Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799619 keer)

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1340 Gepost op: februari 26, 2014, 09:42:02 am »
De rechtse tribune op de foto, da's volgens mij de tribune kant vijvers, die blijft toch staan? En de onderkant, da's het doortrekken vanaf de vensters van de kantine (nu studio Essevee) tot aan het veld? De tribune links, dat is toch de hoofdtribune (dug-outs staan erop), die volledig nieuw is? Bezoekers zullen dus wellicht aan de kant zitten waarvan de foto/schets genomen werd? In de rechterhoek (waar ze nu zitten, bereikbaarheid parking jeugdcentrum). Wellicht zal de zone ernaast "familie -of gezinstribune" worden).

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1341 Gepost op: februari 26, 2014, 09:46:14 am »
Een persconferentie geven en dan met slechts een fotootje naar buiten komen?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1342 Gepost op: februari 26, 2014, 09:51:09 am »
De eerste fase zal zes miljoen euro kosten.
De stad Waregem zal zelf drie miljoen euro voorfinanci?ren, flatgebouw in de nabijheid van het stadion inkomsten vanuit de immobili?nmarkt zal de stad een reservefonds aanleggen voor de voetbalfaciliteiten.
Stad zoekt dus investeerders voor hun eigen gronden, niet de club
Wat bedoelen ze met voorfinancieren? hoe gaan ze dit terug "verdienen"?

750.000 moet van Vlaanderen komen, vanuit een projectsubsidie.

De club zal het resterende bedrag betalen aan de hand van een kortetermijnlening.
dus dikke 2m? lenen op korte termijn

Extra inkomsten, en het schrappen van de huurovereenkomst voor de sfeertribune moeten de betaling waarborgen.
Ok, begin al maar inkomsten te zoeken heren voorzitters, CEO's en assistent CEO's



Normaal volgen dan nog drie fases
Wanneer die werken worden uitgevoerd hangt af van de opbrengsten uit de commerci?le ruimtes.


die zinnekes bevallen me langs de ene kant wel, andere kant niet.
Wel om geen risicos te nemen die fataal kunnen worden en te ver doen springen
andere kant hun eigen twijfel van haalbaarheid

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1343 Gepost op: februari 26, 2014, 09:51:42 am »
Ik hoop ook dat de doelen iets kleiner worden dan op de foto, want met zo'n klein keepertje op de foto gaan de ballen er rap ingaan vrees ik. :-)

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1344 Gepost op: februari 26, 2014, 09:51:54 am »
De rechtse tribune op de foto, da's volgens mij de tribune kant vijvers, die blijft toch staan? En de onderkant, da's het doortrekken vanaf de vensters van de kantine (nu studio Essevee) tot aan het veld? De tribune links, dat is toch de hoofdtribune (dug-outs staan erop), die volledig nieuw is? Bezoekers zullen dus wellicht aan de kant zitten waarvan de foto/schets genomen werd? In de rechterhoek (waar ze nu zitten, bereikbaarheid parking jeugdcentrum). Wellicht zal de zone ernaast "familie -of gezinstribune" worden).

Zo interpreteer ik de foto ook, met de business / outdoor seats bovenaan in de linkse nieuwe hoofdtribune. Tribune aan de overkant van de foto zal het nieuwe vak X worden.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1345 Gepost op: februari 26, 2014, 09:53:00 am »
Een persconferentie geven en dan met slechts een fotootje naar buiten komen?
correctie, screenshot van fifa manager :)

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1346 Gepost op: februari 26, 2014, 09:58:04 am »
De eerste fase zal zes miljoen euro kosten.
De stad Waregem zal zelf drie miljoen euro voorfinanci?ren, flatgebouw in de nabijheid van het stadion inkomsten vanuit de immobili?nmarkt zal de stad een reservefonds aanleggen voor de voetbalfaciliteiten.
Stad zoekt dus investeerders voor hun eigen gronden, niet de club
Wat bedoelen ze met voorfinancieren? hoe gaan ze dit terug "verdienen"?

750.000 moet van Vlaanderen komen, vanuit een projectsubsidie.

De club zal het resterende bedrag betalen aan de hand van een kortetermijnlening.
dus dikke 2m? lenen op korte termijn

Extra inkomsten, en het schrappen van de huurovereenkomst voor de sfeertribune moeten de betaling waarborgen.
Ok, begin al maar inkomsten te zoeken heren voorzitters, CEO's en assistent CEO's



Normaal volgen dan nog drie fases
Wanneer die werken worden uitgevoerd hangt af van de opbrengsten uit de commerci?le ruimtes.


die zinnekes bevallen me langs de ene kant wel, andere kant niet.
Wel om geen risicos te nemen die fataal kunnen worden en te ver doen springen
andere kant hun eigen twijfel van haalbaarheid

Die extra opbrengsten zijn eenvoudigweg te vinden in het feit dat er meer zitplaatsen zijn. In geval van Europese matchen hoeven we geen 1 miljoen euro meer uit te geven aan de huur van andere stadions enz... Ook is de club door het nieuwe stadion aantrekkerlijke --> Meer commerci?le deals.

Dit lijkt me toch niets vreemds? Je kan onmogelijk je nieuwe stadion gaan financieren met geld vanop de spaarboek. Meer zelfs, doordat in fases gewerkt wordt zijn de grootste risico's er juist uit. De eerste 6 miljoen zal zeker geen probleem zijn en geen 'faillisementsrisico's' inhouden. De overige fases zullen er waarschijnlijk pas komen als blijkt dat de club meer middelen overhoudt aan haar nieuwe stadion. Dit plan lijkt me geen gevaar in te houden voor onze club. Had de club nu gezegd dat ze in ??n keer een stadion bouwen van 40 miljoen euro, dan spreken we over risico's.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1347 Gepost op: februari 26, 2014, 10:00:28 am »
Ja dat komt er nooit want uwen  :o :o :oloverboy De Cuyper zit hier niet meer h?. Gast we krijgen nu  eens nieuws en weeral negatieve commentaar. Laten we nu even blij zijn met hetgeen we gehoord hebben en dromen van het masterplan.

Waar haalde gij dat uit kereltje ??
Negatieve commentaar ??  Alweer mis : realistische commentaar ja ! Ben al in de wolken dat er europees niet verhuisd zal moeten worden en er een tribune bijkomt !  Rest is pure speculatie zoals er toch wel al een paar doorhebben.

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1348 Gepost op: februari 26, 2014, 10:13:38 am »
Waar haalde gij dat uit kereltje ??
Negatieve commentaar ??  Alweer mis : realistische commentaar ja ! Ben al in de wolken dat er europees niet verhuisd zal moeten worden en er een tribune bijkomt !  Rest is pure speculatie zoals er toch wel al een paar doorhebben.
Excuseer kereltje? Alweer mis? Het is voor niemand een geheim dat jij voorstander was van De Cuyper. Ik vind gewoon dat we niet moeten zeggen dat de rest niet gerealiseerd zal worden. Laten we even genieten/dromen van deze plannen en niet direct negatief zijn over de toekomst!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1349 Gepost op: februari 26, 2014, 10:19:16 am »
Waar haalde gij dat uit kereltje ??
Negatieve commentaar ??  Alweer mis : realistische commentaar ja ! Ben al in de wolken dat er europees niet verhuisd zal moeten worden en er een tribune bijkomt !  Rest is pure speculatie zoals er toch wel al een paar doorhebben.
ik volg u volledig, ma da was al duidelijk wss.

Blij met de plannen, blij ni verhuizen
de rest zien we wel

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1350 Gepost op: februari 26, 2014, 10:21:37 am »
ik volg u volledig, ma da was al duidelijk wss.

Blij met de plannen, blij ni verhuizen
de rest zien we wel
Ook met de rest is pure speculatie? Het speculeren dat de andere fases er nooit zullen komen. Dat is pas pure speculatie! De rest zien we inderdaad wel maar ik hoop dat ook de andere fases uitgevoerd worden.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2014, 10:28:30 am door Jayze »

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1351 Gepost op: februari 26, 2014, 10:35:48 am »
Excuseer kereltje? Alweer mis? Het is voor niemand een geheim dat jij voorstander was van De Cuyper. Ik vind gewoon dat we niet moeten zeggen dat de rest niet gerealiseerd zal worden. Laten we even genieten/dromen van deze plannen en niet direct negatief zijn over de toekomst!

Voor niemand ? Ewel, voor mezelf wel ! Er zijn mensen die in alles en iedereen de voor- en na's zien en realistische becommentari?ren zonder vooringenomen te zijn.  Ook onstuimige PDC had die voors en na's.  Maar aub daar komen we toch niet meer op terug zeker?! De toekomst telt en ok dromen mag maar geen risico's met centen : never again.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1352 Gepost op: februari 26, 2014, 10:45:35 am »
Ook met de rest is pure speculatie? Het speculeren dat de andere fases er nooit zullen komen. Dat is pas pure speculatie! De rest zien we inderdaad wel maar ik hoop dat ook de andere fases uitgevoerd worden.
Dit is toch schitterend? Ze willen werken in fases, en vooral de eerste fase is financieel toch al rond? Zo moet het, geen te zotte dingen en niet alles ineens willen(moesten ze dit plan  het eerste jaar in eerste klasse gedaan hebben, dan zaten we nu al in een schoon stadion) maar als slimme mens moet men natuurlijk kritisch zijn, ik ben geen slimme mens maar weet dat dit heel concreet en duidelijk is,en er geen weg terug is, niet voor stad Waregem en niet voor het bestuur van SVZW.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1353 Gepost op: februari 26, 2014, 10:49:42 am »
Het is wachten op nieuwe foto's. Zo krijgen we een beeld van wat wat is.
Rechts lijk me idd de tribune kant vijvers die ze gewoon doortrekken tot beneden.

Uiterst rechts zie je dan een rare trappenconstructie (valt net van de foto). Dat worden de plaatsen voor de bezoekers denk ik.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1354 Gepost op: februari 26, 2014, 11:00:09 am »
Die foto is een voorontwerp,zal wachten zijn op betere voorstellingen.  Voor mij is het heel goed dat we niet te ver zullen springen en we met de nodige 'eventuele' inkomsten de verdere fasen zullen realiseren, zo moet het, blijven investeren in het sportieve is enorm belangrijk (Gent is een duidelijk voorbeeld, verleden jaar en dit jaar deden ze dit onvoldoende,met hun wintertransfers en RODE CIJFERS moeten ze nu hopen dat ze alsnog POI halen of zowel sportief als hun toeschouwersaantallen zullen serieus dalen!).

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1355 Gepost op: februari 26, 2014, 11:12:08 am »
Dit is toch schitterend? Ze willen werken in fases, en vooral de eerste fase is financieel toch al rond? Zo moet het, geen te zotte dingen en niet alles ineens willen(moesten ze dit plan  het eerste jaar in eerste klasse gedaan hebben, dan zaten we nu al in een schoon stadion) maar als slimme mens moet men natuurlijk kritisch zijn, ik ben geen slimme mens maar weet dat dit heel concreet en duidelijk is,en er geen weg terug is, niet voor stad Waregem en niet voor het bestuur van SVZW.
Heel schitterend, das zeker waar.

Eerste fase is rond maar neemt al hap uit financieen van de club.
Lening afbetalen hoort erbij, dus budget moet omhoog om die afbetaling niet
te laten doorwegen op de financieen (sportieve)
Hopen op extra inkomsten is geen goede ingesteldheid.
Extra ticketten mss wel, commerciele deals gaan er niet "plots" komen omdat je
2 tribunes bijzet.  DE extras liggen in de laatste fase, bureau en nieuwe loges,
daar zitten de extra inkomsten.

Blij maar kritisch, das mijn gevoel.


Ik hoop vooral op een extra financieel sterke man erbij.
Voetbal is, jammer genoeg, een spel van de hele grote geworden.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1356 Gepost op: februari 26, 2014, 11:50:34 am »
Is me toch raar dat we slechts 1 povere tekening zien van de binnenkant.  Terwijl er op de site van Wielfaert architecten een tekening of 10 staan  die vele malen beter zijn gemaakt.  Daar zijn het wel de eerste plannen van 40 miljoen euro volgens mij.

Ik moet zeggen dat ik toch meer had verwacht.  Voor 90% was dit nieuws dat we al 10 malen gehoord hebben.  Ok, het is mooi dat we europees kunnen spelen in eigen stadion straks, maar ik hoop dat het daar niet bijstopt en we terug van nul af aan beginnen en dat volledige stadion er pas staat binnen 8 jaar bijvoorbeeld.  We zijn al verdomme 8 jaar bezig en het prachtige ontwerp van Wielfaert architecten is al serieus ingekrompen.  Duidelijkheid van data en duidelijke tekeningen van buiten en binnenkant willen we zien na 8 jaar gebabbel en dan met veel tralala de pers bij ??n roepen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1357 Gepost op: februari 26, 2014, 11:53:43 am »
Heel schitterend, das zeker waar.

Eerste fase is rond maar neemt al hap uit financieen van de club.
Lening afbetalen hoort erbij, dus budget moet omhoog om die afbetaling niet
te laten doorwegen op de financieen (sportieve)
Hopen op extra inkomsten is geen goede ingesteldheid.
Extra ticketten mss wel, commerciele deals gaan er niet "plots" komen omdat je
2 tribunes bijzet.  DE extras liggen in de laatste fase, bureau en nieuwe loges,
daar zitten de extra inkomsten.

Blij maar kritisch, das mijn gevoel.


Ik hoop vooral op een extra financieel sterke man erbij.
Voetbal is, jammer genoeg, een spel van de hele grote geworden.

Die extra man willen ze hier blijkbaar niet toelaten.  De andere Willy Naessens.  Als je kijkt naar het nutteloze maar best soms grappig programma de sky is the limit.  Dan zie je dat dit een man is met een enorm kapitaal, maar daarnaast een enorm fierheid, en een man die overal zijn naam wil aan verbinden in de regio en buiten de regio.  Dat Ghelamco stadion stoort hem zeker en vast nu veel mensen het plots over Ghelamco hebben.  Een zeer kapitaal krachtig man met een bouwbedrijf en een enorme fierheid en ambitie.  Meer moet je niet hebben.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1358 Gepost op: februari 26, 2014, 11:57:04 am »
Die extra man willen ze hier blijkbaar niet toelaten.  De andere Willy Naessens.  Als je kijkt naar het nutteloze maar best soms grappig programma de sky is the limit.  Dan zie je dat dit een man is met een enorm kapitaal, maar daarnaast een enorm fierheid, en een man die overal zijn naam wil aan verbinden in de regio en buiten de regio.  Dat Ghelamco stadion stoort hem zeker en vast nu veel mensen het plots over Ghelamco hebben.  Een zeer kapitaal krachtig man met een bouwbedrijf en een enorme fierheid en ambitie.  Meer moet je niet hebben.

Tjah, en als je dan hoort dat hij tussendoor ergens een kasteel koopt in Frankrijk, dan had ik liever dat hij tussendoor ergens in Waregem een schitterend stadion zou neerzetten (mag er zelfs uitzien als een kasteel ;)

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1359 Gepost op: februari 26, 2014, 12:47:10 pm »

In tijden van crisis lijkt mij dit een zeer realistisch plan.  Ze moeten eens uitleggen hoe je projecten van 100miljoen en meer terugverdiend krijgt.  Bovendien lijkt het ontwerp rekening te houden met de sfeer - wat nog steeds een van de belangrijkste troeven in een stadion blijft.  Bij St Truiden heeft het commerci?le gedeelte het voetbalstadion quasi verdrongen.
Indien de foto's gedetailleerd zijn lijkt dat het dak tribune vijvers niet verlengd wordt.  Anderzijds, in elk stadion zit je op de onderste rijen in de regen.  De commerci?le activiteiten brengen extra's mee naar de stad, zonder de middenstand nu pijn te doen.

Op de 14.000 beschikbare plaatsen blijven enkel 2400 bestaan (vijvers boven); wat je toch eerder een nieuw dan een verbouwd stadion mag noemen.  En als het sportieve de positieve trend blijft aanhouden, kan je nog steeds verder uitbouwen zoals destijds bij AZ, Twente, ... het geval was.

Ik kreeg mijn dochters niet mee in het huidige stadion, maar ze vroegen direct om mee te gaan naar het vernieuwde stadion... :)