Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799550 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1260 Gepost op: februari 07, 2014, 07:43:59 pm »
Waarom wachten op die laatste 5 miljoen? Gewoon aan de eerste fases beginnen. Tegen dat die klaar zijn hebben ze die laatste miljoenen dan hopelijk gevonden.
ja goe idee, geld uitgeven da ge nog ni binnen hebt....

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1261 Gepost op: februari 07, 2014, 11:25:48 pm »
Dat was ook mijn eerste bedenking, want als je maar half mei na PO I (hopelijk toch) kan beginnen, dan is er echt niet veel marge (om niet te zeggen dat het mij gewoon onmogelijk lijkt). Maar aansluitend op je tweede zin (en louter een persoonlijke bedenking): waar zijn de tribunes die in het Ottenstadion achter het doel stonden naar toe? Zoiets is misschien wel mogelijk in een paar maanden tijd. En ook al is het geen definitieve oplossing, als eventuele tussenstap kan ik er wel mee leven.


Als je terugkijkt naar de maquette een paar paginas terug, zie je dat de constructies achter doel vrij eenvoudig zijn: zitjes met een dak erboven.  Voornaamste verschil is dat de tribune vijvers blijft staan en
Ingewerkt wordt.  Aangezien er nu niet echt moet afgebroken worden achter doel, en beide werken tegelijkertijd uitgevoerd kunnen worden, lijkt mij dit haalbaar.  Vergunningen zijn immers al lang in orde. En de betonelementen worden toch in een fabriek gegoten, en finaal gemonteerd.  Dit kan perfect qua timing.

Dan zie je die tribunes gelijk paddestoelen uit de grond schieten. Het budget is 20miljoen, en schat dat de vervanging van de hoofdtribune + commerciele ruimtes ongeveer de helft van de kosten uitmaken. Aangezien ze reeds 15 van de 20miljoen gevonden hebben, moet deze fase asap kunnen starten.



Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1262 Gepost op: februari 07, 2014, 11:32:43 pm »

Als je terugkijkt naar de maquette een paar paginas terug, zie je dat de constructies achter doel vrij eenvoudig zijn: zitjes met een dak erboven.  Voornaamste verschil is dat de tribune vijvers blijft staan en
Ingewerkt wordt.  Aangezien er nu niet echt moet afgebroken worden achter doel, en beide werken tegelijkertijd uitgevoerd kunnen worden, lijkt mij dit haalbaar.  Vergunningen zijn immers al lang in orde. En de betonelementen worden toch in een fabriek gegoten, en finaal gemonteerd.  Dit kan perfect qua timing.

Dan zie je die tribunes gelijk paddestoelen uit de grond schieten. Het budget is 20miljoen, en schat dat de vervanging van de hoofdtribune + commerciele ruimtes ongeveer de helft van de kosten uitmaken. Aangezien ze reeds 15 van de 20miljoen gevonden hebben, moet deze fase asap kunnen starten.
als ze 15 hebben waar wachten ze dan op om de 3 tribunes te verbouwen?
wie levert die 15 trouwens? wie is de koper van de gronden die die 15m? vertegenwoordigen?

budget is 22 trouwens naar ik ergens gelezen heb

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1263 Gepost op: februari 07, 2014, 11:40:59 pm »
als ze 15 hebben waar wachten ze dan op om de 3 tribunes te verbouwen?
wie levert die 15 trouwens? wie is de koper van de gronden die die 15m? vertegenwoordigen?

budget is 22 trouwens naar ik ergens gelezen heb


Tja, ze moeten niet alles aan onze neus hangen... Ik vermoed dat aanpassing tribune vijvers hiermee gepaard zal gaan:

2 tribunes achter doel
Doortrekken vijvers tot aan veld beneden
Een doorlopende dakconstructie, die deze 3 tribunes in elkaar doet vloeien
Vervanging zitjes tribune vijvers
Verbreding veld, veldverwarming, lichtmasten, ...

Dan kunnen ze na het seizoen 2014-2015 de hoofdtribune platgooien en de laatste (maar grootste) fase uitvoeren. 


Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1264 Gepost op: februari 08, 2014, 07:48:32 am »

Tja, ze moeten niet alles aan onze neus hangen... Ik vermoed dat aanpassing tribune vijvers hiermee gepaard zal gaan:

2 tribunes achter doel
Doortrekken vijvers tot aan veld beneden
Een doorlopende dakconstructie, die deze 3 tribunes in elkaar doet vloeien
Vervanging zitjes tribune vijvers
Verbreding veld, veldverwarming, lichtmasten, ...

Dan kunnen ze na het seizoen 2014-2015 de hoofdtribune platgooien en de laatste (maar grootste) fase uitvoeren.

 :o  raren architect gij !!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1265 Gepost op: februari 08, 2014, 08:23:59 am »
:o  raren architect gij !!
bwa
drijvende tribune is wel goe gevonden eigenlijk. :)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1266 Gepost op: februari 08, 2014, 03:39:33 pm »
Begin te vrezen voor knip en plakwerk, sebiet hebben we echt wel het lelijkste stadion van 1ste klasse.
Als ze een nieuwe tribune bouwen, moet het in functie zijn van het nieuwe stadion! Want als ze kunnen europees spelen in Waregem, zullen ze weer vlug tevreden zijn en de rest van de plannen in de koelkast steken.

Tijdelijke stoeltjes met leuning op de oude tribunes zal niet anders kunnen.

Wees gerust, het zal mooi zijn.  Iemand dat ik ken heeft het gezien en het is werkelijk prachtig, als het volledig afgewerkt zal zijn.  Zo spectaculair zoals de eerste plannen van 45 miljoen euro (wielfaert architecten) zal het niet zijn, maar het zal sowieso knap zijn en veel lof krijgen.  Wees gerust!  Als er niets misloopt teminste en ze niet halverwege stoppen.  Ik heb vertrouwen in het bestuur.  Essevee blijft ons verrassen, dus met het stadion gaan ze dat volgens mij ook doen.  Zij maar gerust dat zij ook denken als ons.  En dat is dat het nieuwe stadion echt nodig is en het knap moet zijn, anders blijf je beter koteren in dat stadion van nu.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1267 Gepost op: februari 08, 2014, 04:07:15 pm »
Mijn wens is dat vak X, want die naam gaat toch blijven hoop ik, tot tegen de netten van de goal zal blijven en dat er geen muur van 2m hoog zal zijn. De bezoekende supporters moeten dan weer wel zeer hoog en in een hoekje weggestopt worden, zodat hun invloed minimaal is.

Offline WANNEKE

  • Leden
  • Berichten: 53
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1268 Gepost op: februari 08, 2014, 04:15:30 pm »
Wees gerust, het zal mooi zijn.  Iemand dat ik ken heeft het gezien en het is werkelijk prachtig, als het volledig afgewerkt zal zijn.  Zo spectaculair zoals de eerste plannen van 45 miljoen euro (wielfaert architecten) zal het niet zijn, maar het zal sowieso knap zijn en veel lof krijgen.  Wees gerust!  Als er niets misloopt teminste en ze niet halverwege stoppen.  Ik heb vertrouwen in het bestuur.  Essevee blijft ons verrassen, dus met het stadion gaan ze dat volgens mij ook doen.  Zij maar gerust dat zij ook denken als ons.  En dat is dat het nieuwe stadion echt nodig is en het knap moet zijn, anders blijf je beter koteren in dat stadion van nu.
De dag dat men jou hier Mr Fantast geloofd, zou ik me als Zulte-Waregemsupporter pas echt beginnen zorgen maken. Een kereltje dat zijn informatie haalt uit allerlei media en dan doet alsof het uit de eerste hand afkomstig is. Bovendien elke kritische noot negerend. Enfin aan al de rest van Essevee proficiat met de kwalificatie voor de bekerfinale.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1269 Gepost op: februari 08, 2014, 06:17:26 pm »
Mijn wens is dat vak X, want die naam gaat toch blijven hoop ik, tot tegen de netten van de goal zal blijven en dat er geen muur van 2m hoog zal zijn. De bezoekende supporters moeten dan weer wel zeer hoog en in een hoekje weggestopt worden, zodat hun invloed minimaal is.
zoals overal, in een hoekje idd

Wees gerust, het zal mooi zijn.  Iemand dat ik ken heeft het gezien en het is werkelijk prachtig, als het volledig afgewerkt zal zijn.  Zo spectaculair zoals de eerste plannen van 45 miljoen euro (wielfaert architecten) zal het niet zijn, maar het zal sowieso knap zijn en veel lof krijgen.  Wees gerust!  Als er niets misloopt teminste en ze niet halverwege stoppen.  Ik heb vertrouwen in het bestuur.  Essevee blijft ons verrassen, dus met het stadion gaan ze dat volgens mij ook doen.  Zij maar gerust dat zij ook denken als ons.  En dat is dat het nieuwe stadion echt nodig is en het knap moet zijn, anders blijf je beter koteren in dat stadion van nu.
zonder centen kan je geen luxe bouwen.
met wa knip en plakwerk gaan we mogen content zijn.
ALS ze geld hadden dan gingen ze ni om de 5weken bij Kurt aan zijn bel.
ALS die gronden verkocht zouden zijn dan was er 8m? da ze van stad kregen,
mo ze vragen een renteloze lening of een borgstelling voor de eerste fase,
dus lijkt het me sterk dater vekocht werd.
Na fase 1 zalt afwachten worden. 

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1270 Gepost op: februari 08, 2014, 10:08:39 pm »
:o  raren architect gij !!

Lol... Tribune vijvers he

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1271 Gepost op: februari 13, 2014, 10:11:49 am »
De dag dat men jou hier Mr Fantast geloofd, zou ik me als Zulte-Waregemsupporter pas echt beginnen zorgen maken. Een kereltje dat zijn informatie haalt uit allerlei media en dan doet alsof het uit de eerste hand afkomstig is. Bovendien elke kritische noot negerend. Enfin aan al de rest van Essevee proficiat met de kwalificatie voor de bekerfinale.

Wanneke, ik denk dat jij een frustro bufallo bent.  Het moet toch pieken ??  Wat denk jij meer te weten als gent fan dan ik als jarenlange essevee fan.  Wat ik hier zeg, weet ik uit goede bron, net zoals nog een pak mensen hier in Waregem.  Succes in playoff 2 en vergeet niet te kijken naar de finale h?.

claeys

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1272 Gepost op: februari 13, 2014, 10:20:32 am »
25/2 meer informatie  ;)

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1273 Gepost op: februari 13, 2014, 12:33:10 pm »
Wanneke, ik denk dat jij een frustro bufallo bent.  Het moet toch pieken ??  Wat denk jij meer te weten als gent fan dan ik als jarenlange essevee fan.  Wat ik hier zeg, weet ik uit goede bron, net zoals nog een pak mensen hier in Waregem.  Succes in playoff 2 en vergeet niet te kijken naar de finale h?.

Tzal nog meer pieken, wanneer zou blijken dat den "francky dury arena" beter beantwoordt aan de noden en trends van het hedendaagse voetbal.  Met minder centjes kan je verrassend creatiever uit de hoek komen.  Den Ghelamco is het schoonste op vandaag in den belgiek (niet moeilijk, geen concurrentie), maar ze mogen het hebben.  De daken zijn gewoon veel te hoog boven de zittribunes, de gracht moet nog gevuld met water en eendjes (habib is in the house) en de akoustiek trekt nergens op (die versterkers en luidsprekers voor de 'spionkop' komt over gelijk die dames op tv die ant faken zijn).


Voor mij staan enkele peilers voorop:

- de superkwaliteit van onze mat bewaren (rekening houden met materiaalkeuze dakafwerking qua zonlicht)
- zorgen dat iedereen droog en uit de wind zit
- oog voor de materiaalkeuze, zodat een goede akoestiek in het stadion de sfeer ten goede komt
- beantwoorden aan de eisen CL

Voor de rest kan het me minder schelen dat het nu een luxe afwerking is, dan wel een degelijk maar modale uitvoering.
 


Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1274 Gepost op: februari 13, 2014, 01:04:27 pm »
Tzal nog meer pieken, wanneer zou blijken dat den "francky dury arena" beter beantwoordt aan de noden en trends van het hedendaagse voetbal.  Met minder centjes kan je verrassend creatiever uit de hoek komen.  Den Ghelamco is het schoonste op vandaag in den belgiek (niet moeilijk, geen concurrentie), maar ze mogen het hebben.  De daken zijn gewoon veel te hoog boven de zittribunes, de gracht moet nog gevuld met water en eendjes (habib is in the house) en de akoustiek trekt nergens op (die versterkers en luidsprekers voor de 'spionkop' komt over gelijk die dames op tv die ant faken zijn).


Voor mij staan enkele peilers voorop:

- de superkwaliteit van onze mat bewaren (rekening houden met materiaalkeuze dakafwerking qua zonlicht)
- zorgen dat iedereen droog en uit de wind zit
- oog voor de materiaalkeuze, zodat een goede akoestiek in het stadion de sfeer ten goede komt
- beantwoorden aan de eisen CL

Voor de rest kan het me minder schelen dat het nu een luxe afwerking is, dan wel een degelijk maar modale uitvoering.
 
mij maakt het vooral uit dat het aantrekkelijk wordt voor sponsors
dat ons budget naar omhoog gaat...
en dan heb je wat luxe nodig ook...

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1275 Gepost op: februari 15, 2014, 10:47:08 am »
iedereen droog en uit de wind? wil je dan een volledige kuip met afgesloten dak ofwat? kom je niet toe met de beschikbare budgetten, laat staan met het droom stadion van 45miljoen euro!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1276 Gepost op: februari 15, 2014, 11:36:03 am »
iedereen droog en uit de wind? wil je dan een volledige kuip met afgesloten dak ofwat? kom je niet toe met de beschikbare budgetten, laat staan met het droom stadion van 45miljoen euro!
das toch wa ze konden doen met 22m?
da zijn toch DE plannen?

Als ge da nie doet, dan mag je 15.000 plaatsen zetten,
der ga gene supporter meer komen daarvoor.
Als het totaal pakket (project) niet gerealiseerd kan worden, dan blijf je er beter
af en maak je gewoon dat toegankelijk is voor de bezoekers en da ge thuis europees kunt spelen.
Maar door juist 15.000 plaatsen te voorzien, gade uw budget echt niet verhogen.
juist meer fans kunnen zetten en de aandelen in waarde laten stijgen....

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1277 Gepost op: februari 15, 2014, 11:48:53 am »
iedereen droog en uit de wind? wil je dan een volledige kuip met afgesloten dak ofwat? kom je niet toe met de beschikbare budgetten, laat staan met het droom stadion van 45miljoen euro!

Het is het bestuur zelf die altijd een kuip wou. Je kan perfect 4 losstaande moderne tribunes bouwen, zoals bijvoorbeeld in Utrecht het geval is. Een dak hoeft niet dicht, maar wel voldoende lang zijn, of indien nodig afhellen.

Nu, op basis van het krantenartikel van vandaag, zou ik niet veel verwachten. 500.000? uitgeven aan het hoogst noodzakelijke (misschien wel een tijdelijke zittribune voor de bezoekers)  waarna ze weer ons jaren ant lijntje kunnen houden voor de eigenlijke nieuwbouw.  Dan kan de Kurt naar mijn stem fluiten in mei...


Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1278 Gepost op: februari 15, 2014, 12:01:55 pm »
Het is het bestuur zelf die altijd een kuip wou. Je kan perfect 4 losstaande moderne tribunes bouwen, zoals bijvoorbeeld in Utrecht het geval is. Een dak hoeft niet dicht, maar wel voldoende lang zijn, of indien nodig afhellen.

Nu, op basis van het krantenartikel van vandaag, zou ik niet veel verwachten. 500.000? uitgeven aan het hoogst noodzakelijke (misschien wel een tijdelijke zittribune voor de bezoekers)  waarna ze weer ons jaren ant lijntje kunnen houden voor de eigenlijke nieuwbouw.  Dan kan de Kurt naar mijn stem fluiten in mei...

Welk artikel?

Van mij mag kurt zijn stemmen halen.
Elke bedrijfsleider moet zorgen voor zijn eigen bedrijf...

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1279 Gepost op: februari 15, 2014, 04:40:18 pm »
Welk artikel?

Van mij mag kurt zijn stemmen halen.
Elke bedrijfsleider moet zorgen voor zijn eigen bedrijf...

Het laatste nieuws p42.
Op zich wel, maar door zijn getalm en uitvluchten zijn we 3 jaar kwijt (clubnaam zulte waregem, sportieve prestaties, de zonnekoning, dan van 40 nr 20miljoen, dan weer gezaag vr de clubnaam, ...)