Auteur Topic: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee  (gelezen 18699 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #20 Gepost op: november 28, 2020, 12:08:19 pm »
Ik vrees voor een nieuwe nederlaag .

Ik denk iedereen. Maar het is een verschrikkelijk jaar voor ons hé. Sportief en extra-sportief. We hebben nog 6 matchen om iets te pakken. Maar we hebben met moeite 5 matchen gewonnen dit jaar... We hebben 6/18 nodig, zoniet komen we zeker in de problemen..

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #21 Gepost op: november 28, 2020, 01:11:42 pm »
Ik vrees voor een nieuwe nederlaag .

Ik denk iedereen. Maar het is een verschrikkelijk jaar voor ons hé. Sportief en extra-sportief. We hebben nog 6 matchen om iets te pakken. Maar we hebben met moeite 5 matchen gewonnen dit jaar... We hebben 6/18 nodig, zoniet komen we zeker in de problemen..

Die 6op18 in 2020 kan er naar mijn mening enkel nog komen in thuismatchen tegen STVV en Cercle

Als we minder dan 6punten halen dan moet er in de winterstop iets gebeuren. Het kan niet anders.
Dan is er met deze spelersgroep niets meer mogelijk onder Dury. (Optie 1ontslaan)
Of men doet een kwaliteitsinjectie (optie 2)

De vraag is of we voor 1 van de opties wel voldoende geld hebben


Online Tibo01

  • Leden
  • Berichten: 499
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #22 Gepost op: november 28, 2020, 02:10:49 pm »
Ik begrijp jullie hype rond matchen tegen Kortrijk maar ik woon in het Gentse en voor mij persoonlijk doen de matchen tegen Gent er meer toe dus please Essevee!!!

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #23 Gepost op: november 28, 2020, 05:07:35 pm »
Ik vrees voor een nieuwe nederlaag .

Ik denk iedereen. Maar het is een verschrikkelijk jaar voor ons hé. Sportief en extra-sportief. We hebben nog 6 matchen om iets te pakken. Maar we hebben met moeite 5 matchen gewonnen dit jaar... We hebben 6/18 nodig, zoniet komen we zeker in de problemen..
Die 6op18 in 2020 kan er naar mijn mening enkel nog komen in thuismatchen tegen STVV en Cercle

Als we minder dan 6punten halen dan moet er in de winterstop iets gebeuren. Het kan niet anders.
Dan is er met deze spelersgroep niets meer mogelijk onder Dury. (Optie 1ontslaan)
Of men doet een kwaliteitsinjectie (optie 2)

De vraag is of we voor 1 van de opties wel voldoende geld hebben
Beveren is aan het verliezen momenteel
« Laatst bewerkt op: november 28, 2020, 10:01:13 pm door svennay »

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #24 Gepost op: november 28, 2020, 05:39:44 pm »
Van hecke niet in de kern. Gekwetst?

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.632
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #25 Gepost op: november 28, 2020, 05:52:00 pm »
Van hecke niet in de kern. Gekwetst?
selectie?

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #26 Gepost op: november 28, 2020, 05:54:01 pm »
Van hecke niet in de kern. Gekwetst?
selectie?
Hij was inderdaad ook niet goed vorige week...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #27 Gepost op: november 28, 2020, 06:24:30 pm »
Van hecke niet in de kern. Gekwetst?
selectie?
Hij was inderdaad ook niet goed vorige week...

En zijn manager stond na de winstmatchen tegen Beveren en Moeskoren al in de bestuurskamer om loonopslag te vragen

Voor de match van morgen staat er gewoon: een blessure...
« Laatst bewerkt op: november 28, 2020, 06:27:32 pm door San Iker »

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #28 Gepost op: november 28, 2020, 06:56:05 pm »
Van hecke niet in de kern. Gekwetst?
selectie?
Hij was inderdaad ook niet goed vorige week...

En zijn manager stond na de winstmatchen tegen Beveren en Moeskoren al in de bestuurskamer om loonopslag te vragen

Voor de match van morgen staat er gewoon: een blessure...

is gewoon gekwetst

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #29 Gepost op: november 28, 2020, 08:33:10 pm »
Van hecke niet in de kern. Gekwetst?
selectie?
Hij was inderdaad ook niet goed vorige week...

En zijn manager stond na de winstmatchen tegen Beveren en Moeskoren al in de bestuurskamer om loonopslag te vragen

Voor de match van morgen staat er gewoon: een blessure...

is gewoon gekwetst
Ik geloof dat ook wel

Wou er gewoon eens op wijzen dat de jeugd van tegenwoordig rap grote kloten krijgt.
Ik was meer onder de indruk van Jens Naessens zijn eerste matchen op het hoogste niveau dan die van Van Hecke.
Heeft mij nog geen enkele keer kunnen overtuigen.

Offline bahia

  • Leden
  • Berichten: 132
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #30 Gepost op: november 28, 2020, 08:34:30 pm »
Wat iedereen verwachtte: Kanourgios al weken niet meer in de kern .
Was toch Davy die volop in de “linksback” geloofde...
En hem een nieuw contract liet tekenen?
Of was het eerder een vriendendienst?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #31 Gepost op: november 28, 2020, 10:09:25 pm »
Voorbeschouwing en selectie: KAA Gent - Essevee
28 november 2020 via essevee.be

Zondag 29 november om 16.00 uur trekken onze jongens richting de Ghelemco Arena voor het duel met KAA Gent. Coach Francky Dury blikt vooruit op het duel tegen de buffalo's.

"Om uit deze situatie te geraken, moeten we naar onszelf kijken"

Vorig weekend verloor Essevee met het kleinste verschil van KV Mechelen. Malinwa won met 1-2 aan de Gaverbeek. Coach Francky Dury kijkt nog even terug op deze partij en zocht de reden van het verlies vooral in de eigen rangen. "Onze opbouw was te traag. Er was te weinig beweging zonder bal en aan de bal waren we te langzaam in de passing", analyseert de coach. "We hadden gehoopt om de 3 punten thuis te houden om zo met vertrouwen richting het tweeluik Gent en Anderlecht te trekken."

"De kern van KAA Gent behoort tot de top van België."

De coach blikt tijdens de persbabbel vooruit naar het duel tegen de Buffalo's. "Kums, Odjidja, Yaremchuk, Castromontes, Nurio,... Dat is, zonder andere spelers in 1A te beledigen, top in België maar door verschillende problemen is hun kern in zijn evolutie afgeremd", vertelt Dury.

"Ik heb donderdag hun wedstrijd tegen Rode ster gezien, Gent had het betere spel maar komt snel op achterstand. Ook tegen Charleroi speelden ze een goede wedstrijd met een gesloten blok en verstandig voetbal. Ik ben ervan overtuigd dat dit KAA Gent uit deze situatie geraakt, maar hopelijk is dat na de wedstrijd van zondag."

BLESSURE UPDATE

Jannes Van Hecke mist de partij tegen KAA Gent. De jonge middenvelder biljft langs de kant met een blessure. Daarnaast is ook Luka Zarandia nog niet beschikbaar. De Georgiër is nog niet hersteld van zijn blessure. Voor het overige kan coach Francky Dury rekenen op zijn voltallige kern.

SELECTIE

Doelmannen: Sammy Bossut, Louis Bostyn, Eike Bansen

Verdedigers: William Bianda, Olivier Deschacht, Daniel Opare, Ewoud Pletinckx, Laurens De Bock, Cameron Humphreys

Middenvelders: Damien Marcq, Abdoulaye Sissako, Omar Govea, Bassem Srarfi, Ibrahima Seck, Mathieu De Smet

Aanvallers: Jelle Vossen, Tomáš Chorý, Jean-Luc Dompé, Gianni Bruno, Panos Armenakas

WEDSTRIJDLEIDING

Scheidsrechter: Alexendre Boucaut

Assistenten: Florian Lemaire, Vito Di Vicenzo, Kevin Debeuckelaere

VAR: Erik Lambrechts, Mathias Hillaert, Dieter Van Esch, Joris Rens

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/voorbeschouwing-en-selectie-kaa-gent-essevee

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #32 Gepost op: november 28, 2020, 10:47:07 pm »
Wat iedereen verwachtte: Kanourgios al weken niet meer in de kern .
Was toch Davy die volop in de “linksback” geloofde...
En hem een nieuw contract liet tekenen?
Of was het eerder een vriendendienst?

Overduidelijke constructie om alsnog Larin hier te krijgen.

Gelukkig pakt Mignolet daarnet uit met een supersave of Moeskroen stond ook op 2 punten van ons
Moeskroen na moegen nog 2 matchen minder dan ons, Waasland-Beveren en STVV 1
Serieuze druk op de ketel

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #33 Gepost op: november 29, 2020, 09:13:36 am »
Wat iedereen verwachtte: Kanourgios al weken niet meer in de kern .
Was toch Davy die volop in de “linksback” geloofde...
En hem een nieuw contract liet tekenen?
Of was het eerder een vriendendienst?

Overduidelijke constructie om alsnog Larin hier te krijgen.

Gelukkig pakt Mignolet daarnet uit met een supersave of Moeskroen stond ook op 2 punten van ons
Moeskroen na moegen nog 2 matchen minder dan ons, Waasland-Beveren en STVV 1
Serieuze druk op de ketel

Ik ben er echt niet gerust in. Ik maak mezelf de illusie niet meer dat we daar iets kunnen rapen. We moete hopen dat we geen afstraffing van jewelste krijgen. En toch hé : ik heb nog eens onze ploeg overlopen : Marcq, Opare, Vossen...  dat is toch gene brol, maar het komt er niet meer uit. De voornaamste reden van ons falen vind ik toch dat er eigenlijk veel te weinig geïnvesteerd is geweest de laatste 3 jaar in goede verdedigers. Alles was gericht op aankopen van spitsen, die veel meer kunnen opbrengen.

En Kainourgios : idd.  Zelfs de grootste voetballeek ziet dat die jongen te kort komt als aanvaller én als back. Was gewoon een managertranfser.... En daar moeten we vanaf. We moeten weer sportief onze eigen zaken runnen en niet via huismanagers, die enkel maar uit zijn op korte termijn geldgewin.

En als we vandaag zwaar zouden verliezen, dan vind ik dat Dury een stapje achteruit moet zetten en de eer moet laten aan Simons. Ik vind wel dat Dury aan onze club moet verbonden blijven.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #34 Gepost op: november 29, 2020, 09:39:38 am »
Wat iedereen verwachtte: Kanourgios al weken niet meer in de kern .
Was toch Davy die volop in de “linksback” geloofde...
En hem een nieuw contract liet tekenen?
Of was het eerder een vriendendienst?

Overduidelijke constructie om alsnog Larin hier te krijgen.

Gelukkig pakt Mignolet daarnet uit met een supersave of Moeskroen stond ook op 2 punten van ons
Moeskroen na moegen nog 2 matchen minder dan ons, Waasland-Beveren en STVV 1
Serieuze druk op de ketel

Ik ben er echt niet gerust in. Ik maak mezelf de illusie niet meer dat we daar iets kunnen rapen. We moete hopen dat we geen afstraffing van jewelste krijgen. En toch hé : ik heb nog eens onze ploeg overlopen : Marcq, Opare, Vossen...  dat is toch gene brol, maar het komt er niet meer uit. De voornaamste reden van ons falen vind ik toch dat er eigenlijk veel te weinig geïnvesteerd is geweest de laatste 3 jaar in goede verdedigers. Alles was gericht op aankopen van spitsen, die veel meer kunnen opbrengen.

En Kainourgios : idd.  Zelfs de grootste voetballeek ziet dat die jongen te kort komt als aanvaller én als back. Was gewoon een managertranfser.... En daar moeten we vanaf. We moeten weer sportief onze eigen zaken runnen en niet via huismanagers, die enkel maar uit zijn op korte termijn geldgewin.

En als we vandaag zwaar zouden verliezen, dan vind ik dat Dury een stapje achteruit moet zetten en de eer moet laten aan Simons. Ik vind wel dat Dury aan onze club moet verbonden blijven.

Verbonden blijven, maar hoe dan?
Technisch directeur?? Dan blijf je met hetzelfde probleem zitten. Alles komt binnen via zijn bevriende makelaars

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #35 Gepost op: november 29, 2020, 09:51:04 am »
Een soort adviesfunctie zou je kunnen geven aan Dury. Zonder verdere beslissingsbevoegdheid. Op die manier gun je hem toch een mooie exit na vele fantastische jaren onder zijn leiding. Ik hoop dat we punten pakken tegen Gent, maar vrees dat dit de match van heropstanding wordt van de buffalo's en dat wij het slachtoffer zullen zijn.  Zou ironisch zijn als dit laatste match wordt van Dury, want de grote binnenkomst door de poort van eerste klasse was tegen... KAAgent.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #36 Gepost op: november 29, 2020, 09:59:19 am »
Een soort adviesfunctie zou je kunnen geven aan Dury. Zonder verdere beslissingsbevoegdheid. Op die manier gun je hem toch een mooie exit na vele fantastische jaren onder zijn leiding. Ik hoop dat we punten pakken tegen Gent, maar vrees dat dit de match van heropstanding wordt van de buffalo's en dat wij het slachtoffer zullen zijn.  Zou ironisch zijn als dit laatste match wordt van Dury, want de grote binnenkomst door de poort van eerste klasse was tegen... KAAgent.
Of de eerste match van de heropstanding?... :)

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #37 Gepost op: november 29, 2020, 10:02:35 am »
Dat kan ook. Laat ons hopen! Belangrijkste is dat het terug beter gaat met de ploeg en de supporters plezier kunnen beleven.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #38 Gepost op: november 29, 2020, 10:42:13 am »
Dury is momenteel bezig met toekomstige transfers, dan is het quasi zeker dat ze Dury niet gaan buitengooien, zeker niet uit de club.    Maar voor mij zou dit geen oplossing zijn, Dury als TD alleen, veel zal er dan niet veranderen imo. 
Eddy en Francky moeten eruit, dan pas gaan er veranderingen kunnen plaatsvinden.  Maar ik zie dit niet gebeuren.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Speeldag 14 : 29/11/2020 - 16.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #39 Gepost op: november 29, 2020, 11:12:29 am »
Een soort adviesfunctie zou je kunnen geven aan Dury. Zonder verdere beslissingsbevoegdheid. Op die manier gun je hem toch een mooie exit na vele fantastische jaren onder zijn leiding. Ik hoop dat we punten pakken tegen Gent, maar vrees dat dit de match van heropstanding wordt van de buffalo's en dat wij het slachtoffer zullen zijn.  Zou ironisch zijn als dit laatste match wordt van Dury, want de grote binnenkomst door de poort van eerste klasse was tegen... KAAgent.
Ik vind dat hij in de Raad van Bestuur van de club moet komen. Als aandeelhouder. Hij heeft zeer goed verdiend in Waregem, heeft ons groot gemaakt, maar de laatste jaren zijn 'minder'. Maak hem aandeelhouderd (voor 5 aandelen of zo).  Maar die transfer van die Mohamed en die Panos : dat is niets. Ik vind nog altijd dat Jelle Van Damme niet had misstaan. Die kerel is zeker bereid tegen het absoluut minimumloon te spelen. Maar waarschijnlijk heeft hij het vorig jaar verkorven, door in extremis voor Lokeren te kiezen.

En de houding van Dury : de gelatenheid.  Ik kan dit in zeker zin begrijpen : hij wordt dagelijks geconfronteerd met would be vedetten, voetballers met sjakochen,... die kerel is ook al 63 jaar