Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799619 keer)

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #780 Gepost op: september 27, 2013, 12:55:17 pm »
Kan er iemand een foto van onze oude tribune posten?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #781 Gepost op: september 27, 2013, 08:45:45 pm »
correctie: de king side!
ik bedoel
op 10m van de Red Side
wij op 10m van de red side


Offline sv-boerke

  • Leden
  • Berichten: 244
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #783 Gepost op: oktober 15, 2013, 08:01:26 am »
Zulte Waregem bouwt volgend jaar nieuw stadion

Niet alleen op bestuurlijk niveau verandert er heel wat bij Zulte Waregem, het werkt ook aan een nieuw stadion.

Het huidige stadion wordt daarbij volledig gesloopt. Alleen de tribune aan de kant van de vijvers blijft staan en wordt gerenoveerd. Rechts daarvan ?komen appartements?gebouwen en een hotel. De verkochte grond zal acht miljoen euro opleveren. Daarnaast zoekt de club nog vijf miljoen euro.

In het nieuwe stadion ?komen 12.000 zitplaatsen en 2.000 staanplaatsen. De club wil de plannen dit ?seizoen volledig op papier zetten, zodat volgend ?seizoen gestart kan worden met de werken.

Daarnaast moet er tegen het eind van dit seizoen ook een nieuwe jeugdacademie verrijzen. Die academie zal deels door de elite-jeugd en deels door de spelers uit de eerste ploeg worden ?gebruikt.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131014_00790935

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #784 Gepost op: oktober 15, 2013, 09:07:19 am »
13 miljoen euro?  Voor een quasi volledig nieuw stadion?  Hoe gaat men dat doen en wat gaat me dat zijn?  Ok, pak geld.  In stadionnormen is dat noppes.  Liever dan wachten en het meteen goed doen of je loopt binnen 5 jaar terug hopeloos achter.  Zie stadionwelt.be.  Alle noorse, deense, nederlandse, zwitserse, zweedse tempels van 14000-17000 plaatsen kosten tussen 26 en 55 miljoen euro.  En dat zijn behalve de nederlandse mindere competities dan hier.  De verbouwing van stvv kost al 32 miljoen euro.  En last but not least.  Zuidboulevard kost 31 miljoen euro waaronder 13,5 van het stad (en dat is enkel voor een bib en parking).  Eerst 40,30,25,20 en nu al slechts 13 miljoen en daar moet het hotel en appartementen ook in zitten voor dat budget?  Vrees voor serieus knip en plakwerk en met een buitenaanzicht van een container.  Weggesmeten geld.  Zet dan liever een extra vak x achter het andere doel en wacht nog af naar meer budget of migelijkheden.  Want straks zet kvk als tegenreactie met heer Ghelamco ( wat hij al liet uitschijnen). Wel een mooie tempel vlak bij onze stad.
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2013, 11:20:14 am door essevee007 »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #785 Gepost op: oktober 15, 2013, 09:28:54 am »
mja goe da ze ermee bezig zijn
voor de rest weet ik ni wa denken
mo der zit wel wa in om het 1j lang te gebruiken en zo inkomsten te krijgen.

Mo da goe nieuws lijkt mij allemaal wa snel te komen
kheb gevoel dat zo "bewijsdrang" is

Offline Buffalo MC

  • Leden
  • Berichten: 127
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #786 Gepost op: oktober 15, 2013, 11:16:01 am »
13 miljoen euro?  Voor een quasi volledig nieuw stadion?  Hoe gaat men dat doen en wat gaat me dat zijn?  Ok, pak geld.  In stadionnormen is dat noppes.  Liever dan wachten en het meteen goed doen of je loopt binnen 5 jaar terug hopeloos achter.  Zie stadionwelt.be.  Alle noorse, deense, nederlandse, zwitserse, zweedse tempels van 14000-17000 plaatsen kosten tussen 26 en 55 miljoen euro.  En dat zijn behalve de nederlandse mindere competities dan hier.  De verbouwing van stvv kost al 32 miljoen euro.  En last but not least.  Zuidboulevard kost 31 miljoen euro waaronder 13,5 van het stad.  Eerst 40,30,25,20 en nu al slechts 13 miljoen en daar moet het hotel en appartementen ook in zitten voor dat budget?  Vrees voor serieus knip en plakwerk en met een buitenaanzicht van een container.  Weggesmeten geld.  Zet dan liever een extra vak x achter het andere doel en wacht nog af naar meer budget of migelijkheden.  Want straks zet kvk als tegenreactie met heer Ghelamco ( wat hij al liet uitschijnen). Wel een mooie tempel vlak bij onze stad.
Het zal dus allemaal h??l basic worden, want met 13 miljoen euro ( de Ghelamco Arena kostte 6 keer meer) bouw je echt geen comfortabel nieuw stadion. Weer een gemiste kans, jammer!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #787 Gepost op: oktober 15, 2013, 11:20:36 am »
Er zal heus wel wat meer geld mee gemoeid zijn hoor ;)
Eerst koste het ?40M, maar dat moesten ze van de stad afslanken.
Het werd ?25M en volgens mij is het nog altijd dat bedrag.

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #788 Gepost op: oktober 15, 2013, 11:47:19 am »
Er zal heus wel wat meer geld mee gemoeid zijn hoor ;)
Eerst koste het ?40M, maar dat moesten ze van de stad afslanken.
Het werd ?25M en volgens mij is het nog altijd dat bedrag.
Er wordt gewoon gezegd dat ze nog op zoek zijn naar 5 milj ? en dat de verkoop van de gronden 8 milj ? oplevert.  Er is nergens sprake dat dit het totaalbudget is...
Leer eens een tekst goed te interpreteren vooraleer hier onrust te stoken!

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #789 Gepost op: oktober 15, 2013, 11:54:09 am »
Ik hoor van de club uit, dus op hun website/facebookpagina/twitter, nog altijd geen duidelijke communicatie hieromtrent. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat ze eerst alle papierwerk en dergelijke in orde willen krijgen. Ik vraag me ook af waar we zullen spelen tijdens de verbouwingen?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #790 Gepost op: oktober 15, 2013, 12:03:38 pm »
Lijkt me eerder een promotiestunt ofzo om nieuwe investeerders aan te trekken of over de streep te trekken.
Nog niets op papier en volgend seizoen al willen bouwen, tribunes afsmijten tijdens de competitie, waar ga je al dat volk dan steken, veiligheidsmaatregelen enz.. ?
Men is er al jaren over aan het praten maar er is nog steeds niets veranderd, ze zullen er wel mee bezig zijn maar er zal nog veel water naar de zee moeten vloeien denk ik

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #791 Gepost op: oktober 15, 2013, 01:08:26 pm »
bouw kan gemakkelijk gebeuren zonder te moeten verhuizen.
Eerst de ledwall slopen en nieuwe tribune bouwen. Dan vak X naar daar verhuizen (tijdelijk) en een nieuwe tribune X. De tribune kant vijvers kan ten allen tijde aangepast worden. Die wordt enkel verbreed en de staanplaatsen wijzigen in zitplaatsen. Enkel de hoofdtribune zal meer puzzelwerk vergen.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #792 Gepost op: oktober 15, 2013, 01:10:28 pm »
Ik denk ook niet dat ze gaan vehuizen.
Klinkt wel tof, ma idd mss promostunt....

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #793 Gepost op: oktober 15, 2013, 01:32:06 pm »
Er zal heus wel wat meer geld mee gemoeid zijn hoor ;)
Eerst koste het ?40M, maar dat moesten ze van de stad afslanken.
Het werd ?25M en volgens mij is het nog altijd dat bedrag.
Er wordt gewoon gezegd dat ze nog op zoek zijn naar 5 milj ? en dat de verkoop van de gronden 8 milj ? oplevert.  Er is nergens sprake dat dit het totaalbudget is...
Leer eens een tekst goed te interpreteren vooraleer hier onrust te stoken!
::)
Dan mag jij mijn tekst ook eens leren interpreteren.
Het zijn die reacties boven mij waarin staat dat het om ?13M gaat, ik zeg dat er heus wat meer geld mee gemoeid zal zijn...

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #794 Gepost op: oktober 15, 2013, 06:11:32 pm »
Arteveldestadion / Ghelamco Arena (20.000 | KAA Gent)


1. Fiche:

Totale Capaciteit: 20.000 zitplaatsen
Totale kostprijs: 115 M euro
Kostprijs stadion: 25-30 M euro
Start bouwwerken: 21 augustus 2008
Einde bouwwerken: Einde 2009
Architect: Bontinck

Enkele Cijfers:
Totale oppervlakt: 13 ha
Parking: 1500 (ten zuiden van Ottergemsesteenweg) & 4000 (satellietparkings )
Totale kostprijs: 115 miljoen euro
20.000 zitplaatsen
1.000 ? 1.200 business-seats
20 skyboxen (elk met 12 out-door seats)
300 plaatsen voor personen met een handicap

Totale kostprijs 115 milj,stadion zelf 25 a 30 milj.
En wetende dat stad de gronden in erfpacht gegeven heeft voor ong 15 milj euro voor 99 jaar.Als ge dan naar ons project kijkt waar stad de gronden ter beschikking stelt denk ik wel dat ge voor 20 milj of desnoods 15 milj uw stadion mooi kunt verbouwen.
En stop met dat vergelijk van tempels die 50 milj of meer kosten die gebouwd zijn voor de crisis.Blijf toch realist,en wie denkt dat den vk opeens een tempel met ghelamco zal zetten van pakweg 40milj.,blijf dromen.Die tijden zijn voorbij en zekerst nie voor kleinere steden.
Men vergeet soms ook dat wij qua ligging goed gelegen zijn en geen al te grote openbare werken moeten uitvoeren zoals in Gent,brug,wegenis,afrit,etc.....
Ik persoonlijk zal al tevreden zijn als er iets mooi of tof neergezet wordt naar onze normen,GEZOND BOERENVERTSAND!!!!!!!



Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #795 Gepost op: oktober 15, 2013, 08:01:53 pm »
....
En stop met dat vergelijk van tempels die 50 milj of meer kosten die gebouwd zijn voor de crisis.Blijf toch realist,en wie denkt dat den vk opeens een tempel met ghelamco zal zetten van pakweg 40milj.,blijf dromen.Die tijden zijn voorbij en zekerst nie voor kleinere steden.
Ik persoonlijk zal al tevreden zijn als er iets mooi of tof neergezet wordt naar onze normen,GEZOND BOERENVERTSAND!!!!!!!

2
Liever iets realistisch op(iets)korte(re) termijn dan een utopie op lange(nooit dus)termijn.
Wat een eventuele "promostunt" zou kunnen zijn begrijp ik niet.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #796 Gepost op: oktober 15, 2013, 09:37:29 pm »
....
En stop met dat vergelijk van tempels die 50 milj of meer kosten die gebouwd zijn voor de crisis.Blijf toch realist,en wie denkt dat den vk opeens een tempel met ghelamco zal zetten van pakweg 40milj.,blijf dromen.Die tijden zijn voorbij en zekerst nie voor kleinere steden.
Ik persoonlijk zal al tevreden zijn als er iets mooi of tof neergezet wordt naar onze normen,GEZOND BOERENVERTSAND!!!!!!!

2
Liever iets realistisch op(iets)korte(re) termijn dan een utopie op lange(nooit dus)termijn.
Wat een eventuele "promostunt" zou kunnen zijn begrijp ik niet.
zijn nog op zoek naar centen
dus promotie maken voor hun project mss
want ze gaan ni beginnen als plaatje ni rond is

Offline Sharky

  • Leden
  • Berichten: 457
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #797 Gepost op: oktober 15, 2013, 11:25:13 pm »
Er zal heus wel wat meer geld mee gemoeid zijn hoor ;)
Eerst koste het ?40M, maar dat moesten ze van de stad afslanken.
Het werd ?25M en volgens mij is het nog altijd dat bedrag.
Er wordt gewoon gezegd dat ze nog op zoek zijn naar 5 milj ? en dat de verkoop van de gronden 8 milj ? oplevert.  Er is nergens sprake dat dit het totaalbudget is...
Leer eens een tekst goed te interpreteren vooraleer hier onrust te stoken!
::)
Dan mag jij mijn tekst ook eens leren interpreteren.
Het zijn die reacties boven mij waarin staat dat het om ?13M gaat, ik zeg dat er heus wat meer geld mee gemoeid zal zijn...
Dit was geen reactie op jou, maar op de teksten erboven. Verkeerd geciteerd. Mijn excuses aan uw adres.   :(

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #798 Gepost op: oktober 16, 2013, 01:45:35 pm »
Om de discussie van hierboven te counteren staat er vandaag een artikel in sport/voetbalmagazine.

Kostprijs: 22.000.000 euro
- 8.000.000 door verkoop van de gronden (10.000m?)
- 7.000.000 verhuur en verkoop van 9500m? gronden voor sportgelateerde winkels, bowling, ...
- 1.500.000 subsidies van Vlaamse overheid
- 5.000.000 nog te zoeken (renteloze lening bij de stad, of lening bij bank waar stad borg zal voor staan)

Capaciteit: 15.500 plaatsen
Fase 1: Tribune kant vijvers wordt uitgebreid en gerenoveerd. De staanplaatsen worden omgebouwd tot zitjes die tot aan te veld komen. Plus een nieuwe tribune, goed voor 4000 zitplaatsen, achter het doel waar nu de reclamewand staat.
Fase 2: afbreken van de huidige en opbouw van een nieuwe hoofdtribune
Fase 3: verwijderen van de sfeertribune en de kuip helemaal dichtbouwen.
Timing: +- 2,5 jaar. (start begin volgend seizoen)

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.643
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #799 Gepost op: oktober 16, 2013, 03:37:23 pm »
Om de discussie van hierboven te counteren staat er vandaag een artikel in sport/voetbalmagazine.

Kostprijs: 22.000.000 euro
- 8.000.000 door verkoop van de gronden (10.000m?)
- 7.000.000 verhuur en verkoop van 9500m? gronden voor sportgelateerde winkels, bowling, ...
- 1.500.000 subsidies van Vlaamse overheid
- 5.000.000 nog te zoeken (renteloze lening bij de stad, of lening bij bank waar stad borg zal voor staan)

Capaciteit: 15.500 plaatsen
Fase 1: Tribune kant vijvers wordt uitgebreid en gerenoveerd. De staanplaatsen worden omgebouwd tot zitjes die tot aan te veld komen. Plus een nieuwe tribune, goed voor 4000 zitplaatsen, achter het doel waar nu de reclamewand staat.
Fase 2: afbreken van de huidige en opbouw van een nieuwe hoofdtribune
Fase 3: verwijderen van de sfeertribune en de kuip helemaal dichtbouwen.
Timing: +- 2,5 jaar. (start begin volgend seizoen)
22 Miljoen begint er al beter op te trekken:), Zoals bij ieder project van dergelijke omvang zal de uiteindelijke kost waarschijnlijk nog iets hoger liggen.
15500 plaatsen lijkt me ook mooi en meer dan genoeg.
Laat die maquette maar komen mijn gedacht :).