Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799557 keer)

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #860 Gepost op: november 02, 2013, 02:55:36 pm »
Elke Vlaamse stad of gemeente zit in die intercommunale hoor ...
sorry wij, voor ik dit poste heb ik dit gecheckt. bruhhe zit erin, zulte, ... Waregem zit volgens de mij beschikbare info niet bij de leden van deze specifieke intercommunale

check:http://2012.tmvw.be/nl/bedrijf/werkingsgebied/

benieuwd wat de belfius link allemaal is in dit verhaal....

Inderdaad, t? voorbarig geweest, waarschijnlijk be?nvloed door de Oost-Vlaamse omgeving waar ik werk en het ongeveer al TMVW is wat de klok slaat tegenwoordig, door hun uitbreiding van activiteiten naar wegen en andere infrastructuur. Hoe ze de investering in een nieuw voetbalstadion echter hebben geregeld (toch nog iets anders dan een sporthal of zwembad), zou ik toch wel eens willen weten.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #861 Gepost op: november 02, 2013, 04:01:51 pm »
ik heb altijd het vermoeden gehad dat Gent MOEST beginnen aan hun stadion
omdat het op dat moment ook nu of nooit was.
Want nu staat het er en mag alles naar boven komen.
Stad Gent zit diep in de rode cijfers dus stel dat het er nog niet stond
dan kon AA Gent nooit op Termont meer rekenen als garantie

Offline EsseveeFANS - Supportersraad

  • Leden
  • Berichten: 111
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #862 Gepost op: november 03, 2013, 03:49:19 am »
Eddy Cordier zei vandaag in Het Nieuwsblad dit:

'We starten in februari ook met de aanleg van een nieuw jeugdcomplex. Laat ons eerst daar op focussen. Het nieuwe stadion? De bouw ervan zal denk ik pas binnen twee jaar kunnen starten.?


Weer een jaartje opgeschoven zeker? Of vergis ik me?
Essevee is bouwheer geworden (voor het stadion) en dat bespoedigd alles. Men is nu een nieuw dossier aan het samenstellen en volgend seizoen beginnen bouwen. Het stadion zal inderdaad kuipvormig zijn en zal fase per fase opgebouwd worden (Lees: nieuwe [bezoekers]tribune, tribune afsmijten, nieuwe tribune, andere tribune afsmijten,...).

Meer info volgt als alles effectief op papier staat.
wordt er zeker begonnen of moet er eerst een andere voorwaarde (lees verkoop van gronden)
voldaan worden?

Dat zou al in orde moeten zijn -> mondeling is het in orde en het zou op papier ook al in orde zijn // in orde komen. (gemeenteraad, papieren ondertekenen,...).

EsseveeFANS - Supportersraad ik wil u niet aanvallen
maar heb jij ander nieuws voor ons?
denk da jij dichtst staat van ons allemaal om wa info te hebben

Voor zover wij weten, staat de nieuwbouw annex jeugdcomplex op de oefenvelden totaal los van het nieuwe/vernieuwde stadion. Dat dossier (vergunningen & budget) was reeds goedgekeurd; het stadiondossier niet (met Essevee ipv Stad Waregem [in samenwerking met een consortium] als bouwheer).

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #863 Gepost op: november 04, 2013, 11:32:08 am »
Ghelamco Arena koste blijkbaar 80 miljoen, waarvan 40!! miljoen door de stad werden gedragen...

De stad Gent heeft fors meer geld gestopt in de financiering van de Ghelamco Arena dan tot nu toe werd aangenomen. Via intercommunale TMVW stak ze 18,5 miljoen euro in het stadion, bijna drie keer meer dan het TMVW-investeringsbedrag van 6,5 miljoen, dat tot dusver circuleerde. Dat meldt De Morgen.
De stad Gent pompte aardig wat geld in de Ghelamco Arena. Via de intercommunale TMVW stak ze niet 6,5 miljoen, maar 18,5 miljoen euro in het stadion. Dat bedrag komt boven op de 20,3 miljoen die de stad zelf rechtstreeks bijdroeg, waaronder 12,5 miljoen euro investering in het voetbalgedeelte. Het totale bedrag van de stadsmiddelen die in het stadion gestoken werden, komt zo op 38,8 miljoen euro.

Helft
Bijna de helft van de kostprijs van het stadion, zegt schepen van Financi?n Christophe Peeters. "Maar dat is vergelijkbaar met de publieke middelen die in het buitenland gebruikt worden voor voetbalstadions. Met dat verschil dat daar hogere overheden mee investeren. Hier gebeurde dat niet, ondanks alle beloften."

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #864 Gepost op: november 04, 2013, 03:11:00 pm »
Ghelamco Arena koste blijkbaar 80 miljoen, waarvan 40!! miljoen door de stad werden gedragen...

De stad Gent heeft fors meer geld gestopt in de financiering van de Ghelamco Arena dan tot nu toe werd aangenomen. Via intercommunale TMVW stak ze 18,5 miljoen euro in het stadion, bijna drie keer meer dan het TMVW-investeringsbedrag van 6,5 miljoen, dat tot dusver circuleerde. Dat meldt De Morgen.
De stad Gent pompte aardig wat geld in de Ghelamco Arena. Via de intercommunale TMVW stak ze niet 6,5 miljoen, maar 18,5 miljoen euro in het stadion. Dat bedrag komt boven op de 20,3 miljoen die de stad zelf rechtstreeks bijdroeg, waaronder 12,5 miljoen euro investering in het voetbalgedeelte. Het totale bedrag van de stadsmiddelen die in het stadion gestoken werden, komt zo op 38,8 miljoen euro.

Helft
Bijna de helft van de kostprijs van het stadion, zegt schepen van Financi?n Christophe Peeters. "Maar dat is vergelijkbaar met de publieke middelen die in het buitenland gebruikt worden voor voetbalstadions. Met dat verschil dat daar hogere overheden mee investeren. Hier gebeurde dat niet, ondanks alle beloften."


ik heb altijd het vermoeden gehad dat Gent MOEST beginnen aan hun stadion
omdat het op dat moment ook nu of nooit was.
Want nu staat het er en mag alles naar boven komen.
Stad Gent zit diep in de rode cijfers dus stel dat het er nog niet stond
dan kon AA Gent nooit op Termont meer rekenen als garantie

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #865 Gepost op: november 08, 2013, 04:20:41 pm »
Volgende week worden de plannen van de nieuwe atletiekpiste voorgesteld.
Die komt waar die honden nu zitten

Offline ceetje

  • Leden
  • Berichten: 207
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #866 Gepost op: november 08, 2013, 05:43:43 pm »
Volgende week worden de plannen van de nieuwe atletiekpiste voorgesteld.
Die komt waar die honden nu zitten

Met een nieuw veld rond?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #867 Gepost op: november 08, 2013, 05:57:38 pm »
Volgende week worden de plannen van de nieuwe atletiekpiste voorgesteld.
Die komt waar die honden nu zitten

Met een nieuw veld rond?
?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131107_00828445

Stad is nog niet zeker of het die 8m? zal geven voor de verbouwingen....

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #868 Gepost op: november 08, 2013, 06:54:25 pm »
Volgende week worden de plannen van de nieuwe atletiekpiste voorgesteld.
Die komt waar die honden nu zitten

Met een nieuw veld rond?
?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131107_00828445

Stad is nog niet zeker of het die 8m? zal geven voor de verbouwingen....
altijd zelfde, uitleggen en peetses tekenen

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #869 Gepost op: november 08, 2013, 11:14:36 pm »
Volgende week worden de plannen van de nieuwe atletiekpiste voorgesteld.
Die komt waar die honden nu zitten

Met een nieuw veld rond?
?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131107_00828445

Stad is nog niet zeker of het die 8m€ zal geven voor de verbouwingen....
altijd zelfde, uitleggen en peetses tekenen

alle (lokale) besturen moeten besparen, tot zelfs op personeel toe, tot op aankopen van een nieuwe grasmaaier voor de groendienst of boeken voor de bibliotheek. dan is miljoenen op tafel leggen voor een stadion niet altijd eenvoudig .

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #870 Gepost op: november 09, 2013, 12:04:40 am »
Volgende week worden de plannen van de nieuwe atletiekpiste voorgesteld.
Die komt waar die honden nu zitten

Met een nieuw veld rond?
?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131107_00828445

Stad is nog niet zeker of het die 8m? zal geven voor de verbouwingen....
altijd zelfde, uitleggen en peetses tekenen

alle (lokale) besturen moeten besparen, tot zelfs op personeel toe, tot op aankopen van een nieuwe grasmaaier voor de groendienst of boeken voor de bibliotheek. dan is miljoenen op tafel leggen voor een stadion niet altijd eenvoudig .
blijf het dan ook ni beloven of meee cijfers goochelen
zeg dan ni we verkopen da stuk en geven het voor de bouwwerken

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #871 Gepost op: november 09, 2013, 12:15:08 am »
Het stad ging toch niet rechtstreeks investeren in het nieuwe stadion? Het stelde de gronden ter beschikking voor verkoop en het ging mogelijk borg staan voor de een lening van Essevee bij de bank.
Er was geen sprake van een rechtstreekse financi?le injectie van Stad Waregem.

En dan nu het bericht dat het stad enkele zekerheden wil voor het met geld over de brug komt... zucht

Jammer dat er nooit officieel nieuws te rapen valt in dit dossier. De woorden van Willy Naessen in een artikel van De Standard, of een bericht van de Supportersfederatie is allemaal wel leuk om lezen, maar ik mis toch een zekere waarheidsgetrouwheid.

Valse hoop, of meer zekerheden inbouwen, of niet voldoende financi?le armkracht hebben... ik wil het allemaal wel geloven, maar we zijn al langer dan 5 jaar bezig met dit dossier (zie MER en PRUP, ten tijde opgestart en afgewerkt met Vincent Mannaert). En nog steeds geen enkele vooruitgang.

Mijn oproep: stop met beloven en verkondigingen te doen. Maar durf beslissingen te nemen in functie van het stad Waregem, Gemeente Zulte ?n onze club! Misschien dat de supporters ook eens de rug kunnen rechten en van zich laten horen (aangezien de bevoegde mensen te weinig durf hebben om hierover te beslissen)

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #872 Gepost op: november 09, 2013, 10:56:50 am »
Ik heb meer en meer het gevoel dat het nieuwe stadion op een andere plaats zal komen maar dan niet in Waregem !

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #873 Gepost op: november 10, 2013, 09:29:39 am »
kga decuyper zeker niet goed praten. maar het heeft z'n reden hoor waarom hij bepaalde zaken deed....en blijven uitstellen, veel woorden maar weinig daden van bepaalde instanties is daar ??n van!!!

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #874 Gepost op: november 11, 2013, 01:35:42 am »
vak x was terug uitverkocht :D

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #875 Gepost op: november 11, 2013, 02:04:58 am »
vak x was terug uitverkocht :D

en je gaat me niet vertellen dat er maar 7700 man in het stadion zat, waar ging men die andere 2000 plaatsen zetten? Zag er toch redelijk vol uit hoor, volgens mij klopt er iets niet aan de mensen teller xp

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #876 Gepost op: november 11, 2013, 08:26:30 am »
veel lege plaatsen in de hoofdtribune onderaan zag ik.

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #877 Gepost op: november 11, 2013, 11:37:42 am »
veel lege plaatsen in de hoofdtribune onderaan zag ik.

idd een stuk of 750 a 1000, volgens mij begint dit stadion te klein te worden voor ons  8000 man tegen de voorlaatste

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #878 Gepost op: november 11, 2013, 01:59:05 pm »
Zonde 1000x zonde dat we vorig en dit seizoen niet in een echt voetbalstadion konden spelen.
Moet uiterst frustrerend geweest zijn voor PDC om met zo een nest achtergebleven bekrompen mensen te moeten werken/onderhandelen. Met een deftige accomodatie hadden we geregeld voor10 ? 12 000 man gespeeld. Vanaf volgend jaar, zonder Hazard, Malanda etc worden we weer het gewone Essevee van weleer en zullen de stadionplannen dus hooguit herleid worden tot een bijkomende tribune die de ledwall vervangt. Arm Belgi? !

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #879 Gepost op: november 11, 2013, 02:57:08 pm »
Zonde 1000x zonde dat we vorig en dit seizoen niet in een echt voetbalstadion konden spelen.
Moet uiterst frustrerend geweest zijn voor PDC om met zo een nest achtergebleven bekrompen mensen te moeten werken/onderhandelen. Met een deftige accomodatie hadden we geregeld voor10 ? 12 000 man gespeeld. Vanaf volgend jaar, zonder Hazard, Malanda etc worden we weer het gewone Essevee van weleer en zullen de stadionplannen dus hooguit herleid worden tot een bijkomende tribune die de ledwall vervangt. Arm Belgi? !
tenzij de mensen die nu het beleid voeren in actie schieten
en proberen verder te doen waar PDC stopte....