Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799557 keer)

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3980 Gepost op: november 30, 2014, 09:55:28 am »
Wat betreft het geluid van de bezoekers, deze hebben inderdaad het enorme voordeel van een versterkend effect door de vorm van de tribune. Vergelijk het met een
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoorn_%28akoestiek%29

Ooit, ik zeg wel ooit komen er nog 2 andere dergelijke hoeken voor ons.
Wel geen idee of X in zo'n hoek willen plaats nemen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3981 Gepost op: november 30, 2014, 10:21:55 am »
Tgoja, in X weten we dat we zingen en ons best doen. Dat we soms overstemd zullen worden is niet leuk, maar ook geen schande... Bezoekers hebben nu eenmaal dat versterkend voordeel...

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3982 Gepost op: november 30, 2014, 10:23:28 am »
Amai, de intresse is groot veel volk op de tribune. Heb het geluk gehad vrijdag na de match al eens er op te gaan... Echt wel schoon en tof.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3983 Gepost op: november 30, 2014, 10:35:04 am »
Tgoja, in X weten we dat we zingen en ons best doen. Dat we soms overstemd zullen worden is niet leuk, maar ook geen schande... Bezoekers hebben nu eenmaal dat versterkend voordeel...

Volgens mij kan dat een groot deel beinvloed worden door de doorzichtige wand op te trekken tot bovenaan. Dan is het hoorn/versterkend effect voor een groot deel teniet gedaan.

De club zou dat es moeten (laten) onderzoeken, en evt aanpassen. Kost volgens mij niet zoveel.
Wat extra U-profielen en wat extra m? (plexi?glas).

We mogen ons thuisvoordeel toch niet laten beperken? 


Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3984 Gepost op: november 30, 2014, 11:00:12 am »
Ben ik de enige die het eigenlijk ook plezant vindt dat we eindelijk de bezoekers eens zullen horen zingen? Brengt nog veel meer sfeer in het stadion. Momenteel is het gewoon een nadeel omdat onze sfeer tribune er nog niet staat. Eenmaal die er zal staan dan zullen onze gezangen ook luider en beter klinken. Ook voor de mensen die op tv kijken zal het plezanter zijn om te kijken als ze de sfeer beter horen op tv. dus gewoon laten zoals het is en laat het zo snel mogelijk volgend seizoen zijn, dat we ook op de nieuwe sfeertribune kunnen gaan staan (zitten) en zingen.

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3985 Gepost op: november 30, 2014, 11:28:56 am »
Essevee huldigt nieuwe Enbro-tribune in ...

Enbro tribune ... klopt dat?
Waar haalt het Nieuwsblad die info?
Als het de Enbro tribune wordt, (geen probleem voor mij) komt er dan rechts van de LED wall ook Enbro op de dakrand?
Weet iemand daar meer over?


Staat op de website.

KOM MORGEN NAAR DE OPEN DAG VAN 10U TOT 13U (+VIDEO)
Ontdek de nieuwe Enbro/Van Thuyne-tribune met rondleidingen in een gezellig kader
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3986 Gepost op: november 30, 2014, 12:56:39 pm »
Volgens mij kan dat een groot deel beinvloed worden door de doorzichtige wand op te trekken tot bovenaan. Dan is het hoorn/versterkend effect voor een groot deel teniet gedaan.

De club zou dat es moeten (laten) onderzoeken, en evt aanpassen. Kost volgens mij niet zoveel.
Wat extra U-profielen en wat extra m? (plexi?glas).

We mogen ons thuisvoordeel toch niet laten beperken?


Iedereen moet maar een beetje moeite doen! X was niet in topvorm op enkele tientallen na die er steeds alles voor doen.  Het duurde langer dan normaal eer het stadion op dreef kwam.  Op westerlo maakten wij met 100 man meer sfeer dan de 5000 thuisfans. Op verplaatsing zitten de sfeermakers meer samen en zijn meer opgefokt met meer decibels tot gevolg. 

Tzal zaak zijn om voor de nieuwe X tribune 2200 SLC sfeermakers te recruteren.




Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3987 Gepost op: november 30, 2014, 01:00:27 pm »
Met alle respect, maar soms steken de liedjes een beetje tegen. Ale ik bedoel soms zingen we echt lang het zelfde liedje... Niets tegen tappi ofzo he, maar ik ken er nog een paar die dit ook soms zeggen... Ik wil hier nu niet de volle lading krijgen ofzo :p

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3988 Gepost op: november 30, 2014, 03:12:06 pm »
Ben ik de enige die het eigenlijk ook plezant vindt dat we eindelijk de bezoekers eens zullen horen zingen? Brengt nog veel meer sfeer in het stadion. Momenteel is het gewoon een nadeel omdat onze sfeer tribune er nog niet staat. Eenmaal die er zal staan dan zullen onze gezangen ook luider en beter klinken. Ook voor de mensen die op tv kijken zal het plezanter zijn om te kijken als ze de sfeer beter horen op tv. dus gewoon laten zoals het is en laat het zo snel mogelijk volgend seizoen zijn, dat we ook op de nieuwe sfeertribune kunnen gaan staan (zitten) en zingen.
je bent de enige niet! Ik vond de sfeer ook plezant  en zal nog plezanter worden  als er nog een nieuwe sfeer tribune bijkomt volgend seizoen 🗽 :D :P :-*

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3989 Gepost op: november 30, 2014, 04:07:19 pm »
Met alle respect, maar soms steken de liedjes een beetje tegen. Ale ik bedoel soms zingen we echt lang het zelfde liedje... Niets tegen tappi ofzo he, maar ik ken er nog een paar die dit ook soms zeggen... Ik wil hier nu niet de volle lading krijgen ofzo :p

Snap wat je bedoelt.. Maar veel te veel songs worden na 2 zinnen al gestopt... We zijn volop bezig met nieuwe songs te zoeken.. Zodat we meer variatie in het 'spel' kunnen brengen.
Want 5x dezelfde song op 1 wedstrijd..? Geef mij maar 5 min hetzelfde brullen.
South Lane Crew.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3990 Gepost op: november 30, 2014, 04:12:33 pm »
Deze morgen ook eens gepasseerd en binnen gewandeld, dik de moeite en een pak volk ook.

Wat me opviel, nog een heleboel werk! Hopelijk komt er nog een soort ballustrade in de tribunes, behoorlijk pijnlijk moest er daar iemand van af donderen.
Ook 2 glazen muurkes op de in- en uitgangen van het bezoekersvak (toevallig weer zeker) al gebarsten. Tzal lang duren eer die zullen sneuvelen..

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.642
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3991 Gepost op: november 30, 2014, 05:11:18 pm »
Deze morgen ook eens gepasseerd en binnen gewandeld, dik de moeite en een pak volk ook.

Wat me opviel, nog een heleboel werk! Hopelijk komt er nog een soort ballustrade in de tribunes, behoorlijk pijnlijk moest er daar iemand van af donderen.
Ook 2 glazen muurkes op de in- en uitgangen van het bezoekersvak (toevallig weer zeker) al gebarsten. Tzal lang duren eer die zullen sneuvelen..
Was me ook opgevallen maar dat gebarsten glas is niet door de Gent supporters! Was al voor de match het geval.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3992 Gepost op: november 30, 2014, 05:51:17 pm »
Was me ook opgevallen maar dat gebarsten glas is niet door de Gent supporters! Was al voor de match het geval.
Was al een zwart/rood plekske ook te zien door een rookbom :p
SV TILL I DIE

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3993 Gepost op: november 30, 2014, 06:54:21 pm »
Het is inderdaad pijnlijk als zo iets gebeurt in een nieuwe tribune (nieuw stadion, want Gent kreeg er bij de opening pas echt van langs, cfr. de stickers).

Maar zo 'n zaken vallen niet te vermijden en daarvoor moet er zelfs geen kwaad opzet in het spel zitten. Inderdaad een simpele rookbom laat al een plek na maar bon so be it.. dat is de realiteit
One Essevee!

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3994 Gepost op: november 30, 2014, 09:15:17 pm »
Iemand enig idee waarom de lichten in de nieuwe tribune 's nachts blijven branden?

Offline joost den tuiter

  • Leden
  • Berichten: 101
  • lalalala
    • htt://www.fc4451.be
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3995 Gepost op: november 30, 2014, 10:29:14 pm »
Wtv Sport Essevee vs Kaa Gent&Opening Nieuwe Tribune@Regenboogstadion


View My Video
« Laatst bewerkt op: november 30, 2014, 10:31:48 pm door joost den tuiter »
groetjes joost den tuiter

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3996 Gepost op: december 01, 2014, 12:12:49 pm »
Iemand enig idee waarom de lichten in de nieuwe tribune 's nachts blijven branden?

Was me ook al opgevallen, ik hoorde dat de laatste dagen zelfs snachts security rondliep.
Mogelijks onverwachtse bezoekers gehad?

Kan me moeilijk inbeelden dat het is omdat het webcambeeld snachts ook duidelijk zou zijn.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3997 Gepost op: december 01, 2014, 10:47:46 pm »
misschien omdat ze er (letterlijk) dag en nacht nog aan werken voor de afwerking ?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3998 Gepost op: december 01, 2014, 11:22:44 pm »
Langs verschillende kanalen aan mij bevestigd:
- Fase 1b (vak X) start na het seizoen en zal een spiegelbeeld zijn van tribune D.
- Tribune kant vijvers (incl. bowling) zal 100% zeker gerenoveerd en verbouwd worden naar de nieuwe vorm en stijl ?n slaat volledig los van de extra inkomsten die gegenereerd worden met fase 1 en 1b. Timing is nog niet definitief maar mogelijks zal dit de vooropgestelde 2016 blijven.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3999 Gepost op: december 02, 2014, 12:29:34 am »
Langs verschillende kanalen aan mij bevestigd:
- Fase 1b (vak X) start na het seizoen en zal een spiegelbeeld zijn van tribune D.
- Tribune kant vijvers (incl. bowling) zal 100% zeker gerenoveerd en verbouwd worden naar de nieuwe vorm en stijl ?n slaat volledig los van de extra inkomsten die gegenereerd worden met fase 1 en 1b. Timing is nog niet definitief maar mogelijks zal dit de vooropgestelde 2016 blijven.

Hoop van harte dat ze ook het bezoekersvak "kopi?ren" zodat die ene hoek dan toch ook af is ??nmaal de tribune aan de kant van de vijvers werd aangepakt... Op die manier een mooie U met dan nog nieuwe tribune voor, indien genoeg geld kunnen ze dan de 2 overblijvende hoeken toesteken maar dan is het in de tussentijd nog iets deftig (een U-vorm)