Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799617 keer)

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #480 Gepost op: juni 15, 2013, 09:52:21 pm »
Als het stadsbestuur al 30 jaar dwars ligt en onze CEO een visie heeft dan is het toch vrij eenvoudig : priv? lap grond en stadion bouwen in eigen beheer. Alles in eigen beheer, geen blokkerende derden meer.
Allemaal goed en wel, maar hoe ga je dat betalen? Of denk je dat iemand zijn priv?grond gratis gaat schenken aan essevee? Bovendien heb je dan nog steeds niemand die borg wil staan voor die banklening!

Wat zit jij als Buffalo een beetje onze rekening te maken? Aan het genieten dat het bij jullie wel is gelukt en bij ons tot nader nog niet? ...  >:(
Dit is tot nader order nog steeds een discussieforum! Ik stel gewoon een vraag, die iedereen zich hier zou moeten afvragen! Je moet je frustraties omdat je europees niet terecht kan in het Arteveldestadion (toch jouw grote droom) niet afreageren op anderen..
Misschien omdat het bij jullie al zolang geleden is, maar Europees schrijft men met een hoofdletter ;-)!
Bij ons is het geleden van vorig jaar, bij jullie van 2006-2007! Je maakt jezelf dus ronduit belachelijk!
Schitterende Europese campagne inderdaad, Videoton... Het was trouwens 'om te lachen', WANNEKE, niet alles zo serieus opnemen is de boodschap.

Online Thomas

  • Leden
  • Berichten: 1.907
  • Essevee forever!!!!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #481 Gepost op: juni 15, 2013, 11:06:38 pm »
Als het stadsbestuur al 30 jaar dwars ligt en onze CEO een visie heeft dan is het toch vrij eenvoudig : priv? lap grond en stadion bouwen in eigen beheer. Alles in eigen beheer, geen blokkerende derden meer.
Allemaal goed en wel, maar hoe ga je dat betalen? Of denk je dat iemand zijn priv?grond gratis gaat schenken aan essevee? Bovendien heb je dan nog steeds niemand die borg wil staan voor die banklening!

Wat zit jij als Buffalo een beetje onze rekening te maken? Aan het genieten dat het bij jullie wel is gelukt en bij ons tot nader nog niet? ...  >:(
Dit is tot nader order nog steeds een discussieforum! Ik stel gewoon een vraag, die iedereen zich hier zou moeten afvragen! Je moet je frustraties omdat je europees niet terecht kan in het Arteveldestadion (toch jouw grote droom) niet afreageren op anderen..
Misschien omdat het bij jullie al zolang geleden is, maar Europees schrijft men met een hoofdletter ;-)!
Bij ons is het geleden van vorig jaar, bij jullie van 2006-2007! Je maakt jezelf dus ronduit belachelijk!
Ja je mag trots zijn op jullie vorige campagne . Videoton waaaaaaaauw..

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #482 Gepost op: juni 15, 2013, 11:10:38 pm »
Gent spreekt alle jaren van Europees voetbal binnenhalen, wij niet. Klein verschil.
Gent speelt al een kleine 100 jaar in Eerste Klasse, wij 11 jaar. Klein verschil.

Btw al eens AC Milan uitgeschakeld? Btw jullie laatste Europese confrontatie met een Italiaanse club herinner ik me ook: AS Roma 0-7. Juist ja, 7-0...  ;)

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #483 Gepost op: juni 15, 2013, 11:43:46 pm »
Wij spelen  nog geen 11 jaar in Eerste Klasse hoor... We bestaan 11 jaar :p

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #484 Gepost op: juni 16, 2013, 08:54:31 am »
Klaag zaag neut blijt snotter

Waar zit die gast die vorige week nog zei dat het stadion nooooooooooit tijdig klaar zou zijn, dat de Gantoise hun eerste x-matchen op verplaatsing zou spelen ?  :-[  Binnen een paar dagen zaaien ze de pelouse dus!  Groen van jaloezie !!
Gene paniek, 'k ben ier nog.
1. En aje een peloeze eet, ton es ui stadion greed of wa? Ze zullen wel mo?n speeln in ulder nief stadion den 3den augustus tegen malinwa, moar volgens mij wordt dat nog steeds in ne gigantische werf...
2. De gantwoaze ee wel degelijk an de kalandercommissie gevroagd ofdan ze 't eeste stuk van de competitie ip verploatsinge mosten speeln, moar da moste nie. ( begrijpelijk ) Als tegemoetkominge werden ter nui geen 'toppers' gespeeld tot den doatum dan ze gevroagd oan.
3. An ze die peloeze nui nie zoajn, ton stoat er gene pijl ges ip tegen da't nief sezoen begunt, dus kunnen ze nie voder.
4. Jaloers? Geeuw! Doar antwoordek zelfs niemer op.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #485 Gepost op: juni 16, 2013, 11:11:18 am »
Wij spelen  nog geen 11 jaar in Eerste Klasse hoor... We bestaan 11 jaar :p
Juist, daar moest een 'bestaan' tussen ;-)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #486 Gepost op: juni 16, 2013, 01:38:53 pm »
Als het stadsbestuur al 30 jaar dwars ligt en onze CEO een visie heeft dan is het toch vrij eenvoudig : priv? lap grond en stadion bouwen in eigen beheer. Alles in eigen beheer, geen blokkerende derden meer.
Allemaal goed en wel, maar hoe ga je dat betalen? Of denk je dat iemand zijn priv?grond gratis gaat schenken aan essevee? Bovendien heb je dan nog steeds niemand die borg wil staan voor die banklening!

Wat zit jij als Buffalo een beetje onze rekening te maken? Aan het genieten dat het bij jullie wel is gelukt en bij ons tot nader nog niet? ...  >:(
Dit is tot nader order nog steeds een discussieforum! Ik stel gewoon een vraag, die iedereen zich hier zou moeten afvragen! Je moet je frustraties omdat je europees niet terecht kan in het Arteveldestadion (toch jouw grote droom) niet afreageren op anderen..
Misschien omdat het bij jullie al zolang geleden is, maar Europees schrijft men met een hoofdletter ;-)!
Bij ons is het geleden van vorig jaar, bij jullie van 2006-2007! Je maakt jezelf dus ronduit belachelijk!

tss wanneke toch , zo een frustratie dat jullie in de ghelamamaco (of hoe is het ?) arena geen europees gaan spelen en wij wel europees haalden ? moet je met geen 7-0 gaan verliezen dan he.  allez hopelijk haal je dan de komende jaren ook nog eens europees dan kan je ook nog eens met de stropkes op reis :)

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #487 Gepost op: juni 16, 2013, 01:42:47 pm »
Die mens stelt toch gewoon een vraag? En wat het nieuwe stadion van AA Gent betreft kan je toch enkel en alleen 'chapeau' zeggen? Niet te begrijpen soms, bepaalde reacties hier.

Online phd

  • Leden
  • Berichten: 88
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #488 Gepost op: juni 16, 2013, 02:24:29 pm »
Ik vrees eigenlijk dat de ervaringen van aa gent veel andere ploegen er zullen van doen afzien een nieuw stadion neer te zetten...

Eigenlijk was in Gent alles optimaal:
- stad die erachter zat (wegens te veel problemen op huidige locatie) en actief meewerkte in het hele dossier
- gronden die vrij lagen en waar een stadion relatief gemakkelijk kon worden gebouwd
- Ghelamco die optimaal meewerkt
- stabiele ploeg die sportief gezien aan de Belgische top meedraait

Toch duurde het ongeloolflijk lang allemaal - de eerste maketten/plannen dateren van zo'n 6 ? 7 jaar geleden als ik mij goed kan herinneren (Toen was Jan Olde Riekerink coach van Gent - wie kent die nog?) en het belangrijkste nog : in het jaar van de bouw zelf deed AA Gent het ongelooflijk zwak in de competitie omdat ze te veel hebben moeten investeren in het stadion.
Als dit al kan gebeuren met een stabiele subtopclub in ??n van de grootste steden van Vlaanderen, dan is de rekening van veel provincieclubs rap gemaakt denk ik...  :-\ ondanks het feit da AA Gent waarschijnlijk de komende jaren de sportieve vruchten zal kunnen plukken van dit nieuwe stadion

Het is wel zo dat de modernisering van stadioninfrastructuur de enige manier is om het Belgische voetbal terug naar een hoger niveau te tillen maar de G5 zien meer heil in een bij de haren gerukt Play-Off systeem om het Belgische voetbal te 'redden'... :-X

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #489 Gepost op: juni 16, 2013, 02:30:37 pm »
Ik vrees eigenlijk dat de ervaringen van aa gent veel andere ploegen er zullen van doen afzien een nieuw stadion neer te zetten...

Eigenlijk was in Gent alles optimaal:
- stad die erachter zat (wegens te veel problemen op huidige locatie) en actief meewerkte in het hele dossier
- gronden die vrij lagen en waar een stadion relatief gemakkelijk kon worden gebouwd
- Ghelamco die optimaal meewerkt
- stabiele ploeg die sportief gezien aan de Belgische top meedraait

Toch duurde het ongeloolflijk lang allemaal - de eerste maketten/plannen dateren van zo'n 6 ? 7 jaar geleden als ik mij goed kan herinneren (Toen was Jan Olde Riekerink coach van Gent - wie kent die nog?) en het belangrijkste nog : in het jaar van de bouw zelf deed AA Gent het ongelooflijk zwak in de competitie omdat ze te veel hebben moeten investeren in het stadion. Als dit al kan gebeuren met een stabiele subtopclub in ??n van de grootste steden van Vlaanderen, dan is de rekening van veel provincieclubs rap gemaakt denk ik...  :-\ ondanks het feit da AA Gent waarschijnlijk de komende jaren de sportieve vruchten zal kunnen plukken van dit nieuwe stadion

Het is wel zo dat de modernisering van stadioninfrastructuur de enige manier is om het Belgische voetbal terug naar een hoger niveau te tillen maar de G5 zien meer heil in een bij de haren gerukt Play-Off systeem om het Belgische voetbal te 'redden'... :-X

?

Helemaal akkoord, vooral met je laatste alinea. Ik schreef het ook al ergens: hoe langer men het belang van infrastructuur zal blijven negeren, hoe hopelozer het allemaal zal worden in Belgi?. Binnen tien jaar zijn de stadions van Club Brugge en Anderlecht ook hopeloos verouderd trouwens, en dat zijn onze twee grootste clubs. Maar inderdaad: het is veel belangrijker om allerlei achterlijke systemen te introduceren om ervoor te zorgen dat de G5 nog wat sterker in hun schoenen staan. Vergeet de kleintjes, vergeet 2e klasse... Heel vergelijkbaar met onze politiek eigenlijk: kop in het zand, niks veranderen, 't is toch voor de opvolgers, 'we zien wel'. En ondertussen gaat het van kwaad naar erger.

Offline bigfoot12345

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #490 Gepost op: juni 16, 2013, 03:01:21 pm »
Zonder het geld van prive investeerder ghelamco ofzo kan gent ook geen nieuw stadion zetten hoor,ze hebben het geluk gehad dat die man in belgie een project wou om naambekendheid te verwerven.Voor hetzelfde geld komt hij vanreykegem tegen inplaats van de witte en staat er nu in waregem een nieuw stadion

Offline WANNEKE

  • Leden
  • Berichten: 53
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #491 Gepost op: juni 16, 2013, 04:30:32 pm »
Zonder het geld van prive investeerder ghelamco ofzo kan gent ook geen nieuw stadion zetten hoor,ze hebben het geluk gehad dat die man in belgie een project wou om naambekendheid te verwerven.Voor hetzelfde geld komt hij vanreykegem tegen inplaats van de witte en staat er nu in waregem een nieuw stadion
Alsof het allemaal zo simpel is.. Je vergeet immers het allerbelangrijkste voor zo'n prive investeerder, met name de rendabiliteit van het hele project! En zijn bij jullie het gros van de kandidaatinvesteerders niet afgehaakt net omdat ze zware twijfels hadden over de rendabiliteit van het project? Misschien was Ghelamco wel ??n van hen?

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #492 Gepost op: juni 16, 2013, 06:42:22 pm »
Zonder het geld van prive investeerder ghelamco ofzo kan gent ook geen nieuw stadion zetten hoor,ze hebben het geluk gehad dat die man in belgie een project wou om naambekendheid te verwerven.Voor hetzelfde geld komt hij vanreykegem tegen inplaats van de witte en staat er nu in waregem een nieuw stadion
Alsof het allemaal zo simpel is.. Je vergeet immers het allerbelangrijkste voor zo'n prive investeerder, met name de rendabiliteit van het hele project! En zijn bij jullie het gros van de kandidaatinvesteerders niet afgehaakt net omdat ze zware twijfels hadden over de rendabiliteit van het project? Misschien was Ghelamco wel ??n van hen?

je hebt gewoon ne "zot" / "investeerder" nodig met x-aantal miljoenen, die dan inderdaad misschien hoopt het rendabel te maken. dan zal natuurlijk wel veel van de opbrengsten naar hem gaan en niet naar de ploeg veronderstel ik , want met enkel maar met de naam van het stadion koopt diene ook niets natuurlijk :)

Offline yveskes

  • Leden
  • Berichten: 5
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #493 Gepost op: juni 16, 2013, 07:55:36 pm »
In het begin was er geen sprake van Ghelamco. Door de financiele crisis heeft Optima afgehaakt en hebben De Witte & co naar een oplossing moeten zoeken. Daarin hebben ze Ghelamco gevonden als partner. Dit was ook zonder slag of stoot want oorspronkelijk was het Besix die het stadion zou bouwen.
Ghelamco is er maar bijgekomen in 2009.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #494 Gepost op: juni 16, 2013, 08:10:40 pm »
In het begin was er geen sprake van Ghelamco. Door de financiele crisis heeft Optima afgehaakt en hebben De Witte & co naar een oplossing moeten zoeken. Daarin hebben ze Ghelamco gevonden als partner. Dit was ook zonder slag of stoot want oorspronkelijk was het Besix die het stadion zou bouwen.
Ghelamco is er maar bijgekomen in 2009.
was er niks anders aan de hand met Optima?
ging het niet over geen bankgarantie krijgen?

Offline yveskes

  • Leden
  • Berichten: 5
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #495 Gepost op: juni 16, 2013, 08:45:42 pm »
In het begin was er geen sprake van Ghelamco. Door de financiele crisis heeft Optima afgehaakt en hebben De Witte & co naar een oplossing moeten zoeken. Daarin hebben ze Ghelamco gevonden als partner. Dit was ook zonder slag of stoot want oorspronkelijk was het Besix die het stadion zou bouwen.
Ghelamco is er maar bijgekomen in 2009.
was er niks anders aan de hand met Optima?
ging het niet over geen bankgarantie krijgen?
Zou kunnen, het fijne weet ik er niet van. E?n ding staat vast, was Ghelamco er niet dan stond er nu geen stadion op die plaats. Enkel wat onkruid mss!

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #496 Gepost op: juni 18, 2013, 04:29:01 pm »
Stel je voor, zo'n (ver)nieuw(d) stadion, voor Essevee...

Het zal bij dromen blijven...







Ik verlang om het stadion van Gent 'live' te zien alvast (al duurt dat spijtig genoeg nog een klein jaar)!
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2013, 05:27:37 pm door 13 april 1951 »

Offline WANNEKE

  • Leden
  • Berichten: 53
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #497 Gepost op: juni 18, 2013, 09:11:08 pm »
Stel je voor, zo'n (ver)nieuw(d) stadion, voor Essevee...

Het zal bij dromen blijven...







Ik verlang om het stadion van Gent 'live' te zien alvast (al duurt dat spijtig genoeg nog een klein jaar)!
Waarom kom je op 17 juli niet eens kijken beste vriend? Je bent alvast van harte welkom!

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #498 Gepost op: juni 18, 2013, 09:14:27 pm »
Waarom kom je op 17 juli niet eens kijken beste vriend? Je bent alvast van harte welkom!

Opendeurdag ofzoiets dan, misschien? Zal ik zeker overwegen!

Hoeveel abonnementen hebben jullie al verkocht trouwens? Halen jullie het aantal dat je wou?


Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #499 Gepost op: juni 18, 2013, 09:19:15 pm »
Ik ga wel eens een matchke meepikken in de nieuwe arena :)