Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799616 keer)

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3000 Gepost op: augustus 24, 2014, 09:57:01 pm »
Om op enkele van uw vragen te antwoorden:

De nieuwe tribune zou tegen einde september klaar moeten zijn. Of daar abo's voor verkocht zijn, weet ik niet. Normaal zouden er zoiezo losse tickets voor de matchen verkocht worden en het bezoekersvak zal ook in dienst genomen worden.

Vak X zal niet verhuizen naar de nieuwe tribune (tribune 4). Direct na de competitie zal vak X afgebroken worden (metalen constructie. Zal geen week duren, gok ik) en dan kan men beginnen aan de graafwerken en bouw van de nieuwe tribune kant Meersstraat (Tribune 2). Die tribune zou dan terug klaar moeten zijn tegen de competitiestart.

Waarom tribune 2 wel klaar kan geraken in het tussenseizoen en tribune 4 niet, is simpel. Bij de bouw van Tribune 4 zijn ze veel later kunnen beginnen door de uitbesteding, kiezen van aannemer, afbraak betonrotte tribune, etc. Bij de bouw van tribune 2 is dit allemaal niet nodig en kan men praktisch direct beginnen bouwen.
No pain, no gain.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3001 Gepost op: augustus 24, 2014, 10:35:35 pm »
Waarom tribune 2 wel klaar kan geraken in het tussenseizoen en tribune 4 niet, is simpel. Bij de bouw van Tribune 4 zijn ze veel later kunnen beginnen door de uitbesteding, kiezen van aannemer, afbraak betonrotte tribune, etc. Bij de bouw van tribune 2 is dit allemaal niet nodig en kan men praktisch direct beginnen bouwen.

... en volgens Steven op Facebook al de elementen gieten ook.

't ga nu al snel, dan zal het een recordbouwwerkske worden precies :)

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3002 Gepost op: augustus 25, 2014, 05:36:55 am »
Krap ? Bwa er kunnen 2000 man op van ons en de plaatsen boven voor de bezoekers komen ook vrij dus gaan we 9000 man kunnen zetten volgens mij !

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3003 Gepost op: augustus 25, 2014, 07:35:41 am »
Ja eind september wordt gecommuniceerd, maar ik heb al gehoord dat ze maar kunnen beginnen met het dak te plaatsen vanaf de 18e ofzo. Dus das redelijk krap in tijd toch?

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3004 Gepost op: augustus 25, 2014, 09:05:48 am »
Webcam fucked up ?  Blijft op zelfde beeld deze morgen.  Aan de plaatselijke bosduif : Geef daar eens een sjot op aub !

Er is niets mis met de webcam. Er zijn in de loop van de morgen al enkele serieuze draagbalken bijgelegd in het toekomstige bezoekersvak!
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2014, 09:13:19 am door Frank D »

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3005 Gepost op: augustus 25, 2014, 09:16:47 am »
Webcam fucked up ?  Blijft op zelfde beeld deze morgen.  Aan de plaatselijke bosduif : Geef daar eens een sjot op aub !

Er is niets mis met de webcam. Er zijn in de loop van de morgen al enkele serieuze draagbalken bijgelegd in het toekomstige bezoekersvak!

Misschien een nieuwe speler waarvan foto's werden getrokken op het plein, maar nog niet bekend gemaakt mag worden ;) (stay optimist)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3006 Gepost op: augustus 25, 2014, 11:11:45 pm »
Momenteel is men druk bezig achter de doeltribune:

- veel muren gemetst op de grondplaat, onder het gedeelte dat al bedekt is met treden

- de voorbereidingen om van de oorspronkelijke C- plaat een goed gevormde D te maken. Volop ijzers aan het leggen, de ijzers voor de pilaren steken reeds uit zodat men eerstdaags ook hier beton kan gieten. Eens dit klaar kunnen ook de pilaren in het midden van de tribune worden geplaatst, om dan de laatste fase van 6+2 treden aan te leggen.

- achter een paar van die mastodontpilaren (40ton/stuk, waar het dak opkomt), is de laatste rij pilaren in opbouw. Deze komen lager dan de voorlaatste rij. Dit zal het commerciele achter gedeelte vormen waarond finaal de glazen buitenafwerking komt (ovale buitenstructuur van het stadion). Een paal kan je zien op de webcam

- bij de bezoekershoek in opbouw, is een deel van het plateau eerste verdiep reeds gelegd waarboven de treden komen. In tegenstelling tot de tribune voor de thuissupporters, zal de laagste trede bij de bezoekers een paar meter boven de grond uitsteken. Zodat de bezoekers braafjes in hun hoek blijven...

Bron: Jan4essevee @ belstadions.net

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3007 Gepost op: augustus 26, 2014, 07:45:58 am »
Ja de progressie die ze maken, zal minder opvallen dan de voorbije weken.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3008 Gepost op: augustus 26, 2014, 08:58:38 am »
Ik begrijp de frustratie van die mensen maar ipv met de pers te gaan praten, zou je niet beter met de club gaan praten?


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3009 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:08:10 am »
Ik begrijp de frustratie van die mensen maar ipv met de pers te gaan praten, zou je niet beter met de club gaan praten?



Dat hebben ze gedaan en als er na 3 matchen nog steeds geen oplossing is aangereikt door essevee, dan moet het maar op deze manier. Fouten kunnen gebeuren, dat is menselijk, maar je moet ze daarna wel oplossen.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3010 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:12:38 am »
Ja de progressie die ze maken, zal minder opvallen dan de voorbije weken.

De thuismatch tegen Anderlecht is de nieuwe tribune achter de goal open normaal.
Vermoedelijk zullen heel wat mensen, bestaande abbo's met plezier naar daar verhuizen!!
Zelfs mensen met een goede plaats nu in de hoofdtribune.
Probleem opgelost !?
Die 10 mensen waar het over gaat konden die geen VIPzetels aangeboden krijgen tegen Moeskroen of was alles bezet daar ?  Inderdaad pijnlijk om zo behandeld te worden, maar naar de pers stappen en met een advocaat dreigen voor iets dat een handvol ?'s kost??? Ik had dit anders aangepakt (langs beide kanten). 

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3011 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:16:55 am »
Zal aan mij liggen maar snap het eigenlijk niet volledig. Der zijn toch nog genoeg andere goede plaatsen beschikbaar? In de O zijn er nog veel goede plaatsen beschikbaar, altijd welkom! :)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3012 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:30:28 am »
Dat hebben ze gedaan en als er na 3 matchen nog steeds geen oplossing is aangereikt door essevee, dan moet het maar op deze manier. Fouten kunnen gebeuren, dat is menselijk, maar je moet ze daarna wel oplossen.

Als je tijd (en geld) hebt om naar de pers te stappen ?n een advocaat te raadplegen, dan heb je ook tijd om buiten een match om een bezoekje te brengen en daar te eisen dat er 'nu' een oplossing aangereikt wordt.

Mensen tegenwoordig hebben een erg kort lontje en gaan onmiddellijk in de aanval. Mensen praten mensen en ik ben er zeker van dat er een oplossing uit de bus komt, maar op deze manier?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3013 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:34:40 am »
Ik snap ze aan de ene kant. U jarenlang plaatsje verliezen is niet echt tof. Je hebt mensen leren kennen die je altijd terug ziet op de voetbal. Maar om daar nu zo'n spel van te maken. Ze willen beter comfort, maar dan is dit het probleem. Deze mensen willen gewoon niet verplaatsen, dat is het probleem. De club biedt met plezier een andere (deftige) plaats aan hoor denk ik. Maar als de zitjes die verdwenen zijn er niet meer bij kunnen wegens plaatsgebrek, veiligheid enz.. Neem daar dan vrede mee en ga daarmee niet naar de pers enzo

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3014 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:53:11 am »
Als je tijd (en geld) hebt om naar de pers te stappen ?n een advocaat te raadplegen, dan heb je ook tijd om buiten een match om een bezoekje te brengen en daar te eisen dat er 'nu' een oplossing aangereikt wordt.

Mensen tegenwoordig hebben een erg kort lontje en gaan onmiddellijk in de aanval. Mensen praten mensen en ik ben er zeker van dat er een oplossing uit de bus komt, maar op deze manier?

Onmiddelijk in de aanval??? Ze wachten al een maand op een oplossing. Moeten ze wachten tot het seizoen voorbij is misschien?

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3015 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:57:03 am »
Onmiddelijk in de aanval??? Ze wachten al een maand op een oplossing. Moeten ze wachten tot het seizoen voorbij is misschien?

Neen maar volgens mij gaan persmuskieten en geldwolfadvocaten dit zeker niet oplossen ! Integendeel.
Waar die mannen van de pers allemaal op afstormen je houdt het niet voor mogelijk.  Dag allemaal !

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3016 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:57:26 am »
Als je tijd (en geld) hebt om naar de pers te stappen ?n een advocaat te raadplegen, dan heb je ook tijd om buiten een match om een bezoekje te brengen en daar te eisen dat er 'nu' een oplossing aangereikt wordt.

Mensen tegenwoordig hebben een erg kort lontje en gaan onmiddellijk in de aanval. Mensen praten mensen en ik ben er zeker van dat er een oplossing uit de bus komt, maar op deze manier?
als er na 3 matchen nog geen oplossing gevonden kan worden
kan je het niet op diene mens steken lijkt me...
Ie mag dan tijd en geld hebben, moetie em een oplossing vinden of de verkopers?
Heeft gelijk en die advocaat zal maar dreigende taal zijn die ze mss eindelijk gaan snappen.
Want dees is ECHT je reinste amateurisme die de naam vd club schade toebrengt.
Als je u daar al geen uurke kunt (wilt) mee bezig houden, waar ben je dan mee bezig?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3017 Gepost op: augustus 26, 2014, 10:00:13 am »
Neen maar volgens mij gaan persmuskieten en geldwolfadvocaten dit zeker niet oplossen ! Integendeel.
Waar die mannen van de pers allemaal op afstormen je houdt het niet voor mogelijk.  Dag allemaal !

Je denkt toch niet dat die vent effectief een advokaat gaat inschakelen h?? Hij brengt het gewoon in de pers om de club tot actie te dwingen en met een aanvaardbare oplossing over de brug te komen. Want het is duidelijk dat er anders geen schot in de zaak komt.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3018 Gepost op: augustus 26, 2014, 10:04:55 am »
Onmiddelijk in de aanval??? Ze wachten al een maand op een oplossing. Moeten ze wachten tot het seizoen voorbij is misschien?

Ken de situatie niet 100% (jij blijkbaar wel), maar zijn ze al es buiten een match om contact (gaan) opnemen bij de club? Dus niet kort voor of na een wedstrijd.

Ik kan me best inbeelden dat een steward (waar ze mogelijk als eerste naartoe geweest zijn na het niet meer terugvinden van hun nummer) en/of de mensen aan de kassa de dag van de match daar inderdaad niet een sluitende oplossing kunnen voorzien.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3019 Gepost op: augustus 26, 2014, 10:06:59 am »
Soit, we kennen natuurlijk weer niet de correcte details, dus ook moeilijk correct oordelen ...

Terug on-topic dan maar ...

Iemand al opgemerkt dat de zijmuurtjes geplaatst zijn, en in de hoek gaat het ook vooruit.