Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799616 keer)

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.669
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1060 Gepost op: december 30, 2013, 06:00:53 am »
Als supporter van zulte waregem denk ik niet dat er belastinggeld zou mogen gebruikt worden voor het nieuwe stadion.

Even ronde getallen:
Waregem heeft ongeveer 35000 inwoners.
Zulte waregem heeft 5000 abonnees
van die 5000 komen er ook een heel hoop van buiten waregem en zulte. maar zal hier nu even geen rekening me houden.

dus 30000 mensen betalen mee voor de vernieuwing van het regenboog stadion dat daar waarschijnlijk nooit een voet zal binnen zetten... Is dit dan juist? Een bibliotheek hebben we in principe allemaal nodig.
Heb een groot deel van mijn schoolgaande jeugd in waregem doorgebracht, en dikwijls ook naar de bib mogen lopen voor school... Ja zelf in de hedendaagse tijd van het internet... Zuid boulevard zal voor iedere persoon dat in het centrum zal vertoeven aangenaam zijn. van de 35000 mensen gaat waarschijnlijk een goed 90% minstens 1x per maand naar het centrum voor wat dan ook....

Mijn punt is, vernieuwde stadion moet van de club via sponsering/investeerders komen. Het stad mag daar voor mijn part in meedoen maar voor een beperkt deel. Bv als ze der een vernieuwd sporthal zouden aan koppelen dan zou de stad daar wel moeten in mee betalen....

Nuja dit is mijn mening
Heel dienen zuid-boulevard draait maar om 1 ding,DIE FLATGEBOUWEN;ja ze investeren ook in dienen bib, er zijn maar 6 nieuwe winkels voorzien,6!!!,denken jullie echt dat die verfraiing veel meer volk zal trekken naar Waregem?  Nee, het is vooral de winst op de verkoop van die flatgebouwen die belangrijk is voor stad Waregem.  Mij goed om daar 23 miljoen van ons belastingsgeld in te steken maar diene zuid-boulevard zal nooit het effect van Essevee kunnen evenaren,nu reeds 2jaar staat Waregem CONSTANT in de nationale belangstelling, ik kan dan ook niet begrijpen dat stad Waregem blijkbaar nog altijd niet snapt wat de voetbalclub betekent voor het dynamisme van de streek en het Regenboogstadion totaal gedateerd is en niet meer voldoet aan de status van zijn voetbalclub;een stabiele subtopper met 8000 fans die om de zoveel jaar Europees wil spelen in ZIJN stadion, maar die momenteel het slechtste uitvak heeft van heel Belgi?.  Iedere trotse Waregemnaar,voetbalfan of niet,kan er toch niets op tegen hebben dat stad Waregem fors zou mee investeren in het nieuwe Regenboogstadion?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1061 Gepost op: december 30, 2013, 10:03:24 am »
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-12-30/kan-essevee-in-september-al-nieuw-stadion-bouwen

nieuwe thuishaven, deur regenboogstadion achter zich dichttrekken???

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1062 Gepost op: december 30, 2013, 10:08:18 am »
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-12-30/kan-essevee-in-september-al-nieuw-stadion-bouwen

nieuwe thuishaven, deur regenboogstadion achter zich dichttrekken???

Volgens mij weet Dury veel meer dan dat hij laat uitschijnen  :)
Probeert mss via de media een laatste zetje te geven in de juiste richting, om alles in kannen en kruiken te krijgen..

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1063 Gepost op: december 30, 2013, 10:21:19 am »
Dan mag da imo eerder officieel gebeuren ipv een krant die meent te weten dat...
« Laatst bewerkt op: december 30, 2013, 10:32:11 am door Boer uit Waregem »

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1064 Gepost op: december 30, 2013, 10:27:39 am »
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-12-30/kan-essevee-in-september-al-nieuw-stadion-bouwen

nieuwe thuishaven, deur regenboogstadion achter zich dichttrekken???

Ik geloof niet in een nieuwe thuishaven en met 20 miljoen bouw je echt geen nieuw stadion op een andere grond...
« Laatst bewerkt op: december 30, 2013, 11:10:19 am door jakkie3000 »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1065 Gepost op: december 30, 2013, 10:43:49 am »
Ik geloof en wil geen nieuwe thuishaven en met 20 miljoen bouw je echt geen nieuw stadion op een andere grond...

Wie zegt dat het op een andere grond is...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1066 Gepost op: december 30, 2013, 10:58:38 am »
Idd, met ?20M kun je idd geen nieuwe arena bouwen.
Zie eerder renovatie hoofdtribune, aanpassing tribune kant vijvers (zitplaatsen van Studio Essevee tot veld. Is dat mogelijk?) En 2 nieuwe tribunes achter het doel die mss verbonden worden met het hoofdstadion, al denk ik niet dat dat mogelijk is.

Nog ?5M dus. Wie voelt hem hier geroepen ;)

Offline Woaaaregem

  • Leden
  • Berichten: 128
  • We are Waregem!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1067 Gepost op: december 30, 2013, 11:18:15 am »
Jongens toch, jij bent een karikatuur van jezelf. Hij wilt gewoon de nadruk leggen op het feit dat Zulte ook financi?le middelen ter beschikking moet stellen van de club. Samen uit, samen thuis.

Sorry maar ik vind uw gedrag echt meer dan zielig, ja SV Zulte Waregem groeit voort uit SV Waregem. Maar waarom blijven aanklampen aan het verleden? Dat het oude Essevee een mooie club was geloof ik graag, ik hoor er ook de verhalen over. Maar hoe ridicuul ben je nu niet om het nieuwe, prachtige Essevee keer op keer tegen de schenen te schoppen en Zulte als je kon meteen weg zo kappen van de naam? Zet toch eens die rood-witte bril af en maak plaats voor een rood-groene, die eeuwige vete is voor ni?ts en ni?mand nodig.

Wow... Dat is wat jij er nu van maakt hoor, ik vroeg gewoon de bedoeling van die drukletters. Bedankt voor het uit te leggen Christophe :)

Offline esseveer

  • Leden
  • Berichten: 78
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1068 Gepost op: december 30, 2013, 11:34:16 am »
maak het jullie gemakkelyk en zeg ESSEVEE dan is er niemand voor het hoofd gestoten

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1069 Gepost op: december 30, 2013, 11:59:25 am »
het artikel uit het laatste nieuws lijk heel veel op dat uit het nieuwsblad
van oktober....
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131014_00790935

maw is da nog altijd diezelfde 5m?....

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.643
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1070 Gepost op: december 30, 2013, 01:06:19 pm »
Allemaal gazettepraat, ik geloof nooit dat ze in september 2014 starten, graag meer duidelijkheid van de club zelf betreffende dit dossier..

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1071 Gepost op: december 30, 2013, 01:15:09 pm »
Net artikel gelezen in hln.

Allee als we alles mogen geloven zal het klaar zijn tegen 2018. 4 jaar aan een stadion bouwen, best lang eigenlijk.
Alleen tribune kant vijvers zou behouden blijven. Men zo ook staanplaatsen maken die Europees omgevormd worden tot zitplaatsen ( zoals Anderlecht en Standard wss)

Ook trachten ze in eerste instantie het stadion klaar te krijgen voor Europees voetbal.

Offline tomtom

  • Leden
  • Berichten: 107
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1072 Gepost op: december 30, 2013, 03:50:13 pm »
Heel dienen zuid-boulevard draait maar om 1 ding,DIE FLATGEBOUWEN;ja ze investeren ook in dienen bib, er zijn maar 6 nieuwe winkels voorzien,6!!!,denken jullie echt dat die verfraiing veel meer volk zal trekken naar Waregem?  Nee, het is vooral de winst op de verkoop van die flatgebouwen die belangrijk is voor stad Waregem.  Mij goed om daar 23 miljoen van ons belastingsgeld in te steken maar diene zuid-boulevard zal nooit het effect van Essevee kunnen evenaren,nu reeds 2jaar staat Waregem CONSTANT in de nationale belangstelling, ik kan dan ook niet begrijpen dat stad Waregem blijkbaar nog altijd niet snapt wat de voetbalclub betekent voor het dynamisme van de streek en het Regenboogstadion totaal gedateerd is en niet meer voldoet aan de status van zijn voetbalclub;een stabiele subtopper met 8000 fans die om de zoveel jaar Europees wil spelen in ZIJN stadion, maar die momenteel het slechtste uitvak heeft van heel Belgi?.  Iedere trotse Waregemnaar,voetbalfan of niet,kan er toch niets op tegen hebben dat stad Waregem fors zou mee investeren in het nieuwe Regenboogstadion?

Een grote tussenkomst vanuit de stad heeft geen enkele steun bij de bevolking, zelfs niet onder de Wargemnaars die naar het voetbal gaan. Er is voor de stad wel wat beters te doen de komende jaren: met de crisis zullen er heel veel centen nodig zijn om o.m. aan armoedebestrijding te gaan doen.
Die appartementen trekken nieuw (rijk) volk aan die via de gemeentebelastingen voor flink wat extra inkomsten gaan zorgen.
Daarenboven is gans dat project voor een deel gefinancierd met geld uit een speciaal grootstedenfonds waar Waregem eindelijk ook eens wat geld kon uit krijgen voor stadsvernieuwing. Het zou een grote fout geweest zijn dat te weigeren.
Uiteraard moet de stad in ruil ook investeren in die Zuid Boulevard. Dat zijn nu eenmaal de regels om subsidies te krijgen.
Heel veel Waregemnaars zijn uitermate trots dat er ook eens iets prestigieus gedaan wordt aan stadsvernieuwing.
Niet iedereen houdt van voetbal.
Voetbal moet zichzelf maar financieren, de stad komt al genoeg tussen via veiligheid, flikken, etc.
Dat Willy zijn stadion zelf bouwt, met eigen of geleende centen, ipv zoals veel van die megalomanen om de zoveel jaar om overheidsgeld te komen smeken en intussen voortdurend te zitten afgeven op diezelfde overheid.
Modern voetbal komt er in bepaalde kringen dikwijls op neer dat de overheid zou mogen investeren in iets waarvan de winsten dan zouden moeten gebruikt worden om nog duurder betaalde spelers te kunnen aantrekken. Ik vind dat geen taak van de overheid. Ik  heb dan nog eerder respect voor binnenlandse en buitenlandse voorbeelden waar men alles zelf financiert.

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1073 Gepost op: december 30, 2013, 06:30:26 pm »
zeg eens over heel belgie wie waregem kent ?   Iedereen verwijst naar de voetbal of paardenkoers. niet naar de zuid boulevard ;) moest het voetbal er niet zijn gingen ze niet over heel belgie weten waar waregem ligt en ging het wel heel wat minder geweest zijn. dus ik vind dat waregem wel een duit in het zakje mag doen.
« Laatst bewerkt op: december 30, 2013, 06:32:18 pm door forzasvzw »

Offline tomtom

  • Leden
  • Berichten: 107
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1074 Gepost op: december 30, 2013, 10:42:21 pm »
En wat heb je daaraan? Komen er mss hele busladingen toeristen naar Waregem logeren? Dat is met Waregem Koerse nog wel zo, niet voor het voetbal. Die Zuid Boulevard is er voor elke Waregemnaar, niet alleen voor zij die van voetbal houden. En nogmaals, het levert rechtstreeks en op lange termijn extra taksen op. En in de oude bibliotheek komt er ruimte vrij voor o.m. jeugdwerking.
Je moet gek zijn als je een stadsbestuur verwijt hierin te investeren.

In voetbal gaan er sowieso miljoenen rond. Het budget van SV Waregem bedroeg maximaal 65 miljoen. Aan hoeveel zitten ze nu, 7.5 mlj euro (300 miljoen oude Belgische franken)? En ze kunnen voor 30 jaar lang geen pakweg 1.500.000 euro reserveren voor afbetaling van een stadion?

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1075 Gepost op: december 30, 2013, 11:00:52 pm »
En wat heb je daaraan? Komen er mss hele busladingen toeristen naar Waregem logeren? Dat is met Waregem Koerse nog wel zo, niet voor het voetbal. Die Zuid Boulevard is er voor elke Waregemnaar, niet alleen voor zij die van voetbal houden. En nogmaals, het levert rechtstreeks en op lange termijn extra taksen op. En in de oude bibliotheek komt er ruimte vrij voor o.m. jeugdwerking.
Je moet gek zijn als je een stadsbestuur verwijt hierin te investeren.

In voetbal gaan er sowieso miljoenen rond. Het budget van SV Waregem bedroeg maximaal 65 miljoen. Aan hoeveel zitten ze nu, 7.5 mlj euro (300 miljoen oude Belgische franken)? En ze kunnen voor 30 jaar lang geen pakweg 1.500.000 euro reserveren voor afbetaling van een stadion?

Dus volgens jou heb je niets aan naambekendheid.  :D

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1076 Gepost op: december 30, 2013, 11:08:33 pm »
Dus volgens jou heb je niets aan naambekendheid.  :D

moetet in zijn context zien e
een bedrijf heeft meer dan iets aan naambekendheid.
Maar wij hebben niks aan de naambekendheid van onze stad.
Wen alleen veel plezier en leute alst match is :)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.669
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1077 Gepost op: december 30, 2013, 11:24:14 pm »
Een grote tussenkomst vanuit de stad heeft geen enkele steun bij de bevolking, zelfs niet onder de Wargemnaars die naar het voetbal gaan. Er is voor de stad wel wat beters te doen de komende jaren: met de crisis zullen er heel veel centen nodig zijn om o.m. aan armoedebestrijding te gaan doen.
Die appartementen trekken nieuw (rijk) volk aan die via de gemeentebelastingen voor flink wat extra inkomsten gaan zorgen.
Daarenboven is gans dat project voor een deel gefinancierd met geld uit een speciaal grootstedenfonds waar Waregem eindelijk ook eens wat geld kon uit krijgen voor stadsvernieuwing. Het zou een grote fout geweest zijn dat te weigeren.
Uiteraard moet de stad in ruil ook investeren in die Zuid Boulevard. Dat zijn nu eenmaal de regels om subsidies te krijgen.
Heel veel Waregemnaars zijn uitermate trots dat er ook eens iets prestigieus gedaan wordt aan stadsvernieuwing.
Niet iedereen houdt van voetbal.
Voetbal moet zichzelf maar financieren, de stad komt al genoeg tussen via veiligheid, flikken, etc.
Dat Willy zijn stadion zelf bouwt, met eigen of geleende centen, ipv zoals veel van die megalomanen om de zoveel jaar om overheidsgeld te komen smeken en intussen voortdurend te zitten afgeven op diezelfde overheid.
Modern voetbal komt er in bepaalde kringen dikwijls op neer dat de overheid zou mogen investeren in iets waarvan de winsten dan zouden moeten gebruikt worden om nog duurder betaalde spelers te kunnen aantrekken. Ik vind dat geen taak van de overheid. Ik  heb dan nog eerder respect voor binnenlandse en buitenlandse voorbeelden waar men alles zelf financiert.

Noem mij eens 1 stadion uit Frankrijk die niet met behulp van de overheid werd opgericht,of in kader van WK RUBY of EK/WK voetbal werd gerenoveerd?  Ook nieuwe stadions zoals Stade du Hainaut(Valenciennes) of Lille werden betaald door stad,provincie of overheid.  Ook in Nederland zijn er niet zoveel die op eigen houtje hun stadion oprichten, overal zit de gemeente of provincie er met geld tussen of moest de gemeente met veel geld alsnog tussenkomen(Gelderdome denk ik, de thuishaven van Vitesse). In Denemarken juist hetzelfde. De situatie in andere landen ken ik niet zo goed, daar kan je gelijk hebben,ik weet het niet.
 Als ik u redenering  doortrek naar de culturele, of sociale sektor(bv jeugdinfrastructuur van jeugdverenigingen of jeugdhuizen) of andere sporttakken(indien er geen steun is voor basket of volleybal van de overheid,vooral dan de plaatselijke, mag men die volledige competities opdoeken)dan gaan die ook ophouden te bestaan. Waarom zou dan enkel de voetbal geen steun mogen krijgen van de overheid? Dus ik deel absoluut uw mening niet, het is verantwoord om te investeren in een nieuw Regenboogstadion,het is niet dat we een nieuwe Allianz arena willen, maar een stadion met 14000 plaatsen(vroeger hadden we dit ook en voor mij mag dit gerust allemaal staanplaatsen zijn, maar de Europese voorwaarden zijn nu eenmaal wat ze zijn)en een deftig uitvak is echt wel nodig.
Ik ben er zeker van dat de Waregemnaar nu wel een grote tussenkomst vanuit de stad zou ondersteunen(ik hoor niks anders, zelf mijn Nonkel basket die anti-voetbal is zegt dat stad fors moet investeren in het stadion), ik wil gerust eens een deftige enquete organiseren (dat wil niet zeggen dat ze daarom anders gaan stemmen)om dit te staven.
Wat is er dan verandert buiten vroeger?
De sportieve hoogconjunctuur en de blamage om Europees ergens anders te moeten spelen waren er in de jaren 80 ook wel (spelen tegen K?ln in Kortrijk bv)maar de impact van voetbal is hier toch wel verandert, de mediabelangstelling is niet meer te vergelijken met vroeger(is zeker niet positief), de mensen laten zich ook meer meeslepen(zie de overrompeling van de markt op 19 mei)ook de niet-voetbalfan.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.669
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1078 Gepost op: december 30, 2013, 11:47:45 pm »
En wat heb je daaraan? Komen er mss hele busladingen toeristen naar Waregem logeren? Dat is met Waregem Koerse nog wel zo, niet voor het voetbal. Die Zuid Boulevard is er voor elke Waregemnaar, niet alleen voor zij die van voetbal houden. En nogmaals, het levert rechtstreeks en op lange termijn extra taksen op. En in de oude bibliotheek komt er ruimte vrij voor o.m. jeugdwerking.
Je moet gek zijn als je een stadsbestuur verwijt hierin te investeren.

In voetbal gaan er sowieso miljoenen rond. Het budget van SV Waregem bedroeg maximaal 65 miljoen. Aan hoeveel zitten ze nu, 7.5 mlj euro (300 miljoen oude Belgische franken)? En ze kunnen voor 30 jaar lang geen pakweg 1.500.000 euro reserveren voor afbetaling van een stadion?

We hebben al rijk volk genoeg in Waregem, al de leegstand gezien bij veel dure appartementen in Waregem,bv appartementen naast Groenhove?  Weet jij hoeveel Het Pand koste en kost?  Is dit een meerwaarde, was dit iets waar er veel mensen naar toe komen(was al gedateerd voordat het er stond,ivm ringschopping Kuurne of later nu de K?) Leegstand in het pand al gezien?  Dienen Zuid-boulevard gaat in mijn ogen hetzelfde effect hebben als Het Pand en residentie De Regenboog(ook dure appartementen), te verwaarlozen.  De investering in een nieuwe bib kan ik alleen maar toejuichen.  Stad Waregem heeft vooral nood aan jonge dynamische mensen niet aan nog meer rijke 60plussers(die niet zullen komen,ze komen nu al niet).

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1079 Gepost op: december 31, 2013, 01:26:30 am »
En wat heb je daaraan? Komen er mss hele busladingen toeristen naar Waregem logeren? Dat is met Waregem Koerse nog wel zo, niet voor het voetbal. Die Zuid Boulevard is er voor elke Waregemnaar, niet alleen voor zij die van voetbal houden. En nogmaals, het levert rechtstreeks en op lange termijn extra taksen op. En in de oude bibliotheek komt er ruimte vrij voor o.m. jeugdwerking.
Je moet gek zijn als je een stadsbestuur verwijt hierin te investeren.

In voetbal gaan er sowieso miljoenen rond. Het budget van SV Waregem bedroeg maximaal 65 miljoen. Aan hoeveel zitten ze nu, 7.5 mlj euro (300 miljoen oude Belgische franken)? En ze kunnen voor 30 jaar lang geen pakweg 1.500.000 euro reserveren voor afbetaling van een stadion?


Misschien de beelden van de kampioenenmatch nog eens herbekijken?????  Kunnen ze misschien het (verrotte) pand afgooien om meer plaats te maken volgende keer???

Ik vrees dat je je eigen mening veralgemeent naar heel waregem, maar dat ge der verre naast zit....  Een goed project kan de beleving van de stad en centrum weer verbeteren, want nu is het een dooie boel.  Het is erg, dat je met buitenlandse bezoekers buiten Waregem gaat, gezien het gebrek aan deftige hotels en beleving in het centrum.  Een multifunctioneel project is meer dan voetbal alleen.

Of hebben de waregemnaars misschien liever dat er toch gefuseerd/verhuisd moet worden?