Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799648 keer)

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Offline meulie

  • Leden
  • Berichten: 582
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #900 Gepost op: november 20, 2013, 04:02:04 pm »
zijn bureau is waarschijnlijk in het begin van de Nokerseweg

Offline casper

  • Leden
  • Berichten: 186
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #901 Gepost op: november 20, 2013, 04:05:31 pm »
De Europese Commissie heeft overeenkomstig de Europese staatssteunregels een steunregeling voor de bouw of renovatie van voetbalstadions voor eerste en tweede klasse clubs in Vlaanderen en Brussel goedgekeurd. De Commissie concludeerde dat de regeling overeenkomstig EU-doelstellingen sport meer toegankelijk zal maken voor burgers, zonder dat de concurrentie in de interne markt hierdoor wordt vervalst.
De regeling heeft tot doel de kwaliteit van de stadions te verbeteren door ervoor te zorgen dat zij voldoen aan de UEFA-criteria voor Europese voetbalwedstrijden. Tegelijkertijd wordt de maatschappelijke rol van het voetbal hoog op de agenda van professionele voetbalclubs geplaatst.

De regeling loopt van 2014 tot 2017 en beschikt over een totale begroting van 8 miljoen euro. Projecten die in aanmerking komen, krijgen een eenmalige subsidie van 10% van het investeringsbedrag, met een maximum per geselecteerd project van 2,5 miljoen euro voor nieuwbouw en 750 000 euro voor renovatieprojecten.

Verplicht multifunctioneel

Om voor financiering in deze regeling in aanmerking te komen moeten aanvragers niet alleen aantonen dat het nieuwe of gerenoveerde stadion aan de UEFA-criteria voldoet, maar ook dat hiermee ruimere maatschappelijke doeleinden worden nagestreefd. Het stadion moet met name voordelen opleveren voor de ruimere omgeving en beschikbaar worden gesteld voor gebruik door bredere doelgroepen. Het kan gaan om initiatieven voor fitness en gezondheid, educatieve projecten, integratieprojecten of organisatie van andere sportieve of culturele evenementen.

De regeling is gebonden aan een aantal voorwaarden om concurrentievervalsing te beperken. Voetbalclubs en andere professionele gebruikers van het stadion zullen voor het gebruik van de gesubsidieerde infrastructuur passende prijzen moeten betalen op basis van een benchmark. Daarnaast kan alleen steun worden verleend indien vaststaat dat er daadwerkelijk behoefte is aan de bouw of de renovatie van een stadion, rekening houdende met de geografische spreiding van de stadions. Bovendien moet elk voetbalstadion dat staatssteun volgens deze regeling ontvangt, multifunctioneel zijn en passen in ruimere maatschappelijke doelstellingen.

 

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #902 Gepost op: november 21, 2013, 09:51:37 am »
vanavond is er in cin? palace kortrijk,een debat/interview met willy naessens en tony demuyter(groen)over het nieuwe regenboogstadion,19 - 22u

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #903 Gepost op: november 21, 2013, 07:29:31 pm »
In kortrijk dan nog ?

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #904 Gepost op: november 21, 2013, 09:11:58 pm »
vanavond is er in cin? palace kortrijk,een debat/interview met willy naessens en tony demuyter(groen)over het nieuwe regenboogstadion,19 - 22u

al iets nieuws hierover?

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #905 Gepost op: november 21, 2013, 09:25:51 pm »
nee,duurde tot 22u,als ik iets meer weet post ik het wel

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #906 Gepost op: november 22, 2013, 04:55:44 pm »
pf,er is nog niks concreet wat betreft het nieuwe stadion,we zijn verre van huis,......

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 548
  • Superboeren
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #907 Gepost op: november 25, 2013, 04:20:54 pm »
Wist niet precies waar dit thuishoorde, maar iemand die mij kan zeggen waar de perszaal van het regenboogstadion is?

Offline Tiger Boy

  • Leden
  • Berichten: 77
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #908 Gepost op: november 25, 2013, 05:26:56 pm »
in de hoofdtribune op je linkerkant heb je de kantine en enkel meters verder op de rechterkant de(het) perszaal(tje)

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 548
  • Superboeren
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #909 Gepost op: november 25, 2013, 05:34:29 pm »
in de hoofdtribune op je linkerkant heb je de kantine en enkel meters verder op de rechterkant de(het) perszaal(tje)
Is dat aan de trappen naar rechts en dan in dat gangetje de deur op uw rechterkant? Of is de zaal waar ze een nabeschouwing vd match doen met de trainers niet hetzelfde als de perszaal?

Offline Thomas

  • Leden
  • Berichten: 1.907
  • Essevee forever!!!!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #910 Gepost op: november 25, 2013, 09:17:16 pm »
in de hoofdtribune op je linkerkant heb je de kantine en enkel meters verder op de rechterkant de(het) perszaal(tje)
Is dat aan de trappen naar rechts en dan in dat gangetje de deur op uw rechterkant? Of is de zaal waar ze een nabeschouwing vd match doen met de trainers niet hetzelfde als de perszaal?
Gewoon in die gang aan de rechterkant heb je een deur met het logo op .

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #911 Gepost op: december 04, 2013, 04:32:36 pm »
Citaat
Nadat de Pro League liet weten ?uiterst bezorgd te zijn? over de rol van de Belgische voetbalbond in de bouw van een nieuw nationaal stadion waar op termijn ook eersteklasser Anderlecht in zou spelen, reageert de KBVB nu met de oprichting van een nieuw agentschap dat de bouw van voetbalstadions in het hele land moet vergemakkelijken. De bond ontkent ook formeel dat er eigen financi?le middelen worden aangewend om het nieuwe nationale stadion te bouwen.

Naar aanleiding van het politieke akkoord over een nieuw nationaal voetbalstadion op parking C van de Heizel, woedde in de voetbalwereld de discussie of de voetbalbond wel een rol moest spelen in de bouw van een stadion waar later met Anderlecht vooral ??n van haar clubs in competitie zou spelen. De Pro League liet dan ook weten ?uiterst bezorgd? te zijn over de rol van de KBVB in dit dossier.

Steven Martens, secretaris-generaal van de KBVB, bevestigde dat hiervoor geen financi?le middelen vanuit de KBVB zullen worden aangewend: ?Om de competitieve balans te blijven waarborgen wenst de Pro League volledige transparantie en openheid van de KBVB. Het dossier in Brussel kan enkel een initiatief zijn van RSC Anderlecht (dat mogelijk naar het nieuwe stadion verhuist, nvdr). Uiteraard kan de KBVB er klant worden als huurder.?

Om de discussie over mogelijke belangenvermenging de mond te snoeren richten de Pro League (de organisatie die de zestien eersteklassers vertegenwoordigt) en de voetbalbond nu samen het agentschap ?Stadion? op. Dat agentschap zal alle stadionprojecten van clubs uit de Pro League faciliteren.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #912 Gepost op: december 07, 2013, 08:51:58 am »
http://www.voetbalnieuws.be/news/89935/Mijn_ambitie_is_Europees_voetbal_halen_in_een_nieuw_stadion_met_Zulte_Waregem?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook


aiaiai,
da zou dan onze laatste europese campagne betekenen :)

ik denk da Dury weet dat het dossier in orde komt
want zou dit anders niet verkondigen lijkt me

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #913 Gepost op: december 07, 2013, 10:57:05 am »
http://www.voetbalnieuws.be/news/89935/Mijn_ambitie_is_Europees_voetbal_halen_in_een_nieuw_stadion_met_Zulte_Waregem?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook


aiaiai,
da zou dan onze laatste europese campagne betekenen :)

ik denk da Dury weet dat het dossier in orde komt
want zou dit anders niet verkondigen lijkt me
Vandaar dat het niet vooruitgaat met dat nieuw stadion...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #914 Gepost op: december 07, 2013, 11:51:48 am »
http://www.voetbalnieuws.be/news/89935/Mijn_ambitie_is_Europees_voetbal_halen_in_een_nieuw_stadion_met_Zulte_Waregem?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook


aiaiai,
da zou dan onze laatste europese campagne betekenen :)

ik denk da Dury weet dat het dossier in orde komt
want zou dit anders niet verkondigen lijkt me
Vandaar dat het niet vooruitgaat met dat nieuw stadion...
mja
mss achter de schermen
kunnen maar hopen e

Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #915 Gepost op: december 07, 2013, 02:13:03 pm »
http://www.voetbalnieuws.be/news/89935/Mijn_ambitie_is_Europees_voetbal_halen_in_een_nieuw_stadion_met_Zulte_Waregem?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook


aiaiai,
da zou dan onze laatste europese campagne betekenen :)

ik denk da Dury weet dat het dossier in orde komt
want zou dit anders niet verkondigen lijkt me

Het is heus niet de eerste keer dat Dury dit zegt, als ik me niet vergis heeft hij dat zelfs nog voor zijn vertrek naar Gent indertijd als 'gezonde ambitie' uitgesproken. En dat is ook alweer vier jaar geleden ...
« Laatst bewerkt op: december 07, 2013, 02:15:58 pm door Vincent »

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #916 Gepost op: december 07, 2013, 06:09:52 pm »
Hij zegt dit volgens mij in bijna ieder interview om wat druk op het bestuur te zetten om er werk van te maken.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #917 Gepost op: december 12, 2013, 11:02:59 am »
Citaat
En een nieuwe Europese campagne dan ook in het eigen Regenboogstadion? "Wat we dit seizoen moesten doen, is op alle vlakken een nadeel. Niet enkel sportief, maar ook financieel. We hebben minder inkomsten: 5000 fans tegen Maribor in Brugge, dat zijn er 9000 in Waregem", weet Naessens.

"En we betalen 110.000 euro per wedstrijd aan Club Brugge en Anderlecht. Ik heb het met de burgemeester nog besproken: deze campagne kost ons 1 miljoen euro."


Allee, proficiat zou ik zeggen, in plaats van de matchen op een uur van Waregem te spelen had ge met uw 1 miljoen euro het stadion al lang kunnen aanpassen naar de Europese normen.
Echt om pissig van te worden als je dat weer moet lezen  >:(

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #918 Gepost op: december 12, 2013, 11:07:12 am »
Citaat
En een nieuwe Europese campagne dan ook in het eigen Regenboogstadion? "Wat we dit seizoen moesten doen, is op alle vlakken een nadeel. Niet enkel sportief, maar ook financieel. We hebben minder inkomsten: 5000 fans tegen Maribor in Brugge, dat zijn er 9000 in Waregem", weet Naessens.

"En we betalen 110.000 euro per wedstrijd aan Club Brugge en Anderlecht. Ik heb het met de burgemeester nog besproken: deze campagne kost ons 1 miljoen euro."


Allee, proficiat zou ik zeggen, in plaats van de matchen op een uur van Waregem te spelen had ge met uw 1 miljoen euro het stadion al lang kunnen aanpassen naar de Europese normen.
Echt om pissig van te worden als je dat weer moet lezen  >:(
ipv t blijven vragen aan de burgemeester, zoekt u investeerders
zoals ge in april gezegd hebt.

Ivm jeugdcomplex, wanneer gingen ze daarmee starten?
zie staan da stad daar ook 1.250.000? betaald.

kunt zo heel tijd aan diene mens zijn deure gaan bellen e.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #919 Gepost op: december 12, 2013, 11:32:16 am »
Stad is een bende klutsers.  En ja zoals veel politiekers zo als in ons land zeker.  Mee staan pronken en doen, maar enige steun of actie om investeerders op de been te brengen kan niet.  Waar is den tijd.  Stadiondossier in koelkast toen we 12e stonden.  Nooit in degradatiegevaar echt gekomen.  En tzit nog alsan in dienen vriezer met een slotje op.  En iedereen draait rond de pot en zegt maar wat en spreekt elkaar tegen.  Tjah, voor stad is een al mooie bib knapper maken en er miljoenen inpompen belangrijker.  Verstaan wie verstaan kan.  We mogen eens op de nieuwjaarsreceptie duidelijkheid krijgen en desnoods eisen.  Niet weer de zoveelste versie en gezever en blablabla.  Facts en datums.  Volgend seizoen mogen we waarschijnlijk opnieuw uitwijken en een miljoentje gaan uitgeven om op verplaatsing te spelen.  Om mottig van te worden.