Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799648 keer)

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #820 Gepost op: oktober 19, 2013, 04:28:09 pm »
kunnen ze al beginnen als de nieuwe atletiekpiste er nog niet ligt?

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #821 Gepost op: oktober 19, 2013, 05:09:03 pm »
Mooi voorbeeld ik teken direct voor het stadion van Ado ;)  maar wel  de zitjes laten doorlopen tot aan het veld  en geen afstand ertussen

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #822 Gepost op: oktober 19, 2013, 06:11:45 pm »
kunnen ze al beginnen als de nieuwe atletiekpiste er nog niet ligt?
laat ons hopen, want daar zijn ze ook nog niet aan bezig,
maar de plannen en locatie is er wel al denk ik.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #823 Gepost op: oktober 20, 2013, 10:43:03 am »

In Voetbalmagazine stonden gisteren meer details. Er zal (zou) gewerkt worden in verschillende fases: eerst tribune kant vijvers renoveren en beneden zitjes voorzien. Daarna komt achter het doel waar nu het scherm staat een tribune van 4000 plaatsen (en daarnaast appartementen). Vervolgens de huidige hoofdtribune tegen de vlakte en de bouw van een hele nieuwe hoofdtribune en tenslotte vak X vervangen door een vaste tribune. Bij die laatste fase stond er letterlijk dat het de bedoeling was 'de kuip dicht te bouwen'.
[/quote]


Jammer dat men niet X voor nog een aantal jaren laat staan, en de tribune vijvers platgooit met het budget.  Als je nu zitjes onderaan bouwt, zal je een serieuze (dure?) dakconstructie mogen uitwerken om die mensen droog te houden. Dan kan er ook ineens komaf worden gemaakt, met de lelijke trend die Anderlecht jaren geleden lanceerde: loges in het midden die de sfeer in een stadion kapotmaken.  Het ging in de eerste plaats toch om meer comfort te bieden?  Dan kan je het geheel toch mooi afwerken door X over een aantal jaren te vervangen.  Nu zullen de "restanten" van tribune vijvers, sowieso tientallen jaren blijven.

Maar goed, belangrijkste is dat het comfort en gezelligheid verbetert, en dat er meer inkomsten komen om de ploeg verder uit te bouwen.




Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #824 Gepost op: oktober 20, 2013, 12:31:44 pm »

In Voetbalmagazine stonden gisteren meer details. Er zal (zou) gewerkt worden in verschillende fases: eerst tribune kant vijvers renoveren en beneden zitjes voorzien. Daarna komt achter het doel waar nu het scherm staat een tribune van 4000 plaatsen (en daarnaast appartementen). Vervolgens de huidige hoofdtribune tegen de vlakte en de bouw van een hele nieuwe hoofdtribune en tenslotte vak X vervangen door een vaste tribune. Bij die laatste fase stond er letterlijk dat het de bedoeling was 'de kuip dicht te bouwen'.


Jammer dat men niet X voor nog een aantal jaren laat staan, en de tribune vijvers platgooit met het budget.  Als je nu zitjes onderaan bouwt, zal je een serieuze (dure?) dakconstructie mogen uitwerken om die mensen droog te houden. Dan kan er ook ineens komaf worden gemaakt, met de lelijke trend die Anderlecht jaren geleden lanceerde: loges in het midden die de sfeer in een stadion kapotmaken.  Het ging in de eerste plaats toch om meer comfort te bieden?  Dan kan je het geheel toch mooi afwerken door X over een aantal jaren te vervangen.  Nu zullen de "restanten" van tribune vijvers, sowieso tientallen jaren blijven.

Maar goed, belangrijkste is dat het comfort en gezelligheid verbetert, en dat er meer inkomsten komen om de ploeg verder uit te bouwen.
[/quote]

Voor zover ik het begrepen heb is het wel de bedoeling vak X juist zo lang mogelijk te laten zoals het nu is en dan pas op het laatste te vervangen. Als ze dat wat goed kunnen timen in het tussenseizoen, hoeven we vak X misschien zelfs helemaal niet te missen (of hopelijk slechts voor een paar matchen).

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #825 Gepost op: oktober 21, 2013, 03:34:08 pm »
Volgens HLN zou ADO den Haag inderdaad het voorbeeld moeten zijn.

Gelukkig komt dit artikel uit HLN aka Het Laagste Nieuws. Ik denk alleszins van niet, want de afstand tot het terrein zal zo groter zijn en dan staan er van die lelijke trapconstructies in de weg, zoals in ado, twente, heracles,... De tribuneopbouw bij alle belgische stadiums is er een waarbij de trapconstructie zich achter/in de tribunes bevindt.
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2013, 02:05:26 pm door jakkie3000 »

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #826 Gepost op: oktober 21, 2013, 07:08:00 pm »
toch niet in brugge en anderlecht,denk ik.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #827 Gepost op: oktober 22, 2013, 02:07:26 pm »
toch niet in brugge en anderlecht,denk ik.

Dat is inderdaad juist. Bij anderlecht zijn enkele tribunes voorzien van zo een trappen, slecht voor de veiligheid en al zeker minder voor de beleving dan als de tribune doorloopt tot aan het veld. Dat is althans mijn mening.

Over de sfeertribune achter de doelen lijkt de volgende tribune uit het filmpje echt geschikt voor ons, ook al mag ze voor mij doorlopen tot tegen het veld. https://www.youtube.com/watch?v=ZR_iBarK8fY (vanaf 2:14 heb je een goed beeld).
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2013, 02:28:19 pm door jakkie3000 »

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #828 Gepost op: oktober 22, 2013, 11:17:02 pm »
toch niet in brugge en anderlecht,denk ik.

Dat is inderdaad juist. Bij anderlecht zijn enkele tribunes voorzien van zo een trappen, slecht voor de veiligheid en al zeker minder voor de beleving dan als de tribune doorloopt tot aan het veld. Dat is althans mijn mening.

Over de sfeertribune achter de doelen lijkt de volgende tribune uit het filmpje echt geschikt voor ons, ook al mag ze voor mij doorlopen tot tegen het veld. https://www.youtube.com/watch?v=ZR_iBarK8fY (vanaf 2:14 heb je een goed beeld).

Wel een mooie doek  tegen de achterkant.

Offline EsseveeFANS - Supportersraad

  • Leden
  • Berichten: 111
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #829 Gepost op: oktober 24, 2013, 12:08:21 pm »
Essevee is bouwheer geworden (voor het stadion) en dat bespoedigd alles. Men is nu een nieuw dossier aan het samenstellen en volgend seizoen beginnen bouwen. Het stadion zal inderdaad kuipvormig zijn en zal fase per fase opgebouwd worden (Lees: nieuwe [bezoekers]tribune, tribune afsmijten, nieuwe tribune, andere tribune afsmijten,...).

Meer info volgt als alles effectief op papier staat. 

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #830 Gepost op: oktober 24, 2013, 12:35:37 pm »
Essevee is bouwheer geworden (voor het stadion) en dat bespoedigd alles. Men is nu een nieuw dossier aan het samenstellen en volgend seizoen beginnen bouwen. Het stadion zal inderdaad kuipvormig zijn en zal fase per fase opgebouwd worden (Lees: nieuwe [bezoekers]tribune, tribune afsmijten, nieuwe tribune, andere tribune afsmijten,...).

Meer info volgt als alles effectief op papier staat.
wordt er zeker begonnen of moet er eerst een andere voorwaarde (lees verkoop van gronden)
voldaan worden?

Offline EsseveeFANS - Supportersraad

  • Leden
  • Berichten: 111
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #831 Gepost op: oktober 24, 2013, 01:14:57 pm »
Essevee is bouwheer geworden (voor het stadion) en dat bespoedigd alles. Men is nu een nieuw dossier aan het samenstellen en volgend seizoen beginnen bouwen. Het stadion zal inderdaad kuipvormig zijn en zal fase per fase opgebouwd worden (Lees: nieuwe [bezoekers]tribune, tribune afsmijten, nieuwe tribune, andere tribune afsmijten,...).

Meer info volgt als alles effectief op papier staat.
wordt er zeker begonnen of moet er eerst een andere voorwaarde (lees verkoop van gronden)
voldaan worden?

Dat zou al in orde moeten zijn -> mondeling is het in orde en het zou op papier ook al in orde zijn // in orde komen. (gemeenteraad, papieren ondertekenen,...).

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #832 Gepost op: oktober 24, 2013, 01:56:50 pm »
Essevee is bouwheer geworden (voor het stadion) en dat bespoedigd alles. Men is nu een nieuw dossier aan het samenstellen en volgend seizoen beginnen bouwen. Het stadion zal inderdaad kuipvormig zijn en zal fase per fase opgebouwd worden (Lees: nieuwe [bezoekers]tribune, tribune afsmijten, nieuwe tribune, andere tribune afsmijten,...).

Meer info volgt als alles effectief op papier staat.
wordt er zeker begonnen of moet er eerst een andere voorwaarde (lees verkoop van gronden)
voldaan worden?

Dat zou al in orde moeten zijn -> mondeling is het in orde en het zou op papier ook al in orde zijn // in orde komen. (gemeenteraad, papieren ondertekenen,...).
nice
maar toch wacht ik officieel af
tis nu ni da stad er zo goe voorzit om bij een verkoop
alles naar de club te lagen vloeien.
wetende dat de toekomst van "het Pand" zelfs ni meer gekend is.

gemeenteraad is afwachten
want bij goe nieuws staan ze graag keer op foto
dus als alles in orde is gaan we da rap weten

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #833 Gepost op: oktober 25, 2013, 02:02:38 pm »
oei wa gaan ze doen met het pand ? afsmijten en een modern winkelcentrum bouwen ? verkavelen?

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #834 Gepost op: oktober 25, 2013, 02:04:29 pm »
oei wa gaan ze doen met het pand ? afsmijten en een modern winkelcentrum bouwen ? verkavelen?

Hopelijk afsmijten, net als het station van Waregem een draak van een gebouw...

Offline digifredje

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 434
    • FMZone
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #835 Gepost op: oktober 25, 2013, 02:09:49 pm »
oei wa gaan ze doen met het pand ? afsmijten en een modern winkelcentrum bouwen ? verkavelen?

Hopelijk afsmijten, net als het station van Waregem een draak van een gebouw...

Yep, dat zullen de winkeliers en horeca-uitbaters daar graag horen...  ::)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #836 Gepost op: oktober 25, 2013, 02:15:23 pm »
euhm afsmijten niet neen :)
Ze zouden het verkopen naar ik hoorde
Met de nieuwe site aan de bib
lijkt het me leuker als stadsbestuur daar te mogen
mee pronken dan met het afbetaalde en aftackelende Pand....


Tweet van Steven Martens zat er ook weer ferm op....
Doeter dan wa aan ipv te blijven neuten.....

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #837 Gepost op: oktober 25, 2013, 03:10:19 pm »
oei wa gaan ze doen met het pand ? afsmijten en een modern winkelcentrum bouwen ? verkavelen?

Hopelijk afsmijten, net als het station van Waregem een draak van een gebouw...

Yep, dat zullen de winkeliers en horeca-uitbaters daar graag horen...  ::)

Niets tegen de winkeliers en de horeca, maar ik vind het qua uitzicht gewoon lelijk...

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #838 Gepost op: oktober 25, 2013, 10:36:35 pm »
in de week loopt daar trouwens geen kat,en wij zijn dan stad,amai,nog verre van stad !

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #839 Gepost op: oktober 26, 2013, 12:16:54 am »
Niet veel meer met voetbal vandoen.
Maar, inderdaad...T Pand is bij momenten een 'verlaten' stukske Waregem geworden. Stad moet hier toch dringend iets mee doen :(
-SVZW Forever-