Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799616 keer)

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #600 Gepost op: juli 20, 2013, 12:19:30 pm »
ik heb het totaal niet gevolgd, maar wat ist probleem juist?
financieel plaatje niet rond?
geen goedkeuring door stad/provencie?

beide? want ik vind ook dat niet stad waregem moet op draaien voor de kosten... Maar hadden ze geen prive investeerders?

kben totaal nie mee, excuses voor de onwetendheid :-)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #601 Gepost op: juli 20, 2013, 06:56:10 pm »
in Mechelen blijkbaar minder gelul maar wel sterk aan het dossier gewerkt zodat ze daar hopen volgend jaar alles in orde te krijgen om hun stadion ook te vernieuwen...stad Mechelen werkt blijkbaar goed mee en er is hun goed contact tussen beiden

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #602 Gepost op: juli 20, 2013, 07:02:42 pm »
Ze hebben daar dan ook geen cowboys in het bestuur...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #603 Gepost op: juli 21, 2013, 06:47:24 am »
Ze hebben daar dan ook geen cowboys in het bestuur...

Vent waar slaat dat nu weer op ?? Kruip op den bus met die gasten van Bordeaux (die vakkundig ingepakt werd gisterenavond).  Die stopt in Mechelen vandaag !!

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #604 Gepost op: juli 21, 2013, 10:02:31 am »
in Mechelen blijkbaar minder gelul maar wel sterk aan het dossier gewerkt zodat ze daar hopen volgend jaar alles in orde te krijgen om hun stadion ook te vernieuwen...stad Mechelen werkt blijkbaar goed mee en er is hun goed contact tussen beiden

Ook al de plannen gezien? Wat container-achtige tribunes bij elkaar gezet...

Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #605 Gepost op: juli 21, 2013, 09:06:58 pm »
in Mechelen blijkbaar minder gelul maar wel sterk aan het dossier gewerkt zodat ze daar hopen volgend jaar alles in orde te krijgen om hun stadion ook te vernieuwen...stad Mechelen werkt blijkbaar goed mee en er is hun goed contact tussen beiden

Ook al de plannen gezien? Wat container-achtige tribunes bij elkaar gezet...

Los van hoe dat plan er uitziet: fundamenteel is hun aanpak dezelfde als wat hier ook mogelijk is, als men zich niet zou blijven blindstaren op een volledig nieuw stadion: grotendeels vernieuwen en de rest renoveren. Het zal veel sneller gaan dan een volledig nieuw (zeker als je het niet zoals Gent op een andere plaats kan bouwen) ?n meer dan voldoende zijn voor een comfortabel stadion van 12000 ? 14000 plaatsen. Ik blijf het herhalen, dat is voor ons het meest ideale. Dat hiervoor geen grote investeerder kan aangetrokken worden of weinig enthoesiasme bij de supporters zal worden gewekt, betwijfel ik ten zeerste. Nogmaals, zie maar Standaard, waar hetzelfde gebeurd is. Andere voorbeelden: PSV, waar hun Philipsstadion met de jaren ook is uitgebreid en dichtgebouwd tot de hoeken in de tweede ring toe. Wij hoeven nauwelijks iets af te breken en zouden bij wijze van spreken morgen kunnen beginnen ... Met een beetje visie was het misschien al gepiept (zoals met vak X, waarom heeft d?t eigenlijk zo lang moeten duren, dat had er al in 2006 in ons tweede jaar in eerste moeten zijn).

Maar nee, vandaag wordt er dan graag uitgepakt dat alle supporters gratis met de bus naar Anderlecht kunnen. Dat we in 2006 moesten uitwijken naar Gent kan je nog begrijpen. Dat we 7 jaar later echter nog steeds niet Europees thuis kunnen spelen, is om te bleiten. Zeker omdat we in de tussentijd hebben getoond dat een Europees vervolg best wel mogelijk was.
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2013, 09:12:29 pm door Vincent »

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #606 Gepost op: juli 21, 2013, 10:28:21 pm »
in Mechelen blijkbaar minder gelul maar wel sterk aan het dossier gewerkt zodat ze daar hopen volgend jaar alles in orde te krijgen om hun stadion ook te vernieuwen...stad Mechelen werkt blijkbaar goed mee en er is hun goed contact tussen beiden

Ook al de plannen gezien? Wat container-achtige tribunes bij elkaar gezet...

Los van hoe dat plan er uitziet: fundamenteel is hun aanpak dezelfde als wat hier ook mogelijk is, als men zich niet zou blijven blindstaren op een volledig nieuw stadion: grotendeels vernieuwen en de rest renoveren. Het zal veel sneller gaan dan een volledig nieuw (zeker als je het niet zoals Gent op een andere plaats kan bouwen) ?n meer dan voldoende zijn voor een comfortabel stadion van 12000 ? 14000 plaatsen. Ik blijf het herhalen, dat is voor ons het meest ideale. Dat hiervoor geen grote investeerder kan aangetrokken worden of weinig enthoesiasme bij de supporters zal worden gewekt, betwijfel ik ten zeerste. Nogmaals, zie maar Standaard, waar hetzelfde gebeurd is. Andere voorbeelden: PSV, waar hun Philipsstadion met de jaren ook is uitgebreid en dichtgebouwd tot de hoeken in de tweede ring toe. Wij hoeven nauwelijks iets af te breken en zouden bij wijze van spreken morgen kunnen beginnen ... Met een beetje visie was het misschien al gepiept (zoals met vak X, waarom heeft d?t eigenlijk zo lang moeten duren, dat had er al in 2006 in ons tweede jaar in eerste moeten zijn).

Maar nee, vandaag wordt er dan graag uitgepakt dat alle supporters gratis met de bus naar Anderlecht kunnen. Dat we in 2006 moesten uitwijken naar Gent kan je nog begrijpen. Dat we 7 jaar later echter nog steeds niet Europees thuis kunnen spelen, is om te bleiten. Zeker omdat we in de tussentijd hebben getoond dat een Europees vervolg best wel mogelijk was.

Immense ?!

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #607 Gepost op: juli 21, 2013, 11:56:02 pm »
Vincent, met plezier geef ik u gelijk. We zaten al veel te lang stil. Vincent Mannaert was voor mij de man die er voor kon zorgen dat ons nieuw stadion er nu al stond. Helaas koos hij voor een andere weg...
Intussen zoveel jaar later blijven we nog steeds achter met lege handen. Met vak X kunnen we enkel onze handen verwarmen maar een nieuw stadion zou onze club groots kunnen brengen.

Voor de ge?nteresseerden: de plannen voor de verbouwingen bij KV Mechelen kan je hier 'bewonderen'. http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4519

Als ik eerlijk mag zijn, wacht ik liever dan wat langer op een deftige verbouwing (lees nieuw stadion), dan dergelijke meet en plak werk...

Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #608 Gepost op: juli 22, 2013, 09:46:07 am »
Vincent, met plezier geef ik u gelijk. We zaten al veel te lang stil. Vincent Mannaert was voor mij de man die er voor kon zorgen dat ons nieuw stadion er nu al stond. Helaas koos hij voor een andere weg...
Intussen zoveel jaar later blijven we nog steeds achter met lege handen. Met vak X kunnen we enkel onze handen verwarmen maar een nieuw stadion zou onze club groots kunnen brengen.

Voor de ge?nteresseerden: de plannen voor de verbouwingen bij KV Mechelen kan je hier 'bewonderen'. http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4519

Als ik eerlijk mag zijn, wacht ik liever dan wat langer op een deftige verbouwing (lees nieuw stadion), dan dergelijke meet en plak werk...

Ik denk wel dat wij hier beter kunnen en dus tot een fraaier geheel kunnen komen dan wat ze in Mechelen blijkbaar van plan zijn.

Een volledig nieuw stadion zou natuurlijk het allerbeste zijn maar ik vrees dat het gewoon niet (meer) haalbaar is (zeker als het op dezelfde plaats van het huidige moet komen).

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #609 Gepost op: juli 22, 2013, 10:13:19 am »
Vincent, met plezier geef ik u gelijk. We zaten al veel te lang stil. Vincent Mannaert was voor mij de man die er voor kon zorgen dat ons nieuw stadion er nu al stond. Helaas koos hij voor een andere weg...
Intussen zoveel jaar later blijven we nog steeds achter met lege handen. Met vak X kunnen we enkel onze handen verwarmen maar een nieuw stadion zou onze club groots kunnen brengen.

Voor de ge?nteresseerden: de plannen voor de verbouwingen bij KV Mechelen kan je hier 'bewonderen'. http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4519

Als ik eerlijk mag zijn, wacht ik liever dan wat langer op een deftige verbouwing (lees nieuw stadion), dan dergelijke meet en plak werk...

Ik ga akkoord dat een volledig nieuw stadion een grotere impact zou hebben (zie Gent), maar als je zegt dat je liever wacht... Hoe lang ben je bereid te wachten? Zeven (!) jaar geleden speelden we onze Europese wedstrijden in een ander zijn stadion. Vandaag moeten we dat opnieuw doen. Met andere woorden opnieuw 7 jaar voorbij, en twee keer niks veranderd aan de situatie. Wel integendeel. Gelooft iemand eigenlijk nog in dat nieuwe stadion?

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #610 Gepost op: juli 22, 2013, 11:28:34 am »
Vincent, met plezier geef ik u gelijk. We zaten al veel te lang stil. Vincent Mannaert was voor mij de man die er voor kon zorgen dat ons nieuw stadion er nu al stond. Helaas koos hij voor een andere weg...
Intussen zoveel jaar later blijven we nog steeds achter met lege handen. Met vak X kunnen we enkel onze handen verwarmen maar een nieuw stadion zou onze club groots kunnen brengen.

Voor de ge?nteresseerden: de plannen voor de verbouwingen bij KV Mechelen kan je hier 'bewonderen'. http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4519

Als ik eerlijk mag zijn, wacht ik liever dan wat langer op een deftige verbouwing (lees nieuw stadion), dan dergelijke meet en plak werk...

Ik ga akkoord dat een volledig nieuw stadion een grotere impact zou hebben (zie Gent), maar als je zegt dat je liever wacht... Hoe lang ben je bereid te wachten? Zeven (!) jaar geleden speelden we onze Europese wedstrijden in een ander zijn stadion. Vandaag moeten we dat opnieuw doen. Met andere woorden opnieuw 7 jaar voorbij, en twee keer niks veranderd aan de situatie. Wel integendeel. Gelooft iemand eigenlijk nog in dat nieuwe stadion?
Voila, je zegt het zelf: niemand gelooft nog in het nieuw stadion. Dus waarom niet de bestaande faciliteiten uitbreiden? De hoofdtribunes zijn toch in goede staat? Akkoord, er loopt een piste tussen tribune en veld, maar er zijn erger dingen in het leven.  En bovendien zal dit v??l minder geld kosten dan een volledig nieuw stadion. En zeg nu zelf: wat is het grootste struikelblok in de bouw van een nieuw stadion? Juist: de prijs.  Enfin, dat is mijn gedacht. Weest vrij om te reageren...

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #611 Gepost op: juli 22, 2013, 11:30:00 am »
Vincent, met plezier geef ik u gelijk. We zaten al veel te lang stil. Vincent Mannaert was voor mij de man die er voor kon zorgen dat ons nieuw stadion er nu al stond. Helaas koos hij voor een andere weg...
Intussen zoveel jaar later blijven we nog steeds achter met lege handen. Met vak X kunnen we enkel onze handen verwarmen maar een nieuw stadion zou onze club groots kunnen brengen.

Voor de ge?nteresseerden: de plannen voor de verbouwingen bij KV Mechelen kan je hier 'bewonderen'. http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4519

Als ik eerlijk mag zijn, wacht ik liever dan wat langer op een deftige verbouwing (lees nieuw stadion), dan dergelijke meet en plak werk...

Ik ga akkoord dat een volledig nieuw stadion een grotere impact zou hebben (zie Gent), maar als je zegt dat je liever wacht... Hoe lang ben je bereid te wachten? Zeven (!) jaar geleden speelden we onze Europese wedstrijden in een ander zijn stadion. Vandaag moeten we dat opnieuw doen. Met andere woorden opnieuw 7 jaar voorbij, en twee keer niks veranderd aan de situatie. Wel integendeel. Gelooft iemand eigenlijk nog in dat nieuwe stadion?

Voila, je zegt het zelf: niemand gelooft nog in het nieuw stadion. Dus waarom niet de bestaande faciliteiten uitbreiden? De hoofdtribunes zijn toch in goede staat? Akkoord, er loopt een piste tussen tribune en veld, maar er zijn erger dingen in het leven.  En bovendien zal dit v??l minder geld kosten dan een volledig nieuw stadion. En zeg nu zelf: wat is het grootste struikelblok in de bouw van een nieuw stadion? Juist: de prijs.  Enfin, dat is mijn gedacht. Weest vrij om te reageren...

Dat is dan ook waar ik voor pleit. ;)


Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #612 Gepost op: juli 22, 2013, 11:38:15 am »
Als je de plannen van KVM eens vluchtig bekijkt zie je al dat je met knip-en-plakwerk iets deftig kunt maken..

We kunnen twee betonnen tribunes zetten achter de doelen die aansluiten met tribune's 1&2..
Je kan kijken om Tribune 2 wa te verbouwen zodat deze verder komt en langs de kant van tribune 1 doe je wat creatief met de bank en de ruimte van de tribune en de piste kan ook al weg..

Maak alles dan dicht en het is geklonken.. met alle zin voor realiteit maar zoiets kan toch niet zo moeilijk zijn
One Essevee!

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #613 Gepost op: juli 22, 2013, 12:47:48 pm »
Vincent, met plezier geef ik u gelijk. We zaten al veel te lang stil. Vincent Mannaert was voor mij de man die er voor kon zorgen dat ons nieuw stadion er nu al stond. Helaas koos hij voor een andere weg...
Intussen zoveel jaar later blijven we nog steeds achter met lege handen. Met vak X kunnen we enkel onze handen verwarmen maar een nieuw stadion zou onze club groots kunnen brengen.

Voor de ge?nteresseerden: de plannen voor de verbouwingen bij KV Mechelen kan je hier 'bewonderen'. http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4519

Als ik eerlijk mag zijn, wacht ik liever dan wat langer op een deftige verbouwing (lees nieuw stadion), dan dergelijke meet en plak werk...

Ik ga akkoord dat een volledig nieuw stadion een grotere impact zou hebben (zie Gent), maar als je zegt dat je liever wacht... Hoe lang ben je bereid te wachten? Zeven (!) jaar geleden speelden we onze Europese wedstrijden in een ander zijn stadion. Vandaag moeten we dat opnieuw doen. Met andere woorden opnieuw 7 jaar voorbij, en twee keer niks veranderd aan de situatie. Wel integendeel. Gelooft iemand eigenlijk nog in dat nieuwe stadion?
Voila, je zegt het zelf: niemand gelooft nog in het nieuw stadion. Dus waarom niet de bestaande faciliteiten uitbreiden? De hoofdtribunes zijn toch in goede staat? Akkoord, er loopt een piste tussen tribune en veld, maar er zijn erger dingen in het leven.  En bovendien zal dit v??l minder geld kosten dan een volledig nieuw stadion. En zeg nu zelf: wat is het grootste struikelblok in de bouw van een nieuw stadion? Juist: de prijs.  Enfin, dat is mijn gedacht. Weest vrij om te reageren...
Ik weet niet of dit mogelijk is met de vijvers zo dichtbij, maar zouden we het terrein niet een meter of vijf lager kunnen leggen, uitgraven dus, en op de ruimte dat de piste innam nieuwe tribunes bouwen die mooi aansluiten bij de oude.
Dit is in Gent voorzien als uitbreiding, vandaar dit idee.

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #614 Gepost op: juli 24, 2013, 09:02:06 am »
Wie zou er eerst een nieuw stadion hebben?
wij of....
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=67312
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #615 Gepost op: juli 24, 2013, 09:14:11 am »
Wie zou er eerst een nieuw stadion hebben?
wij of....
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=67312

Lap, mss weer van dat...
PDC hoopt op een constructie met stamnummers en een verhuis naar Barcelona?  :)


Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #617 Gepost op: juli 26, 2013, 12:59:44 pm »
Zonet gehoord dat het stadsbestuur het stadiondossier terug in handen geeft van Essevee.  Blijkbaar was er maar 1 projectontwikkelaar geinteresseerd.

Volgens datzelfde gesprek bestaat de mogelijkheid dat het nu wat sneller vooruit zou kunnen gaan.

Wait and see zeker ?

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #618 Gepost op: juli 26, 2013, 01:48:30 pm »
Zonet gehoord dat het stadsbestuur het stadiondossier terug in handen geeft van Essevee.  Blijkbaar was er maar 1 projectontwikkelaar geinteresseerd.

Volgens datzelfde gesprek bestaat de mogelijkheid dat het nu wat sneller vooruit zou kunnen gaan.

Wait and see zeker ?

Willy wil ook gaan samenwerken met Ghelamco.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #619 Gepost op: juli 26, 2013, 03:33:18 pm »
Zonet gehoord dat het stadsbestuur het stadiondossier terug in handen geeft van Essevee.  Blijkbaar was er maar 1 projectontwikkelaar geinteresseerd.

Volgens datzelfde gesprek bestaat de mogelijkheid dat het nu wat sneller vooruit zou kunnen gaan.

Wait and see zeker ?
die ene was NV Rainbow
3 die samen deden waaronder Vanhaerents, die overgenomen werd onlangs
Ik denk da Kurtje geprobeerd heeft zoals Dertremmerie van Moeskroen vroeger
als ge voetbal erbij neemt dan mag je da project erbij doen :)


Hopelijk liegt de Willy ni en gatie ook keer langs bij zijn naamgenoot
zo zouden de misverstanden ivm beide ook wa minder fout zijn constant :)