Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 611182 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #280 Gepost op: juli 09, 2015, 03:21:42 pm »
Tuurlijk!  Spreek niemand tegen dat staanplaatsen voor een gezelligheid zorgen en een goede sfeer in een stadion.  Maar voor de schoonheid en strakheid van vooral een volledig nieuw stadion is het natuurlijk pakken minder.  Je kan gewoon zitjes plaatsen en die tribune bestempelen als sfeertribune.  Niemand zal toch zitten daar.  Wie wil zitten koopt in de andere 3 tribunes een ticket.  Opgelost.  Sfeer zal goed zijn en het stadion zal veel knapper ogen.  Aan de 2 zijkanten en overkant zullen zitjes zijn in het rood en aan de overkant met essevee op en dan plots een onderbreking zonder zitjes?  Je kan niet ontkennen dat het knapper en strakker en moderner zal ogen met zitjes over gans het stadion rond en rond.

Ik deel deze mening maar de stoeltjes zullen er komen indien we europees spelen. En dan zouden ze best behouden blijven. Eerst en vooral voor de kostprijs en ten tweede omwille van het esthetische aspect. Want de andere ingenieuze systemen die hierboven genoemd werden, vind ik werkelijk heel mooi maar daar zal onze club niet voor kiezen imo.

Ps: in de staantribune zullen toch veel meer mensen mogen staan dan er aan de overkant zitten want dat is daar zwemmen met een zee van ruimte. Ik vind dat dus positief ? voor de zittribune maar zoveel ruimte bij een staantribune met ongeveer 2000 supporters zal voor serieuze gaten zorgen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #281 Gepost op: juli 09, 2015, 05:07:43 pm »
We zitten al twintig jaar in de wind op een piste en een reclamemuur te kijken en nu gaan ze klagen over wat stoeltjes. ;D

Nu ja, elk zijn mening natuurlijk. Maar mij stoort het absoluut niet dat langs ??n kant plaats wordt gemaakt voor de sfeermakers. Integendeel!

Uiteindelijk, hoe het stadion eruit ziet leeg kan me gestolen worden. Hoe het er uitziet als het tot de nok gevuld is, d??r gaat het voor mij om!

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.267
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #282 Gepost op: juli 09, 2015, 06:42:37 pm »
Als die staantribune even hoog is zoals tribune 4, waar ik vanuit ga...dan zullen daar toch heel veel fans opkunnen? Dan krijg je toch iets zoals op Kortrijk, achter de goal (daar kan 4000 man op). Iemand een idee wat de staanplaatscapaciteit wordt? Liefst niet van "horen zeggen" of "hopend op"  ;)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #283 Gepost op: juli 09, 2015, 07:12:04 pm »
Als die staantribune even hoog is zoals tribune 4, waar ik vanuit ga...dan zullen daar toch heel veel fans opkunnen? Dan krijg je toch iets zoals op Kortrijk, achter de goal (daar kan 4000 man op). Iemand een idee wat de staanplaatscapaciteit wordt? Liefst niet van "horen zeggen" of "hopend op"  ;)

De nieuwe D = ~2.150 pers. en gezien B (nieuwe X) een exacte kopie is neem ik aan dat de aantallen hetzelfde zullen zijn.

Al kunnen er meer mensen staan op 10 zitplaatsen natuurlijk ... 

http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2457.msg185007#msg185007

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #284 Gepost op: juli 09, 2015, 08:43:04 pm »
Ik hoop echt dat de nieuwe tribune ( van hoogte) symetrisch is aan de overkant, anders zal het een kakafonie worden.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #285 Gepost op: juli 09, 2015, 09:00:03 pm »
Ik hoop echt dat de nieuwe tribune ( van hoogte) symetrisch is aan de overkant, anders zal het een kakafonie worden.

Tuurlijk zal het hetzelfde zijn, waarom zouden ze afwijken van het oorspronkelijke plan?

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #286 Gepost op: juli 09, 2015, 09:14:10 pm »
Tuurlijk zal het hetzelfde zijn, waarom zouden ze afwijken van het oorspronkelijke plan?

Al eens de hoogte van de treden goed bekeken? Als er ene naar beneden tottert, zal er serieus wat schade aan zijn.  Staantribunes zijn normaal veel lagere treden, kijk maar naar de nieuwbouw in Mechelen.  Je kan kiezen voor ofwel veel meer kleinere staantreden, ofwel de huidige treden behouden maar dan zullen ze serieus wat borstweringen moeten voorzien.

Het gemakkelijkste was geweest: de tribune voorzien met klapstoeltjes zoals op de tribune vijvers.  Dan ben je officieel in orde voor EL maar sta je toch gewoon recht.  Zelfs voor de zittribune een voordeel, dan blijven de zitjes tenminste proper.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #287 Gepost op: juli 09, 2015, 09:23:15 pm »
Al eens de hoogte van de treden goed bekeken? Als er ene naar beneden tottert, zal er serieus wat schade aan zijn.  Staantribunes zijn normaal veel lagere treden, kijk maar naar de nieuwbouw in Mechelen.  Je kan kiezen voor ofwel veel meer kleinere staantreden, ofwel de huidige treden behouden maar dan zullen ze serieus wat borstweringen moeten voorzien.

Het gemakkelijkste was geweest: de tribune voorzien met klapstoeltjes zoals op de tribune vijvers.  Dan ben je officieel in orde voor EL maar sta je toch gewoon recht.  Zelfs voor de zittribune een voordeel, dan blijven de zitjes tenminste proper.

Zoals je kan zien op het plan zijn er evenveel treden, dus zullen ze bijgevolg ook even hoog zijn.

Ik denk dat het klapstoeltjes en verwijderbare borstwering zal worden.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #288 Gepost op: juli 09, 2015, 09:51:43 pm »
Volgens mij komt de verwarring dankzij Baliere die het enkel had over staantribune.  Volgens mij zullen de meeste plaatsen zitplaatsen zijn en een deel staantribune.  Dat bedoelen we dus over de communicatie,de ene heeft het over een staantribune den andere zegt een deel en nog een andere zegt gewoon niks en weerlegt niks ;D .  Het gaat nog een weekje duren en dan gaan ze uitleggen hoe het echt zit, er zit een systeem in onder communicatie,eerst zoveel mogelijk verwarring zaaien om dan na een weekske(kunnen er ook 2zijn)de juiste gegevens te geven,ze denken waarschijnlijk we komen dan nog eens in de media met infeite hetzelfde verhaal,giet de whisky glazen nog eens vol ;)!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #289 Gepost op: juli 10, 2015, 10:00:47 am »
Zoals je kan zien op het plan zijn er evenveel treden, dus zullen ze bijgevolg ook even hoog zijn.

Ik denk dat het klapstoeltjes en verwijderbare borstwering zal worden.

Bij Standard is het borstwering en klapstoel ineen denk ik

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #290 Gepost op: juli 10, 2015, 10:28:27 am »
Bij Standard is het borstwering en klapstoel ineen denk ik

Even geGoogled en inderdaad... maar zo esthetisch mooi vind ik dat toch niet.


Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #291 Gepost op: juli 10, 2015, 11:34:55 am »
Even geGoogled en inderdaad... maar zo esthetisch mooi vind ik dat toch niet.



Idd, mooi is het niet.
enk trouwens dat het in Anderlecht ook zo is, als ik mij ons Europees avontuur daar goed herinner

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #292 Gepost op: juli 10, 2015, 02:32:29 pm »
Als die staantribune even hoog is zoals tribune 4, waar ik vanuit ga...dan zullen daar toch heel veel fans opkunnen? Dan krijg je toch iets zoals op Kortrijk, achter de goal (daar kan 4000 man op). Iemand een idee wat de staanplaatscapaciteit wordt? Liefst niet van "horen zeggen" of "hopend op"  ;)

Ik hoop ook op een 3500 ? 4000 supporters achter doel. Staande supporters hebben veel minder plaats nodig, het brengt extra op voor de club (ipv 2150 plaatsen) en je cre?ert een helse sfeer in het regenboogstadion.

Misschien eens iemand vragen aan Geert Titeca?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #293 Gepost op: juli 10, 2015, 03:05:19 pm »
Ik dacht eigenlijk dat er in de tribune (onderaan?) staanplaatsen zouden voorzien worden, maar dat het grootste deel van de tribune weldegelijk zitten zal zijn?


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #294 Gepost op: juli 10, 2015, 04:44:13 pm »
Ik hoop ook op een 3500 ? 4000 supporters achter doel. Staande supporters hebben veel minder plaats nodig, het brengt extra op voor de club (ipv 2150 plaatsen) en je cre?ert een helse sfeer in het regenboogstadion.

Misschien eens iemand vragen aan Geert Titeca?

Normaal 3.000 staanplaatsen aanpasbaar naar 2500 zitplaatsen.
De details worden nu door G&G afgewerkt.

Bron: Geert Titeca

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #295 Gepost op: juli 11, 2015, 12:34:42 pm »
Iets helemaal anders betreffende de verbouwingen aan ons stadion...
Dinsdag 7 juli, op de gemeenteraad werd Bernard Loosveldt, ex- en ere-voorzitter van de supportersraad be?digd als gemeenteraadslid voor NVA.
Diezelfde dag op diezelfde gemeenterad werd de goedkeuring gegeven voor de tweede fase van de verbouwingen.
Toeval???
 ;)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #296 Gepost op: juli 11, 2015, 12:39:45 pm »
Iets helemaal anders betreffende de verbouwingen aan ons stadion...
Dinsdag 7 juli, op de gemeenteraad werd Bernard Loosveldt, ex- en ere-voorzitter van de supportersraad be?digd als gemeenteraadslid voor NVA.
Diezelfde dag op diezelfde gemeenterad werd de goedkeuring gegeven voor de tweede fase van de verbouwingen.
Toeval???
 ;)

Waarom zou dat iets met elkaar te maken hebben?

Normaal stemde Heidi Vandenbroeke (NVA) Mario Verhellen (S.PA) altijd tegen op de punten die te maken hadden met het Regenboogstadion.

EDIT: had me 'serieus' vergist, verward door de post van hierboven. mijn excuses.
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2015, 04:13:30 pm door Frederik »

Offline putter41

  • Leden
  • Berichten: 28
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #297 Gepost op: juli 11, 2015, 03:41:57 pm »
[
Waarom zou dat iets met elkaar te maken hebben?

Normaal stemde Heidi Vandenbroeke (NVA) altijd tegen op de punten die te maken hadden met het Regenboogstadion.

Kan Frederik misschien een paar gemeenteraden opsommen waar Heidi Vdb TEGEN  punten ivm het Regenboogstadion zou gestemd hebben?
Of een ander lid van haar partij?

Zomaar politiek geladen beweringen uit uw botten slaan zonder enige kennis ter zake is nogal gevaarlijk voor de geloofwaardigheid h?.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #298 Gepost op: juli 11, 2015, 04:12:22 pm »
[
Kan Frederik misschien een paar gemeenteraden opsommen waar Heidi Vdb TEGEN  punten ivm het Regenboogstadion zou gestemd hebben?
Of een ander lid van haar partij?

Zomaar politiek geladen beweringen uit uw botten slaan zonder enige kennis ter zake is nogal gevaarlijk voor de geloofwaardigheid h?.

Sorry, je hebt gelijk, ... het is  Mario Verhellen die bij de meeste zaken van het regenboogstadion tegenstemde.

Initi?le bericht aangepast.

Offline esseveer

  • Leden
  • Berichten: 78
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #299 Gepost op: juli 14, 2015, 10:42:31 am »
zyn deze morgen aan de afbraak van de X tribune begonnen