Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799619 keer)

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #560 Gepost op: juli 15, 2013, 11:38:58 am »
... en er komt weer wat schot in de zaak.

Ook de onderhandelingen tussen de club en het stad over het Regenboogstadion zijn terug begonnen.

?We hopen eind dit jaar tot een akkoord te komen?, zegt burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V). ?We zoeken naar een creatieve oplossing zodat de club zelf een partner kan zoeken voor de bouw. Net zoals alle gemeenten moeten we op onze centen letten en willen we er geen belastingsgeld in steken.?


http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130714_00658408

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #561 Gepost op: juli 15, 2013, 11:59:50 am »
... en er komt weer wat schot in de zaak.

Ook de onderhandelingen tussen de club en het stad over het Regenboogstadion zijn terug begonnen.

?We hopen eind dit jaar tot een akkoord te komen?, zegt burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V). ?We zoeken naar een creatieve oplossing zodat de club zelf een partner kan zoeken voor de bouw. Net zoals alle gemeenten moeten we op onze centen letten en willen we er geen belastingsgeld in steken.?


http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130714_00658408

Wat moeten we als supporters daar eigenlijk van geloven? Met woorden zoals "hopen" en "we zoeken naar een creatieve oplossing" (= typisch belgisch trouwens) geraak je niet vooruit en al zeker niet met loze beloften van deze conservatieve partij. Economisch vernuft heeft hij nog nooit getoond, meneer Vanryckeghem, anders zou hij wel mee partners hebben aangebracht maarja  ???  ::)
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2013, 12:08:07 pm door jakkie3000 »

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #562 Gepost op: juli 15, 2013, 12:05:18 pm »
... en er komt weer wat schot in de zaak.

?We zoeken naar een creatieve oplossing zodat de club zelf een partner kan zoeken voor de bouw. Net zoals alle gemeenten moeten we op onze centen letten en willen we er geen belastingsgeld in steken.?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130714_00658408
van stad moeter dus niks verwacht worden buiten de gronden
ok voor mij, ma moe da zo lang duren datie wil helpen zoeken?

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #563 Gepost op: juli 15, 2013, 12:16:20 pm »
ik wacht al sinds 1985.............. :'(

Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #564 Gepost op: juli 15, 2013, 12:18:16 pm »
... en er komt weer wat schot in de zaak.

?We zoeken naar een creatieve oplossing zodat de club zelf een partner kan zoeken voor de bouw. Net zoals alle gemeenten moeten we op onze centen letten en willen we er geen belastingsgeld in steken.?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130714_00658408
van stad moeter dus niks verwacht worden buiten de gronden
ok voor mij, ma moe da zo lang duren datie wil helpen zoeken?

Tja, als de administratie nu nog kantoorruimte te kort had, dan hadden ze naast het vernieuwde stadion kantoren kunnen bouwen die de stad dan huurde. Want dat is wat er in Gent is gebeurd (of gaat gebeuren, want 'af' is het daar nog allerminst), heb ik me laten vertellen. Mooie deal daar van Termont dus, voor zover het allemaal volgens de regels is verlopen ...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #565 Gepost op: juli 15, 2013, 01:24:30 pm »
ik wacht al sinds 1985.............. :'(

in 2085 zal het er staan :P

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #566 Gepost op: juli 15, 2013, 11:40:20 pm »
... en er komt weer wat schot in de zaak.

Ook de onderhandelingen tussen de club en het stad over het Regenboogstadion zijn terug begonnen.

?We hopen eind dit jaar tot een akkoord te komen?, zegt burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V). ?We zoeken naar een creatieve oplossing zodat de club zelf een partner kan zoeken voor de bouw. Net zoals alle gemeenten moeten we op onze centen letten en willen we er geen belastingsgeld in steken.?


http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130714_00658408

Triestige vent, profiteert als stad al jaren mee van de goeie naam van de club, plaatselijke cafees doen goeie zaken en staat als 1 van de eersten moord en brand te roepen als er sprake is van die verhuis naar Antwerpen, maar als er geld uit zijne zak moet komen trekt hij zijn staart in  >:(

Offline Tjompe

  • Leden
  • Berichten: 290
  • Motherfucker from hell
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #567 Gepost op: juli 16, 2013, 12:05:17 am »
Er zitten er hier duidelijk een paar die van gemeentepolitiek geen zak kennen. Denken jullie nu echt dat gemeenten maar een lade open te trekken en het geld zomaar tevoorschijn komt? Zo werkt het helaas niet en zal het ook nooit werken. Met de budgetten waar een gemeente mee moet werken moet zorgvuldig omgegaan worden en iedere euro moet 3 keer omgedraaid worden voor ze hem uitgeven. Dit heeft niets met niet willen te maken, het kan gewoon niet. Ik zou al tevreden zijn als de gronden aan de club geschonken worden voor een symbolische euro ofzo, dit zou al een schitterende stunt zijn.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #568 Gepost op: juli 16, 2013, 12:09:40 am »
Tis triestig, maar de gemiddelde Nederlandse 2de klasser lacht ons vierkant uit als hij het regenboogstadion ziet


Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #569 Gepost op: juli 16, 2013, 08:42:48 am »
Er zitten er hier duidelijk een paar die van gemeentepolitiek geen zak kennen. Denken jullie nu echt dat gemeenten maar een lade open te trekken en het geld zomaar tevoorschijn komt? Zo werkt het helaas niet en zal het ook nooit werken. Met de budgetten waar een gemeente mee moet werken moet zorgvuldig omgegaan worden en iedere euro moet 3 keer omgedraaid worden voor ze hem uitgeven. Dit heeft niets met niet willen te maken, het kan gewoon niet. Ik zou al tevreden zijn als de gronden aan de club geschonken worden voor een symbolische euro ofzo, dit zou al een schitterende stunt zijn.

klopt volledig , zelf met een ander bestuur zouden er niet plots miljoenen kunnen "gegeven" worden aan de club ...

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #570 Gepost op: juli 16, 2013, 10:03:08 am »
Er zitten er hier duidelijk een paar die van gemeentepolitiek geen zak kennen. Denken jullie nu echt dat gemeenten maar een lade open te trekken en het geld zomaar tevoorschijn komt? Zo werkt het helaas niet en zal het ook nooit werken. Met de budgetten waar een gemeente mee moet werken moet zorgvuldig omgegaan worden en iedere euro moet 3 keer omgedraaid worden voor ze hem uitgeven. Dit heeft niets met niet willen te maken, het kan gewoon niet. Ik zou al tevreden zijn als de gronden aan de club geschonken worden voor een symbolische euro ofzo, dit zou al een schitterende stunt zijn.

klopt volledig , zelf met een ander bestuur zouden er niet plots miljoenen kunnen "gegeven" worden aan de club ...

Inderdaad.

De 9 op 10 Waregemnaars die niet naar de voetbal gaan (32.000 op 36.000 ongeveer) zouden nogal content zijn als hun geld plots verdwijnt in een gigantisch complex, waar de winkels in het centrum, zou ik denken, ook niet bepaald mee opgezet zouden zijn?

Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #571 Gepost op: juli 16, 2013, 11:50:46 am »
Er zitten er hier duidelijk een paar die van gemeentepolitiek geen zak kennen. Denken jullie nu echt dat gemeenten maar een lade open te trekken en het geld zomaar tevoorschijn komt? Zo werkt het helaas niet en zal het ook nooit werken. Met de budgetten waar een gemeente mee moet werken moet zorgvuldig omgegaan worden en iedere euro moet 3 keer omgedraaid worden voor ze hem uitgeven. Dit heeft niets met niet willen te maken, het kan gewoon niet. Ik zou al tevreden zijn als de gronden aan de club geschonken worden voor een symbolische euro ofzo, dit zou al een schitterende stunt zijn.

klopt volledig , zelf met een ander bestuur zouden er niet plots miljoenen kunnen "gegeven" worden aan de club ...

Inderdaad.

De 9 op 10 Waregemnaars die niet naar de voetbal gaan (32.000 op 36.000 ongeveer) zouden nogal content zijn als hun geld plots verdwijnt in een gigantisch complex, waar de winkels in het centrum, zou ik denken, ook niet bepaald mee opgezet zouden zijn?

Helemaal akkoord, dat ze dus maar werk maken van een 'light' versie, zoals hier al verschillende keren is gepost: veld verbreden en opschuiven richting hoofdtribune en zitjes onderaan de tribune kant vijvers tot aan het veld. En dan twee nieuwe zittribunes (met natuurlijk behoud van vak X) met de nodige VIP- en andere ruimte achter de doelen. Als je het verstandig aanpakt, kan het perfect gefaseerd en redelijk snel verlopen en met het nodige overleg kan je er evengoed nog een tamelijk fraai geheel van maken (zie maar Standard, maar dan op iets kleinere schaal natuurlijk).

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #572 Gepost op: juli 16, 2013, 11:55:39 am »
Er zitten er hier duidelijk een paar die van gemeentepolitiek geen zak kennen. Denken jullie nu echt dat gemeenten maar een lade open te trekken en het geld zomaar tevoorschijn komt? Zo werkt het helaas niet en zal het ook nooit werken. Met de budgetten waar een gemeente mee moet werken moet zorgvuldig omgegaan worden en iedere euro moet 3 keer omgedraaid worden voor ze hem uitgeven. Dit heeft niets met niet willen te maken, het kan gewoon niet. Ik zou al tevreden zijn als de gronden aan de club geschonken worden voor een symbolische euro ofzo, dit zou al een schitterende stunt zijn.

klopt volledig , zelf met een ander bestuur zouden er niet plots miljoenen kunnen "gegeven" worden aan de club ...

Inderdaad.

De 9 op 10 Waregemnaars die niet naar de voetbal gaan (32.000 op 36.000 ongeveer) zouden nogal content zijn als hun geld plots verdwijnt in een gigantisch complex, waar de winkels in het centrum, zou ik denken, ook niet bepaald mee opgezet zouden zijn?

Helemaal akkoord, dat ze dus maar werk maken van een 'light' versie, zoals hier al verschillende keren is gepost: veld verbreden en opschuiven richting hoofdtribune en zitjes onderaan de tribune kant vijvers tot aan het veld. En dan twee nieuwe zittribunes (met natuurlijk behoud van vak X) met de nodige VIP- en andere ruimte achter de doelen. Als je het verstandig aanpakt, kan het perfect gefaseerd en redelijk snel verlopen en met het nodige overleg kan je er evengoed nog een tamelijk fraai geheel van maken (zie maar Standard, maar dan op iets kleinere schaal natuurlijk).

Voila, en waarom niet? Uiteraard heeft zoiets niet de uitstraling van een volledig nieuw project, maar ik zou er ook zeker achter staan.

Bijvoorbeeld beginnen met een nieuwe (zit)tribune achter het doel waar nu de reclamewand staat; inclusief alle VIP ruimtes en dergelijke, zodat je 't commercieel kan benutten.

Daarna pak je de andere kant aan, opnieuw een mooie (staan?)tribune, of half staan half zit, inclusief alle nodige ruimtes.

Dan heb je twee mooie tribunes waar iedereen vanop, bijvoorbeeld, de hoofdtribune kan plaatsnemen zodat ook die kan aangepakt/opgelapt/... worden. Daarna de andere kant.

Van mij zou het z?ker mogen. Want zeg eens eerlijk: gelooft iemand hier nog in dat nieuwe stadion? Wie gaat hier 25 (?) miljoen neertellen, in deze tijden, voor een (met alle respect voor onszelf) middenmoter/subtopper in onze pintjesliga? E?n verkeerd jaar (zie Westerlo, Cercle,...) en je zit in 2e. En als je dan niet met??n weer overkomt (zie Antwerp, Brussels, Westerlo,...), dan mag je 't quasi vergeten.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #573 Gepost op: juli 16, 2013, 09:36:13 pm »

Met "oplapwerken" zal je minder gemakkelijk investeerders vinden, omdat die minder snel een return on investment geven dan m??r te investeren in iets deftigs.  Trouwens, schoonste bewijs staat 50m verder: na de vernieuwing van het zwembad, is den Treffer het meest bezochte zwembad in Vlaanderen (weet niet meer precies waar gelezen destijds).

Mocht Gent den "ghelamco arena" op de site van Otten bouwen, in fasen van verschillende jaren, heb je nooit het "aanzuigeffect" naar nieuwe klanten als nu.

Belangrijkste is dat den aap eindelijk uit de mouw is gekomen: we zijn al 3 jaar kwijt door den Kurt, met zijn geblaat rond het sportieve, de naamswijziging, recent PDC... en zegt hem EINDELIJK waar het op slaat.  Had hem 2jaar geleden de gronden al kunnen schenken, dan stond den DURY ARENA er al...

Door de "nieuwe" wending, of tenminste signalen tot... heb ik er een goed oog in dat er binnen enkele maanden een beslissing kan vallen.




Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #574 Gepost op: juli 16, 2013, 10:37:42 pm »

Met "oplapwerken" zal je minder gemakkelijk investeerders vinden, omdat die minder snel een return on investment geven dan m??r te investeren in iets deftigs.  Trouwens, schoonste bewijs staat 50m verder: na de vernieuwing van het zwembad, is den Treffer het meest bezochte zwembad in Vlaanderen (weet niet meer precies waar gelezen destijds).

Mocht Gent den "ghelamco arena" op de site van Otten bouwen, in fasen van verschillende jaren, heb je nooit het "aanzuigeffect" naar nieuwe klanten als nu.

Belangrijkste is dat den aap eindelijk uit de mouw is gekomen: we zijn al 3 jaar kwijt door den Kurt, met zijn geblaat rond het sportieve, de naamswijziging, recent PDC... en zegt hem EINDELIJK waar het op slaat.  Had hem 2jaar geleden de gronden al kunnen schenken, dan stond den DURY ARENA er al...

Door de "nieuwe" wending, of tenminste signalen tot... heb ik er een goed oog in dat er binnen enkele maanden een beslissing kan vallen.





ik vrees nog altijd dat je het woord maanden mag vervangen door jaren

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #575 Gepost op: juli 16, 2013, 10:47:27 pm »

Met "oplapwerken" zal je minder gemakkelijk investeerders vinden, omdat die minder snel een return on investment geven dan m??r te investeren in iets deftigs.  Trouwens, schoonste bewijs staat 50m verder: na de vernieuwing van het zwembad, is den Treffer het meest bezochte zwembad in Vlaanderen (weet niet meer precies waar gelezen destijds).

Mocht Gent den "ghelamco arena" op de site van Otten bouwen, in fasen van verschillende jaren, heb je nooit het "aanzuigeffect" naar nieuwe klanten als nu.

Belangrijkste is dat den aap eindelijk uit de mouw is gekomen: we zijn al 3 jaar kwijt door den Kurt, met zijn geblaat rond het sportieve, de naamswijziging, recent PDC... en zegt hem EINDELIJK waar het op slaat.  Had hem 2jaar geleden de gronden al kunnen schenken, dan stond den DURY ARENA er al...

Door de "nieuwe" wending, of tenminste signalen tot... heb ik er een goed oog in dat er binnen enkele maanden een beslissing kan vallen.





ik vrees nog altijd dat je het woord maanden mag vervangen door jaren

Positief denken h?.  Als je pint nu half vol of half leeg is, bestel alvast de volgende


Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #576 Gepost op: juli 17, 2013, 12:49:43 pm »
Zelfs in Lommel staat er binnenkort een nieuwe arena van 10.000 plaatsen met alles erop en eraan (kostprijs 30 miljoen euro)

In Limburg gaan ze dan toch 3 mooie stadions hebben, Lommel, Genk en STVV

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #577 Gepost op: juli 17, 2013, 12:59:20 pm »
dankzij een grote sponsor ; ik dacht transportbedrijf essers, wij wachten hier nog op een mecenas zoals in gent of lommel ...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #578 Gepost op: juli 17, 2013, 01:16:01 pm »

Helemaal akkoord, dat ze dus maar werk maken van een 'light' versie, zoals hier al verschillende keren is gepost: veld verbreden en opschuiven richting hoofdtribune en zitjes onderaan de tribune kant vijvers tot aan het veld. En dan twee nieuwe zittribunes (met natuurlijk behoud van vak X) met de nodige VIP- en andere ruimte achter de doelen. Als je het verstandig aanpakt, kan het perfect gefaseerd en redelijk snel verlopen en met het nodige overleg kan je er evengoed nog een tamelijk fraai geheel van maken (zie maar Standard, maar dan op iets kleinere schaal natuurlijk).

Dat hoorde ik al van vele supporters.  Volledig terecht m i.  Als we op een volledig nieuw stadion moeten wachten dan zullen we allemaal al op ??n of andere weide  uitgestrooid zijn (de ??n al wat rapper dan den anderen) vooraleer dat er staat.  Op die manier hoef je trouwens ook nooit te verhuizen, want dit is voor mij nog altijd een bizar gegeven nl. 1 volledig seizoen op een ander afwerken.  (Mocht dat in die nieuwe Gentse orgie-orgasmus-tempel zijn dan trek ik wel mijn bovenstaande versie in).

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #579 Gepost op: juli 17, 2013, 01:21:37 pm »
Den enigen die da kan met zijn connecties hier is stortbeton Declercq...
Kurt zou beter met hem keer praten en netwerken
nee, ze pakken ier lever enen van Torhout die op zijn beurt overgenomen word
door een bedrijf in Kruibeke
wat met nv Rainbow trouwens, waar Vanhaerents in zat?