Auteur Topic: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV  (gelezen 11595 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.665
Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Gepost op: januari 01, 2020, 09:01:41 pm »
Weet er iemand hoe het komt dat er nergens geen jaarrekening van Grensverleggend nv 2019 te vinden is?https://www.staatsbladmonitor.be/bedrijfsfiche.html?ondernemingsnummer=0833092517  Ik vermoed andere naam?

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #1 Gepost op: januari 01, 2020, 10:18:32 pm »
Weet er iemand hoe het komt dat er nergens geen jaarrekening van Grensverleggend nv 2019 te vinden is?https://www.staatsbladmonitor.be/bedrijfsfiche.html?ondernemingsnummer=0833092517  Ik vermoed andere naam?

Deze worden normaal maar begin april gepubliceerd (dacht ik)

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #2 Gepost op: januari 01, 2020, 10:23:42 pm »
Weet er iemand hoe het komt dat er nergens geen jaarrekening van Grensverleggend nv 2019 te vinden is?https://www.staatsbladmonitor.be/bedrijfsfiche.html?ondernemingsnummer=0833092517  Ik vermoed andere naam?


Dit moet ten laatste 7 maanden na afsluiten van het boekjaar.
Het boekjaar van Grensverleggend sluit af op 30 juni.
Men heeft dus nog tijd tot eind deze maand om binnen de termijn te vallen.
Kost om dit laattijdig te doen is ook niet zoveel extra dus is ook geen probleem om dit niet te halen.
Alleen leveranciers zien dit niet graag gebeuren want er zullen er zijn die de cijfers willen controleren voor ze een grote bestelling accepteren.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2020, 10:28:14 pm door esssevee4life »

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2020, 01:18:56 pm »
Jaarrekening is gepubliceerd op 29 december 2019. En ja : we hebben 1,5 mioe verlies gemaakt het afgelopen boekjaar.  Er zitter er hier te zeggen op dit forum dat er geld genoeg is en dat we spelers moeten kopen.  Ik denk dat een periode van sanering is aangebroken door bv geen spelers te kopen in januari maar wel te verkopen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.665
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2020, 01:36:13 pm »
Jaarrekening is gepubliceerd op 29 december 2019. En ja : we hebben 1,5 mioe verlies gemaakt het afgelopen boekjaar.  Er zitter er hier te zeggen op dit forum dat er geld genoeg is en dat we spelers moeten kopen.  Ik denk dat een periode van sanering is aangebroken door bv geen spelers te kopen in januari maar wel te verkopen.
Waar kunnen we die jaarrekening vinden?  Het was te denken dat we verlies gingen maken,geen Europese inkomsten,geen PO-1, zware loonkosten(met Bongonda), de jaarrekenig voor volgend jaar gaat waarschijnlijk nog erger zijn.  Hoe zit het met ons eigen vermogen?

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2020, 02:36:15 pm »
Jaarrekening is gepubliceerd op 29 december 2019. En ja : we hebben 1,5 mioe verlies gemaakt het afgelopen boekjaar.  Er zitter er hier te zeggen op dit forum dat er geld genoeg is en dat we spelers moeten kopen.  Ik denk dat een periode van sanering is aangebroken door bv geen spelers te kopen in januari maar wel te verkopen.
Waar kunnen we die jaarrekening vinden?  Het was te denken dat we verlies gingen maken,geen Europese inkomsten,geen PO-1, zware loonkosten(met Bongonda), de jaarrekenig voor volgend jaar gaat waarschijnlijk nog erger zijn.  Hoe zit het met ons eigen vermogen?
Op de site van de nbb.
https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;jsessionid=449F57054481D8CF5D0FB2EA95C42A3A?execution=e1s2
Zoeken op grensverleggend. Er is idd een verlies geboekt, te wijten aan een hogere loonlast dan vorig boekjaar(+1miljoen). Maar grotendeels te wijten aan bijkomende afschrijvingen tbv +- 1000.000€ (skyboxen?).
De langetermijn bancaire schulden van 5.000.000€ worden nu voor het eerst afgebouwd met 1.000.000€ per jaar. CF matig draaien we nog altijd breakeven. Er werd ook een bijkomende SL aangegaan bij banken tbv 2000.000€, overige leningen (wss van aandeelhouders) stegen met 3,6 miljoen.
De liquiditeitspositie staat wel onder druk. Vlottend actief bedraagt bijna 12 miljoen, vlottend passief bedraagt 12,7 miljoen(waarvan wel 2.000.000SL die meestal niet binnen het jaar moet terugbetaald worden). Hierbij vallen wel de hoge leverancierschulden op van 7miljoen. Het eigen vermogen bedraagt 5,3 miljoen. Balanstotaal: 34,6 miljoen. Solvabiliteit bedraagt 15%. De leningen van aandeelhouders kan je hier in principe nog bijtellen dus dat zit niet zo slecht. Op de bank stond per 30/06: 6,4miljoen. Het wordt zaak van de operationele activiteiten toch wat rendabeler te maken en de personeelskosten te beheersen.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2020, 02:39:59 pm »
Ik vermoed ook dat de verkoop van Bongonda pas geboekt zal zijn na 30/06...

Offline gd

  • Leden
  • Berichten: 222
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2020, 03:36:17 pm »
Jaarrekening is gepubliceerd op 29 december 2019. En ja : we hebben 1,5 mioe verlies gemaakt het afgelopen boekjaar.  Er zitter er hier te zeggen op dit forum dat er geld genoeg is en dat we spelers moeten kopen.  Ik denk dat een periode van sanering is aangebroken door bv geen spelers te kopen in januari maar wel te verkopen.
probleem van Waregem is dat ze spelers binnen halen
Waar ze na 2 maanden al terug vanaf willen
En ze aan de straatstenen niet terug kwijt raken
Ja daarom kan er bijna geen versterking binnen gebracht worden
Ge moet eens kijken wat er weg mag
Dan vraag ik mij toch af wie deze spelers allemaal binnen haalt

slechte schouting
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2020, 06:12:39 pm door svennay »

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.631
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2020, 04:10:50 pm »
Jaarrekening is gepubliceerd op 29 december 2019. En ja : we hebben 1,5 mioe verlies gemaakt het afgelopen boekjaar.  Er zitter er hier te zeggen op dit forum dat er geld genoeg is en dat we spelers moeten kopen.  Ik denk dat een periode van sanering is aangebroken door bv geen spelers te kopen in januari maar wel te verkopen.
Waar kunnen we die jaarrekening vinden?  Het was te denken dat we verlies gingen maken,geen Europese inkomsten,geen PO-1, zware loonkosten(met Bongonda), de jaarrekenig voor volgend jaar gaat waarschijnlijk nog erger zijn.  Hoe zit het met ons eigen vermogen?
Op de site van de nbb.
https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;jsessionid=449F57054481D8CF5D0FB2EA95C42A3A?execution=e1s2
Zoeken op grensverleggend. Er is idd een verlies geboekt, te wijten aan een hogere loonlast dan vorig boekjaar(+1miljoen). Maar grotendeels te wijten aan bijkomende afschrijvingen tbv +- 1000.000€ (skyboxen?).
De langetermijn bancaire schulden van 5.000.000€ worden nu voor het eerst afgebouwd met 1.000.000€ per jaar. CF matig draaien we nog altijd breakeven. Er werd ook een bijkomende SL aangegaan bij banken tbv 2000.000€, overige leningen (wss van aandeelhouders) stegen met 3,6 miljoen.
De liquiditeitspositie staat wel onder druk. Vlottend actief bedraagt bijna 12 miljoen, vlottend passief bedraagt 12,7 miljoen(waarvan wel 2.000.000SL die meestal niet binnen het jaar moet terugbetaald worden). Hierbij vallen wel de hoge leverancierschulden op van 7miljoen. Het eigen vermogen bedraagt 5,3 miljoen. Balanstotaal: 34,6 miljoen. Solvabiliteit bedraagt 15%. De leningen van aandeelhouders kan je hier in principe nog bijtellen dus dat zit niet zo slecht. Op de bank stond per 30/06: 6,4miljoen. Het wordt zaak van de operationele activiteiten toch wat rendabeler te maken en de personeelskosten te beheersen.
Ga eerlijk zijn: ik versta niets van al die cijfers! Staan we er nu goed of minder goed ( of slecht) voor? ((Financieel)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.665
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2020, 07:56:57 pm »
De loonlast is veel  te hoog,wanneer dat dan spelers zijn die daadwerkelijk iets opbrengen sportief of financieel door middel van verkoop kan dit,maar spelers halen die een dik loon krijgen en amper spelen,dat is een ramp!  Er worden veel teveel spelers te vlug afgeschreven,die spelers krijgen de kans niet meer om zich te bewijzen waardoor er ook geen interesse in die spelers is.
Een Tardieu en een Faik zijn sterkhouders in hun huidige club (we kregen daar ook  transfergelden voor),kunnen zo slecht niet zijn imo.  Maar hier kregen ze geen kans meer,gelukkig hadden die in hun thuisland al een reputatie. Hetzelfde verhaal met Muhren en Jensen (kregen hier amper de kans om zich te bewijzen).  De scouting dan daardoor vizeren is imo niet fair,de technische staf is imo de grootste schuldige.
Maar een Buffel was voor mij een grote blunder,een duur loon en amper spelen.
De opbrengsten van catering en verhuur van de accommodatie is veel te laag,men moet daar toch veel meer kunnen uithalen.
Die loonlast is al een tijdje ons grootste probleem,men moet dus daar dringend afslanken(spelers maar ook personeel!!). 

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #10 Gepost op: januari 12, 2020, 10:07:46 am »
De loonlast is veel  te hoog,wanneer dat dan spelers zijn die daadwerkelijk iets opbrengen sportief of financieel door middel van verkoop kan dit,maar spelers halen die een dik loon krijgen en amper spelen,dat is een ramp!  Er worden veel teveel spelers te vlug afgeschreven,die spelers krijgen de kans niet meer om zich te bewijzen waardoor er ook geen interesse in die spelers is.
Een Tardieu en een Faik zijn sterkhouders in hun huidige club (we kregen daar ook  transfergelden voor),kunnen zo slecht niet zijn imo.  Maar hier kregen ze geen kans meer,gelukkig hadden die in hun thuisland al een reputatie. Hetzelfde verhaal met Muhren en Jensen (kregen hier amper de kans om zich te bewijzen).  De scouting dan daardoor vizeren is imo niet fair,de technische staf is imo de grootste schuldige.
Maar een Buffel was voor mij een grote blunder,een duur loon en amper spelen.
De opbrengsten van catering en verhuur van de accommodatie is veel te laag,men moet daar toch veel meer kunnen uithalen.
Die loonlast is al een tijdje ons grootste probleem,men moet dus daar dringend afslanken(spelers maar ook personeel!!).
2

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #11 Gepost op: januari 12, 2020, 11:31:52 am »
Jaarrekening is gepubliceerd op 29 december 2019. En ja : we hebben 1,5 mioe verlies gemaakt het afgelopen boekjaar.  Er zitter er hier te zeggen op dit forum dat er geld genoeg is en dat we spelers moeten kopen.  Ik denk dat een periode van sanering is aangebroken door bv geen spelers te kopen in januari maar wel te verkopen.
Waar kunnen we die jaarrekening vinden?  Het was te denken dat we verlies gingen maken,geen Europese inkomsten,geen PO-1, zware loonkosten(met Bongonda), de jaarrekenig voor volgend jaar gaat waarschijnlijk nog erger zijn.  Hoe zit het met ons eigen vermogen?
Op de site van de nbb.
https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;jsessionid=449F57054481D8CF5D0FB2EA95C42A3A?execution=e1s2
Zoeken op grensverleggend. Er is idd een verlies geboekt, te wijten aan een hogere loonlast dan vorig boekjaar(+1miljoen). Maar grotendeels te wijten aan bijkomende afschrijvingen tbv +- 1000.000€ (skyboxen?).
De langetermijn bancaire schulden van 5.000.000€ worden nu voor het eerst afgebouwd met 1.000.000€ per jaar. CF matig draaien we nog altijd breakeven. Er werd ook een bijkomende SL aangegaan bij banken tbv 2000.000€, overige leningen (wss van aandeelhouders) stegen met 3,6 miljoen.
De liquiditeitspositie staat wel onder druk. Vlottend actief bedraagt bijna 12 miljoen, vlottend passief bedraagt 12,7 miljoen(waarvan wel 2.000.000SL die meestal niet binnen het jaar moet terugbetaald worden). Hierbij vallen wel de hoge leverancierschulden op van 7miljoen. Het eigen vermogen bedraagt 5,3 miljoen. Balanstotaal: 34,6 miljoen. Solvabiliteit bedraagt 15%. De leningen van aandeelhouders kan je hier in principe nog bijtellen dus dat zit niet zo slecht. Op de bank stond per 30/06: 6,4miljoen. Het wordt zaak van de operationele activiteiten toch wat rendabeler te maken en de personeelskosten te beheersen.
Ga eerlijk zijn: ik versta niets van al die cijfers! Staan we er nu goed of minder goed ( of slecht) voor? ((Financieel)
Super is het allemaal niet, maar ook niet precair mijn inziens. Loonkosten moeten dringend naar beneden alsook de leveranciers.

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 725
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #12 Gepost op: januari 14, 2020, 07:42:16 am »
De loonkosten kan je waarschijnlijk moeilijk naar beneden halen, dit is nu eenmaal zo als je spelers uit competities haalt waar salarissen veel hoger liggen. Het zijn niet de weddes van tweederangs voetballers of probeersels die het verschil maken. Gelukkig hebben we kunnen cashen met Bogonda en hopelijk opnieuw met Larin en Berahino, maar dat geluk heb je niet ieder jaar. Meest verontrustend is daling van supporters, gerelateerd aan een paar slechte seizoenen en slecht marketing beleid. Ik zou in ieder geval toch verder investeren in het stadion en dit zo vlug mogelijk afwerken. Denk dat de waarde van onroerend en zijn opbrengsten minder risicovol is dan enkel te gokken op lucky shots voor meerwaardes op transfers zoals bogonda, larin, berahino, enz.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #13 Gepost op: januari 14, 2020, 10:32:39 am »
loonkosten bij KVK liggen toch een serieus pak lager.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #14 Gepost op: januari 14, 2020, 03:00:46 pm »
loonkosten bij KVK liggen toch een serieus pak lager.
Want hun spelers zwakker zijn.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #15 Gepost op: januari 14, 2020, 03:50:55 pm »
De loonkosten kan je waarschijnlijk moeilijk naar beneden halen, dit is nu eenmaal zo als je spelers uit competities haalt waar salarissen veel hoger liggen. Het zijn niet de weddes van tweederangs voetballers of probeersels die het verschil maken. Gelukkig hebben we kunnen cashen met Bogonda en hopelijk opnieuw met Larin en Berahino, maar dat geluk heb je niet ieder jaar. Meest verontrustend is daling van supporters, gerelateerd aan een paar slechte seizoenen en slecht marketing beleid. Ik zou in ieder geval toch verder investeren in het stadion en dit zo vlug mogelijk afwerken. Denk dat de waarde van onroerend en zijn opbrengsten minder risicovol is dan enkel te gokken op lucky shots voor meerwaardes op transfers zoals bogonda, larin, berahino, enz.
In het verleden werden toch heel vaak contracten (onnodig) ontbonden. Kost een hoop centen.

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 725
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #16 Gepost op: januari 14, 2020, 04:06:26 pm »
De loonkosten kan je waarschijnlijk moeilijk naar beneden halen, dit is nu eenmaal zo als je spelers uit competities haalt waar salarissen veel hoger liggen. Het zijn niet de weddes van tweederangs voetballers of probeersels die het verschil maken. Gelukkig hebben we kunnen cashen met Bongonda en hopelijk opnieuw met Larin en Berahino, maar dat geluk heb je niet ieder jaar. Meest verontrustend is daling van supporters, gerelateerd aan een paar slechte seizoenen en slecht marketing beleid. Ik zou in ieder geval toch verder investeren in het stadion en dit zo vlug mogelijk afwerken. Denk dat de waarde van onroerend en zijn opbrengsten minder risicovol is dan enkel te gokken op lucky shots voor meerwaardes op transfers zoals bongonda, larin, berahino, enz.

In het verleden werden toch heel vaak contracten (onnodig) ontbonden. Kost een hoop centen.

Ik vermoed dat dit eigen is aan de voetbalbusiness.
5 spelers kopen en hopen dat er één lucky shot tussen zit en geluk hebben om deze dan op het juiste moment te kunnen verkopen.
Denk niet dat Genk nu nog 7 miljoen krijgt voor Bongonda.

Offline den danny

  • Leden
  • Berichten: 47
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #17 Gepost op: januari 20, 2020, 08:32:59 am »
Ik vermoed ook dat de verkoop van Bongonda pas geboekt zal zijn na 30/06...
Bogonda werd half juni verkocht aan Genk en zal dus nog in deze jaarrekening verwerkt zijn (eventueel gedeeltelijk)!
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2020, 08:34:51 am door den danny »

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 725
  • Essevee!
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #18 Gepost op: januari 20, 2020, 07:46:57 pm »
Ik vermoed ook dat de verkoop van Bongonda pas geboekt zal zijn na 30/06...
Bogonda werd half juni verkocht aan Genk en zal dus nog in deze jaarrekening verwerkt zijn (eventueel gedeeltelijk)!

Is het niet zo dat officieel transfers pas kunnen vanaf 1 juli, dan zou dit niet verrekend zijn?

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Jaarrekening GRENSVERLEGGEND NV
« Reactie #19 Gepost op: januari 20, 2020, 08:01:39 pm »
Ik vermoed ook dat de verkoop van Bongonda pas geboekt zal zijn na 30/06...
Bogonda werd half juni verkocht aan Genk en zal dus nog in deze jaarrekening verwerkt zijn (eventueel gedeeltelijk)!

Is het niet zo dat officieel transfers pas kunnen vanaf 1 juli, dan zou dit niet verrekend zijn?
Denk ik ook...