijk stadion te komen?! Vak X stond er in een maand of twee, die tribunes in Gent zullen ook wel niet eindeloos lang duren om op te bouwen (nochtans zittribunes).

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #197 Gepost op: april 05, 2013, 04:28:32 pm »
wat diene boulevard (ramblas) betreft, heb ik van horen dat de bouwvergunning niet in orde zou zijn ! goe bezig daar op het stadhuis ?

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #198 Gepost op: april 06, 2013, 02:26:10 pm »
wat diene boulevard (ramblas) betreft, heb ik van horen dat de bouwvergunning niet in orde zou zijn ! goe bezig daar op het stadhuis ?
Da ebde gij goe gehoord....
afbraakvergunning in orde
bouwvergunning niet 100%
details naar verluid, mo tligter schoon nu
Stad in verval ipv stad in galop
Jaren op succes van andere geleefd
ma zelf wa doen, no way
Rikske is acw er, dan weet ge waar de centen zitten wss....

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #199 Gepost op: april 06, 2013, 11:43:05 pm »
op succes van wie geteerd dan ?

en die acw-opmerking trekt op geen kl*ten  :)