Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 611178 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1240 Gepost op: maart 17, 2016, 11:28:23 am »
Ik 'denk' dat staan om en rond zitjes (zoals nu 'als noodoplossing') op termijn schade zal toebrengen aan de zitjes... Mensen gaan op de zitjes staan en hangen enzo, met schade tot gevolg.

Zoals ik eerder aanhaalde zou het een leuker/beter idee zijn om de middenbeuk uit te rusten als staantribune en de linker en rechterbeuken als zittribune.
Of eventueel horizontaal 1/3e onderaan als staan en 2/3e als zit tribune zoals in Mechelen.

De club is er nog onduidelijk over, dus blijft het afwachten.



Denk dat dit de beste en meest esthetische oplossing zal zijn.  Hopelijk doen ze het zo.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1241 Gepost op: maart 17, 2016, 11:38:38 am »
Misschien zie ik het verkeerd, maar in het midden van de tribune ligt het precies vol met trappen?

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1242 Gepost op: maart 17, 2016, 11:45:04 am »
Aan de zijkant rode zitjes, en in het midden een staanvak met borstwering zou toch wel aan te raden zijn.
De tribune zal op deze manier ook een stuk kleurrijker zijn.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1243 Gepost op: maart 17, 2016, 12:01:50 pm »
Aan de zijkant rode zitjes, en in het midden een staanvak met borstwering zou toch wel aan te raden zijn.
De tribune zal op deze manier ook een stuk kleurrijker zijn.

Ik 'denk' dat een combo van de twee op 1 tribune niet mag. Of ze moeten weer afscheidingen gaan maken die dan weer de kijklijnen verbrodden.

Ben nu toch wel benieuwd... maar ik neem aan dat de ingenieurs, architecten, studiebureaus ?n de club toch voldoende denkwerk gedaan hebben vooraleer te beslissen.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1244 Gepost op: maart 17, 2016, 12:44:38 pm »
Aan de zijkant rode zitjes, en in het midden een staanvak met borstwering zou toch wel aan te raden zijn.
De tribune zal op deze manier ook een stuk kleurrijker zijn.
Lijkt me inderdaad een mooie oplossing al betwijfel ik of de zichtlijnen voor de zittende mensen dicht bij het staanvak nog optimaal zullen zijn...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1245 Gepost op: maart 17, 2016, 12:59:52 pm »
Ik vind het toch beter dat het een staantribune is, zo heb je automatisch meer sfeer.
SV TILL I DIE

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1246 Gepost op: maart 17, 2016, 01:27:03 pm »
Tribune zal volledig staan worden. Dit in samenspraak met sfeergroep, supportersfed & club.
Voor de club is het makkelijkst om de tribune vol zitjes te duwen, maar hier toch wel een dikke pluim naar de betrokken partijen dat er naar de fans geluisterd word.

South Lane Crew.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1247 Gepost op: maart 17, 2016, 01:47:59 pm »
Tribune zal volledig staan worden. Dit in samenspraak met sfeergroep, supportersfed & club.
Voor de club is het makkelijkst om de tribune vol zitjes te duwen, maar hier toch wel een dikke pluim naar de betrokken partijen dat er naar de fans geluisterd word.

Yup, is vorige week al door mij aangegeven met als bron Geert ...
http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2552.msg213089#msg213089

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1248 Gepost op: maart 17, 2016, 03:31:38 pm »
Ik heb een vraagje over een detail. De stoeltjes, of die metalen dingen hoe je ook wilt noemen. Aan de tribune aan de overkant hebben ze met de stoeltjes natuurlijk mooi het woord 'essevee' gevormd. Wat gaan ze met deze tribune doen? Of worden het gewoon allemaal rode 'klapstoeltjes' zonder woord, of maken ze er weer iets mooi van?

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1249 Gepost op: maart 17, 2016, 03:51:22 pm »
Ik heb een vraagje over een detail. De stoeltjes, of die metalen dingen hoe je ook wilt noemen. Aan de tribune aan de overkant hebben ze met de stoeltjes natuurlijk mooi het woord 'essevee' gevormd. Wat gaan ze met deze tribune doen? Of worden het gewoon allemaal rode 'klapstoeltjes' zonder woord, of maken ze er weer iets mooi van?
Zolang er geen stoeltjes nodig zijn (lees: zolang we geen europees spelen) zullen er geen stoeltjes worden gemonteerd.
South Lane Crew.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1250 Gepost op: maart 17, 2016, 04:15:38 pm »
Zolang er geen stoeltjes nodig zijn (lees: zolang we geen europees spelen) zullen er geen stoeltjes worden gemonteerd.

Dus binnen een paar maanden worden de stoeltjes gemonteerd !!  8)

Als ik de huidige webcamshot bekijk dan merk ik dat er ruimtes gemaakt worden boven de
2 ingangen (kijk naar hoe die kindervoettrapkes errond ge?nstalleerd werden).  Komt daar een
speciale constructie voor gogo girls of zo ??  Of minitoog ?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1251 Gepost op: maart 17, 2016, 04:17:31 pm »
Dus binnen een paar maanden worden de stoeltjes gemonteerd !!  8)

Als ik de huidige webcamshot bekijk dan merk ik dat er ruimtes gemaakt worden boven de
2 ingangen (kijk naar hoe die kindervoettrapkes errond ge?nstalleerd werden).  Komt daar een
speciale constructie voor gogo girls of zo ??  Of minitoog ?

Nee ik vermoed dat dat ne gang is. Zodat mensen die boven uit de uitgangen komen ook nog kunnen wandelen naar hun 'plaats'

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1252 Gepost op: maart 17, 2016, 05:44:22 pm »
Die trappen boven de 2 ingangen worden wel tegen elkaar geschoven

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.255
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1253 Gepost op: maart 17, 2016, 06:04:15 pm »
Die trappen boven de 2 ingangen worden wel tegen elkaar geschoven
Die stonden eerder vandaag ook tegen elkaar zoals ze zullen staan in de toekomst.
Maar nu staan ze inderdaad terug uit elkaar...
Ze zullen nog het ??n en ander willen doen net boven de ingang zeker? :)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1254 Gepost op: maart 17, 2016, 07:09:11 pm »
Ik 'denk' dat staan om en rond zitjes (zoals nu 'als noodoplossing') op termijn schade zal toebrengen aan de zitjes... Mensen gaan op de zitjes staan en hangen enzo, met schade tot gevolg.

Zoals ik eerder aanhaalde zou het een leuker/beter idee zijn om de middenbeuk uit te rusten als staantribune en de linker en rechterbeuken als zittribune.
Of eventueel horizontaal 1/3e onderaan als staan en 2/3e als zit tribune zoals in Mechelen.

De club is er nog onduidelijk over, dus blijft het afwachten.


onduidelijkheid en niet informeren laat dat net het hun sterkste kant zijn...  :-X
Zouden daar nu nog 10 treden bij moeten?, als ze willen op hetzelfde niveau komen van de overkant.

Wat zijn trouwens die betonblokken links en rechts op de treden?
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2016, 07:19:39 pm door Soulscream »

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1255 Gepost op: maart 17, 2016, 07:47:57 pm »
onduidelijkheid en niet informeren laat dat net het hun sterkste kant zijn...  :-X
Zouden daar nu nog 10 treden bij moeten?, als ze willen op hetzelfde niveau komen van de overkant.

Wat zijn trouwens die betonblokken links en rechts op de treden?

Die dienen ter ondersteuning van de zijwand die ze vandaag plaatsten. Morgen halen ze die alweer weg denk ik.

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1256 Gepost op: maart 17, 2016, 08:00:59 pm »

Ik weet dat deze afbeeldingen al lang niet meer zo representatief zijn, maar, hier is toch duidelijk te zien dat de tribune niet zo hoog is als de beide lange kanten. Op het einde van de koptribune staat een muur die het niveauverschil met beide langse kanten wegwerkt. Zou dit hier ook zo kunnen zijn?

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1257 Gepost op: maart 17, 2016, 09:23:08 pm »
Ik 'denk' dat staan om en rond zitjes (zoals nu 'als noodoplossing') op termijn schade zal toebrengen aan de zitjes... Mensen gaan op de zitjes staan en hangen enzo, met schade tot gevolg.

Zoals ik eerder aanhaalde zou het een leuker/beter idee zijn om de middenbeuk uit te rusten als staantribune en de linker en rechterbeuken als zittribune.
Of eventueel horizontaal 1/3e onderaan als staan en 2/3e als zit tribune zoals in Mechelen.

De club is er nog onduidelijk over, dus blijft het afwachten.

Met klapstoeltjes zoals op de tribune vijvers was dit ook opgelost... In gent staan ze toch ook recht op een zittribune.
Trouwens, dat de staantribune halfvol gaat lijken (mensen staan toch dichter bij elkaar) is in anderlecht al jaren zo.  De capaciteit van de staantribune achter het doel werd ook gehalveerd eens ze die "zitjes" geinstalleerd hadden.


Offline Christophe

  • Leden
  • Berichten: 61
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1258 Gepost op: maart 18, 2016, 11:27:37 am »

Ik weet dat deze afbeeldingen al lang niet meer zo representatief zijn, maar, hier is toch duidelijk te zien dat de tribune niet zo hoog is als de beide lange kanten. Op het einde van de koptribune staat een muur die het niveauverschil met beide langse kanten wegwerkt. Zou dit hier ook zo kunnen zijn?

En het lijkt er op dat het videoscherm veel groter is en onder het dak tegen de muur hangt, ipv gemonteerd op het dak.
Nu is het wachten op de grote palen, zeker?

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1259 Gepost op: maart 18, 2016, 12:02:11 pm »
En het lijkt er op dat het videoscherm veel groter is en onder het dak tegen de muur hangt, ipv gemonteerd op het dak.
Nu is het wachten op de grote palen, zeker?

Grote palen zouden vanaf dinsdag toekomen...