Auteur Topic: Verwachting seizoen 2017-2018  (gelezen 25318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #40 Gepost op: december 28, 2017, 12:21:28 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
28 december 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #41 Gepost op: december 28, 2017, 06:27:44 pm »
CEO EDDY CORDIER KIJKT STRIJDVAARDIG VOORUIT
28 december 2017 via essevee.be

Beste supporter,
Beste sponsor,
Beste medewerker,

Dat Essevee de winterstop zou ingaan met de veertiende plaats in de Jupiler Pro League hadden wij - het bestuur en de sportieve leiding - niet voorzien.

Liever dan ons te wentelen in excuses of te pleiten voor verzachtende omstandigheden, is ieder van ons bewust van zijn verantwoordelijkheid. We hebben ons samen ge?ngageerd om te doen wat we moeten doen: we zullen dit team versterken en maken dat het zich verder kan ontwikkelen in de best mogelijke omstandigheden. Winnen doe je samen. En ook de rug rechten als het minder gaat, doe je als groep. Dat is Team Essevee.

Dat jullie - supporters, partners, voetballiefhebbers - ondanks alle ontgoocheling de voorbije weken zo nadrukkelijk jullie steun hebben getoond, dat treft ons en we zijn elk van jullie daar ook ontzettend dankbaar voor. Aan jullie support heeft het zeker niet gelegen. Ook dat maakt Team Essevee zo uniek en dat maakt dat wij ons in alle omstandigheden en met volle overgave blijven inzetten voor Zulte Waregem.

De winterstop komt voor Essevee dus geen dag te vroeg. Kort na nieuwjaar - voor de winterstage - zullen we het resultaat voorstellen van het werk achter de schermen. We zullen er alles aan doen om de competitie 2017-18 op een positieve manier af te ronden.

Eddy Cordier

Bron: http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=2073

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #42 Gepost op: december 28, 2017, 06:50:55 pm »
Knap, andermaal!

H??l benieuwd. :)

Offline Boerelul

  • Leden
  • Berichten: 51
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #43 Gepost op: december 28, 2017, 10:10:51 pm »
Ik zie het positief in....
Ik zou zelfs voorstellen om, als we zien dat de mayo weer pakt, een nieuw liedje te "pushen" naast
I'm a believer of mooi zo
Natuurlijk met aangepaste tekst
Lijkt mij een mooie meezinger

iets van
oo- oo-oo
It's magic
Dury-y-y-y
you did it again for s-vee
...

zijn er creatieve woordkunstenaars die hier nog wat suggesties hebben....

het is op dit liedje bedoeld
https://www.youtube.com/watch?v=MzlK0OGpIRs


Liedje al klaar, of klinken de noten een beetje vals ?   🙄🙄

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #44 Gepost op: december 28, 2017, 10:42:54 pm »
Ik zie het positief in....
Ik zou zelfs voorstellen om, als we zien dat de mayo weer pakt, een nieuw liedje te "pushen" naast
I'm a believer of mooi zo
Natuurlijk met aangepaste tekst
Lijkt mij een mooie meezinger

iets van
oo- oo-oo
It's magic
Dury-y-y-y
you did it again for s-vee
...

zijn er creatieve woordkunstenaars die hier nog wat suggesties hebben....

het is op dit liedje bedoeld
https://www.youtube.com/watch?v=MzlK0OGpIRs


Liedje al klaar, of klinken de noten een beetje vals ?   🙄🙄

De repetitie is bezig
alst zover is krijg jij zitje op de eerste rij ;)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #45 Gepost op: januari 06, 2018, 05:52:50 pm »
mss hier ook es crossposten ...

Interview met Dury over de transfers en het verdere verloop van het seizoen.
https://www.esseveeforum.be/index.php?topic=851.msg241897#msg241897

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #46 Gepost op: januari 15, 2018, 07:56:36 am »
Uit Het Nieuwsblad
15 januari 2018

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #47 Gepost op: januari 15, 2018, 02:50:18 pm »
Dury is toch sportief verantwoordelijke, ik vind dat hij nu en dan de verantwoordelijkheid toch wat gemakkelijk doorschuift naar 'het bestuur'....

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #48 Gepost op: januari 15, 2018, 03:36:34 pm »
Dury is toch sportief verantwoordelijke, ik vind dat hij nu en dan de verantwoordelijkheid toch wat gemakkelijk doorschuift naar 'het bestuur'....

Gezien Dury tegen het einde van de zomertransfers al regelmatig in de media kwam verklarende dat de aangetrokken nieuwe spelers niet voldoende zouden zijn en dus de uitgaande transfers niet 100% compenseerden... dan 'neem ik aan' dat hij toen al wist dat het moeilijk zou worden. Het liep in het begin van het seizoen echter beter dan voorzien (voor Dury) en het bestuur zal dan wel gezegd hebben "Sietsewel!", waarna Dury nu tegen de winter zijn gelijk kreeg. Waarom denk je dat het bestuur nu plots wel de portemonnee opentrekt en geen vinger wijst naar Franky? Ze hebben hun fout ingezien en sturen nu bij.

Als ik als IT Manager mijn management en RvB voorleg dat we dringend een nieuw UPS-systeem (noodvoeding) voor de servers nodig hebben omdat de oude niet meer stabiel is en alle momenten kan begeven, en ik krijg die nieuwe UPS niet voor gelijk welke reden dan ook... dan moeten ze mij ook niet de vinger wijzen als de boel uitvalt en er dataverlies is. In voetbal is het allemaal niet zo simpel als hierboven beschreven, maar het principe is wel grotendeels hetzelfde.

Als je dan leest dat Marcq sinds hij bij Charleroi speelde al in Dury's visier gelocked zit, dan zal hij voor Dury effectief een 1e keuze zijn geweest, een eerste keuze die hij de voorbije transferperiodes mogelijks niet kreeg (budget?). Het is niet omdat je sportief manager bent je kan doen wat je wil hé. Hij zal ook wel een budet krijgen (mogelijks wel met wat rek op) waarmee hij het moet doen, en dan kan hij alleen maar gaan klagen dat het niet voldoende is ... wat volgens mij gebeurd is bij de zomertransfers.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #49 Gepost op: januari 15, 2018, 03:57:05 pm »
en Dury zal dit nog blijven zeggen tot hij zijn versterkingen heeft.
Dury had 'terecht' gezegd dat hij met de nieuwkomers op winterstage wou gaan.
bestuur gaf ook de indruk dat ze toch een 4-5 tal versterkingen zouden halen op korte termijn.
Marcq, Harbaoui waren er (belangrijke transfers).
dan was het weer stil....
iemand als Theo kunnen we altijd gebruiken, maar in de verdediging moet er iets bij want als Derijck terug uitvalt??!!

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #50 Gepost op: januari 15, 2018, 04:18:03 pm »
en Dury zal dit nog blijven zeggen tot hij zijn versterkingen heeft.
Dury had 'terecht' gezegd dat hij met de nieuwkomers op winterstage wou gaan.
bestuur gaf ook de indruk dat ze toch een 4-5 tal versterkingen zouden halen op korte termijn.
Marcq, Harbaoui waren er (belangrijke transfers).
dan was het weer stil....
iemand als Theo kunnen we altijd gebruiken, maar in de verdediging moet er iets bij want als Derijck terug uitvalt??!!

Komaan e gasten... De plaat draait hier serieus door hoor. Het is intussen wel al duidelijk dat er een verdediger bij moet komen, ik zie het nut echt niet in om dat hier iedere dag 2 tot 3 keer te herhalen hoor... Niet persoonlijk naar u gericht he Belli. Met een beetje geduld zullen we al ver komen. Trouwens, als het klopt dat Sotirios afwacht of er al dan niet nog een betere aanbieding uit de bus valt zou het kunnen dat we nog 10 dagen op die kerel mogen wachten he...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #51 Gepost op: januari 15, 2018, 04:47:55 pm »
Hij zal ook wel een budget krijgen (mogelijks wel met wat rek op) waarmee hij het moet doen, en dan kan hij alleen maar gaan klagen dat het niet voldoende is ... wat volgens mij gebeurd is bij de zomertransfers.
Euhm, hij heeft een serieuze lap van zijn budget verkwanseld aan Coopman, die hij er koste wat kost bij wou he.
We moeten huurgeld en zijn loon betalen, wat samen ergens tussen het 1.000.000 en 1.600.000 euro zou liggen.
Dus zijn woorden zijn met een serieuze korrel zout te nemen he!
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2018, 05:02:55 pm door svennay »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #52 Gepost op: januari 15, 2018, 04:56:27 pm »
Hij zal ook wel een budget krijgen (mogelijks wel met wat rek op) waarmee hij het moet doen, en dan kan hij alleen maar gaan klagen dat het niet voldoende is ... wat volgens mij gebeurd is bij de zomertransfers.
Euhm, hij heeft een serieuze lap van zijn budget verkwanseld aan Coopman, die hij er koste wat kost bij wou he.
We moeten huurgeld en zijn loon betalen, wat samen ergens tussen het 1.000.000 en 1.600.000 euro zou liggen.
Dus zijn woorden zijn met een serieuze korrel zout te nemen he!

Dat geloof je toch zelf niet. Trouwens Coopman mocht niet meespelen tegen Club omdat .... Club zijn loon blijft betalen....
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2018, 05:02:00 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #53 Gepost op: januari 15, 2018, 05:01:31 pm »
Hij zal ook wel een budget krijgen (mogelijks wel met wat rek op) waarmee hij het moet doen, en dan kan hij alleen maar gaan klagen dat het niet voldoende is ... wat volgens mij gebeurd is bij de zomertransfers.
Euhm, hij heeft een serieuze lap van zijn budget verkwanseld aan Coopman, die hij er koste wat kost bij wou he.
We moeten huurgeld en zijn loon betalen, wat samen ergens tussen het 1.000.000 en 1.600.000 euro zou liggen.
Dus zijn woorden zijn met een serieuze korrel zout te nemen he!

Dat geloof je toch zelf niet. Trouwens Coopman mocht niet meespelen tegen Club omdat .... Club zijn loon blijft betalen....
Zeker wel...
"Essevee moet net zoals vorig jaar het loon van Coopman betalen, maar Club wil daarbovenop €200.000. Naar Waregemse normen is dat niet weinig, naar Brugse normen niet veel."
Hij tekende toen overigens net bij na zijn ontbolstering dus zijn loon zal ook niet van de poes zijn!
Ok, 1 miljoen zal misschien dichter aansluiten bij huur + loon (zonder premies) maar het is enkel maar om aan te tonen dat Dury ook in eigen boezem moet durven en willen kijken...

Bron: https://www.blauwzwartfans.be/?p=43084
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2018, 05:06:16 pm door svennay »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #54 Gepost op: januari 15, 2018, 05:23:31 pm »
Hij zal ook wel een budget krijgen (mogelijks wel met wat rek op) waarmee hij het moet doen, en dan kan hij alleen maar gaan klagen dat het niet voldoende is ... wat volgens mij gebeurd is bij de zomertransfers.
Euhm, hij heeft een serieuze lap van zijn budget verkwanseld aan Coopman, die hij er koste wat kost bij wou he.
We moeten huurgeld en zijn loon betalen, wat samen ergens tussen het 1.000.000 en 1.600.000 euro zou liggen.
Dus zijn woorden zijn met een serieuze korrel zout te nemen he!

Dat geloof je toch zelf niet. Trouwens Coopman mocht niet meespelen tegen Club omdat .... Club zijn loon blijft betalen....
Zeker wel...
"Essevee moet net zoals vorig jaar het loon van Coopman betalen, maar Club wil daarbovenop €200.000. Naar Waregemse normen is dat niet weinig, naar Brugse normen niet veel."
Hij tekende toen overigens net bij na zijn ontbolstering dus zijn loon zal ook niet van de poes zijn!
Ok, 1 miljoen zal misschien dichter aansluiten bij huur + loon (zonder premies) maar het is enkel maar om aan te tonen dat Dury ook in eigen boezem moet durven en willen kijken...

Bron: https://www.blauwzwartfans.be/?p=43084

Ik ga daar niet blijven over discussieren maar het zou me verwonderen dat dit de waarheid is en al zeker dat een belofte zulk een loon zou hebben zelfs bij Brugge.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #55 Gepost op: januari 19, 2018, 07:44:54 am »
Uit Het Laatste Nieuws
19 januari 2018

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #56 Gepost op: januari 19, 2018, 05:42:38 pm »
Hopelijk heeft "den Eddy" gelijk ...  :P

Stunt in de maak? "Ik schrijf hen nog niet 100% af voor Play-Off 1"
19 januari 2018 om 08:30 via voetbalprimeur.be

De Belgische competitie heeft er al een vreemd seizoen opzitten. Zo was er ook de onverklaarbare inzinking bij Zulte Waregem. Eddy Demarez ziet hen echter niet als degradatiekandidaat... maar zelfs als kandidaat voor Play-Off 1.

Zulte Waregem heeft een paar gerichte transfers gedaan, waarvan Demarez heel wat verwacht. "Eigenlijk komen voor het vijfde en zese ticket van Play-Off 1 zeer grof geschat nog acht clubs in aanmerking. De puntenmarges in die middenmoot zijn miniem", vertelt hij bij Sporza. "De kans is klein dat ze het halen, maar ik schrijf bijvoorbeeld ook Zulte Waregem nog niet 100% af."

Francky Dury heeft al vaker voor mirakels gezorgd. "Ze staan veertiende, maar hebben met Harbaoui en Marcq goeie transfers gedaan, om die twee maar te noemen. Het probleem is dat ze niet een of twee clubs moeten inhalen, maar acht, plus een kloof van negen punten moeten overbruggen."

Voor degradatie komt Essevee volgens hem niet in aanmerking. "In elk geval zie ik Zulte Waregem ondanks een kwetsbare defensie niet in verder degradatiegevaar komen. Eupen, de huidige rode lantaarn, is voor mij de degradatiekandidaat bij uitstek."

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/790124/stunt-in-de-maak-ik-schrijf-hen-nog-niet-100-af-voor-play-off-1-.html

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #57 Gepost op: januari 19, 2018, 05:55:01 pm »
Stunt in de maak? "Ik schrijf hen nog niet 100% af voor Play-Off 1"
19 januari 2018 om 08:30 via voetbalprimeur.be

- knip -

Fragment uit het originele artikel:

Eupen is degradatiekandidaat bij uitstek
Eigenlijk komen voor het 5e en 6e ticket van POI zeer grof geschat nog 8 clubs in aanmerking. De puntenmarges in die middenmoot zijn miniem.

De kans is klein dat ze het halen, maar ik schrijf bijvoorbeeld ook Zulte Waregem nog niet 100% af. Ze staan 14e, maar hebben met Harbaoui en Marcq goeie transfers gedaan, om die 2 maar te noemen. Het probleem is dat ze niet 1 of 2 clubs moeten inhalen, maar 8, plus een kloof van 9 punten moeten overbruggen.

In elk geval zie ik Zulte Waregem ondanks een kwetsbare defensie niet in verder degradatiegevaar komen. Eupen, de huidige rode lantaarn, is voor mij de degradatiekandidaat bij uitstek.

KV Mechelen, de 15e, heeft de voorbije weken nog een aantal transfers gedaan, met onder meer Verdier, Camus, Tainmont en de Montenegrijnse aanvaller Beciraj. Het valt altijd af te wachten hoe dat uitpakt, maar die willen absoluut niet degraderen. Als nu ook Bandé zijn elan terugvindt...

Bron (& volledig artikel): http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.3127171

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #58 Gepost op: februari 02, 2018, 07:29:26 am »
Uit Het Nieuwsblad
02 februari 2018

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #59 Gepost op: februari 20, 2018, 05:55:35 pm »
...
Daarom dat 70 % van de supporters die PO's wil zien verdwijnen.
PO2 (het zou niet mogen maar het is zo) interesseert niemand.
Waarom zijn die gratis voor de abonnees denk je ? Omdat er anders gewoon voor lege tribunes wordt gespeeld.
Iedereen is blijkbaar al vergeten dat er in een competitie zonder play-offs veel meer matchen zonder inzet waren dan nu het geval is.
Als ge naar het klassement van nu kijkt, dan zouden de ploegen van plaats 5 tot en met plaats 16 nu, op 3 speeldagen voor het einde, al zo goed als niets meer te winnen of te verliezen hebben in het oude systeem.
In het systeem mét play-offs is dit momenteel slechts voor de ploegen 11 tot en met 14.
En wat die play-off 2 betreft : tja, wat wil je als een aantal trainers -waaronder ook en vooral onzen T1- en journalisten jaar in jaar uit in de pers verklaren dat het een gedrocht is.
Europees voetbal moet voor spelers en trainers toch het ultieme doel zijn en dan gooien ze de laatste strohalm om dit te bereiken zomaar te grabbel?! Nee, dat wil er bij mij niet in.
Een echte schande is het!!!